Oletteko te koskaan miettineet, että keitä lottovoittajat, Eurojackpot voittajat ja muut tälläiset isompien summien voittajat ovat ja miksi kukaan ei tunne tai ole koskaan kuulleetkaan tälläisistä henkilöistä?
Joka viikko joku voittaa isoja summia, ja näin on tapahtunut jo kauan. Mutta tunteeko kukaan lottovoittajaa omasta lähipiiristä? Ei. Voitot tuntuvat aina menevän jonnekkin perämettään mistä kellään ei ole edes mitään hajua missä sellanen paikka sijaitsee Suomessa. Monesti myös samoihin pikkupitäjiin osuu, silti kukaan ei tunne näitä henkilöitä tai ole huomannut koskaan mitään poikkeavaa kenessäkään kylänmiehessä.
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Kuin kuka muukin kirjoitti:
Minä tunnen yhden voittaja. Laittoi kyllä hienon talon, mutta ei pröystäile.
Mihin se sen laittoi? Pöydälle vai taskuunsa?
Ehkä naulaan?
Vierailija kirjoitti:
...jotka eivät loppujen lopuksi oikein tehneet mitään ihmeellistä rahoilla. Tyylin maksoi asuntolainan pois, vaihtoi isompaan autoon ja kävi Kanariansaarilla.
Kunnioitan tällaista meininkiä. Tuulipuvun takana voi sitten tarvittaessa salaa myhäillä että tietäisivätpä nuo muut. Luulen että myös parantaa itsetuntoa ja lisää kärsivällisyyttä eikä tarvitse enää turhasta hötkyillä. Huomaa miten naurettavia on muiden mielipiteet siitä miten täällä oikein pitäisi elää että tulisi hyväksytyksi. Pokka pitää.
Emme ole miettineet. Hassuja huolenaiheita joillakin mutta eiköhän tuostakin pääse yli.
Vierailija kirjoitti:
Mihin se sen laittoi? Pöydälle vai taskuunsa?
Talosta kun on kyse niin luultavasti pystyyn tai kuntoon.
Ei ne voittajat vauva-palstalla notku ainakaan ja tuskin seurustelevat luusereiden kanssa,
Kyllä olen. Epäilyttää myös se että nyt kesällä miltei joka viikko iso eurojackpotvoitto tuli Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne voittajat vauva-palstalla notku ainakaan ja tuskin seurustelevat luusereiden kanssa,
Miksi ei? Samat kiinnostukset ja kaverit ne ihmisillä pysyy vaikka rahaa tulisikin jostain lisää.
Mökkinaapuri oli lottovoittaja. Muutenkin ikävä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Epäilyttää myös se että nyt kesällä miltei joka viikko iso eurojackpotvoitto tuli Suomeen.
Päävoitot on kylläkin aika pitkään mennyt saksaan tai sloveniaan...
Vierailija kirjoitti:
Aika pieniä on olleet voitot. Kaksi vai kolme vähän isompaa. Ovat menneet muihin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päävoitot on kylläkin aika pitkään mennyt saksaan tai sloveniaan...
Iso voitto tuossa lukikin eikä päävoitto. Minuakin epäilyttää että ko uutisoinnilla houkutellaan vain ihmisiä veikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pieniä on olleet voitot. Kaksi vai kolme vähän isompaa. Ovat menneet muihin maihin.
Tavan ihmiselle muutama miljoona ei kyllä ole mikään pieni voitto. Pääpottiin verrattuna toki mutta ei muuten.
Tiedän yhden lottovoittajan. Oli varakas yrittäjä muutenkin.
Lisäksi epäilen että naapurissa asuu joku äkkirikastunut. Elää sen verran leveästi eikä käy töissä
Jos voitat vain yhden miljoonan esim 40-vuotiaana, ja lasket että jättäydyt pois töistä ja pärjöilet sillä miljoonalla 90-vuotiaaksi: tämän miljoonan kun jaat 50 vuodelle, se tekee 20 000€. 20 000 euroa vuodessa ei ole mitään herraelämää. Uskomatonta, että joku luulee yhden miljoonan voiton näkyvän jotenkin näyttävästi. Vaikka jatkaisit töissä, niin tuo max 1600€ ylimääräistä palkan päälle per kuukausi ei ole mikään summa, jolla eletään pröystäilevää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin epäilyttää että ko uutisoinnilla houkutellaan vain ihmisiä veikkaamaan.
Veikkauksen tiedotteistahan nuo uutiset on peräisin eikä niiden kannata alkaa kertoa joka kerta kun kaikki voitot menee jonkun muun yhtiön alueelle. Päävoitot nyt yleensä mainitaan mutta aina tietenkin korostetaan että nyt tuli 100 000 Suomeen (vaikka samalla menisi kymmenen johonkin muualle).
Entiselle kotipaikkakunnalle meni yksi loton päävoitto joskus 15 vuotta sitten, ja siellä voittajan henkilöllisyys on ihan yleistä tietoa. Kuuluu paikallisesti nimekkääseen yrittäjäsukuun. Nykyisellä kotikylällä on kuuleman mukaan myös yksi lottovoittaja, mutta tästä olen kuullut puhuttavan vain kerran enkä muista yksityiskohtia.
Tiedän itse 7 miljoonaa euroa voittaneen perheen.
Vierailija kirjoitti:
Jos voitat vain yhden miljoonan esim 40-vuotiaana, ja lasket että jättäydyt pois töistä ja pärjöilet sillä miljoonalla 90-vuotiaaksi: tämän miljoonan kun jaat 50 vuodelle, se tekee 20 000€. 20 000 euroa vuodessa ei ole mitään herraelämää. Uskomatonta, että joku luulee yhden miljoonan voiton näkyvän jotenkin näyttävästi. Vaikka jatkaisit töissä, niin tuo max 1600€ ylimääräistä palkan päälle per kuukausi ei ole mikään summa, jolla eletään pröystäilevää elämää.
Miljoona viidessäkymmenessä vuodessa kyllä tuottaakin jotain jos oikein sijoittaa, ei sitä sukanvarteen kannata laittaa ja sieltä syödä...
Vierailija kirjoitti:
Tunteeko kukaan yhtään kansanedustajaa? Niitä valitaan muka enemmän kuin lottovoittajia eikä kellään täällä kuitenkaan ole perheessä tai kotikylällä yhtään. Tuntuu siltä että ne keksitään aina poliitikkojen lähipiiristä ja sitten vain istutetaan nauttimaan hyväpalkkaisen viran eduista.
Mä tunnen kolme kansanedustajaa.
Eka on mummoni. Hänen aktiivikautensa oli, kun olin pieni. Tutustuin häneen paremmin teini-iässä.
Toinen lapsuudenkaverista tuli kansanedustaja.
Kolmas opiskelukaveri on nyt kansanedustaja.
Kaikki demareita. 😱
Tunteeko kukaan yhtään kansanedustajaa? Niitä valitaan muka enemmän kuin lottovoittajia eikä kellään täällä kuitenkaan ole perheessä tai kotikylällä yhtään. Tuntuu siltä että ne keksitään aina poliitikkojen lähipiiristä ja sitten vain istutetaan nauttimaan hyväpalkkaisen viran eduista.