Mokasin pikkujouluissa täydellisesti
Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.
En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.
Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.
En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.
Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?
Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..
Kommentit (588)
Pyydät anteeksi. Minusta viesti on parempi kuin puhelu, koska se jättää toiselle osapuolelle aikaa ja tilaa miettiä vastausta. Puhelimessa on pakko ikäänkuin reagoida heti. Ja monesti se reaktio on "ei se mitään", vaikkei se oikeasti edes olisi sitä mitä toinen ajattelee. Se tulee ikäänkuin automaationa.
Soita miehelle ja pyydä anteeksi käytöstäsi, mielummin heti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se morkkis siitä ohi menee. Onhan se nyt kumma, jos mokomaa pitää paisutella ja oikein retostella kuvatulla pätkällä. Onpa pikkumaisia työkavereita sinulla. Tekopyhää tuomita, kuka normaali ihminen nyt ei olisi joskus kännissä mokaillut? Pyydät anteeksi ja se siitä. Huivin korvaat.
Pitäkää te pyhistelevät kommentoijat teekutsuja, jos ette ihmisten pikku mokailuja voi hyväksyä.
Sanoisitko samaa, jos mies olisi käynyt naiseen kiinni niin että jää ihan jälkiä? Ja tuhonnut naisen vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Menet heti huomenna aamusta pomon puheille, kerrot rehellisesti että mitä tapahtui ja otat vastuun tekemistäsi. Suosittelen että järjestätte keskustelutilaisuuden töissä johon tulee mukaan myös luottamusmies ja mahdollisesti työturvallisuusvaltuutettu, jos teillä sellainen töissä on. Käytte tilanteen läpi, pyydät anteeksi ja sovitte rikkoutuneiden tavaroiden korvaamisesta. Tarvittaessa ole myös yhteydessä työterveyteen, koska tuollainen käytös ei ole tavallista. Suosittelen tipatonta nyt ainakin jonkun aikaa ja ainakin seuraavissa työtapahtumissa.
Se, että ei ole syönyt ennen juomista, vaikuttaa kyllä niin, että juopuu nopeammin, mutta se ei kuitenkaan selitä täysin kohtuutonta käyttäytymistä. Normaali aikuinen osaa kontrolloida omaa alkoholinkäyttöään ja tunnistaa oman käyttäytymisensä. Käytöksesi viittaa siihen, että sinulla on itsekontrolliongelmia ja että alkoholinkäyttösi on riistäytynyt tai riistäytymässä käsistä.
En olisi koskaan koskenutkaan booliin ja drinkkeihin, jos olisin osannut arvata mihin tämän johtaa ja huomenna on töissä kauhea polemiikki. Maanantain viikkopalaverissa tuskin käsittelemme niin paljoa työasioita, vaan käymme läpi tapahtunutta, ainakin sen perusteella miten firmassa hoidetaan ongelmatilanteet. Pomo haluaa aivan varmasti puhutella yksin minua ja miestä myös. On meillä työturvallisuusvaltuutettu. Kunhan vaan minua ei siirretä pois tästä tiimistä, kun palkkakin on parempi mitä edellisissä hommissa. Mieheltä täytyy pyytää mitä nöyrimmin anteeksi.
Jotenkin tässä jutussa paistaa tämän ajan ongelma. Yksi työkavereista pimahtaa juotuaan alkoholia. Sen sijaan, että paikalla olijat yrittäisivät rauhoittaa tilannetta, hoitaisivat juopuneen taksiin/kotiin. Auttaisivat miestä poistumaan paikalta. Soittaisivat poliisin, jos tilanne on heistä niin vakava. Ehei otetaan puhelin käteen ja kuvataan koko tilanne. Toki jokainen on käytöksestään vastuussa, mutta jos alunperinkään eivät ole mitenkään tilanteeseen "sotkeentuneet". Miksi soitella perään ja toimia tuomarin/todistajan roolissa. Asian selvittely kuuluu ensisijaisesti tekijän vastuulle. Vahingon kärsinyt asettaa raamit, mikä on hänestä sopiva menettely. Riittääkö anteeksipyyntö ja huivin korvaus. Kuitenkaan ilmeisesti mitään pahoinpitelyä ei ole tapahtunut. Ja mikäli työssä ja työajalla asiat ovat hoituneet moitteetta. Mitään syytä irtisanoutua ei ole. Ja jos tekijä ottaa vastuun ja kantaa seuraukset. Niin johonkin se raja on vedettävä, mikä on tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Menet heti huomenna aamusta pomon puheille, kerrot rehellisesti että mitä tapahtui ja otat vastuun tekemistäsi. Suosittelen että järjestätte keskustelutilaisuuden töissä johon tulee mukaan myös luottamusmies ja mahdollisesti työturvallisuusvaltuutettu, jos teillä sellainen töissä on. Käytte tilanteen läpi, pyydät anteeksi ja sovitte rikkoutuneiden tavaroiden korvaamisesta. Tarvittaessa ole myös yhteydessä työterveyteen, koska tuollainen käytös ei ole tavallista. Suosittelen tipatonta nyt ainakin jonkun aikaa ja ainakin seuraavissa työtapahtumissa.
Se, että ei ole syönyt ennen juomista, vaikuttaa kyllä niin, että juopuu nopeammin, mutta se ei kuitenkaan selitä täysin kohtuutonta käyttäytymistä. Normaali aikuinen osaa kontrolloida omaa alkoholinkäyttöään ja tunnistaa oman käyttäytymisensä. Käytöksesi viittaa siihen, että sinulla on itsekontrolliongelmia ja että alkoholinkäyttösi on riistäytynyt tai riistäytymässä käsistä.
Tässä järkevä vastaus Ap; lle 👍👍
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se morkkis siitä ohi menee. Onhan se nyt kumma, jos mokomaa pitää paisutella ja oikein retostella kuvatulla pätkällä. Onpa pikkumaisia työkavereita sinulla. Tekopyhää tuomita, kuka normaali ihminen nyt ei olisi joskus kännissä mokaillut? Pyydät anteeksi ja se siitä. Huivin korvaat.
Pitäkää te pyhistelevät kommentoijat teekutsuja, jos ette ihmisten pikku mokailuja voi hyväksyä.
Tässä ilmeisesti ihminen joka mokaa.,.ja usein
Pyydät anteeksi ja keskityt tiukasti työntekoon. Ei tartte irtisanoutua.
Pyydä anteeksi käytöstäsi ja jatka elämääsi. Se, että antaako joku anteeksi, ei ole sinun vastuullasi. Pidä huoli ettei mokailua tule enää jatkossa. Ei tässä muutakaan voi. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ilmeisesti ihminen joka mokaa.,.ja usein
Jep. Varmaan tuntee samankaltaisuutta AP:n kanssa. TIedoksi, kännit voi vetää ilman mokailujakin.
Noloa. Oletko joku teini ekaa kertaa kännissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi koskaan koskenutkaan booliin ja drinkkeihin, jos olisin osannut arvata mihin tämän johtaa ja huomenna on töissä kauhea polemiikki. Maanantain viikkopalaverissa tuskin käsittelemme niin paljoa työasioita, vaan käymme läpi tapahtunutta, ainakin sen perusteella miten firmassa hoidetaan ongelmatilanteet. Pomo haluaa aivan varmasti puhutella yksin minua ja miestä myös. On meillä työturvallisuusvaltuutettu. Kunhan vaan minua ei siirretä pois tästä tiimistä, kun palkkakin on parempi mitä edellisissä hommissa. Mieheltä täytyy pyytää mitä nöyrimmin anteeksi.
Minttu Maria Andiatan, 27, Asiakkauuspäällikköäharjoittelija jakkupuvussaan kilahtanut kupillisesta boolia... :D
Mitä ihmeen puritaaneja täällänon jotka kehottavat irtisanoutumaan ja hakeutumaan hoitoon yhden kerran perusteella.
Maanantaina topakkana töihin kuin mitään einolisi tapahtumut ja jos joku kummastelee humalaasi niin kerrot että et ole tottunut vahvoihin ja nyt oli vielä tyhjään mahaan, sorry jos mokailin ja nätti hymy perään.
Työtoverilta pyydät anteeksi, sama selitys ja kerrot että ostat mielelläsi uuden huivelin sille
Olen itse melko raitis mutta minusta pikku riehunta antaa vaan vähän lisää särmää muuten siloiseen työpersoonaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä eniten ihmetyttää miksi joku työkaveri alkaa kuvaamaan tapahtunutta. Teinejäkö teillä on töissä? Todella loukkaavaa !
Työkaveri ei aluksi ajatellutkaan kuvata, mutta kuvasi, koska ajatteli siitä jäävän todiste miehelle ja arveli etten humalassa kuitenkaan muista mitään enkä muistakaan. Videolla näkyy lähes kaikki mitä olen miehelle tehnyt ja huutanut. Hävettää ja kaduttaa. Olen mennyt tuhoamaan miehen noin 800 euron arvoisen merkkihuivin ja solvannut miestä aivan syyttä suotta. Video on lähetetty vain minulle ja miehelle, mutta työkaveri aikoo tuhota videon huomisen palaverin jälkeen miehen pyynnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä eniten ihmetyttää miksi joku työkaveri alkaa kuvaamaan tapahtunutta. Teinejäkö teillä on töissä? Todella loukkaavaa !
Työkaveri ei aluksi ajatellutkaan kuvata, mutta kuvasi, koska ajatteli siitä jäävän todiste miehelle ja arveli etten humalassa kuitenkaan muista mitään enkä muistakaan. Videolla näkyy lähes kaikki mitä olen miehelle tehnyt ja huutanut. Hävettää ja kaduttaa. Olen mennyt tuhoamaan miehen noin 800 euron arvoisen merkkihuivin ja solvannut miestä aivan syyttä suotta. Video on lähetetty vain minulle ja miehelle, mutta työkaveri aikoo tuhota videon huomisen palaverin jälkeen miehen pyynnöstä.
Hyvin te vedätte siellä yhteisössänne. Mahtaa olla fiksuja ihmisiä, maksaa 800 lapsityövoimalla duunatusta huivista... LOL
Sympatiani on ap:n puolella. Noloimpia nämä kuvaajakollegat, todellisia tiimityöskentelijöitä. Ei taida olla kovin hyvä yhteishenki teillä töissä. Mikä ihmisiä vaivaa että kuvataan kollegoja lupia kyselemättä?!?
En kehtaisi varmaan enää töihin mennä...
Humalatila ei ole lupa käyttäyttä törkeästi.
Miten on mahdollista, että aikuinen ihminen ei hallitse omaa alkoholinkäyttöään?
On vain kaksi selitystä:
A. Henkilö kokeilee alkoholia ensimmäistä kertaa
B. Henkilöllä on alkoholiongelma
Minä en pyytäisi anteeksi kun mieheltä ketä kohtelin väärin. Miksi pitää pyytää pomolta anteeksi, tuo ei mitenkään liity työhön kun sekoaa vapaa-ajalla. En sotkisi pomoa ja työtä tuohon millään lailla. Ottaisin heti yhteyttä tähän mieheen, sanoisin korvaavani huivin ja olevani tosi pahoillaan. Sanoisin, että voi hyvillä mielin tulla töihin. Kysyisin vielä myös, onko jotain mitä voit tehdä asian eteen?Tuo kuvaaminen mietityttää..onko se edes laillista kuvata noin..et ole ensimmäinen etkä viimeinen joka noin sekoaa, elämä jatkuu ja asia unohtuu.
Kannattaa ainakin pyytää anteeksi ja tunnustaa möhlineensä.