Ostaisitko nyt 440t€ sähkölämmitteisen Ok-talon?
Myyntiin on tullut lapsen koulun vierestä, alueelta, jolta olemme pari vuotta kytänneet taloa, 2010-luvulla valmistunut puurakenteinen Ok-talo.
Talossa natsaa kaikki: sijainti, koko, jne. Ainoa miinus on hinnan lisäksi on tuo suora sähkölämmitys.
Asutaan tällä hetkellä kaukolämpörivarissa, josta saisimme ehkä 350-360t€, 2 km koululta.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Mies47 kirjoitti:
Aurrngo paneelit katolle. Sähkölaskut vähentyi 35%
Kesällä 😂
Joo. Kaamoksen aikaan paneelit kaipaisivat sitä aurinkoa, mutta aurinko on piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Öljylämmitys, tehokas ja järkevän hintainen lämmitysmuoto. Vihreät tietysti näkee punaista kun kuuleekin sanan öljy, paitsi silloin kun lomalento on lähdössä Helsinki-Vantaalta, silloin vihreäsiirtymä siirtyy pois mielestä.
Ihmiset itse halusivat vaihtaa maalampöön tms koska saivat valtiolta siihen tukea. Ei vihreät sinua pakottaneet öljystä luopumaan, sen teki peilikuva itse ahneuttaan. Sitten, jos valtio ei jossain asiassa avusta, huudetaan, että se oli niiden syy.
Suomalainen ei ole koskaan tyytyväinen. Mistä Purra sinulle etsii ilmaisia lounaita?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö saa tukea lämmitysmuodon vaihtamiseen? Ainakin kaikki tutut haki ja vaihtoi maalämpöön. Ei kuulema jäänyt paljoa itse maksettavaksi.
ilman mitään tukea maalämpöön vahto maksaa noin 30 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on t€?
1000 €, pelle
Myytiin aikoinaan muutama ok-talo. Ostajia kävi katsomassa, alle 30v perheitä. Emäntiä haittasi enemmän talojen rumat pannuhuoneet ja patterienputket pintavedoilla. Enemmän painotettiin hienoja pintoja kuin käytännöllisyyttä. Siitä nytte kovasti syytetään hallitusta, omista makuasioista.
Talot meni kaupaksi, siellä nauttivat nyt keskuslämmityksistään 🙂
Itse ostaisin ja tekisin oikein härskin tarjouksen ja yrittäisin saada talon mahdollisimman edullisesti.
Sen verran pitäisi jäädä varaa että saisin asennettua taloon vielä varaavan takan ja ilmalämpöpumpun, jos niitä ei vielä olisi.
Sitten myöhemmin miettisin koko lämmitysjärjestelmän uusimista.
En, koska ensinnäkään en saisi lainaa niin paljon. Enkä yksinäni tee isolla talolla mitään, nytkin on ihan reilusti neliöitä (73).
Vierailija kirjoitti:
Itse ostaisin ja tekisin oikein härskin tarjouksen ja yrittäisin saada talon mahdollisimman edullisesti.
Sen verran pitäisi jäädä varaa että saisin asennettua taloon vielä varaavan takan ja ilmalämpöpumpun, jos niitä ei vielä olisi.
Myyjä varmaan käyttää sun härskiä tarjousta p*skapaperina, joten et pääse asentamaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö saa tukea lämmitysmuodon vaihtamiseen? Ainakin kaikki tutut haki ja vaihtoi maalämpöön. Ei kuulema jäänyt paljoa itse maksettavaksi.
Mites vaihdat sähkölämmitteisen talon maalämpöön 😂
Helposti jos on vesikiertoinen lattialämmitys. 2 päivää kesti remppa - ensin porattiin kaivo ja sitten tehtiin kytkennät uuteen pannuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on t€?
1000 €, pelle
tuhannen yksikkö on k!
ei t.
Vierailija kirjoitti:
Meille jäi maksettavaa maalämpöön siirtymisestä 27 000euroa. Siltikin kuluu sähköä noin 19 000kwh vuodessa.
Me anoimme kunnalta energia-avustusta ja lisäksi tuli kotitalousvähennys. Vesikiertoinen lattialämmitys oli jo valmiina. 12000e tuli maksamaan ja kuoleentui 5 vuodessa sääsönä sähkökuluissa
Ostaisin.
Mikään lämmitys ei ole ilmaista ja ihan turhaan sähkölämmitystä pelätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on t€?
1000 €, pelle
tuhannen yksikkö on k!
ei t.
Virke aloitetaan isolla kirjaimella ja sivulause erotetaan pilkulla, ei huutomerkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites vaihdat sähkölämmitteisen talon maalämpöön 😂
Tilaan asentajan vetämään lämmitysputket ja asentamaan vesikiertoiset patterit.
Ei ole kallista eikä kestä monta päivää. Meillä pantiin yläkertaan vesipatterit putkineen päivässä.
Lisäksi vaihdetaan varaaja ja asennetaan lämpöpumppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on t€?
1000 €, pelle
tuhannen yksikkö on k!
ei t.
K isolla. Saatana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on t€?
1000 €, pelle
tuhannen yksikkö on k!
ei t.
k on si-järjestelmän kiloa ilmaiseva etuliite. Eurot ei ole si-järjestelmän vaan euroopan keskuspankin määrittelemiä.
Ostaisin mutta maksaisin vain 400 000e ja laittaisin loppurahalla maalämmön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä varmaan käyttää sun härskiä tarjousta p*skapaperina, joten et pääse asentamaan yhtään mitään.
Etuovi on pullollaan myytäviä sähkölämmitteisiä taloja. Joku voi käyttää härskiä tarjousta paskapaperina mutta iso osa haluaa tällä hetkellä eroon sähkölämmitteisestä talosta. Eli kyllä siihen joku nimmarin alle pistää aivan taatusti.
Olette säästäneet pattereiden pinta-alassa aika helppo on kyllä vaihtaa patterit isompiin. Sinne missä on nyt pinta-alaltaan isoimmat patterit ostaa isomman. Siinä olevat isot patterit siirtää toiseen tilaan jossa on vähän pienemmät ja ne taas siirtää vielä pienempien tilalle. Koeponnistukset joudutte tekemään uusiksi, mutta luultavasti pääsette alempaan kulutukseen yhden - muutaman isomman patterin ostamisella.
Ei se mitään rakettitiedettä ole, kiertovesilämpötila määräytyy suoraan patterien pinta-alasta. Pattereita saa yksi, kaksi ja kolmikerroksisinakin.