Mokasin pikkujouluissa täydellisesti
Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.
En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.
Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.
En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.
Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?
Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..
Kommentit (588)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet esimiehen luokse ja kereot asian, kysyt mitä pitää tehdä (päihdeongelman hoitoonohjaus?), ostat huivin ja annat toisen mokoman köteisenä ja lähetät niille todistajille ja asianomaiselle anteeksipyynnön käyttäytymisestösi missä kerrot mitä olet tehnyt/sopinut . Kertomatta, että maksat tuplana vahingot. Mitään et selittele, ainoastaan pyydät anteeksi.
Kerran överikännit ja heti hoitoon? Melkoista liioittelua.
Oletko todellakin sitä mieltä, että ap hallitsee itsensä ja juomisen? Oletko myös sitä mieltä, että ap:n miehelle tekemät teot ja huutelut ovat oikeutettuja? En tunne ketään miestä, joka haluaisi suudella känniääliötä ja humalassa hoiperteleva huutava nainen on kammottava näky.
Pyydät anteeksi tuolta mieheltä ja korvaat huivin, pyydät anteeksi pomolta ja unohdat asian. Suurin osa ihmisistä on joskus mokaillut kännissä ja varmasti ymmärtävät ja asia ei varmasti ole niin iso ongelma kuin se tällä hetkellä tuntuu.
Kuules ap, näitä sattuu. Pahempaakin varmaan. Leuka pystyyn ja huomenna töihin. Pöly laskeutuu.
Pöllikö joku huivin, eihän semmoinen itsestään katoa?
Mene paikan päälle etsimään sitä. Jos ei löydy, niin joku on varastanut ja laittaa sun syyksi koska olit niin humalassa.
Miksi et ottaisi suoraan mieheen yhteyttä ja pyytäisi anteeksi. Sano, että pidät hänestä ja ylireagoit pahasti, kun kieltäytyi suudelmasta. Sanot, että hävettää, harmittaa ja että tietenkin korvaat huivin.
Vierailija kirjoitti:
Menet esimiehen luokse ja kereot asian, kysyt mitä pitää tehdä (päihdeongelman hoitoonohjaus?), ostat huivin ja annat toisen mokoman köteisenä ja lähetät niille todistajille ja asianomaiselle anteeksipyynnön käyttäytymisestösi missä kerrot mitä olet tehnyt/sopinut . Kertomatta, että maksat tuplana vahingot. Mitään et selittele, ainoastaan pyydät anteeksi.
Kai se on pyydettävä apua, että pääsee hoitoon, vaikka ei minulla ole alkoholiongelmaa. Pomon edessä on ehkä parempi kysyä apua maineen puhdistamiseksi. Katselin netistä kyseisen merkkihuivin hintoja (on arvokas), mutta en sitä huomiseksi ehdi saamaan, vaikka tilaisinkin tänään. Mies aikoo olla etänä töissä koko ensi viikon, mutta joudumme kuitenkin keskustelemaan yhteisestä projektista ja pitämään yhteispalavereja eli en pääse miestä pakoon. Mielelläni en pyydä etäyhteysillä kesken kaiken anteeksi, vaan pyydän mieheltä anteeksi kasvokkain, kunhan palaa toimistolle. Selitellä en aio ja pyydän kaikilta muiltakin anteeksi. Tuskaisa viikko on edessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisen persoonallisuus muutu humalassa, edes kaatokännissä. Taisit vain näyttää todellisen luonteesi. Äläkä selittele tyhjään mahaan juomisella. Sun syömättömyys ei liity mitenkään siihen, että haukuit viattoman miehen.
Minunpa persoona ja käytös muuttui ja kiehui oikein kunnolla. En selittele, mutta tosi on, että nautin alkoholia tyhjään mahaan - ensin boolia ja sitten drinkkejä ja vasta vähän myöhemmin räävin pääruokaa. Kova oppi, mutta alkoholi ei ole minua varten ja viinapäätä ei ole. Huolestuttaa mies, kaikki loukkaavat sanat ja väkisin käden vääntämiset. Itkettää ja haluaisin piiloutua sohvalle ja vajota maan alle.
Ehkä omaa mieltäsi helpottaa reilu anteeksipyyntö ja huivin korvaaminen. Et ole eka etkä vika humalassa koheltanut.
Onneksi et motannut ketään, telonut vakavasti itseäsi tai muita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ottaisi suoraan mieheen yhteyttä ja pyytäisi anteeksi. Sano, että pidät hänestä ja ylireagoit pahasti, kun kieltäytyi suudelmasta. Sanot, että hävettää, harmittaa ja että tietenkin korvaat huivin.
Voinhan laittaa miehelle viestiä, mutta en halua pahentaa tilannetta niin, että mies luulee minun pakenevan vastuuta, jos pyydän anteeksi viestillä. Olen yrittänyt monta kertaa kirjoittaa anteeksipyyntöviestiä, jossa kerron korvaavani huivin ja pyydän kasvokkain anteeksi, kunhan mies palaa toimistolle. On tässä sekin riski, että mies tulee kadulla tai kaupassa vastaan, kun asumme aika lähellä toisiamme. Ei ihan naapuristossa, mutta jalankulkumatkan varrella. En ole vielä viestitellyt miehelle, kun pohdin minkälaisen viestin kirjoitan.
Ja kyllä, pidän paljon miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Pöllikö joku huivin, eihän semmoinen itsestään katoa?
Mene paikan päälle etsimään sitä. Jos ei löydy, niin joku on varastanut ja laittaa sun syyksi koska olit niin humalassa.
Huivi on nyt viallinen, mutta ilmeisesti joku sen varasti, kun miehellä ei sitä ollut kaulalla, kun poistui pikkujouluista. Näin minulle viestitteli toinen työkaveri, joka on järkyttynyt tekosistani ja kehotti korvaamaan uuden huivin miehelle.
Et tietenkään myönnä mitään kirjoittamalla viestiä. Soitat ja pyydät anteeksi. Korvaat huivin. Sitten jatkat työelämässä normaalisti. Työnantajalle vapaa-aikana tapahtunut ei kuulu. Myöskään sinusta kuvattua videota ei voida levitellä, koska se on kuvattu ilman lupaasi ja voidaan nähdä yksityiselämää loukkaavan sisällön levittämisenä koska olet siinä humalassa.
Muiden työkavereiden viestit jätät huomioimatta. Älä vastaa niihin mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kuules ap, näitä sattuu. Pahempaakin varmaan. Leuka pystyyn ja huomenna töihin. Pöly laskeutuu.
En minä ole mikään sekoilija enkä känniääliö, tai en siis ainakaan aiemmin ole ollut. Ei tee mieli mennä töihin huomenna.
Minua kyllä eniten ihmetyttää miksi joku työkaveri alkaa kuvaamaan tapahtunutta. Teinejäkö teillä on töissä? Todella loukkaavaa !
Pakko kysyä sekoilitko pms:n ja menkkojen takia ja pahensit olotilaasi juomalla? Ei tuollaista voi mitenkään järkevästi selittää. Alkoholiongelma sinulla ainakin on ja lisäksi pahoja vihanhallintaongelmia, joten kannattaa hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään myönnä mitään kirjoittamalla viestiä. Soitat ja pyydät anteeksi. Korvaat huivin. Sitten jatkat työelämässä normaalisti. Työnantajalle vapaa-aikana tapahtunut ei kuulu. Myöskään sinusta kuvattua videota ei voida levitellä, koska se on kuvattu ilman lupaasi ja voidaan nähdä yksityiselämää loukkaavan sisällön levittämisenä koska olet siinä humalassa.
Haluaisin soittaa miehelle ja pyytää aluksi anteeksi puhelimessa, mutta en uskalla kun pelkään itkeväni. Mietin vielä hetken ja ehkä soitan myöhemmin illalla.
Tästä tulee mieleen se tapaus kun risteilyllä nainen oli kännipäissään pompannut työkaverimiehen syliin yllättäen, molemmat olivat kaatuneet ja mies oli saanut aivotärähdyksen ja loppuiän tinnituksen. Se juttu meni käräjillekin ja tuomio lehteen.
Työpaikan pikkujoulut on työpaikan tilaisuus. Ei silti tarvitse pyytää anteeksi kuin mieheltä ja esihenkilöltä. Tuo on hyvä suunnitelma, että laitatheti tekstiviestin, jossa pyydät anteeksi ja että haluat pyytää anteeksi myös kasvotusyen. Tee se heti, voi helpottaa myös miehen oloa.
Kyllä se morkkis siitä ohi menee. Onhan se nyt kumma, jos mokomaa pitää paisutella ja oikein retostella kuvatulla pätkällä. Onpa pikkumaisia työkavereita sinulla. Tekopyhää tuomita, kuka normaali ihminen nyt ei olisi joskus kännissä mokaillut? Pyydät anteeksi ja se siitä. Huivin korvaat.
Pitäkää te pyhistelevät kommentoijat teekutsuja, jos ette ihmisten pikku mokailuja voi hyväksyä.
Ei ihmisen persoonallisuus muutu humalassa, edes kaatokännissä. Taisit vain näyttää todellisen luonteesi. Äläkä selittele tyhjään mahaan juomisella. Sun syömättömyys ei liity mitenkään siihen, että haukuit viattoman miehen.