Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko te koskaan miettineet, että keitä lottovoittajat, Eurojackpot voittajat ja muut tälläiset isompien summien voittajat ovat ja miksi kukaan ei tunne tai ole koskaan kuulleetkaan tälläisistä henkilöistä?

Vierailija
09.12.2022 |

Joka viikko joku voittaa isoja summia, ja näin on tapahtunut jo kauan. Mutta tunteeko kukaan lottovoittajaa omasta lähipiiristä? Ei. Voitot tuntuvat aina menevän jonnekkin perämettään mistä kellään ei ole edes mitään hajua missä sellanen paikka sijaitsee Suomessa. Monesti myös samoihin pikkupitäjiin osuu, silti kukaan ei tunne näitä henkilöitä tai ole huomannut koskaan mitään poikkeavaa kenessäkään kylänmiehessä.

Kommentit (352)

Vierailija
241/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edenmennyt viisas isäni sanoi jo 60 - luvulla ettei laita latin latia näihin rahapeleihin. Veikkasi kai 1 risti 2 mutta siihen jäi. Kaikki Europotit ja muut, hän sääli ja huokaili kuinka ihmiset sortuvat moisiin😤

Vierailija
242/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Mulla on ollut 13 oikein vakiossa. En tunne yhtään urheilua, en seuraa urheilua, en koskaan jalkapalloa niin vain jalkapalloveikkauksella tuli kaikki oikein. T. N46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voitin 2000 luvun alussa 13 miljoonaa. Odotin toista ja kaikki oli alussa. Oli talon ostot mielessä ja sitten lottosin.. lottoaminen on todella randomia mulle.

Silloin piti käydä Vantaalla "noutamassa" isommat summat. Veikkaus tarjos lounaan ja samalla haastatteli, joka sitten jakoi medialle.

Halusin pysyä pois julkisuudesta. Mutta ollaan me tavattu muiden voittajien kanssa lähes vuosittain jossain piilopirtissä pari päivää. Todella tavallista porukkaa. Vaikken ole ystävystynyt, niin onhan heitä kiva nähdä. Jutut on erilaisia, kun voi vapaasti puhua taloudesta ja hankinnoista.

Itse jätin työelämän silloin. Mieheni on ainoa, jolle kerroin. Hän perusti firman. Menestyy ihan hyvin, vaikka pitää lomia enemmän. Eikä tarvii selitellä kelleen miksi.. Hän nauttii työstään ja nyt on mahdollisuus tehdä vain niitä kivoimpia projekteja.

Meillä on kiva talo, hyvät autot ja yksi kodinhengetär käy pari kertaa viikossa.

Ei ökyimpiä, mutta sen verran komiat, että sukulaiset v*ttuilee. Mulle lähinnä laiskuudesta, kun loisin menestyvän mieheni varoilla. Juu.

Jopa yksi kaveri kysy, että onko lotto ollut myötämielinen? Hänelle hymyilin nätisti ja hän iski silmää takas.

Muut mieluusti luulee ja puhu p*skaa. Äitini oli ehkä rasittavin, joten lopetuspyynnöistä huolimatta meni välit poikki.

Lapsille ostin asunnot ja on pari sijoituskämppää yms.

Kyllä vaan, toisinaan myös palstailen. Mulla on aikaa siihen nyt.

Vierailija
244/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkupitäjässä on kaksi saanut isot voitot. Ja kaikki tietää. Toiselle ilmestyi heti avoauto ja osti uuden asunnon. Ja perusti oman yrityksen. 

Toinen lopetti työnteon. Osti sijoitusasuntoja ja asuu puolet vuodesta ulkomailla. 

Itse en kyllä hiiskuisi kenellekään mitään, jos jysähtäisi isot rahat.  Pitäisin ainakin jonkun aikaa täysin matalaa profiilia. Sitten vaihtaisin auton uudempaan, mutta en mihinkään huomiota herättävään. Sanoisin kaikille tekeväni etätöitä. 

Vierailija
245/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoona viidessäkymmenessä vuodessa kyllä tuottaakin jotain jos oikein sijoittaa, ei sitä sukanvarteen kannata laittaa ja sieltä syödä...

Korkia korolle. Viiden prosentin vuosituotolla on miljoonasta tullut viidessäkymmenessä vuodessa kymmenen miljoonaa.

Vierailija
246/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne yhtään isomman summan voittanutta, muttei se mitään todista. 

Jos voittaisin jossain rahapelissä enemmän, en kertoisi kuin korkeintaan puolisolleni ja hänellekin vain siinä tapauksessa, että rahaa tulisi niin paljon, että hänkin voisi halutessaan jättää työnsä ja tehdä jotain kivaa elämässään. 

Minulle lottovoitto ei tarkoittaisi muuta kuin sitä, ettei aina tarvitsisi valita kaupassa halvinta. