Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllättävä gyne

Vierailija
10.12.2022 |

Kävin julkisella th:ssa gynellä. Huoneeseen sisälle tietämättömänä kävellessäni, yllätyksekseni gyne olikin mies ja panikoin jo heti alkuun siitä vähän...
Vastaanotto alkoi hyvin ripeästi ja hädin tuskin kerkesin istahtaakaan, kun gyne aloitti kysymällä muutaman kysymyksen ja sitten tokaisi vain että "gynekologinen ultraäänitutkimushan me sulle tehdään" ja että "menehän riisuuntumaan verhojen taa".
Sitten mukana oleva sairaanhoitaja opasti mut siihen tutkimustuoliin ja sit tää lääkäri vaan tokaisi kysyvästi, että "sullehan on tehty tää ennenkin??" (joo yhden kerran aiemmin) ja työnsi samalla sen ultrakepin mun sisään. Sitä se siellä sit liikutteli, eikä puhunut muuta kuin vaan kerran sanoen, että joutuu painamaan nyt kovempaa ja kysyi "pärjäilenkö".
Sitten hän lopuks vaan veti mitään sanomatta sen ultravehkeen pois mun sisästä ja pyysi mua laskeutumaan vielä vähän alaspäin tuolilla. Sitten hän nousi seisomaan ja tokaisi vaan (siis selittämättä mitään mitä aikoo tehdä), että nyt voi tuntua vähän ikävältä ja työnsi sormen mun pers*****n. Säikähdin tota oikeesti ja liikahdin ja sit hän luuli, että siellä oli jokin kipeä kohta ja alkoi tenttaamaan siitä. Tän jälkeen onneks koko sessio päättyi ja pääsin pukeutumaan.
Lopuksi lääkäri sitten vaan muutamalla sanalla kommentoi mun "tilannetta" ja lähdin pois.

Ei mulla muuta, mutta oli kyllä elämäni nopein ja nöyryyttävän yllättävä gynekäynti. Toivottavasti tuleville lääkäreille opetetaan yhä enemmän asiakkaan kohtaamiseen vaadittavia vuorovaikutustaitoja...

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaus

Vierailija
2/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut taidettiin raiskata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ne tuntuu aina perverteiltä, ne gynet

Vierailija
4/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa olla gyne? Mies?

Vierailija
5/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin raiskaaja varmaan hakeutuisi tuohon ammattiin

Vierailija
6/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksesta tulee työ 👍

Vierailija
7/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sut raiskattiin

Vierailija
8/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi käyn yksityisellä gynellä , siellä palvelu on toisenlaista ,

Vierailija
9/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Peräsuolenkin kautta tehtävä tutkimus kuuluu asiaan. Älä nyt, hyvä ap, liioittele. Eivät gynekologit näitä tutkimuksia niin sanotusti huvikseen tee.

Vierailija
10/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syynsä siihen, että olen käynyt aina naisgynellä sen jälkeen kun nuorena äitinä tajusin, että voin varata ajan naislääkärille.

Kivalla gynellä kävin monta vuotta, kunnes hän jäi eläkkeelle. Nykyisin käyn taas semmosella kivalla. Ovat kyl kaikki olleet kivoja - ja hyviä.

Mulle on miehen turha tulla esittämään ymmärtävänsä naisen ruumiillisia kokemisia, vaikka olisi kuinka erikoistunut.

Vierailija
11/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärintakin avulla voi raiskauksen verhota muuksi

.

Et ehkä ikinä tuota unohda ja jää vaivaan vuosikymmeniksi

Vierailija
12/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys sinne, missä tutkittiin.

sinua tutkittiin. Haastattelulla ei pysty ultraamaan eikä tekemään sisätutkimusta.

En osaa kauhistella.

Tökerö se oli.

Ikävä kokemus.

Vierailija
13/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Peräsuolenkin kautta tehtävä tutkimus kuuluu asiaan. Älä nyt, hyvä ap, liioittele. Eivät gynekologit näitä tutkimuksia niin sanotusti huvikseen tee.

Osa tekee

Vierailija
14/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tilanteessa oli kuitenkin hoitaja mukana? Eli varmistettiin toimenpiteiden perusteet?

Vierailija
15/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se varmasti sormi? Ettei vaan työntänyt peenistään sisällesi?

Vierailija
16/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lääkäri selittää, mitä aikoo seuraavaksi tehdä ja miksi. Rassaa sitten ylä- tai alapäätä.

Vierailija
17/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri teki potilaille perusteettomia gynekologisia kokeita tuomittiin seksuaalisesta hyväksikäytöstä

Sama lääkäri oli saanut myös muilta potilailta palautetta epäasiallisesta käytöksestä.

Helsingin hovioikeus ei muuttanut lääkäri Mikko Ilmari Orraisen, 51, saamaa tuomiota potilaidensa seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Iltalehti julkaisee ehdollisen tuomion saaneen lääkärin nimen poikkeuksellisesti, koska hän voi julkisten rekisteritietojen perusteella toimia edelleen lääkärinä.

Jutussa asianosaisina olleet potilaat kuvailivat vastaanoton ilmapiiriä seksuaaliseksi ja kertoivat kokeneensa tilanteen ahdistavaksi.

Tutkimukset eivät perustuneet vaivoihin, joiden vuoksi he olivat vastaanotolle hakeutuneet, ja ne kestivät poikkeuksellisen pitkään. Joissain tapauksissa 20 minuutin lääkärikäyntiin saattoi mennä yli tunti.

Potilaiden mukaan lääkäri käytti tutkimuksen aikana pelkkiä sormia, hieroi samaa kohtaa minuuttikaupalla eikä selostanut potilaille sen tutkimuksen kulkua.

Eräs potilas oli lääkärin vastaanotolla riisuutunut lähes alasti, jonka jälkeen lääkäri oli pyytänyt häntä kyykkäämään. Lääkäri itse seurasi takaapäin pelkkiin stringeihin pukeutuneen potilaan kyykkäämistä lähietäisyydeltä.

Potilaiden mukaan lääkäri oli myös jättänyt tekemiään keskeisiä toimenpiteitä kirjaamatta.

Yhtä lukuun ottamatta kaikki asianosaisina olleet potilaat olivat synnyttäneitä naisia, joilla oli runsaasti kokemusta vastaavista tutkimuksista. Lisäksi kaksi potilasta oli terveydenhoitoalan ammattilaisia.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5395051e-cd11-40b7-bea1-456b8fc4dc91

Vierailija
18/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se sormi siellä persuuksissa.

Olisiko tilanne muuttunut toisenlaiseksi jos gyne olisi käyttäytynyt tilanteessa leikkisästi?

Tokaissut, "sopi kuin suutarin sormi sian persuksiin" tai jotain vastaavaa?

Vierailija
19/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? on raiskaus, että tutkitaan?

Ihme logiikkaa täällä.

Tökerö lääkäri, mutta ihan työtään teki. Ei osannut huomioita, mutta teki työnsä varmaankaan hyvin.

Pääasia kai, että tutki.

Älkää langetko omiin ansoihinne noilla miituu kommenteilla.

Tutkimus on tutkimus! Sisätutkimus.

Sitäpaitsi kuka tietä mitä Aapeelle on sanottu? Ei ole itse tajunnut mitä lääkäri on sanoi. On ehkä sanonut jo alussa, että tekee sisätutkimuksen.

Ja kyllä se sormi sinne pyllyyn työnnetään, kun palpoidaan.

Teki tutkimuksen kunnolla. Aapeen oireiden mukaisen tutkimuksen.

Vierailija
20/93 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sut taidettiin raiskata

Näin se on