Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?

Vierailija
10.12.2022 |

Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.

Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.

Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?

Kommentit (1308)

Vierailija
1201/1308 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Mor-ng tapaus on kyllä itselleni herättänyt kauhua. Enpä paljon enää uskalla ulkona liikkua. Kotonakaan ei tunnu turvalliselta, vaikka kyseessä on vain yksi ihminen vs 5,5 miljoonaa. Oksettaa ja koskee mahaan. Nukun sentään vielä. Liikkunut ympäri Suomea niin kaupungeissa kuin maaseudulla. Saalistanut deittipalstoilla ja arkisisissa ympyröissä. Siis ihan missä vaan.

Toivottavasti ei ihan pian pääse vapaaksi. Oikeastaan toivon hänelle pysyvää neliraajahalvausta, kun tietää suomalaisen oikeuskäytännön. Pari vuotta hiuksia silitellään ja sitten vapaaksi, kun voi voi ei voi ihmisen vapautta silleen riistää. Voi kun luoja sen hälle sen pysyvän liikuntakyvyttömyyden edes soisi, kun mistään hengen vievästä sairauskohtauksestakaan ei noin nuorella vielä mitään toivoa ole. Jos olisin lääkäri hänelle sellaisen yhteydessä, olisi kova eettinen ongelma olisiko eettistä hoitaa vai vielä eettisempää jättää hoitamatta. Oikeuslaitos ei näille mitään tuomioita oikein anna. Olisi edes elinikäinen panta jalkaan, jota ei saa itse millään pois. Tai molemminpuolinen reisiamputaatio ilman proteesikorvausta eikä vammaisautoa. Kemiallinen tai fyysinen kastraatio. Jotain joka pitäisi hänet ruodussa.

Onko kukaan muu saanut pelkotiloja? Onnekseni olen edes hirvittävän ruma.

Tiedän miltä sinusta tuntuu. Minullakin on turvaton olo kun menen lääkäriin koska tiedän että kaikki naishoitajat ovat Aino Nykopp-Kosken kanssa samaa maata.

Itse asiassa ehkä kaikkein eniten potilaita t*ppanut m*rhaajahoitaja on mies. Kyseisestä tyypistä on Netflixissä nyt dokkarikin, Capturing the killer nurse. Myös Suomessa on ainakin tämä Lembit mikä olikaan, m*rhasi vanhuksen tämän rahojen vuoksi. Eräs mieshoitaja r*iskasi vaikeasti vammaisen hoidettavan (näitä on muitakin, yksi r*iskasi vanhuksia). Mutta nuo kaksi jälkimmäistä eivät kai sinusta ole mitään, koska uhrithan olivat vain naisia.

Hys hys! Ei saa sanoa ääneen tuommoisia, se on miesvihaa! Pitää toistella NykoppNykoppNykppNykopp, vain se on asiallista keskustelua ketjussa, jossa puhutaan öisillä kaduilla vaanivista ahdistelijoista.

Voihan sitä keskustelua laajentaa teidän irrationaalisiin pelkotiloihin.

Koska pelkäätte kaikkia miehiä, ette "vaanivia ahdistelijoita"

En pelkää kaikkia. Vain vieraita, ja niistäkin vain, niitä, jotka käyttäytyvät uhkaavasti.

"Käyttäytyvät uhkaavasti" on se sun mielikuvitusosuus. Pelkäät siis kaikkia.

Sehän kerrotaan jo ekalla sivulla: Pakko varoa kaikkia. 

Niin, jos seuraa epäilyttävästi syrjäisellä tiellä. Pysyhän aiheessa.

Tuo vastaus kokonaisuutena:

Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.

Niin on. Ja osa taas ei. Pakko varoa kaikkia.

Mutta naisethan sen päättää mikä on seuraamista, ja vielä epäilyttävää. Kaikki on sellaista.

Älä yleistä omia irrationaalisia pelkojasi kaikkien naisten tunteiksi ja ajatuksiksi. Kyllä normaali ihminen tajuaa, mikä on pelottavaa ja mikä ei. Sulla siinä on näköjään paljonkin haastetta.

Kerrotte itse että se tuntematon mies on pelottava.

