Miten joidenkin autoilijoiden on vaikea tajuta, että saman tien varrella voi nopeusrajoitus vaihdella!?
Ajan töihin tietä, jossa rajoitus vaihtelee välillä 40-80 km/h ja joka ikinen päivä joku roikkuu perässä kiinni, kun ajan rajoitusten mukaan (+7) noilla hitaimmilla alueilla ja 80 alueella taas jäävät kauas taakse. Kulkeeko jonkun auto ainoastaan yhtä nopeutta, tässä tapauksessa 70 km/h??
Kommentit (18)
Juu, se on nykyään sitä että joka ikisen pikkutien risteystä ennen on lyöty nopeusrajoituskyltit...
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo +7 logiikka on ?
Olisko mittarivirhe. Me ollaan mitattu autoista mittarivirheet, kovemmissa nopeuksissa on tuota luokkaa.
Tämä. Eniten ihmetyttää ne, joiden on pakko ohittaa käsittämättömissä paikoissa ja sitten jäävät ajamaan eteen lievästi nopeusrajoitusta hitaammin. Juurikin silloin kun nopeusrajoitus vaihtelee 60 80 välillä.
Toinen asia on sitten ne, jotka ajavat jäätävä ylinopeutta ohi tietyöalueilla. Olisi kiva tietää, kuinka paljon noissa palaa kortteja.
Varsinkin maalla tämä näyttää olevan yleinen tapa ajaa. Maantiellä ajetaan 90km/h riippumatta siitä onko rajoitus 100km/h vai 80 km/h. Siinä sitten kiva kun saman auton saa aina ohittaa uudestaan satasen alueella ja kohta se on takapuskurissa kiinni kun mennään 80km/h alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo +7 logiikka on ?
Olisko mittarivirhe. Me ollaan mitattu autoista mittarivirheet, kovemmissa nopeuksissa on tuota luokkaa.
Minun autossa, vm -17, mittarivirhe on 40 km/h nopeudessa noin 2 km/h ja 70 km/h se on noin 4 km/h. Laitan siis vakionopeudensäätimen noin 3 km/h yli, niin se on passeli minulle ja muista en välitä.
Alkuperäiseen vastaisen, että nyt viikon aikana olen ajellut joka paikassa aika varovaisesti ja jopa paljon alle nopeusrajoitusten, mutta en oikeastaan yli. Liikennemerkit ovat olleet myös lumen peitossa, joten niistä ei ole ollut paljoa apua, samoin näkymättömissä ovat olleet myös katuun maalatut merkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo +7 logiikka on ?
Olisko mittarivirhe. Me ollaan mitattu autoista mittarivirheet, kovemmissa nopeuksissa on tuota luokkaa.
Aika harvassa on mittarivirhe 7km/h. Kyllä yleinen virhe on kahdeksankympin nopeudessa 2-4km/h.
Työmatkallani toteutuu juuri tuo. 80 alueella ajetaan 70. Kun rajoitus muuttuu 60 ajetaan edelleen 70. Kun rajoitus muuttuu 50, ajetaan edelleen 70. Itselläni on autossa sellainen kaasupoljin, että sillä voin säätää auton nopeutta rajoitusmerkin mukaan. Mittarivirhekin on tiedossa ja huomioitu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo +7 logiikka on ?
Mittarivirhe tai se, että sakko räpsähtää seitsemän kilometrin ylityksestä nopeusrajoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo +7 logiikka on ?
Mittarivirhe mun autossa 40 km/h nopeudessa on n. 4 km/h, joten se ja vähän päälle, ettei kukaan voi valittaa, että ajan liian hiljaa ja siksi ajetaan perässä kiinni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo +7 logiikka on ?
Mittarivirhe tai se, että sakko räpsähtää seitsemän kilometrin ylityksestä nopeusrajoituksessa.
Eikö sakko räpsähdä jo yli 3 km ylityksestä?
Näin itselläni kävi, ylitys oli 4km.
Lahdessa tämä on tosi yleistä. Tiellä jolla on 70 km/h rajoitus porukka junnuttaa jotain max 65 km/h. Ja sitten kun vaihtuu 50 km/h rajoitus niin porukka edellen painaa menemään 65 km/h. Eikö nää saa koskaan sakkoja kun ajavat ylinopeutta viidenkympin alueella? Ja todella ärsyttävää kun jumitatte silloin kun saa ajaa kovempaa.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin maalla tämä näyttää olevan yleinen tapa ajaa. Maantiellä ajetaan 90km/h riippumatta siitä onko rajoitus 100km/h vai 80 km/h. Siinä sitten kiva kun saman auton saa aina ohittaa uudestaan satasen alueella ja kohta se on takapuskurissa kiinni kun mennään 80km/h alueella.
Tämä. Ja moottoritiellä ajetaan 110km/h, ihan sama onko rajoitus 100 vai 120...
Tasainen nopeus säästää polttoainetta toisin kuin sen jatkuva vaihtelu.
Vierailija kirjoitti:
Työmatkallani toteutuu juuri tuo. 80 alueella ajetaan 70. Kun rajoitus muuttuu 60 ajetaan edelleen 70. Kun rajoitus muuttuu 50, ajetaan edelleen 70. Itselläni on autossa sellainen kaasupoljin, että sillä voin säätää auton nopeutta rajoitusmerkin mukaan. Mittarivirhekin on tiedossa ja huomioitu.
Minä laitan vakkarin 70 kmh nopeudelle ja pidän siinä.
Vierailija kirjoitti:
Työmatkallani toteutuu juuri tuo. 80 alueella ajetaan 70. Kun rajoitus muuttuu 60 ajetaan edelleen 70. Kun rajoitus muuttuu 50, ajetaan edelleen 70. Itselläni on autossa sellainen kaasupoljin, että sillä voin säätää auton nopeutta rajoitusmerkin mukaan. Mittarivirhekin on tiedossa ja huomioitu.
50 km/h ja 80 km/h kyltit voisi korvata 60 km/h kylteillä. Silloin kaikki ajaisivat 70 km/h. Perille päästäisiin samassa ajassa ilman turhaa ärtymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmatkallani toteutuu juuri tuo. 80 alueella ajetaan 70. Kun rajoitus muuttuu 60 ajetaan edelleen 70. Kun rajoitus muuttuu 50, ajetaan edelleen 70. Itselläni on autossa sellainen kaasupoljin, että sillä voin säätää auton nopeutta rajoitusmerkin mukaan. Mittarivirhekin on tiedossa ja huomioitu.
50 km/h ja 80 km/h kyltit voisi korvata 60 km/h kylteillä. Silloin kaikki ajaisivat 70 km/h. Perille päästäisiin samassa ajassa ilman turhaa ärtymystä.
En todella laittaisi 60 km/h rajoitusta alueelle, jossa liikkuu paljon koululaisia ja muita jalankulkijoita. Sinä et taida paljoa piitata turvallisuudesta?
Ap
70 on hyvä nopeus laittaa vakionopeuden säätimeen.