Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaisi jos sähköasentaja kävisi asentamassa lampun kattoon?

Vierailija
10.12.2022 |

Aika paljon, oletan? Itse en fyysisen kunnon takia pysty, enkä halua vaivata tuttuja tuollaisella.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaankaan saa mistään sähkömiestä noin pieneen hommaan, sähkömiehillä on täysi työllisyys eivätkä kaipaa pikkukeikkoja.

Googlaa joku mökkitalkkari -tyyppinen firma, talonmiespalvelu tms.

Kyllä lamppuliikkeestä usein hoitavat asennuksenkin. Noin pari sataa maksaa jos sähköt pitää vetää uuteen kohtaan.

Vierailija
42/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi keikkaa tunnissa?

Kotihoidossa on kai vartti käyntikertaa kohden, montako asiakasta kotihoito ehtii työpäivän aikana? Siirtymät huomioiden?

Kotihoito on siitä paljon helpompi, että ne käy toistuvasti samassa kohteessa tekemässä saman työn. Täysin eri asia mennä tuntemattoman uuden asiakkaan luokse tekemään joku ennakkotiedoiltaan epämääräinen 'lampun asennus'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi keikkaa tunnissa?

Kotihoidossa on kai vartti käyntikertaa kohden, montako asiakasta kotihoito ehtii työpäivän aikana? Siirtymät huomioiden?

Töpseli seinään, lamppu paikalleen. Seuraava kohde. Ei tarvitse ketään liikutella.

Vierailija
44/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi keikkaa tunnissa?

Kotihoito on siitä paljon helpompi, että ne käy toistuvasti samassa kohteessa tekemässä saman työn. Täysin eri asia mennä tuntemattoman uuden asiakkaan luokse tekemään joku ennakkotiedoiltaan epämääräinen 'lampun asennus'.

Suurin osa pienistä yksittäisistä sähkötöistä on luokkaa sulakkeen vaihto, pistorasian vaihto jne. Ei siinä ketään tarvitse ennalta tuntea, vaan tietää, että ovikelloa soittamalla joku tulee avaamaan. Olen firmassa töissä joka tekee yksittäistöitä ja meillä on sähkömiehetkin.

Vierailija
45/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädyt tilaamaan netistä apuja, niin älä ota Helpdorista. Se firma kusettaa. Maksat mieluummin jollekin sähköfirman ukolle että tulee turvallisesti lampun laittamaan.

Mies osaa kyllä nuo lamppuhommat, mutta silti siinä piti miettiä ja säätää kun oli sellaisia valaisimia, joissa vielä piti johtoja sinne sokeripalaan tunkea. Useat valaisimet kyllä ovat jo niitä helpommin kattoon laitettavia. Vaatii yleensä sen pienen valaisinpistotulpan (hakusanalla  "valaisinpistotulppa") on se helpoin ratkaisu.

Vierailija
46/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lamppu, jossa pistoke laittaa ruuveilla kattoon , sitten pistoke seinään. 

Jos ei riitä johto niin tekee jatkoksen.     Jatkoksen voi tehdä maalikko jos ei riitä pituus pistorasialle.

Vierailija
47/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lamppu, jossa pistoke laittaa ruuveilla kattoon , sitten pistoke seinään. 

Jos ei riitä johto niin tekee jatkoksen.     Jatkoksen voi tehdä maalikko jos ei riitä pituus pistorasialle.

Joka mammalla on johdonpätkiä haalarin taskussa. Ottaa ja liittää vaan.

Vierailija
48/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen nainen ja asentanut kaikki tarvittavat lamput itse (ns. sokeripalaan). Helppoa kun heinänteko! Ap:n ongelmaan ehdottaisin ratkaisuksi huoltomiestä / talkkaria.

Vierailija
49/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen sähköasentajaa tarvita. Taloyhtiön huoltomieheltä kysyt voiko hoitaa ja maksat hänelle.

Luultavasti kiinteistöyhtiöt uskaltaa laskuttaa pikkutöistä paljon enemmän kuin sähköyhtiöt joilta ne kiinteistöyhtiöt kuitenkin tilaa sen työn.

Huoltoyhtiö on todella ammattitaidoton, jos tilaa sähköyhtiön laittamaan lampun. Mutta kyllä totta on, että on paikkoja, joihin voidaan kutsua sähköasentaja vaihtamaan loisteputken. Ei ollut ketään miestä, joka olisi ylettänyt niin korkella. Asentajakin oli nainen, mutta hänellä oli asianmukaiset työvälineet. Hintaa en tiedä, lasku meni työnantajalle.

Jos oikeasti sähköasentajan tilaat, selvitä samalla kaikki muutkin mahdolliset sähkötyöt, kuten ylimääräisten pistorasioiden asennukset ym. Se menevät samaan laskuun, jos minimiveloitus on yksi tunti.

Vierailija
50/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen ja asentanut kaikki tarvittavat lamput itse (ns. sokeripalaan). Helppoa kun heinänteko! Ap:n ongelmaan ehdottaisin ratkaisuksi huoltomiestä / talkkaria.

Myös minä, keski-iän ylittänyt asentelin nuorempana sokeripalavirityksiä, kun ei vielä ollut näitä pistorasioita. Talonmies kyllä nuhteli minua siitä, että ei olisi saanut tehdä itse.

AP:n ongelma lienee enemmän se, että ei liikuntaongelmien vuoksi pääse itse asentamaan. En lähtisi minäkään enää kiipeämään edes tavalliselle jakkaralle, saati sitten kurkottaisi kattoon.

Vierailija
51/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millä paikkakunnalla asut. Meidän kunnassa on ammattikoulu mistä tekevät oppilastyönä melko halvalla kaikenlaisia pikkuhommia.

Vierailija
52/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös minä, keski-iän ylittänyt asentelin nuorempana sokeripalavirityksiä, kun ei vielä ollut näitä pistorasioita. Talonmies kyllä nuhteli minua siitä, että ei olisi saanut tehdä itse.

AP:n ongelma lienee enemmän se, että ei liikuntaongelmien vuoksi pääse itse asentamaan. En lähtisi minäkään enää kiipeämään edes tavalliselle jakkaralle, saati sitten kurkottaisi kattoon.

Mistä talonmies näki, että olet tehnyt itse? Se mitä olen katsonut, sähkömieheltä jää paljon viimeistelemättömämmän näköistä työtä kuin monelta joka satunnaisesti tekee. Sähkömies saattaa survoa vaan ylimääräiset johdot rasiaan tai kupuun ja kahdesti olen reklamoinut, kun johtojen avonaiset osat ovat menneet oikosulkuun.

Vierailija
53/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niitä sähkötöitä joita kuka tahansa saa tehdä. On saanut ennen ja saa nykyisinkin. Kattolampun saa asentaa paikoilleen, yksinkertaisen jatkojohdon saa tehdä ja sulakkeen saa vaihtaa. Siihen ne suunnilleen loppuu sähkötyöt mitä maallikko saa vapaasti suorittaa.

Jos on yhtään epävarma niin ehdottmasti kannattaa jättää kokonaan tekemättä nämäkin. Sähkön kanssa ei kannata leikkiä.

Vierailija
54/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaankaan saa mistään sähkömiestä noin pieneen hommaan, sähkömiehillä on täysi työllisyys eivätkä kaipaa pikkukeikkoja.

Googlaa joku mökkitalkkari -tyyppinen firma, talonmiespalvelu tms.

Kyllä löytyy aika monesta asennusliikkeestä sähkömies juuri noihin pieniin hommiin. Niistä yksittäistöistä ne saa parhaat katteet yksityisiltä, kun aikaa ei oikeasti mene, tuntiin ehtii yli viisi keikkaa jos ei liikenne haittaa ja reitin miettii, mutta laskutus minimiveloituksella.

Yritykset, harrastetilat, vanhukset ja palvelukodit tilaa ihan jatkuvasti yksittäisiä pieniä töitä. Sellaisia, joita kuka vaan harjoittelijakin voi tehdä.