Tietysti on, jos se tuntematon mies oudosti seurailee syrjäisellä seudulla. Kyllä sinunkin kannattaisi tuollaisessa tilanteessa edes hieman varuillasi olla. Mutta sinä et tietenkään sellaisiin sorru, koska sehän olisi miesvihaa. :)

Kyllä sillä sitten olisi jännäkakat housussa, jos se perässä kävielijä olisi nainen. Se on varmaan iltavuorosta tuleva HOITAJA! Hengenvaara!

Naisilla on tapana tappaa miehiä eli on ihan ok pelätä naisia jos niitä näkee pimeällä käyttäytyen epäilyttävästi, kuten kulkemassa samaan suuntaan.

Mutta tuohan on varmaan sitten naisvihaa, jos kerran samanlainen varovaisuus miesten suhteen on miesvihaa? Mitäs nyt?

Vierailija
1202/1308 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Mor-ng tapaus on kyllä itselleni herättänyt kauhua. Enpä paljon enää uskalla ulkona liikkua. Kotonakaan ei tunnu turvalliselta, vaikka kyseessä on vain yksi ihminen vs 5,5 miljoonaa. Oksettaa ja koskee mahaan. Nukun sentään vielä. Liikkunut ympäri Suomea niin kaupungeissa kuin maaseudulla. Saalistanut deittipalstoilla ja arkisisissa ympyröissä. Siis ihan missä vaan.

Toivottavasti ei ihan pian pääse vapaaksi. Oikeastaan toivon hänelle pysyvää neliraajahalvausta, kun tietää suomalaisen oikeuskäytännön. Pari vuotta hiuksia silitellään ja sitten vapaaksi, kun voi voi ei voi ihmisen vapautta silleen riistää. Voi kun luoja sen hälle sen pysyvän liikuntakyvyttömyyden edes soisi, kun mistään hengen vievästä sairauskohtauksestakaan ei noin nuorella vielä mitään toivoa ole. Jos olisin lääkäri hänelle sellaisen yhteydessä, olisi kova eettinen ongelma olisiko eettistä hoitaa vai vielä eettisempää jättää hoitamatta. Oikeuslaitos ei näille mitään tuomioita oikein anna. Olisi edes elinikäinen panta jalkaan, jota ei saa itse millään pois. Tai molemminpuolinen reisiamputaatio ilman proteesikorvausta eikä vammaisautoa. Kemiallinen tai fyysinen kastraatio. Jotain joka pitäisi hänet ruodussa.

Tiedän miltä sinusta tuntuu. Minullakin on turvaton olo kun menen lääkäriin koska tiedän että kaikki naishoitajat ovat Aino Nykopp-Kosken kanssa samaa maata.

Itse asiassa ehkä kaikkein eniten potilaita t*ppanut m*rhaajahoitaja on mies. Kyseisestä tyypistä on Netflixissä nyt dokkarikin, Capturing the killer nurse. Myös Suomessa on ainakin tämä Lembit mikä olikaan, m*rhasi vanhuksen tämän rahojen vuoksi. Eräs mieshoitaja r*iskasi vaikeasti vammaisen hoidettavan (näitä on muitakin, yksi r*iskasi vanhuksia). Mutta nuo kaksi jälkimmäistä eivät kai sinusta ole mitään, koska uhrithan olivat vain naisia.

Hys hys! Ei saa sanoa ääneen tuommoisia, se on miesvihaa! Pitää toistella NykoppNykoppNykppNykopp, vain se on asiallista keskustelua ketjussa, jossa puhutaan öisillä kaduilla vaanivista ahdistelijoista.

En pelkää kaikkia. Vain vieraita, ja niistäkin vain, niitä, jotka käyttäytyvät uhkaavasti.

Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.

Mutta naisethan sen päättää mikä on seuraamista, ja vielä epäilyttävää. Kaikki on sellaista.

Älä yleistä omia irrationaalisia pelkojasi kaikkien naisten tunteiksi ja ajatuksiksi. Kyllä normaali ihminen tajuaa, mikä on pelottavaa ja mikä ei. Sulla siinä on näköjään paljonkin haastetta.

