Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä maksaisi jos sähköasentaja kävisi asentamassa lampun kattoon?

Vierailija
10.12.2022 |

Aika paljon, oletan? Itse en fyysisen kunnon takia pysty, enkä halua vaivata tuttuja tuollaisella.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule soitat ja kysyt. Kyllä sieltä hinta arvio tulee.

Vierailija
2/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nyt ymmärrät varmaan miksi jotkut ottaa remonttireiskan kumppaniksi ja olen jotain urbaanilegendoja kuullut että väliaikaisestikin joku vaan esim. muuton ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt ymmärrät varmaan miksi jotkut ottaa remonttireiskan kumppaniksi ja olen jotain urbaanilegendoja kuullut että väliaikaisestikin joku vaan esim. muuton ajaksi.

Jep. Täällä yksi remonttireiskan puoliso. On se kiva kun toinen osaa ja tekee. Pari viikkoa sitten revittiin yhtenä iltana yhdestä huoneesta lattia, minä sain repiä listat. Imuroin ja seuraavana päivänä kun tulin töistä kotiin, siinä oli jo uusi lattia asennettu.

Vierailija
4/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen sähköasentajaa tarvita. Taloyhtiön huoltomieheltä kysyt voiko hoitaa ja maksat hänelle.

Vierailija
5/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen sähköasentajaa tarvita. Taloyhtiön huoltomieheltä kysyt voiko hoitaa ja maksat hänelle.

Riippuu ihan onko sinne vedetty jo sähköt vai ei.

Vierailija
6/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntiveloitus 70 € ja minimiveloitus pari kolme tuntia. Siihen päälle matkoista ja tarvikkeita kustannukset niin pyöreesti sellainen 200 € maksaa.

Nuo hinnat ihan hatusta heitetty.

Vierailija
7/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaankaan saa mistään sähkömiestä noin pieneen hommaan, sähkömiehillä on täysi työllisyys eivätkä kaipaa pikkukeikkoja.

Googlaa joku mökkitalkkari -tyyppinen firma, talonmiespalvelu tms.

Vierailija
8/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkukahvi ja varvi

Vierailija
9/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaankaan saa mistään sähkömiestä noin pieneen hommaan, sähkömiehillä on täysi työllisyys eivätkä kaipaa pikkukeikkoja.

Googlaa joku mökkitalkkari -tyyppinen firma, talonmiespalvelu tms.

Riippuu ihan siitä minkälaisen pinon seteleitä on valmis tiskiin laittamaan. Minä lähden vaikka heti asentamaan lamppua jos tarpeeksi maksetaan! Ihan sama vaikka olisi toisella puolella Suomea.

Tosin tuskin kukaan sellaista summaa on oikeasti halukas maksamaan...

Vierailija
10/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen sähkömiestä tarvita. Kyllä näitä ns. aviomiespalvelun miehiä/naisia kai nykyisinkin on, eli yrittäjiä jotka tekevät kodin pikku hommia lumen luonnista taulujen ripustukseen tai laittaa vaikka lamput kattoon.

Vierailija
11/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan onko sinne vedetty jo sähköt vai ei.

Jos siihen on jo vedetty sähköt lampunpaikkaa varten, niin ei tarvi olla sähköasentaja, vaikka huoltomies riittää. Mutta muuten tarvii olla ammattimies. Netissä taisi olla joku sivusto, minkä kautta saattoi pyytää keskitetysti sähköasennusliiķeiltä tarjouksia, kerran olen sitä käyttänyt ja ihan hyvän tekijän sen kautta löysin. En vain muista sivuston nimeä.

Vierailija
12/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiön ukolta kympin pari

Vierailija
13/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltoyhtiön ukolta kympin pari

Kenenkään ei kannata tehdä parilla kympillä yhtään mitään keikkaa. Yksinkertaisesti mahdotonta. Ellei sitten hyväntekeväisyytenä halua puuhastella.

Vierailija
14/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asentanut nuorena ennen miestä lamput itse. Yhdistelin oikeat johdot ja laitoin teippiä päälle. Kerran unohdin virrat päälle ja sain sähköiskun. Tipahdin keittiöjakkaralta lattialle. Onneksi mitään ei käynyt.

Vierailija
15/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ei juuri tarvi sokeripalojen kanssa säätää. Uudemmissa taloissa ja uusissa lampuissa on pistokkeet.

Tietysti jos talo on vanha, joudut vähän purkamaan lampun johtoa.

Vierailija
16/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti kiinteistöyhtiöt uskaltaa laskuttaa pikkutöistä paljon enemmän kuin sähköyhtiöt joilta ne kiinteistöyhtiöt kuitenkin tilaa sen työn.

Vierailija
17/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suikkarin makso mulle. Ei ollu sähkömies.

Vierailija
18/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä muuta sähkötyötä voisit tarvita tai mikä olisi kivaa. Luultavasti se joka käy asentamassa laskuttaa kuitenkin saman summan, kun matkaan menee paljon enemmän aikaa kuin useammankin asian hoitaminen samalla.

Vierailija
19/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekisi mieli vaihdattaa pistorasiat ja valokatkaisijat uusiin. Nykyiset on kellastuneet ja asunto näyttää siksi vanhalta. Ongelma on kolme kerrosta ja laskun loppusumma.

Vierailija
20/68 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä oleva appiukko on autellut kämpän remontin kanssa, vaihtanut ja asennellut pistorasioita ja valokatkaisijoita ja asentaa lamputkin. Kun tuli puhetta siitä, että on jo muutamalla sadalla ostanut noita mutta antaa ne ns. joululahjaksi, mainitsin että siinäkin on jo joululahjaa, kun ylipäänsä ne asentaa, että kuluja tulisi toisen samanmoisen verran. Siihen tokaisi, että nollan voisi lisätä perään parin viikon työlle, jos ihan työsuhteessa tekisi, eikä eläkkeellä hyväntekeväisyytenä.

Että siinä sitä hintaluokkaa. Joku oli hatusta heittänyt 200e, niin saattaa olla suht lähellä todellisuutta, jos ei asu sähkömies ihan naapurissa.