Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jätit pitkäaikaisen kumppanin?

Vierailija
10.12.2022 |

Suositun ketjun miksi päätit tapailun Innoittamana. Mistä syystä jätit kumppanisi, pitkäaikaisen seurustelusuhteen.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteltiin vuosi keski-iässä. Miehellä vaikea avioero juuri takana ja taloudellisia huolia.

Aluksi yritin ymmärtää ja jaksoin pönkittää ja terapoida.

Oli hänessä hyviäkin puolia, mutta haluan ja tarvitsen kumppanin joka on vakaa persoona, jolla elämän perusasiat kunnossa, hyvä itsetunto ja pystyy antamaan toisellekin jotain eikä ole itsekäs ja ota suhteesta vain ns 'rusinat pullasta".

Tämä mies oli juuri näiden vastakohta.

En kestä / jaksa alati negatiivisia ihmisiä enkä eteenkään teinin tavoin joka asiasta vinkuvaa ja kritisoivaa miestä. En ala olemaan kenenkään terapeutti enkä elämään siten miten hänen mielialansa milloinkin sattui olemaan.

Miehestä paljastui jossain kohtaa oikein vanhoillis sovinistinen persoona eikä ilmeisesti edes yrittänyt peitellä sitä.

Vierailija
22/73 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan rakastanut enkä oikeasti kai edes juurikaan välittänyt, pikemminkin loppuaikana hänen itsekeskeisyytensä ja tunneköyhyys ja fyysisen kosketuksen puute ärsytti minua ihan helv...sti.

Oltiin nuoruusvuosina 1,5v yhdessä..... ja minun toimesta kai vaan lähinnä siksi kun en halunnut olla yksin, miehestä oli minulle hyötyä, sain esim hänen autoaan käyttöön tosi usein, hänellä oli maalla iso talviasuttava mökki jossa oli kiva viettää viikonloppuja koiran kanssa.

Hän oli minulle vain laastarisuhde koska olin tullut jätetyksi elämäni rakkauden taholta pitkästä suhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelimme kahdeksan vuotta ja seitsemän vuotta asuimme yhdessä. Hääpäivä oli jo sovittu, mutta jotenkin sitten vain jänistin. Ihastuin viattomasti ja yksipuolisesti toiseen, siis sellaiseen tyyppiin, jonka kanssa en olisi edes halunnut mitään vakavampaa. Ei pettämistä tai muuta, mutta jotenkin en vaan pystynyt menemään naimisiin. N28

Vierailija
24/73 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli kroonisesti masentunut ja muuttunut sen kautta erittäin itsekeskeiseksi. Kaikki pyöri hänen tarpeiden ympärillä ja koskaan ei mikään ollut hyvin. Vetäytyi joko kokonaan omaan kärsimyskuplaansa tai uhkui sellaista mustaa raskasta energiaa, joka vei kaiken valon, ilon ja kepeyden. Tuin häntä niin paljon kuin pystyin, laitoin hänen tarpeensa omieni edelle (virhe), otin enemmän ja enemmän kannettavakseni (virhe). Kunnes uuvuin ja aloin jo itse masentumaan. Minun oli pakko pelastaa itseni ja kaksi lastamme.

19 vuoden avioliitto, viimeiset 6 vuotta kokeilin kaikkeni, että liitto oltaisiin saatu vielä pelastettua. Lapset olivat 10 ja 13 kun erosimme.

N49

Tarina kuulosti lähes omaltani.

Tuo, että masentunut ihminen on usein juuri hyvin itsekeskeinen on muuten totta. En tajunnut sitä silloin että nämä 2 asiaa kulkee käsi kädessä.

Valitettavasti minulla on monesta muustakin itsekeskeisestä miehestä kokemuksia. Liekö tuo joku evoluution tuoma ominaisuus tällä sukupuolella tai kasvatetaanko pojat eri tavalla koska niin moni mies on kovin itsekeskeinen, koulutustasosta riippumatta, naisista poikkeavasti.

Heillä ei ole ollenkaan sellaista kykyä ensinnäkään asettua toisen asemaan ja ymmärtää miltä minun tekoni tai sanani toisessa tuntuu tai mihin ne vaikuttavat. Sitten ollaan ihan ihmeissään suu auki kun toinen loukkaantuu.

Minä sitä minä tätä, minun mielipiteet minun menot ja minun tarpeet. Ihan sama mitä muut ajattelee tai haluaa.

Kuulostaako tutulta?

Vierailija
25/73 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin, koska mies ei ollut tarpeeksi rikas eikä komea.

Vierailija
26/73 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin miehen, koska jotenkin se pieni muna häiritsi. Lisäksi tykkään enemmän sellaisista miten nyt kuvailisin "jännistä" miehistä.

-Emma

Ja sieltä se taas tuli, tämän valehtelijoiden kuninkaan "syy".

Tämähän ei edes ole nainen...

mutta minä olen nainen ja en olisi edes aloittanut suhdetta pikkurillin kanssa

Vierailija
27/73 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli kroonisesti masentunut ja muuttunut sen kautta erittäin itsekeskeiseksi. Kaikki pyöri hänen tarpeiden ympärillä ja koskaan ei mikään ollut hyvin. Vetäytyi joko kokonaan omaan kärsimyskuplaansa tai uhkui sellaista mustaa raskasta energiaa, joka vei kaiken valon, ilon ja kepeyden. Tuin häntä niin paljon kuin pystyin, laitoin hänen tarpeensa omieni edelle (virhe), otin enemmän ja enemmän kannettavakseni (virhe). Kunnes uuvuin ja aloin jo itse masentumaan. Minun oli pakko pelastaa itseni ja kaksi lastamme.

19 vuoden avioliitto, viimeiset 6 vuotta kokeilin kaikkeni, että liitto oltaisiin saatu vielä pelastettua. Lapset olivat 10 ja 13 kun erosimme.

N49

Minulla sama tilanne (tosin lapset isommat) ja ero pyörii koko ajan mielessä. Miehen selviytyminen kuitenkin painaa (välitän hänestä edelleen kovasti), miten teillä meni eron jälkeen??

Vierailija
28/73 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puoliso oli "vahingossa" päätynyt kännissä hiplailemaan miespuolisen työkaverin varustusta pikkujoulujen aikana. Jäi asiasta kiinni eikä selitys todellakaan mennyt läpi. Suhde päättyi heti, en antanut toista mahdollisuutta.

Vierailija
29/73 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko petti. Paljastui häntäheikiksi. Liekö ollut joku neljänkympin villitys. No, ukko pihalle, minä jäin meidän taloon mukuloiden kanssa. Onneksi meillä naisilla on ottajia, löytyi pian parempi ukko rinnalle. Mukulatkin tykkää uudesta isistä.

Vierailija
30/73 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suostunut lukemaan ajatuksiani eikä ottanut sanattomista eleistäni vaarin.

Vierailija
31/73 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi liian passiivista. Avovsimoani ei seksi kiinnostanut ja minua kiinosti, joten minä olin aina aloitteellinen. Avovaimo antoi kyllä mutta kipinä loppui kun oli niin passiivinen eikä häntä seksi kiinnostanut vaikka antoikin mun jyystää. Lahna mikä lahna

Vaikea innostua, jos mies joka kerta jättää ilman orgasmia. Niin niitä "lahnoja" luodaan. Yksikään nainen ei kieltäydy tajunnanräjäyttävistä orgasmeista.

Siinä on virhe tapahtunut jo alussa, kun nainen on ylipäänsä jatkanut suhdetta sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa seksi ei ole nautittavaa.

Vierailija
32/73 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osoittautui aikalailla heti kyvyttömäksi tunnetason läheisyyteen ja ylipäätään mihinkään toisen hellittelyyn, kosketteluun, suukotteluun tms.

Oltiin kuitenki 24-28v jollon vasta seurustelun aloittaneiden kuuluisi mielestäni olla kiinni toisissaan lähes koloajan.

Hän hoiteli sänkyhömmat ihan kohtalaisen ok ensimmäiset pari kk, mutta sekin hiipui ja hiipui, kohta tahti oli 1x vko..... 1x parin vko välein.... kohta enää 1x 3 vko välein jne. Yritin mennä sohvalle viereen pötköttelemään, hän suurinpiirtein ryntää nojatuoliin pakoon. Emme ole nähneet viikkoon, en saa illalla rakastelua, aamulla kiehnään sängyssä hänen lähelleen jolloin hän vaan venyttelee ja tuumaa hyvin nopeasti että pitääpä nousta kahvin keittoon ja siis pakenee ....ettei vaan tarviis vaivautua.... ihan hirveetähän se nyt ois jos joutus jyystämään tuota kaunista puolialastonta tyttöystävää tuossa vieressä, kuka nyt sellasta alle kolmikymppisenä jaksaa....

Ja hitto että mä kihisin kiukusta. Koko vk loppu pilalla.

Ja mä niin tiesin ettei tämä suhde tule kestämään. En ikinä voisi tyytyä ns kaverisuhteeseen vaikka toinen ois kuinka kiva muuten.

Hän kyllä olisi puolestaan halunnut vaikka naimisiin saakka, ei vaan pitänyt läheisyydestä.

Vierailija
33/73 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli työtön 10v. Ei siinä mitään, ymmärrän ettei hänellä ollut kaikki okei, mutta vaikka yritin kannustaa ja inspiroida häntä joko hänen harrastuksien suhteen niin, että hän voisi tehdä harrastuksesta työn, tai että lähtisi kouluun tai töihin, hän ei koskaan lähtenyt... Vaan pelasi tietokonepelejä joka päivä 10h päivässä.

Ja sitten petti ja syytti minua siitä, että minun vika jollain tavalla. Mulla oli vielä todella hankalaa silloin, paljon muutoksia elämässä, rankkoja juttuja minkä takia en jaksanut olla positiivinen itseni. Mies ei ollut missään vaiheessa suhdetta ollut minun tukena, muuta kuin pintapuolisesti. Päätin silloin, etten ikinä mene enää tälläiseen suhteeseen.

En ole menettänyt kuitenkaan luottamustani miehiin :) Ei yhden henkilön takia kannata maalata kaikkia miehiä pahoiksi.

Vierailija
34/73 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin miehen hänen typerien juttujensa takia. Ihan ok näköinenki oli mut tyhmä ku saapas ja jutut ku tukkijätkillä.

Pidän lähtökohtaisesti tyhminä sellaisia ihmisiä jotka suoltaa suustaan jotain pervojuttuja ja muita ruumiin eritteisiin viittaavia vitsejä kokoajan. Ketä sellaset naurattaa. Eikä hän edes tajunnut etten naura hänen jutuilleen, pikemminkin kiusaannui ja ihan jopa katselin muualle ja vaihdoin ihan randomina puheenaihetta kuin en olisi kuullutkaan mitä sanoi. En vaan pystynyt jatkamaan seurustelua.

Vierailija
35/73 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin miehen hänen typerien juttujensa takia. Ihan ok näköinenki oli mut tyhmä ku saapas ja jutut ku tukkijätkillä.

Pidän lähtökohtaisesti tyhminä sellaisia ihmisiä jotka suoltaa suustaan jotain pervojuttuja ja muita ruumiin eritteisiin viittaavia vitsejä kokoajan. Ketä sellaset naurattaa. Eikä hän edes tajunnut etten naura hänen jutuilleen, pikemminkin kiusaannui ja ihan jopa katselin muualle ja vaihdoin ihan randomina puheenaihetta kuin en olisi kuullutkaan mitä sanoi. En vaan pystynyt jatkamaan seurustelua.

Eiiiii. Itse niin inhoan tuollaisia miehiä, just sellaisia juntteja joilla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, että sellainen miesten yläasteen pukkarissa oleva vessa-seksi-piereskely-vitsit eivät ole enää hauskoja sitten yläasteen iän jälkeen. Varsinkaan naisten mielestä.

Vierailija
36/73 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi liian passiivista. Avovsimoani ei seksi kiinnostanut ja minua kiinosti, joten minä olin aina aloitteellinen. Avovaimo antoi kyllä mutta kipinä loppui kun oli niin passiivinen eikä häntä seksi kiinnostanut vaikka antoikin mun jyystää. Lahna mikä lahna

Vaikea innostua, jos mies joka kerta jättää ilman orgasmia. Niin niitä "lahnoja" luodaan. Yksikään nainen ei kieltäydy tajunnanräjäyttävistä orgasmeista.

Jokainen on vastuussa omista orgasmeistaan.

- Vanha viidakonta sanonta

-- eri

Vierailija
37/73 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehetkään niistä kieltäydy. Jostain syystä vain naiset eivät katso olevansa velvollisia tuottamaan niitä miehille. Sitten ihmetellään, jos mies ei ole aktiivinen. Niin niitä passiivisia miehiä tehdään.

Vierailija
38/73 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin hänet koska hän oli alkoholisti. Miehet enimmäkseen ovat. Jos eivät, niin sitten ne on hurahtaneet johonkin muuhun. 

Vierailija
39/73 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehetkään niistä kieltäydy. Jostain syystä vain naiset eivät katso olevansa velvollisia tuottamaan niitä miehille. Sitten ihmetellään, jos mies ei ole aktiivinen. Niin niitä passiivisia miehiä tehdään.

Miksi pitäisi tuottaa orgasmeja miehille? Ne saavat niitä muutenkin. Liittyy siihen coitukseen, jota sinä et pääse harrastamaan.

Vierailija
40/73 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uus avuton jonka jälkiä sai siivota kokoajan. Myös passiivinen aloitteiden kanssa, mutta ei täysin. Aloitteita oli, mutta tasoa lainaatko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän