Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mokasin pikkujouluissa täydellisesti

Vierailija
11.12.2022 |

Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.

En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.

Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.

En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.

Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?

Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..

Kommentit (588)

Vierailija
541/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika monen muun vastaajan kanssa yhtä mieltä siitä, että työpaikkasi tai ainakin työkaverisi kuulostavat harvinaisen ikäviltä. Kenelle tulee tosiaan mieleen kuvata humalaisen pöllöilyjä sen sijaan, että pyrkisi saattamaan henkilön kotiin selviämään? Kuka lähettää tuollaisen videon asianomaiselle? Kuka laittaa tyypin ripille ja sitten jalkapuuhun? Sinuna lähtisin todella nopeasti tuolta.

Vierailija
542/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin firmassa on tehty tilanteesta aivan liian isot johtopäätökset ja sinulle on koitunut siitä liian iso haitta. Valitettavasti syynä on oma uhriutumisesi ja halu nöyristellä joka suuntaan. Todellakin olisi pitänyt olla luottamusmies mukana jutteluissa, jos sellaisiin kerran halusit lähteä. Tee itsellesi palvelus, äläkä enää pyytele tätä anteeksi, älä puhu tästä kellekään töissä ja elä eteenpäin ihan normaalisti. Sinuna myös etsisin uuden työpaikan, jos alalla on helppo vaihtaa, niin kuin joku neuvoi tekemään. Ihme työpaikka teillä kyllä!

Tismalleen juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009263439.html

Mokailee sitä muutkin. Miehet ei vaan nöyristele sen jälkeen.

Vierailija
544/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tanakkaa kännimokailua kyllä, vetäisin tuosta kyllä johtopäätökset tulevan alkoholinkäytön suhteen. Kaksi on maksimi on aika monelle hyvä.

Anteeksipyyntö ja huivin tilaus jne olivat asiallista, mutta työtehtävien uudelleenjärjestely kuulostaa aika suurelle toimenpiteelle? Ja se kuvaaja, mitä hittoa? Tiimissänne on jtn varsin ikävää meininkiä ja suunnittelisin tosiaan työpaikan vaihtoa. Tähän olisi kuitenkin voinut suhtautua eri tavalla ottaen katumuksen ja hyvittelyn määrän huomioon. Katumusharjoitusta on jo tehty.

Ehkä eniten uhria jäi casessa vaivaamaan nuo solvauksesi. H**rittelu on tosi ikävää kuultavaa kenelle tahansa, muiden solvausten sisältö on ehkä ollut yhtä ikävää? Olen itse ollut kännisten väkisinpussaamisten ja kädessä roikkumisten kohteena, ja olen selvinnyt niistä ilman traumoja, mutta jos työkaveri, josta pidän, huutaisi h**raa kadulla ja haukkuisi muutenkin, niin siitä voisi olla vaikeampi päästä yli. En tiedä haukkumistesi sisältöä, mutta ehkä olisi hyvä alleviivata, etteivät nämä vastaa todellisia ajatuksiasi. Minun kohdallani kyllä tuo haukkuminen olisi vienyt kaiken kiinnostuksen/ihastuksen, muut roikkumiset sietäisin paljon paremmin.

Noin muuten, ihmiset tosiaan mokailee. Vaikka itsekin pidän tuota rajuna mokailuna, en jäisi kantamaan noista kaunaa, paitsi tosiaan sitä h*oraa pitäisi pyytää erikseen anteeksi.

Vierailija
545/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n uhri ei kyllä ole herrasmies vaan uuden ajan loukkaantuva neiti. Mamselli kuten joku sanoi. Herrasmies olisi ottanut anteeksipyynnön vastaan, sanonut että pidäthän huolta ettei tapahdu toiste, ja jatkanut muina miehinä.

Sen sijaan mies sanoo "olevansa pettynyt", jää mielenosoituksena etätöihin, vie asian eteenpäin pomolle, kutsuu viikonloppuna keskustelemaan kotiinsa (!) ja kaiken huipuksi alkaa rukkailla ap:n työtehtäviä uusiksi! Tässä on todella ikävää uhriutumista ilmassa. Todellakin kärpäsestä härkänen.

Herrasmies olisi alun perinkin pistänyt naisen taksiin työtovereiden tukemana ja kieltänyt kuvaamasta yhtään mitään. (En vieläkään tajua, että joku aikuinen kuvaa tilannetta.) Ja ennen kaikkea siirtynyt asiassa eteenpäin.

Jos olisin naisuhrina vastaavassa tilanteessa: jos mieheltä tulisi suoraselkäinen ja aidosti vilpitön anteeksipyyntö Suomen isoimman kukkalähetyksen kera, niin asia olisi sillä selvä.

En tosiaan ymmärrä miksi mies haluaa vetää asialle niin paljon huomiota. Luulisi että jokainen järkevä ihminen haluaisi vain unohtaa, mutta ei tämä katkera miesneiti.

Siinäpä oikein kunnon naisia ymmärtävä ritari. Ja mitään ei ole taka-ajatuksia sinun ritaroinneillasi.

Vierailija
546/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun joku uskaltaa irroitella pikkujouluissa oikein kunnolla, toivon aina, että moni sekoilisi pikkujouluissa paljon, siitä se hauskuus tulee ja niitä on sitten kiva muistella ja kerrottavaa riittää ja legendoja syntyy.

Yleensä tällaiset sekoilut päätyvät myös seksiin ja sehän tekee tappavan tylsästä pikkujoulusta juuri ihan oikean pikkujoulun, sellaisen, josta kaikki miehet haaveilevat ja lähes aina joutuvat pettymään.

Vierailija
547/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan liikaa, sekoillaan, kuvataan kaikki....eikös tämä ole ihan normaalia "ajan viettoa kavereiden kanssa", mikäli pääministeriä kuunnellaan?

Hänkin saa tuollaisesta joka kerta suurta ylistystä, ei mitään varoituksia tai potkuja, joten äly huoli, suosiosi luultavasti vain kasvaa, pistät vaan kaiken someen ja se on siinä!!!!!!!!

Vierailija
548/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tossa ole ees sekoilua.. 

todella kevyttä meininkiä.. 

Vierailija
549/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että nyt pikkujouluaikaan morkkiksia podetaan ympäri suomea.

Itse olen rauhoittunut pahimmista nuoruusajan örveltämisistä, mutta olen nyt parina viimeisenä vuonna ollut näiden anteeksipyytelyjen vastaanottajana. Joka kerta olen kuitannut asian sillä, että tekevälle sattuu ja eteenpäin. En oikein ymmärrä miksi tuo mies on tehnyt tästä niin ison asian, että kokee tarpeelliseksi järjestellä työtehtäviäkin uudelleen. 

Täällä on paljon näitä "jos roolit olisivat toisinpäin..."-tyyppisiä viestejä, joita ihmettelen. Näitä pikkujoulujen ja virkistyspäivien kännimokailuja on suomessa vuosittain varmaan joka työpaikassa. Joskus siellä miehet ottaa keskenään matsia, joskus naiset, joskus sekaporukalla. Ei se nyt tuo tähän keskusteluun mitään, että huomautellaan, että jos roolit olisivat toisinpäin tai jos tai jos... Niin ne joskus ovat. Ja väittäisin, että valtaosa pikkujouluörvellyksistä ei päädy poliisin tutkintaan.

Vierailija
550/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle että hänen pitää rentoutua ja otat siltä suihin, lopuksi runkkaat mällit uudelle huiville.

Vierailija
551/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia haukuit miestä HUO-sanalla?! Se on tässä varmaan kaikista järkyttävintä. Hävettäisi itseänikin. Alkaisin varmaan etsimään muualta töitä.

Vierailija
552/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ensimmäinen ja ainoa, joka on mokannut. Nyt vaan pyydät anteeksi siltä mieheltä ja pahoittelet käytöstäsi muulle tiimille, sen jälkeen jatkat töitäsi normaalisti. Aika auttaa tällaiseen häpeään, kuten myös se, että tosiaan pyydät anteeksi. Maailma ei ole kaatunut ja kaikki on oikeastaan ihan hyvin (oma voimalauseeni). Lohduttaudu sillä, että nyt sait sellaisen opetuksen, että toiste et samalla tavalla tule mokaamaan. 

Vierailija
553/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt kun maito on jo kaatunut sitä on turha itkeä, vaan rupeat siivoamaan sotkua parhaasi mukaan.

Ensinnäkin, kun hölmöillään, sitä ei peitellä eikä selitellä, vaan pyydetään anteeksi. Itse kyseisen miehen roolissa olleena olisin arvostanut puhelua, jossa saan vilpittömän anteeksipyynnön. Kyseinen kanssasi samantyyppisesti toiminut daami olisi saanut nopeasti kunnioitukseni takaisin, ja miksei myös tulevaisuus olisi voinut tuoda vaikka mitä tullessaan. Välttely ja selittely sen sijaan antaa kuvan luonteesta, joka ei halua ottaa vastuuta mistään, varsinkaan omasta törttöilystä.

Samantyyppinen puhelu pomolla myös hyvä idea. Nyt luuri käteen ja korjaamaan mitä korjata voi.

Vierailija
554/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluissa voi tehdä melkein mitä vaan. Se on siitä mielestä poikkeava työpaikan juttu.... Ei niitä kannata murehtia. Aika moni on pikkujouluissa mokaillut/ lähennellyt/ kourinut/ nusaissut/ pissannut housuun/ kakannut housuun/ oksennellut/ kaatanut juomia / puhunut tyhmiä / haukkunut muita / tapellut / riidellyt / käyttäytynyt huonosti jne jne

Hävettäähän se, mutta semmosta se on pikkujouluissa.

Vierailija
555/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carunan edustaja voi liukastua tuolla ulkona.

Vierailija
556/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkujouluissa voi tehdä melkein mitä vaan. Se on siitä mielestä poikkeava työpaikan juttu.... Ei niitä kannata murehtia. Aika moni on pikkujouluissa mokaillut/ lähennellyt/ kourinut/ nusaissut/ pissannut housuun/ kakannut housuun/ oksennellut/ kaatanut juomia / puhunut tyhmiä / haukkunut muita / tapellut / riidellyt / käyttäytynyt huonosti jne jne

Hävettäähän se, mutta semmosta se on pikkujouluissa.

Höpö höpö.

Noin tekee vain reppanat ja huono-itsetuntoiset setämiehet vähän kuten tuossa Suvi Hartlinin jutussa. 

Todella säälittävää.

Vierailija
557/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut monelta hyvän saman neuvon:

pyydät anteeksi, et selittele. 

ja jotta pääse tilanteen eteen, kerro itse heti pomolle, mea culpa -periaatteella.

Sanot, että olet pahoillasi eikä toistu. Mutta älä selittele mitään, se kuulostaa silloin tekopahoittelulta ("olen pahoillani jos joku pahoitti mielensä"..).

Vierailija
558/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marinista mallia! Nykyaikaan kuuluu että jopa PM voi örveltää julkisesti ja selviää tilanteesta olankohtautuksella ja saa jopa kehuja. Toki ymmärrän morkkiksesi, mutta yritä ajatella että Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, vai mitä?

Ei naurata ja olen huolissani miehestä. Lähetin miehelle viestin ja kohta soitan perään.

Miksi olet huolissasi?

Tietenkin olen huolissani, koska tein miestä kohtaan väärin. En ole selvinpäin sekopää. Soitin miehelle, ei aluksi vastannut mutta soitti pian puhelun minulle. Pyysin aluksi anteeksi puhelimen välityksellä ja kerroin heti korvaavani huivin - mies puolestaan sanoi, että on erittäin pettynyt minuun ja haluaa keskustella asiasta kahden kesken, että miten tästä jatketaan. Ei voi hyväksyä tekoani ja pikkujoulujen jälkeen on pohtinut olenko oikea ihminen työstämään työprojektia. Mies vetää isoa projektia, jossa olen mukana ja äänestä päätellen on suuttunut, vaikka suostui puhumaan puhelimessa kanssani. Ennen puhelun lopettamista sanoi, että hyvä että olen päässyt juhlista ehjänä kotiin.

Sitten kun huivi on saapunut niin pyydän mieheltä uudestaan anteeksi.

No en minäkään haluaisi jatkaa mitään työprojektia sellaisen ihmisen kanssa joka on karjunut keskellä katua minulle ja kutsunut huoraksi. Oli hän sitten miten kännissä hyvänsä. Joitakin asioita vaan ei voi unohtaa. 

Millä alalla olet? Nykyajan työelämässä kuule tapahtuu pahempiakin asioita, kuin työkaverin känniörvellys kerran elämässä. Kannattaa kehittää jonkinlainen itsetunto ja tulla ulos tynnyristä, niin ehkä sinullakin on mahdollisuuksia onnistua elämässä.

Ei mikään ihme ettei lasten ja nuorten välistä kiusaamista ja väkivaltaa saada kitkettyä kun istutatte nuo sairaat asenteenne lapsiinnekin. Se nimenomaan kertoo itsetunnon puutteesta jos hyväksyy muilta mitä tahansa.

Juuri tämä. Ja sitten ihmetellään, miksi jotkut nuoret eivät haluaisi töihin ollenkaan, tai ahdistuvat ja masentuvat kun miettivät mitä on edessä.

Vierailija
559/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia haukuit miestä HUO-sanalla?! Se on tässä varmaan kaikista järkyttävintä. Hävettäisi itseänikin. Alkaisin varmaan etsimään muualta töitä.

Järkyttävintä? Tuohan on itkettävän hauskaa, hiukka noloa ehkä, mutta kamoon. Kuka mies ottaa nokkiinsa, jos kännikala haukkuu huo*aksi? Sama kuin haukkuisi miestä lepsoksi. Itse vain nauraisin.

Vierailija
560/588 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itket vaan että sinä olet vain ihminen, minäkin olen ihminen. ;) ja että et aio muuttua. Pokkana vaan marin parodia, niin tilanne muuttuu huumoriksi.