Tietysti on, jos se tuntematon mies oudosti seurailee syrjäisellä seudulla. Kyllä sinunkin kannattaisi tuollaisessa tilanteessa edes hieman varuillasi olla. Mutta sinä et tietenkään sellaisiin sorru, koska sehän olisi miesvihaa. :)

Kyllä sillä sitten olisi jännäkakat housussa, jos se perässä kävielijä olisi nainen. Se on varmaan iltavuorosta tuleva HOITAJA! Hengenvaara!

Naisilla on tapana tappaa miehiä eli on ihan ok pelätä naisia jos niitä näkee pimeällä käyttäytyen epäilyttävästi, kuten kulkemassa samaan suuntaan.

Mutta tuohan on varmaan sitten naisvihaa, jos kerran samanlainen varovaisuus miesten suhteen on miesvihaa? Mitäs nyt?

Naisviha on ok. On ihan hyväksyttävää ja erittäin oikein vihata naisia. Niin minä teen, kaikesta sydämestäni.

#miesvihanäkyväksi

Aika säälittävää, mutta tästä viestistä näkee hyvin millainen ihminen olet.

#miesvihanäkyväksi (airo ja alkuperäinen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1308 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt me ollaan edetty. Naisilla on tapana tappaa miehiä eli on ihan ok pelätä naisia.

Tietysti molemmilla sukupuolilla on samat pelisäännöt.

Miksi on oikein vihata naisia? Miksi teet niin?

Vierailija
1204/1308 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse istuin teininä yksin illalla bussipysäkillä ja ei kovin paljoa liikennettä. Pysäkille pysähtyi auto, jossa oli muistaakseni 4 miestä. Kysyivät tulenko kyytiin. Tajusin olla menemättä ja hätävalheeksi keksin juuri kun bussi sattui lähestymään pysäkkiä, että odotan isääni ja bussi onkin juuri tulossa. Auto lähti. Bussi jatkoikin ohi pysäkin, itse lähdin rivakkaa tahtia vähän yli kilometrin kotiin.

Isäni ei edes asunut meillä ja en kehdannut asiasta äidille sanoa, ettei hätäänny, kun mitään ei käynyt ja sain pelastettua itseni tilanteesta pois.

Vierailija
1205/1308 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut judoa 6-vuotiaasta asti. Kannattaa tulla kokeilemaan, miten käy lajia taitamattoman miehen ja 32 vuotta harrastaneen naisen välisessä katutappelussa. Itseänikin ihan aidosti kiinnostaisi tietää.

Olet varmasti treeneissä kokeillut, miltä tuntuisi painia osaamattoman kanssa. Mutta sitä et varmaan ole kokeillut, millainen vastustaja on aineissa oleva ihminen. Voimat ovat toista luokkaa kuin taviksilla. 

Vierailija
1206/1308 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada joku laki, että me naiset saataisiin sumuttimia ja niitä sähköisiä etälamauttamia kantaa laillisesti.

Vierailija
1207/1308 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan miesystävä joka myönsi, että hän nauttii naisten pelosta, kun seurailee heitä pimeällä ilta-yö-aikoihin. Minua kohtaan oli lahisuhdevakivaltaa enkä uskaltanut lähteä suhteesta valitettavasti silloin vielä, lopulta onneksi sain apua ja pääsin eroon. Nyt jälkeenpäin olen ihmetellyt miksi sen hullun kanssa seurustelin, silloin aikanaan syytin vain itseäni kaikesta mitä tapahtui..

Epäilen, että sillä "kasvaa nälkä syödessä" ja joskus se menee vielä pidemmälle kuin vain seuraa ja pelottelee naisia yöaikaan.

Vierailija
1208/1308 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pitäisi säätää joku laki, voisiko sitä uuttaa seks.ahdist. lakia laajentaa? Pelottaa pimeällä seurailijat.

Vierailija
1209/1308 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusisin seisaaltaan

Vierailija
1210/1308 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä lakiehdotus eduskuntaan, että me naiset saadaan kantaa mukana itsepuolustus välineitä kuten esim. sitä naamalle ruiskutettavaa kaasua mitä on telkkarissa näytetty. Sillä hyypiöt nopeasti romahtaa, vaikka olis miten iso mies.

Itsekkin olen monta kertaa syrjäisellä seudulla asuessa pelännyt seuraajia ja ihan hyvästä syystä, kun uutisissa on ollut viime vuodet niin paljon juttuja missä nainen on puskaan väkisellä raahattu ja..

