Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko nyt 440t€ sähkölämmitteisen Ok-talon?

Vierailija
11.12.2022 |

Myyntiin on tullut lapsen koulun vierestä, alueelta, jolta olemme pari vuotta kytänneet taloa, 2010-luvulla valmistunut puurakenteinen Ok-talo.

Talossa natsaa kaikki: sijainti, koko, jne. Ainoa miinus on hinnan lisäksi on tuo suora sähkölämmitys.

Asutaan tällä hetkellä kaukolämpörivarissa, josta saisimme ehkä 350-360t€, 2 km koululta.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO MITÄPÄ LUULET? :D :D :D

Vierailija
2/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO MITÄPÄ LUULET? :D :D :D

Ilmeisesti et Olemme tuolta alueelta pitkään etsineet taloa. Lähes aina niissä

On suora sähkölämmitys. Tai jos on maalämpö, talo on meille liian iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla kommer att ge dig rådet att vänta på att köpobjektet blir dyrare samtidigt som din kåk tappar värde.

Vierailija
4/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet Suomen omakotitaloista on sähkölämmitteisiä.

Kaikki muukin energia on noussut. Ei se loppujen lopuksi kauaa kalliimpaa ole kuin mikään muukaan.

Vierailija
5/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi puolen millin taloa koskaan, ihan ylihinnoiteltu

Vierailija
6/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi puolen millin taloa koskaan, ihan ylihinnoiteltu

Luulen myös, että jonkun vuoden päästä tuosta ei saa omiaan pois.

Vierailija
7/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljylämmitys, tehokas ja järkevän hintainen lämmitysmuoto. Vihreät tietysti näkee punaista kun kuuleekin sanan öljy, paitsi silloin kun lomalento on lähdössä Helsinki-Vantaalta, silloin vihreäsiirtymä siirtyy pois mielestä.

Vierailija
8/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljylämmitys, tehokas ja järkevän hintainen lämmitysmuoto. Vihreät tietysti näkee punaista kun kuuleekin sanan öljy, paitsi silloin kun lomalento on lähdössä Helsinki-Vantaalta, silloin vihreäsiirtymä siirtyy pois mielestä.

Ei taida alueelta tulla vastaan öljylämmitteisessä taloja paitsi jotain 1950-60-rakennettuja.

Vierailija
9/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö saa tukea lämmitysmuodon vaihtamiseen? Ainakin kaikki tutut haki ja vaihtoi maalämpöön. Ei kuulema jäänyt paljoa itse maksettavaksi.

Vierailija
10/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pois vaan. Se on kaikille saman hintainen mutta köyhille kallis.

Vierailija
11/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rahaa niin mikä ettei. Veikiertoiset patterit putkineen saa siihen kolmessa päivässä ja maalämmön/ilmavesilämpöpumpun samassa ajassa. Kuluja kertyy ennen lämmitysmuodon vaihtoavustusta max. 50 000 töineen. Töistä saa kotitalousvähennyksen ja energiamuodon vaihdosta Tukesilta tuet.

Öljylämmitykseen ei vaihda kukaan, sillä sehän vaatii erillisen teknisen tilan, öljysäiliön sisätiloihin, rakennusluvan ja hormin.

Joten kommentoija nro 7 on sekä i di oot ti että trolli.

Vierailija
12/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö saa tukea lämmitysmuodon vaihtamiseen? Ainakin kaikki tutut haki ja vaihtoi maalämpöön. Ei kuulema jäänyt paljoa itse maksettavaksi.

Mites vaihdat sähkölämmitteisen talon maalämpöön 😂

Vierailija
13/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille jäi maksettavaa maalämpöön siirtymisestä 27 000euroa. Siltikin kuluu sähköä noin 19 000kwh vuodessa.

Vierailija
14/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monissa sähkölämmitteisissä taloissa on nykyään ilmalämpöpumput ja varaava takka. Jos näitä ei ole (ilmalämpöpumput voi tietysti itse asentaa) niin ei. Aurinkokennot vielä plussaa, niitäkin on jo monilla. Mutta kunnon takka olisi kyllä kynnyskysymys.

Vierailija
15/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen koko ikäni halunnut asua syrjäseudulla alle 30m2 asunnossa, ja olen elämänhaaveeni toteuttanut. Tosin eipä minulle lainaakaan heruisi, sillä olen luottotiedoton ja sairaspäivärahalla. :)

N29

Vierailija
16/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmitystä demonisoidaan jostain syystä ihan älyttömästi, ehkä siksi, että markkinatalous tykkää "osta, osta, osta" mentaliteetista ja suorasähkö on liian luotettava ja edullinen lämmitysmuoto, niin on luotu propaganda vastustamaan sitä ja korvaamaan se järjettömän hintaisilla jatkuvaa huoltoa vaativilla pumppuratkaisuilla.

Itse olen asunut 20v suorasähkölämmitteisessä talossa, hyvin edullisin lämmityskustannuksin.

Joten joo, voisin ostaa, jos muuten olisi varaa tuon hintaiseen taloon.

Vierailija
17/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihalle lämpökaivo, vesikiertoiset patterit sisälle.

Vierailija
18/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ostanut sähkölämmitteistä taloa ennen energiakriisiäkään, koska ei ole tervettä maksaa normaaliaikoina 200 euroa kuussa sähkölaskua.

Vierailija
19/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihalle lämpökaivo, vesikiertoiset patterit sisälle.

Ja 50 000euron lasku

Vierailija
20/73 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ois varaa, niin ilman muuta! Kuitenkin tässä omassa henkilökohtaisessa taloustilanteessa en tod! Eli sanoisin, jos teillä on varaa maksaa talo ja sen aiheuttamat kustannukset ilman ihmishenkiä, niin ostakaa pois vaan. Muistakaa myös varautua vielä kovempaan hintojen nousuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan