Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mokasin pikkujouluissa täydellisesti

Vierailija
11.12.2022 |

Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.

En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.

Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.

En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.

Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?

Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..

Kommentit (588)

Vierailija
521/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n uhri ei kyllä ole herrasmies vaan uuden ajan loukkaantuva neiti. Mamselli kuten joku sanoi. Herrasmies olisi ottanut anteeksipyynnön vastaan, sanonut että pidäthän huolta ettei tapahdu toiste, ja jatkanut muina miehinä.

Sen sijaan mies sanoo "olevansa pettynyt", jää mielenosoituksena etätöihin, vie asian eteenpäin pomolle, kutsuu viikonloppuna keskustelemaan kotiinsa (!) ja kaiken huipuksi alkaa rukkailla ap:n työtehtäviä uusiksi! Tässä on todella ikävää uhriutumista ilmassa. Todellakin kärpäsestä härkänen.

Herrasmies olisi alun perinkin pistänyt naisen taksiin työtovereiden tukemana ja kieltänyt kuvaamasta yhtään mitään. (En vieläkään tajua, että joku aikuinen kuvaa tilannetta.) Ja ennen kaikkea siirtynyt asiassa eteenpäin.

Jos olisin naisuhrina vastaavassa tilanteessa: jos mieheltä tulisi suoraselkäinen ja aidosti vilpitön anteeksipyyntö Suomen isoimman kukkalähetyksen kera, niin asia olisi sillä selvä.

En tosiaan ymmärrä miksi mies haluaa vetää asialle niin paljon huomiota. Luulisi että jokainen järkevä ihminen haluaisi vain unohtaa, mutta ei tämä katkera miesneiti.

Voin hyvin kuvitella tuon miehen ulkonäönkin: n.175-180 cm, tummat hiukset, partaa yrittää pitää leuassaan, korvakoru, ulkoneva aataminomena, suuret ja pitkäripsiset silmät ruskeasankaisten silmälasien takana, hoikka, lattapers e ja tosiaan käyttää huivia. 

Typerää ylireagointia! Molemmilta.

Vierailija
522/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ajan kanssa unohtuu. Itsekin olen juonut liikaa pikkujouluissa ja tehnyt kaikenlaista. Itse kuittasin kaiken sanomalla vain että en muista mitään, mutta kaikki on elossa joten kaikki hyvin.

Tosiaan ajan kuluessa koko juttu unohtuu. Kokemusta on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n uhri ei kyllä ole herrasmies vaan uuden ajan loukkaantuva neiti. Mamselli kuten joku sanoi. Herrasmies olisi ottanut anteeksipyynnön vastaan, sanonut että pidäthän huolta ettei tapahdu toiste, ja jatkanut muina miehinä.

Sen sijaan mies sanoo "olevansa pettynyt", jää mielenosoituksena etätöihin, vie asian eteenpäin pomolle, kutsuu viikonloppuna keskustelemaan kotiinsa (!) ja kaiken huipuksi alkaa rukkailla ap:n työtehtäviä uusiksi! Tässä on todella ikävää uhriutumista ilmassa. Todellakin kärpäsestä härkänen.

Herrasmies olisi alun perinkin pistänyt naisen taksiin työtovereiden tukemana ja kieltänyt kuvaamasta yhtään mitään. (En vieläkään tajua, että joku aikuinen kuvaa tilannetta.) Ja ennen kaikkea siirtynyt asiassa eteenpäin.

Jos olisin naisuhrina vastaavassa tilanteessa: jos mieheltä tulisi suoraselkäinen ja aidosti vilpitön anteeksipyyntö Suomen isoimman kukkalähetyksen kera, niin asia olisi sillä selvä.

En tosiaan ymmärrä miksi mies haluaa vetää asialle niin paljon huomiota. Luulisi että jokainen järkevä ihminen haluaisi vain unohtaa, mutta ei tämä katkera miesneiti.

Voin hyvin kuvitella tuon miehen ulkonäönkin: n.175-180 cm, tummat hiukset, partaa yrittää pitää leuassaan, korvakoru, ulkoneva aataminomena, suuret ja pitkäripsiset silmät ruskeasankaisten silmälasien takana, hoikka, lattapers e ja tosiaan käyttää huivia. 

Jatkan: haisee äitelälle kalliille hajuvedelle jota on vähän liikaa. Hoitaa kynsinauhojaan.

-eri

Vierailija
524/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, että typerää ylireagointia? Minua hävettää kaikki ja vaikka pyysinkin anteeksi, niin loukkasin miestä todella pahasti. Olet väärässä miehen ulkonäön suhteen, koska mies on 187 cm pitkä, mustat hiukset, ei partaa eikä viiksiä, silmäsit kyllä on ja hoikka myös. Ap

Vierailija
525/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, että typerää ylireagointia? Minua hävettää kaikki ja vaikka pyysinkin anteeksi, niin loukkasin miestä todella pahasti. Olet väärässä miehen ulkonäön suhteen, koska mies on 187 cm pitkä, mustat hiukset, ei partaa eikä viiksiä, silmäsit kyllä on ja hoikka myös. Ap

Tulee ihan mieleen eräs pelialan draamakuningatar. Jostain syystä niitä riitti.

Vierailija
526/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo PM tasollakin mokailevat ja tv seen päätyen, että lievaa sulla vielä. Ja voit sanoa näinkin.

Vierailija
527/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin vielä syyllisti Olavia sanoen: MINÄ en tiedä mitä siellä minun korvaani kuiskittiin. Ja eukko itse viinasta ja muusta letkuna.

Vierailija
528/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi millään tietää onko mies ottamassa etäisyyttä, itse kännännyt tällä viikolla tai onko kokemusta alkoholistiläheisestä tms. Miksi kukaan pyytäisi työkaveria käymään eikä tulisi toimistolle? Jos karttaisi työkaveria, eikö mieluummin näkisi ohimennen töissä? 

Vierailija
529/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yhtään lohduttaa niin minä olen myös aikaan mokannut firman rapujuhlissa näyttävästi.

Olin ollut 3 vkoa uudessa duunissa ja avioero oli samalla meneillään. Olin superstressaantunut enkä ollut nukkunut kunnolla viikkoihin ja vedin itseni aivan järkyttävään humalaan niissä juhlissa. Pussailin konsernin varatoimitusjohtajan kanssa joka oli tunnettu siitä että käyttäytyi aina juhlissa korrektisti eikä juonut koskaan liikaa. No minä sain yllytettyä hänetkin vetämään itsensä aivan mutkalle. Siinä sitten aamuyön tunteina muiden katsellessa lähes tulkoon harrastimme seksiä Narinkkatorilla.

Oli aivan sairaan kiusallista mennä maanantaina töihin, ja ihan yhtä kiusaantunut oli varatoimarikin. Onneksi sekoilu unohtui vuosien saatossa.

Näitä sattuu. Pää pystyyn vaan oot niinku mitään ei olis.

Vierailija
530/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos yhtään lohduttaa niin minä olen myös aikaan mokannut firman rapujuhlissa näyttävästi.

Olin ollut 3 vkoa uudessa duunissa ja avioero oli samalla meneillään. Olin superstressaantunut enkä ollut nukkunut kunnolla viikkoihin ja vedin itseni aivan järkyttävään humalaan niissä juhlissa. Pussailin konsernin varatoimitusjohtajan kanssa joka oli tunnettu siitä että käyttäytyi aina juhlissa korrektisti eikä juonut koskaan liikaa. No minä sain yllytettyä hänetkin vetämään itsensä aivan mutkalle. Siinä sitten aamuyön tunteina muiden katsellessa lähes tulkoon harrastimme seksiä Narinkkatorilla.

Oli aivan sairaan kiusallista mennä maanantaina töihin, ja ihan yhtä kiusaantunut oli varatoimarikin. Onneksi sekoilu unohtui vuosien saatossa.

Minkä ikäinen olit? Ap on 33v.

Vierailija
531/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olit? Ap on 33v.

Olin tuon rapujuhlafarssin tapahtuessa 29v

Vierailija
532/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pikkujoulujen idea ja miksi niihin pitää mennä? Jos sitä perustellaan työhyvinvoinnilla, niin rajaton määrä viinaa tarjolla on aika kaukana siitä.

Vierailija
533/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin firmassa on tehty tilanteesta aivan liian isot johtopäätökset ja sinulle on koitunut siitä liian iso haitta. Valitettavasti syynä on oma uhriutumisesi ja halu nöyristellä joka suuntaan. Todellakin olisi pitänyt olla luottamusmies mukana jutteluissa, jos sellaisiin kerran halusit lähteä. Tee itsellesi palvelus, äläkä enää pyytele tätä anteeksi, älä puhu tästä kellekään töissä ja elä eteenpäin ihan normaalisti. Sinuna myös etsisin uuden työpaikan, jos alalla on helppo vaihtaa, niin kuin joku neuvoi tekemään. Ihme työpaikka teillä kyllä!

Vierailija
534/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan tilanteeseen liittyä muutakin. AP kertoi, että töissä on meneillään tiukka-aikatauluinen projekti. Ehkä tämä onkin aiheuttanut ylimääräisiä paineita, ja Ap on mahdollisesti huikkaa otettuaan lausunut projektin vetäjälle suorasanaisia kannanottoja tämän kyvyistä (tämän huivia repiessään siis)... Asianomainen on kunnon johtajana tehnyt johtopäätökset ja keventänyt Ap:n taakkaa, jotta vältetään pahemmat romahdukset ja saadaan projekti maaliin. Simple as that. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää...

Vierailija
535/588 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen Anneli Jäätteenmäki - ja Katri Kulmuni -keissi. Jotain tapahtuu ja nainen kyykistyy anomaan armoa ennen kuin kukaan ehtii reagoimaan mitenkään. Annoit aseet itse työkavereitten käsiin, ja nyt ne sitten antaa sun olla kyykyssä lopun urasi ajan firmassa. Ihan pikkasen selkärankaa nyt, nainen!

Vierailija
536/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin esimiehelle jo tänä iltana viestin, että olet mokannut ihan älyttömän pahasti, ja että olet ahdistunut ja pelätä tulla töihin jne.

Kun itse myönnät vilpittömästi ja täysin oman osuutesi ennen kuin kukaan ehtoo kysyä mitään, osoitat aikuismaista vastuuta ja sinuun on helpompi suhtautua myötätuntoisemmin.

Pomosi todnäk vastaa esim näin "ok. Hyvä että olit yhteydessä. Asia on tuskin niin vakava etteikö sitä voisi selvittää. Ei tarvitse olla ahdistunut, rohkeasti töihin vaan niin selvitetään asia yhdessä!"

Ja näin asia alkaa eteneen, häpeäsi lieventyy kun pääset puhumaan asiasta muidenkin kanssa, ja osoitat kypsää vastuunkantoa.

Kun kaikki asianosaiset tulevat kuulluksi, asia laimentuu ajan mittaan, eikä jää kenellekään hampaan koloon.

Olen ollut tuossa samassa tilanteessa muutamaankin kertaan nuorempana. Perseiden veto johtui näissä työtilanteissa jännitykseen ja epävarmuuteen, ja kävin älyttömillä kierroksilla juuri niissä hetkissä, mihin liittyi jtn pientä romanssin poikasta tms.

Vaikein askel on ohi, kun otat nyt heti esimieheen yhteyttä viestillä. Hänen velvollisuutensa on auttaa sinua ja tätä toista selvittämään tilanne ja saamaan hyvä fiilis takaisin.

Tsemppiä, tämän kun hoidat kunnialla, olet entistä vahvempi seuraavalla kerralla, jos joudut mistä tahansa syytä noloon tilanteeseen uudestaan! :)

Edelleenkään asiaa ei tule paisutella tai pyydellä mitään anteeksi esimieheltä

Ei siinä pomolta mitään pyydetäkkään anteeks, vaan tarvitaan pomolta ns henkistä tukea asian kohtaamiseen ja selvittämiseen. Aplla tässä on nyt hirveä ahdistus, ja em toimintatapa lievittää ahdistuksen ja auttaa käsittelee asian heti pois, ettei tarvi olla häpeissään vielä esim viikon päästä.

No voi olla. Mutta eikö tuo ole myös asian turhaa alleviivaamista? Ja jos pomo on samanlainen juntti kuin nuo tuomitsevat kollegat, niin tuen pyytäminen saattaa olla aivan väärä ratkaisu.

Ap, millä alalla olet? Toimihenkilö vai duunari?

Alaa en kerro. Kansainvälinen firma, jossa meillä on erilaisia projekteja ja olen nelihenkisessä tiimissä tämän satuttamani miehen kanssa. Siksi huolestuttaa miten jatkossa pystymme työskentelemään yhdessä, vaikka aionkin käyttäytyä aikuismaisesti. Olen toimihenkilö.

Onko sinulla tästä satuttamisesta mitään muuta näyttöä kuin pahantahtoisen työkaverin väittämä? Sen kuvaajan. Puhut koko ajan tästä satuttamisesta ikään kuin se sinua eniten kaihertaisi, vaikka sinulle on moneen kertaan selitetty, että tavallisen naisen voimilla ei ole yksinkertaisesti fyysisesti mahdollista satuttaa aikuista miestä puristamalla tai vääntämällä kädestä. Normaali aikuinen mies katsos pystyy hallitsemaan naisen pitämällä ranteista kiinni satuttamatta vuorostaan tätä.

Ihmettelijöille, tämä on myös se syy, miksi asiat naisen tekeminä eivät ole yhtä pahoja kuin miehen tekeminä. Miehen on hyvin helppo lopettaa naisen "ahdistelu" tai "pahoinpitely" heti kun tahtoo, käyttämättä edes v-valtaa.

Olipas vähättelevä kommentti. Jopa lapsi pystyy satuttamaan aikuista, jos tahtoo. Esimerkiksi raapimisesta ja sormien vääntämisestä väärään asentoon on hyvinkin voinut jäädä näkyviä vammoja miehen käsiin.

Naisen voimilla ei väännetä miehen sormia väärään asentoon. Oletko ikinä edes vetänyt sormikoukkua miehen kanssa tai leikkimielisesti paininut? Pienikin mies on oikeasti tosi paljon vahvempi ja lujempaa tekoa kuin nainen.

Joten v-vallan suhteen pätee sama kuin taaperon ja äitinsä kanssa: taaperon väkivaltaa ei lasketa, koska äiti olisi voinut koska hyvänsä ottaa lapsen hallintaotteeseen ja lopettaa tilanteen.

Minä olen muuten kerran yrittänyt ihan oikeasti vääntää yhdeltä mieheltä sormea sijoiltaan. Sen sormi ei liikkunut mihinkään, ja minä sentään olen naiseksi vahva ja treenattu. Sitten se mies otti minua vyötäisiltä kiinni ja nosti suorin käsin ilmaan niin että pääni koski kattoon.

Epäilemättä ap on aiheuttanut miehelle henkisiä kärsimyksiä, joista vähäisin ei liene se, että fiksuna pidetty nainen osoittautuu juovuksissa torimuijaksi. Mutta nämä lätinät fyysisestä satuttamisesta voi kyllä unohtaa.

Ap:han oli tuhannen päissään ja mies oletettavasti ei niinkään, eli miehen refleksit oli paremmat. Se olisi voinut väistää koska hyvänsä.

Tämä oli kymmenen pisteen arvoinen suoritus, kuinka tapahtuneet käännettiin miehen syyksi.

Vierailija
537/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha muistella menneitä. Suurimmalle osalle ihmisistä on tapahtunut paljon pahempiakin mokia.

Vierailija
538/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa kuin mies miehelle. Oletan siis että olette molemmat miehiä koska tuo työkaverisi käyttää huivia.

Vierailija
539/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap köy aina aamulla heittelemässä bensaa liekkeihin ja av mammat saa taas koko päivän paheksua pikkujouluja, alkoholia ja huivia käyttäviä miehiä sekä kertovat omista - tai jopa toisten pikkujoulumokista. Onnistunut vedätys.

Vierailija
540/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän nyt ap hetkuile, elämäähän tää on vaan. Aika monelle meistä on tapahtunut joku moka elämän varrella. Kuhan vaan yrittää ottaa opiksi, ainakin vähäksi aikaa.

Itse ehkä tarjosin viinerit työpaikalla ja sanoisin leikillesisti jotain tyyliin että tässä vähä kaffepullaa ku jouduitte kestämää mua, että mulla on ollut koko viikonlopun paha morkkis, en melkeen kehannut tulla töihin.