Vierailija
1211/1308 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikos tämä se hästäg miesvihanäkyväksi-ääliö? MItä muita nikkejä hänellä on? NaispelkoNN, MiesNN?

Yksi "nikki" riittää minulle.

Eli miesvihaanäkyväksiääliö. Laita se esiin, niin voimme vältellä sairasta miestä tällä palstalla.

Sain kuitenkin kiitokset kun linkitin teille lupavapaat suihkeet, vaikka väititte että suomen naisvihasta johtuen sellaisia ei ole.

Olisipa sinulla muutakin empatiaa naisia kohtaan. Se, ettet ole itse kokenut, ei tarkoita sitä, etteivätkö muut ole. Älä vähättele kokemuksia koko ajan, älä yleistä kaikkiin miehiin tai naisiin kohdistuvaksi. Se on tietoista provosointia, enkä ymmärrä miksi teet sitä. 

Tulet aina sekoittamaan näitä keskusteluita. Jokainen täysjärkinen ymmärtää, että kyse ei ole kaikista miehistä eikä kaikista naisista. Silti sinä harrastat tätä yleistämistä jatkuvasti provomielessä. Miksi ihmeessä? Väität, että sinulla on vaimo. Silti olet täällä 7-23. Millainen mies sinä olet?

Korjataan pari asiaa:

1. en ole täällä 7-23

2. Linkitin keskustelussa luvallisen turvasuihkeen väitteeseen jossa kerrottiin yhteiskunnan harrastavan instituutionallista väkivaltaa naisia kohtaan koska sumutteet eivät ole sallittuja. Sain siitä haukut.

3. ketjussa on lukuisia kertoja sanottu "ei kaikki mutta suurin osa" . Mitäpä se olisi tykkäyksineen muuta kuin miesvihaa?

4. älä mieti millainen mies olen. Mieti itse millainen nainen sinä olet kun olet jälleen yhdessä ketjussa joka kallistui miesvihaan... Muista että jos sulla on poika, tässä ketjussa perusteltiin miksi on ok puukottaa sitä, tai potkia munille.  Ennaltaehkäisevästi.

Korjataan pari asiaa:

1. Olet täällä 7-23.

2. Linkitit keskustelussa luvallisen turvasuihkeen väitteeseen jossa kerrottiin yhteiskunnan harrastavan instituutionallista väkivaltaa naisia kohtaan koska pippurisumutteet eivät ole sallittuja. Sait siitä haukut, koska pippurisuihkeet todellakin ovat luvanvaraisia. Linkittämäsi oli värjäävä mentholsuihke.

3. Ketjussa on lukuisia kertoja sanottu "ei kaikki mutta osa" . Se ei ole miesvihaa vaan realismia.

4. Ketään ei kiinnosta, millainen mies olet. Mieti itse millainen sinä olet, kun olet jälleen yhdessä ketjussa jossa pohditaan naisen keinoja turvat henkensä ja terveytensä... Muista että jos sulla olisi tytär, tässä ketjussa olet perustelemassa, miksi on ihan ok ahdistella ja pelotella häntä sukupuolensa vuoksi.

Vo kun ymmärtäisit edes joskus edes vähän hävetä.

1. En ole, jos kuvittelet minun olevan niin se johtuu siitä että sinä keskustelet täällä 7-23 useiden miesten kanssa.

2. Mihin tarvitset pippurisuihketta kun tuo ajaa saman asian? Suurin osa naisista sumuttaisi pippurisuihkeella itsensä sokeiksi

3. Kerrotte sivulta 1 että on pakko varoa kaikkia. Se on miesvihaa.

4.Älä kysy millainen mies olen jos ei kiinnosta. Pusi pusi palstanartulle.

Sitten kun joku nainen joutuu raiskatuksi tai pahoinpidellyksi niin ollaan etsimässä syitä uhrista. Miksi se oli siellä? Oliko se kännissä?

#notallmen on vitsi niin kaun kuin noita uhrin syytelyitä on olemassa. Jokainen sellainen kommentti nimittäis kertoo naisille että #allmen on se mitä heidän kuuluu varoa.

Täälläkin linkkailaan jotain muskelimiehen videota kuin muistuttaakseen naisia että heidän kuuluu varoa.

Tajuttu on, sulla on "perustelut" miesvihallesi. Muista ettei kukaan voi tietää etteikö sun isäs tappais ja raiskais naisia iltapuhteinaan.

Mikä edellisessä viestissä oli miesvihaa? Mirsvihaa on jokainen kommentti jossa syytetään uhria koska ne kommentit on sama kuin sanoa että jokaista miestä kuuluu varoa.

Joku muukin otti esille sen ketjun missä 13-vuotias sai viestejä aikuisilta miehiltä. Se ketju on täynnä miesvihakommentteja koska siellä kerrotaan monta kertaa että sellaisia ne miehet nyt vaan on ja lapsen ei siksi kuulu olla netissä. Miesvihaa on myös tuo muskelimiesvideo jolla muistetaan naisia varomaan miehiä. Miehet itse harjoittavat tätä miesvihaa hyvin paljon.

Palataan niihin uhria syytteleviin viesteihin jos koskaan kirjoitan niitä. Muuten sun on turha mussuttaa mulle asiasta.

Mikä on miesvihaa? Ajatteles asiaa näin. Onko rasismia jos oletat että joku musta on X ? Tai että romani on varas? Mistäs sä voit tietää ettei ole, eikö?

Silti, yleisen näkemyksen mukaan kaikkien romanien olettaminen varkaiksi on rasismia.

Miksi kuvittelet että voit olettaa negatiivista miehistä oletuksena? Tai siis voit toki, mutta olet miesvihan kyllästämä.

Et siis halua keskustella ilmiöstä vaan itsestäsi. Oletko siis ottanut henkilökohtaisesti sen että naiset varovat miehiä pimeällä?

Keskustella mistä ilmiöstä? Kuinka kaikki miehet on raiskaajia? Niin, vielä pedariraiskaajia? Siinä ei ole juurikaan keskusteltavaa. Jos joku kiistää asian, sehän vain todistaa että se on pelko perseessä oleva pedariraiskaaja.

Muistan kyllä tuon toisen ketjun. Sulla taisi olla hauskaa sielläkin.

No keskustelua on turha jatkaa jos kerta et halua ilmiöstä ja sen syistä puhua tai kieltäytydyt ne ymmärtämästä. Kaikkia ei voi auttaa. Mutta älä jooko syyytele enää muita miesvihasta koska et siitä tiedä mitään.

Kerro jo mistä ilmiöstä haluat puhua?

Miesvihasta en syytä ketään, totean vain faktat.

Sivusta. Keskustelunne ei etene eikä tule etenemään kuin riitelyksi. Tämä mieskirjoittaja on naisvihainen mies joka syyttää naisia miesvihasta - hän ei tule ymmärtämään yhtään mitään vaan pysyy agendansa sisällä. Hän ei ymmärrä sitä, mistä asiantuntijat ovat puhuneet ja mikä on älykästä, eikä hänelle tule mieleenkään miettiä mitä mies voisi ... tai miten kokea myötätuntoa taikka mitään paitsi negatiivista naisia kohtaan. Hän samaistuu itse asiassa raisk areihin ja väkivaltaisiin miehiin koska hän lähtee puolustamaan sitä miespopulaa eikä erota itseään niistä, eikä hän ymmärrä älykästä riskin ja ympäristön havainnointia josta asiantuntijat FBI:sta lähtein ovat sitä mieltä että tuntemattomat miehet ovat yleinen riski eikä nainen voi ennakkoon tietää miehistä, siitä ei pidä ottaa itseensä miehenä vaan käyttää aivoja tajutakseen MITÄ sanotaan.

Naiskirjoittajalle. Sinun ei kannata jatkaa, hän on yksisuuntaisella kadulla.

Tutkimuksen tarkasteluajankohtana (2012) raiskausrikoksista annettiin 263 tuomiota. Tuntemattoman (niin juuri, sen puskassa vaanivan miehen) tekosia raiskauksista oli kuudesosa.

Se on 43 tapausta. Liian paljon, mutta lopuissa 220 tapauksessa tekijä oli uhrille entuudestaan tuttu, kolmanneksen naisista oli raiskannut oma seurustelukumppani tai aviomies.

Miksi ette pelkää puolisoanne?

Sulla on ihan oikeesti iso reikä jossain tuolla ymmärrysalueella.

Jos on vaara, että oma kumppani raiskaa, niin se vaara ei kyllä tule puskista (sic!). Rauhallista perhe-elämää turvallisessa parisuhteessa elävä nainen ei tule kotonaan raiskatuksi, mutta iltaisella tai öisellä kadulla voi tulla. Ne 43 tapausta tapahtuivat 43 naiselle.

Ps. Onko sinulla sellainen visio, että kuka vain normaali, tunteva ja rakastava perheenisä voi yhtäkkiä tuosta vain ottaa ja raiskata kumppaninsa väkivaltaisesti? TUOTA minä sanoisin miesvihaksi.

2 744 158 miestä vuoden 2021 lopussa.

43 "puskaraiskausta" 

Jokainen mies on potentiaalisesti syyllinen, kun hän kävelee päivässä satojen naisten ohi. Jokaista miestä tulee pelätä.

Jokainen 0-100- uotias mies ei vaaniskele öisin naisia.

43 puskaraiskausta vuodessa on 3,6 puskaraiskausta kuukaudessa. Ihan varteenotettava vaaratekijä mielestäni, varsinkin jos työn vuoksi joutuu liikkumaan sellaisiin aikoihin, jolloin riski on suuri.

Alusta alkaen keskustelu on ollut mies joka seuraa "epäilyttävästi". Se ei tarkoita tietääkseni puskassa vaanimista.

Kerrottiin että eiköhän suurin osa ole ihan kotiin matkalla ja vastaus oli "Niin on. Ja osa taas ei. Pakko varoa kaikkia."

Kysynkin siis uudelleen: minkä ikäisiä alatte varomaan? 12? 15? 19? Entä minkä ikäisenä varominen loppuu?

Ihan itse toit keskusteluun puskaraiskaukset (ja lisäksi parisuhdeväkivallan, mikä ei nähdäkseni liity aiheeseen millään lailla). Tosin mistä päättelit, että se perässä vaaniskellut mies ei vedä uhriaan puskaan? Hyvin todennäköisestihän siinä käy juuri näin.

Nyt kyllä ihan oikeasti haluaisin tietää, mikä sinua loukkaa noin syvästi ja kipeästi siinä, että nainen ihan terveen järjen perusteella pelkää syrjäisellä tiellä perässään roikkuvaa tyyppiä? Eikö sinua itseäsi yhtään pelottaisi, jos perässäsi vaanisi sinua puolitoista kertaa suurempi mies? Siis ei vain kävelisi, vaan sovittaisi vauhtinsa sinun vauhtiisi, seuraisi joka mutkan ja harhautusreitin? Ellei sinua pelottaisi, haluan tietää, miksi ei.

Tästähän tässä ketjussa on kyse, ellet tajunnut.

Heh, ei ketjussa ole tuosta kyse  :)

Edellen, ei minua sinun miesvihasi loukkaa. Miksi sinua loukkaa kun totean sen faktaksi?

No kuvittele se tuplasti itseäsi isompi vaaniskelija naiseksi, jos psyykesi kestää sen skenaarion paremmin. Eikö sinua pelottaisi? Miksi ei?

Mikä vaaniskelija? Ai se läski joka lyllertää tuolla perässä? Niin tapahtuu päivittäin, varsinkin talvella kun tulee jo kolmelta pimeetä.

Niin. Et pelkää naista, koska et koe häntä uhkaksi hengellesi tai terveydellesi. Pieni nainen on säälittävä, kookas nainen on vitsi. Mutta on miesvihaa kuvitella sen läskin naisen tilalle iso, lihaksikas mies. Et halua edes ajatella tällaista tilannetta. Jaahas. Miten tämä pitäisi tulkita?

Mitä isossa lihaksikkaassa miehessä on pelättävää? Sanotko että bodarit on raiskaajia?

Niin, sanoinko minä? On miesvihaa ja ilkeää valehtelua väittää, että joku mies voisi joskus olla uhka kenellekään. Siisäpä väkivaltarikoksista 99% katosi taivaan tuuliin. Nyt maailma on kyllä niiiiiin hyvä paikka, kun kukaan mies ei koskaan uhkaa kenenkään henkeä ja terveyttä. :)

Sanoinko jossain ettei kukaan? Sanon että harva uhkaa.

Se että pelkäät tarpeettomasti kaikkia koska joku jossain vois ehkä tehdä jotain... se on miesvihaa.

Ja usko nyt, en tuomitse sinua asiasta. Vihaa aivan rauhassa.

No siihen naiset on Suomessa opetettu että heidän pitää varoa miehiä kun jossain yksin liilkuvat. Auta armias jos nainen on kehdannut juoda alkoholia! Silloin ainakin heidän kuuluu varoa miehiä. Ja naisen vika jos menee tapaamaan miestä treffeille ja jotain käy. Ja niin pois päin. Meillä on kulttuuri joka opettaa naiset tuohon. Meillä siis Suomessa on miesvihakulttuuri?

Jonkun kieroutuneella ajattelulla tuo on varmaanki sitten miesvihaa, vaikka naisvihaahan se oikeasti on. Nainen on aina vastuussa siitäkin, mitä joku mies tekee naiselle. Nainen ei ollut riittävän varovainen, nainen oli liian humalassa, nainen oli pukeutunut väärin, nainen oli h***a / huono nainen. Naisvihaa.

ja kerro missä moiset kommentit hyväksytään tänäpäivänä?

Ei missään, koska ne ovat naisvihaa, aivan kuten kerrot.

Kumma kun vastaava kommentointi naisten toimesta ei muka ole miesvihaa.

En olekaan kuullut, että miehistä puhutaan vastaavalla tavalla. Kokeillaanpa: "Mies on aina vastuussa siitäkin, mitä joku nainen tekee miehelle. Mies ei ollut riittävän varovainen, mies oli liian humalassa, mies oli pukeutunut väärin, mies oli h***a / huono mies (kun mies joutui naisen tekemän väkivallan kohteeksi)." Ei kuulosta tutulta.

Lue ketjua.

Kaikkia miehiä pitää pelätä on naisten viesti.

Minä varon kaikkia epämääräisiä, itseäni isompia hiippareita, jos he vaanivat takanani jollain pimeällä syrjäisellä kadulla. Etkö sinä?

Lue tätä ketjua. Täällä pelätään kaikkia miehiä, aloituksesta alkaen tarina on toinen kuin tuo sinun selityksesi.

Ja vain mieshän on se epämääräinen hiippari vaanimassa. Miksi et sano asiaa ääneen?

Minä en pelkää itseäni pienempiä ihmisiä, en miehiäkään, elleivät he käyttäydy jotenkin erityisen uhkaavasti. Mutta olen keksikokoinen nainen, joten minua pienempiä miehiä on olemassa aika vähän. Jos isokokoinen nainen selvästi seurailisi minua autiolla, syrjäisellä tiellä, kyllä minä häntäkin pelkäisin. Tällaista ei vain ole juurikaan tapahtunut, en tiedä miksi.

"selvästi seurailisi"

Sulle riittää se että mies kävelee samaan suuntaan. Se että sä teet testin ja heität ketunlenkin on jo osoittanut että sä pelkäsit Siihen ei vaikuta enää se että mies jatkoi matkaansa kotiinsa.

Mutta usko jo, ei kukaan tuomitse sun miesvihaa. Kunhan kerron asiasta.

Tuo on ikioma olkiukkosi, jota jaksat uutterasti pöyhiä. Jos joku kävelee normaalisti takana, jos joku kävelee tai juoksee normaalisti ohi, ei ongelmaa. Jos joku pysytelee perässäni kilomertikaupalla syrjäisellä maantien pätkällä tai autioilla kaupungin kaduilla, vaikka hidastaisin, kiihdyttäisin tahtia, pysähtyisin, niin totta ihmeessä minua alkaa pelottaa. Jokaista normaalia ihmistä alkaa. Sinusta en mene takuuseen.

Ei ole olkiukko vaan ihan elävää elämää.

Ihan elävää elämää on sekin, että naisen ei kannata kulkea yksin yöllä. Vuorotyöläisenä tätä ei voi aina välttää, ja ikäviä tilanteita on sattunut. Mitta en kerro enempää, koska se olisi sinusta varmasti miesvihaa. Joten hyshys.

- Eri

Tilanne on uhkaava vain naisen sairaassa mielessä.

Sinä olet juuri sellainen mies, joka haluaisi naisten luottavan sokeasti miehiin. Miksiköhän?

Luin juuri kirjaa, jossa puhutaan keinoista, jotka voivat auttaa välttämään väkivallan uhriksi joutumista. Siinä puhuttiin todella paljon vaistosta, ja siitä kuinka siihen kannattaa luottaa. Ja siitä, että tässä vaistossa ei itse asiassa ole mitään mystistä kuten usein luullaan, vaan tunne siitä, että on vaarassa, tulee vaaran merkeistä joita ihminen havaitsee. Kirjassa opetettiin myös tunnistamaan näitä vaaran merkkejä, myös sellaisessa tapauksessa kun ne eivät ole niin ilmiselviä kuin nyt tässä seuraamistapauksessa esimerkiksi. Siinä puhuttiin myös siitä, kuinka ne ominaisuudet, joita pidetään (miehet pitävät) naisilla toivottavina, ovat juuri niitä ominaisuuksia, jotka tekevät ihmisestä haavoittuvaisen kaikenlaiselle väkivallalle ja riistolle. Naiset oppivat olemaan pehmeitä, luottavaisia, "antamaan mahdollisuuden" ja niin edelleen. Ajattelemaan, että "ei tässä varmaan mitään ole, olenpa typerä."

Kirjan kirjoittaja on muuten mies.

eri

Tämä vaisto on pelastanut minut monta kertaa. Pienet tiedonmuruset muuttuvat pahaksi oloksi ja peloksi.

Tuon vänkääjän kanssa ei kannata keskustella ollenkaan. Viisainta on jättää huomiotta. Koska vänkääminensä on taito, jota hän on harrastanut koko elämänsä. Vänkäämiseen reagoiminen tuo tälle miehelle nautintoa.

Vierailija
1212/1308 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellä nopeammin.. jos sekin alkaa kävellä vielä nopeammin niin juosta (parempi pelata varman päälle), jos se lähtee juoksemaan niin sitten huutaa täysiä apua, sellainen toiminta kyllä varmasti suurimman osan hyypiöistä karkottaa, ei hulluimpia tietenkään, mutta varmasti ison osan.

Vierailija
1213/1308 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin varmaan kaverille.

Vierailija
1214/1308 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.

Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".

Muistakaa kuitenkin, että suurin osa näistä yksikseen "seurailevista" sattuvat vain olemaan menossa samaan suuntaan. Sitten on paljon näitä jotka pikku pöhnässä tai isommassa haluavat vain päästä jutuille ilman pahaa aikomusta. Tummia ihmisiä kannattaa kyllä varoa, koska kulttuuri on eri.

Vierailija
1215/1308 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pitäisi saada suojaavia lakeja, kenties itsepuolustusvälineille lupa?

Vierailija
1216/1308 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän sillä hyökkääjälläkin on niitä samoja välineitä.

Vierailija
1217/1308 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän sillä hyökkääjälläkin on niitä samoja välineitä.

No, miehet on fyysisesti paljon vahvempia joka tapauksessa niin se tasoittaisi sitä mahdollisuutta puolustaa itseään naisena..

Vierailija
1218/1308 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille oikeus itsepuolustus tarvikkeisiin, lakimuutos siis!

Vierailija
1219/1308 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni veitsi ja turvasuihke aina mukana. Lisäksi olen treenannut jalkoväliin kohdistuvaa pahoinpitelyä ;) Täältä pesee kaikin tavoin, jos joku erehtyy yrittämään. Ahdistelijasta suattaapi tulla puolisokea eunukki.

Vierailija
1220/1308 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pieni veitsi ja turvasuihke aina mukana. Lisäksi olen treenannut jalkoväliin kohdistuvaa pahoinpitelyä ;) Täältä pesee kaikin tavoin, jos joku erehtyy yrittämään. Ahdistelijasta suattaapi tulla puolisokea eunukki.

Minäkin hakkaan kaikki naiset jotka kävelee ohi. Epäilen että ne yritti hyökätä kimppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi