Pituus miinus 106 on ihanteellinen paino naiselle
Olisitko sinä nainen tyytyväinen tuolla kaavalla lasketussa painossa?
Kommentit (55)
Tuossa painossa olin kun kuukautiset loppui tulemasta syömishäiriöaikoina. Piti käydä gynellä ja sanoi että "kyllä ne kuukautiset sieltä taas tulee kun saat vähän painoa lisää." Muistan ikuisesti sen hämmennyksen koska pidin itseäni aivan liian lihavana.
Sattumoisin olen juurikin sen painoinen. Ihanne - terveyden kannalta varmaan? Olen urheilullinen ja lihaksikas, mutta jos en liikkuisi luulen että olisin vähän tuhti tässä painossa. Ennen kun en urheillut olin melkein kymmenen kiloa kevyempi mutta en sanottavasti laihempi.
Hyi. En panis niin luikkua naista. M37v
Oma vaimo 172cm ja painaa 63kg. Ihan sopiva kahden lapsenkin jälkeen.
Nyt on -110 ja pitäisi tehdä ryhtiliike. Ei siis painon takia, olen siis 164/53. Mutta elintavat taas retuperällä. Ja jos ne on kunnossa, paino on siellä 50-51. Olen pieni luustoltani, joten en ole todellakaan anorektinen vielä tuossa 50kg. Hoikka toki.
Mä oon just tuon kokoinen, ja ihan tyytyväinen. Vartalomalli "roteva", lihaksikas eli en haluaisi painaa vähempääkään. Ikää 58.
En ole koskaan painanut 44 kg. Suurin painolukema taitaa olla 42 kg ja silloinkin olin ns. hyvässä lihassa.
Sanoisin että miinus sata on parempi. Kuka nyt tissitöntä laiheliinia haluaisi? Yök.
Vierailija kirjoitti:
Hyi. En panis niin luikkua naista. M37v
Joo, sama.
Olen 170 cm pitkä ja painan 54 kiloa. En ala lihottaa enkä laihduttaa kenenkään takia, revipä tästä.
Mulla olisi tuossa painossa varmaan kuukautiset loppuneet ja olisin kuin kukkakeppi. Muutama kilo tuota painavampanakin olen ollut aika heikossa kunnossa.
Itse pidän normaalina pituus -105 kaavaa ja se on tottuudenmukainen omalla kohdalla.
No enpä tosiaan olisi, koska olisin lähes kuollut. Hirvittää ajatuskin että esim jokin sairaus kuihduttaisi tuollaiseksi. Olen 70v ja hieman ylipainoinen ja tyytyväinen.
Painaisin enemmän kuin nyt, ja yli sen rajan jota en halua ylittää. Joten en olisi tyytyväinen.
Pitäähän katsoa...aika oikein muuten menee.Nuorena tuon painoinen ja ei nytkään lihava.
Eli tuon mukaan mulla on nyt 10kg ylipainoa 😄 jaa a enpä tiedä olisinko tyytyväinen, riippuu miltä näyttäis.
Vierailija kirjoitti:
Painaisin saman verran mitä painoin lukiossa ja se oli hitusen liian vähän (50 kg) Ei pysty sisältämään minkäänlaista lihasmassaa tuo paino. Pitäisi olla sellainen kukkakeppi joka ei pysty mihinkään
Höpsis. Riippuu ruumiinrakenteesta. Oma painoni on ollut koko aikuisiän pituus miinus 112-115 cm ja olen ollut aina hyvin urheilullinen, mm. juossut, pyöräillyt, joogannut ja harrastanut painoharjoittelua.
Jos olisin reilu 210 cm pituinen niin tuo olisi ihan sopiva paino.
Minulla on suunnilleen tuon kaavan mukainen tilanne ja olen aika tyytyväinen. Minulle parempi olisi ehkä vielä muutama kilo alempana mutta pimeän vuodenajan herkuttelu ja liikkumattomuus pitävät nyt tässä.
Itse pidän optimaalisen painon kaavoina naisille pituus -110, ja miehille pituus - 100.
Kysymyksessä on kuitenkin vain karkea likimääräistys. Ei luonnollisesti toimi kaikille.