Ei mitenkään saa viittä keikkaan tunnissa päivästä toiseen hoidettua! Toi on ihan järjetön ajatus. Sehän tarkoittaisi kahdeksan tunnin työpäivässä 40 asiakaskäyntiä! Työviikon aikana sähköasentaja hoitaisi 200 asiakaskäyntiä! Täysin mahdotonta. Kymmenesosa tuosta on lähempänä totuutta.

Aamun ensimmäisinä tunteina hoidetaan yksittäistyöt joihin tietää, että pääsee suoraan sisään. Kyllä niitä saa parhaillaan toistakymmentäkin tehtyä tunnin aikana. Samalla kierretään tarkistamassa materiaalitarpeet vähän isompiin töihin jonne viedään esim. mankka soimaan töiden aloittamisen merkiksi (asiakas ei soittele perään kyselemään miten asentaja jo lähti, kun työ on tekemättä).

Saa tuli perseen alla kiitää halki kaupungin, että edes ehtii käymään pihassa kääntymässä noin monessa kohteessa. Saati sitten, että siinä ehtisi jotain töitäkin tekemään. Ota huomioon, että asentajan täytyy soittaa asiakkaalla ja kysyä mitä ylipäätään pitää tehdä. Kantaa työvälineet ja tikkaat. Sopia mihin aikaan asiakas on paikalla avaamassa ovia. Yksinkertaisesti kukaan ei tee tuollaista keskimäärin kymmenessä minuutissa per keikka.

Kyllä meillä vaan ilmoitetaan aika jolloin suurinpiirtein mennään paikalle ja ympäri kaupungin ei mennä, vaan samalla suunnalla olevat kohteet järkevässä järjesyksessä. Työmääräyksessä tieto mitä tehdään, jos se ei pidä paikkaansa, sitten paikanpäällä tehdään korjaus työmääräykseen.

Miksi ylipäätään pitäisi lampunvaihdosta kysyä puhelimitse? Autossa on eri liittimet, johtoja, pihtejä ja muita työkaluja. Jotkut lamput on vittumaisia asentaa, kun on laseja jne, mutta ei asiakas sitä osaa kuitenkaan puhelimessa kertoa ja paikanpäällä se on ratkaistava, kun lamppukin on siellä. Lamppukeikka on todennäköisemmin alta viiden minuutin hoidettu jos se ei ole palapeli design.

Vierailija
55/68 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä maksa juuri mitään kun löytyy tyyppi jonka kanssa voi sopia ilman suuren sähköfirman byrokratiaa https://sahkoasentajaturku.wordpress.com/

Vierailija
56/68 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Via Dia? Joillakin paikkakunnilla. 

Vierailija
57/68 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niillä mene jonkin minimiveloituksen mukaan jos yksittäinen lamppu. Varmaan viiskymppiä tai satanen ja jos matkaan menee aikaa, siitä vähän lisää. Samalla hintaa saat muutakin työtä.

Sähköasentajalta/liikkeeltä kannattaa kysyä ja kysyä olisiko lähiaikoina jotain muuta siinä lähelläsi, jotta ei huomenna lähde vain sitä varten käymään. Kerro samalla onko katossa sokeripala vai pistotulppa ja kumpi lampusta löytyy, jotta ei lähetä ketään turhalle tarkistuskäynnille.

Kyllä, minimi veloituksella mennään ja se on 2h * 67€/h=134€ ja jos pitää nopeasti tulla niin pikatyölisä 100€/krt minimi veloituksen lisäksi 

Vierailija
58/68 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhuksia kusetetaan. Kiskotaan törkeät hinnat lampun ja palovaroittimen vaihdosta. 

Vierailija
59/68 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sähkäri. Voin tulla, jos annat osoitteen. Maksatko luonnossa?

Vierailija
60/68 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö huoltomies voi hoitaa tuota? Itselleni asensi huoltomies kun en itse osannut, oli sellainen sokeripalajuttu. Hän tosin sanoi että he eivät saisi niitä sähköjuttuja tehdä. Teki kuitenkin onneksi.