Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulunvietto, kun sukulaisista osa eivät siedä toisiaan

Vierailija
10.12.2022 |

Olinkin jo unohtanut tämän palapelin. Osa sukulaisista mäköttävät toisilleen ihan turhista ja vanhoista jutuista. Joka joulu kun kutsun meille väkeä, olen joutunut miettimään vieraslistaa niin, että toisilleen epämieluisat henkilöt eivät vain pääse kohtaamaan.

Tänä jouluna sukulaisilta on tullut kyselyä saako jouluna taas tulla meille. Tänä vuonna päätin, että se on yksi päivä kun otamme vieraita vastaan.

Nyt sitten osa sukulaisista on loukkaantunut vieraslistastani...

Koita tässä miellyttää jokaista sukulaista.

Perunko kutsuni ja vietämmekin ihan rauhallisen joulun oman perheeni kanssa?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma joulu on paras. Itse kutsun vanhempani, mutta en puolisoaan. On käynyt yksin mutta jos ei tule jatkossa, sekin on fine. Kotiini en kuitenkaan kutsu epämiellyttäviä ihmisiä.

Vierailija
2/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut ihan ketä haluat, ne tulee jotka haluaa ja ne mököttää jotka haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ajatukseni tässä on se, että kenenkään ei tarvitse jouluna olla yksin. Meille kaikki ovat tervetulleita. Ihmettelen suuresti miksi nämä sukulaiset pystyvät olemaan lapseni syntymäpäiväjuhlissa yhtä aikaa, mutta ei jouluna?

Jos kutsu ei kelpaa, valinta on oma jos on yksin

Vierailija
4/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on joulun kotona, kukaan ei riitele kenenkään kanssa.

Vierailija
5/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sullako joulu koostuu muiden miellyttämisestä? Mulle se ois miellyttävää kutsua sit kaikki känkkäränkät yhtäaikaa. Nauttia suklaata ja katsoa sitä showta.

Vierailija
6/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Meillä kyräillään hautajaisissakin, vihollisryhmät mulkoilevat toisiaan eri puolilta kirkkoa. Se sukurakkaus, niin ihanaa.

Vierailija
7/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieras ei sen vuoksi ota kutsua vastaan, että joku hänelle epämiellyttävä ihminen on paikalla niin sitten viettäkööt joulua yksin

Vierailija
8/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka joulu kutsut väkeä ja oletkin jo unohtanut koko asian, et kaikki ei siedä toisiaan. Eli onko kutsut vielä laittamatta? Aika lähelle joulua saavat odottaa, milloin ja monelta ovat kutsuttuja.

Vierailija
9/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppoa kun viettää ihan yksin joulun,ilman mitään velvollisuuksia. Hyvää yötä!

Vierailija
10/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka joulu kutsut väkeä ja oletkin jo unohtanut koko asian, et kaikki ei siedä toisiaan. Eli onko kutsut vielä laittamatta? Aika lähelle joulua saavat odottaa, milloin ja monelta ovat kutsuttuja.

Juu kyllä on ilmoitettu kutsutuille, että jouluna tervetuloa ja nyt ovat alkaneet saada selville , keitä olen kutsunut niin alkaa tämä mökötys. Jotkut ilmeisesti jo suunnittelee joulua sittenkin erään mököttäjän kanssa

Vierailija
11/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tupa, teidän säännöt. Ei teidän tarvitse alkaa muiden ehdoilla kutsuja järjestämään. Kutsutte ne ketä haluatte, silloin kun haluatte. Kutsutut saavat itse päättää tulevatko vai ei.

Vierailija
12/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kutsuja tosiaan monet kyselivät voisiko tänä jouluna taas tulla meille. Monena jouluna olen jakanut 24.-26.22 aikavälin eri sukulaisille, mutta se on liian raskasta. Nyt otin vain yhden päivän niin tästä syntyi sitten soppa

Vierailija
13/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän tupa, teidän säännöt. Ei teidän tarvitse alkaa muiden ehdoilla kutsuja järjestämään. Kutsutte ne ketä haluatte, silloin kun haluatte. Kutsutut saavat itse päättää tulevatko vai ei.

Näin juuri

Vierailija
14/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on joulun kotona, kukaan ei riitele kenenkään kanssa.

Tämä! Minä en lähde jouluna kotoani enkä ota ketään vastaan. Eipä tule riitoja. Joka hemmetin joulu miehen sisko pyytää heille ja sitten selittää, että se ja se ei tule sen kanssa toimeen, mutta kun te tulette molempien kanssa juttuun, niin tulkaa. Mies menee yksin, en pilaa jouluani miellyttämällä muita.

Vierailija
15/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan kanssa verbi 3. persoonan yksikkömuotoon: osa ei siedä, osa mököttää.

Vierailija
16/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi joulu on vain kerran vuodessa

Vierailija
17/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole oma valinta , jos joulun haluaakin olla mielummin yksin kuin kutsun järjestäjän luona

Vierailija
18/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sullako joulu koostuu muiden miellyttämisestä? Mulle se ois miellyttävää kutsua sit kaikki känkkäränkät yhtäaikaa. Nauttia suklaata ja katsoa sitä showta.

Paha tapani on koittaa miellyttää muita liikaa

Vierailija
19/79 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona jyllää taas ja muutkin flunssat. Parempi ett kaikki juhlivat kotonansa629

Vierailija
20/79 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joulusta tulee liikaa miettimistä itselle tuollaisen takia, niin olisin oman perheen kesken. Jokainen päättää miten omassa kodissa vierellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi