Te keillä runsaat menkat, miten pärjäätte silloin jos tulee menoja menkkojen aikaan?
Kommentit (91)
Kuukuppi, side ja Thinxin menkkapikkarit, näillä pärjää muutaman tunnin.
Tenavaipat toimii aina. Olisi tyhmää perua joka kk jotain menoja tai saikuttaa vuodon takia.
Kohtu pois vuosia sitten.
Kyllä elämän laatu parani.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! Turha elin oli enää, pelkkää harmia yli runsaan vuodon merkeissä. Leikkauksen jälkeen ostin itselleni valkoiset pitkät housut! Olin ne ansainnut ja pystyin nyt käyttämään. Oi onnea!
Kunpa sais tuon kohdunpoiston.
Mulla hormonaalinen ehkäisy laukaisee migreenin ja näköhäiriöitä. Menkkojen aikaan sattuu lapaluista polvitaipeusiin, ihan kuin luita jäytäisi, ja verta ja rämmäleitä vuotaa kuin hanasta 5 päivää. Kuukupin ja tamponien käyttö on kivuliasta myös. Ripulin kanssa pitää elää vähintään viikko.
Cycklocaproni ei ole auttanut eikä keltarauhashormoni. Rauta-arvot on ihan nollilla jo. Tämä on niin persiistä että tekis mieli tehdä itse itselleen jo joku kirurginen operaatio kun julkisella alle kolmekymppiselle ei suostuta tekemään kohdunpoistoa.
Lasten saanti kuulemma auttaisi mutta kaikki raskaudet menneet kesken. Olen niin rikki.
Nykyään perun kaiken aina tuon pahimman menkkaviikon aikana, mutta vuoto kestää n. 14 pv putkeen.
Aaargh.
Mitkä menkkapikkarit on muuten hyviä ja luotettavia?
T lorottelija
Vierailija kirjoitti:
Vähän huonosti. Työskentele sosiaalialalla ja usein on tilanteita ettei vessaan pääse esim. kolmee tuntiin ja tamppoonia pitäisi vaihtaa vajaan tunnin välein ( sitä maksimi-imukykyistä)
Pakko pitää triplasuojauksia ja siltikin jännittää valskaako. Mulla on aina ollut tosi runsaat menkat.
Otan hyviä vinkkejä vastaan.
e-pillerit tai hormonikierukka
Vuosikymmeniä kärsin turhaan. Ois pitänyt laitattaa se hormonikierukka jo kauan sitten. Huolettomampaa, halvempaa, ei vuotoja. Eipä niitä synnyttämättömille haluta tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun sen saisikin ihan vain pyytämällä poistattaa. Mutta ei, pitää olla jokin sairaus.
Käytän vaippaa ja sen kanssa sellaisia alaosia, ettei se varmasti näy.
Saattaakohan gluteeniton tai hyvin vähän gluteenia sisältävä ruokavalio vähentää vuodon määrää? Itselläni on ilmeisesti nyt käynyt näin. En siis usko mihinkään tällaiseen, mutta vuodon määrä vaikuttaa oikeasti vähentyneen sen jälkeen kun tällaiselle ruokavaliolle suolistovaivojen takia aloin.
Itselläni iän myötä kuukautiset runsastui niin, että maksimi tamponi kestää tunnin. Näitä pahoja vuotopäiviä on onneksi vain kaksi. Jos osuu viikonlopulle, perun menoni ja jään kotiin neljän seinän sisälle. Jos arkena, niin tuo maksimi tamponi ja side. Onneksi on työ, josta pääsee vessaan silloin, kun tarvitsee. Ja se vessa on vieläpä työpisteen vieressä. Eli menkkailijan unelma. :D
Vierailija kirjoitti:
Saattaakohan gluteeniton tai hyvin vähän gluteenia sisältävä ruokavalio vähentää vuodon määrää? Itselläni on ilmeisesti nyt käynyt näin. En siis usko mihinkään tällaiseen, mutta vuodon määrä vaikuttaa oikeasti vähentyneen sen jälkeen kun tällaiselle ruokavaliolle suolistovaivojen takia aloin.
Kyse samasta asiasta kuin Nordinin mielenhallinta, voihan sitä uskoa mihin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näkyy. Mutta näkyköön, menkat on luonnollinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä elämän laatu parani.Voi kun sen saisikin ihan vain pyytämällä poistattaa. Mutta ei, pitää olla jokin sairaus.
Onhan sulla sairaus, jos sun menkat on kivuliaat ja runsaat. Oletko edes kysynyt? Kyllä multa poistettiin kohtu ilman eri vaatimusta, lääkäri sitä suositteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä elämän laatu parani.Voi kun sen saisikin ihan vain pyytämällä poistattaa. Mutta ei, pitää olla jokin sairaus.
Onhan toi nyt järkyttävää vähättelyä ettei tuollaista pidetä sairautena. Mutta naisen elämään nyt vaan kuuluu kaikenlaista epämukavaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näkyy. Mutta näkyköön, menkat on luonnollinen asia.
No joku tolkku nyt kuitenkin. Ja täytyyhän tohon olla joku hoito/helpotus?
Ja teille pitäisi maksaa sama palkka kun miehille?
Toivottavasti te käytte lääkärissä runsaiden kuukautistenne takia. Mulla oli kohdussa polyyppi, joka aiheutti runsasta vuotoa -> rauta-, foolihappo- ja B12-vitamiinipuutokset. Vuoto lisääntyi polyypin kasvaessa pikkuhiljaa, joten en tajunnut mennä lekurille kuin vasta vuosien päästä (ehkä n. 5 vuotta kesti ennen kuin menin runsaiden vuotojen takia). Ihan turhaan olin kärsinyt.
Pitäkää itsestänne huolta!
Ystävilleni olen kertonut suoraan. Ennakkoon jo varoittan, että saatan joutua perumaan jos menkat on alkamassa.
Mahakipu/huono olo (ei edes ole valhe) vähän riippuen kenelle ja mikä tilaisuus jää välistä.