Käytätkö jotain tiettyä taksifirmaa vai otatko vain ensimmäinen taksin, jonka saat?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ainoastaan Taksi Helsinki ja Lähitaksi ovat turvallisia ja luotettavia. En todellakaan ota taksia Asema-aukion basaarista! Ravintola Vltavan vieressä päivystää yleensä muutama oikea taksi. Niistäkin valitsen suomalaisen kuljettajan, jos mahdollista. Nykyään kuljettajat odottavat usein kyytiläisiä autojensa ulkopuolella, niin siitä on helppo valita.
Viimeksi kyllä tulin bussilla kotiin, kun olin Helsingin yössä pari viikkoa sitten. Vaikka silloin pitikin kävellä vähän pitempi matka, kun ihan tohon lähimmälle pysäkille ei yödösillä pääse. Onneksi on sen verran turvallista seutua täällä meillä, että ihan rauhassa saa yölläkin kulkea.
Nämä ja Kovanen.
En käytä muita, olen ollut todella epämiellyttävässä ja turvattomaksi tilanteessa myös pienempien firmojen takseissa.
Olen nelikymppinen nainen, en todellakaan mikään instapimu. Kai se pitäisi ottaa kohteliaisuutena, että arvatkaa-oliko-suomalainen kuski ui liiveihin. Itse kyllä pelkäsin turvallisuuteni puolesta. Ja tilasin taksin, en naimatoimistoa.
Myöskään tiedot odotusajoista eivät pidä paikkaansa näillä villin kortin taksiyrittäjäjillä. Tilasin joskus numeropalvelun kautta, kyydin pito tulla neljässä minuutissa. Sijaintitiedoista näki, että auto oli Katajanokan perukoilla, minä toisella puolella kaupunkia.
Otan aina sen m**hanmuuttajan joka lupaa halvan käteishinnan ilman mittaria. Opin tämän taktiikan Tukholmassa, mikä on jo vuosikymmeniä ollut villien taksien ja taksihuijareiden paratiisi.
Käytän sitä joka meilläpäin on,ei ole vaihtoehtoja. Alueellinen taksi.
En ole oikeasti tainnut taksilakiuudistuksen jälkeen kulkea taksilla, mutta jos kulkisin, niin Otaxi täällä meillä päin.
Taksi Helsinki, Kovanen tai Uber.
Ota taxin jossa on suomalainen kuljettaja.
Taksi Helsinkiä käytän, mutta sielläkin taksikuskina yleensä musta mies, joka ei ymmärrä suomea tai löydä perille ilman ohjeistusta.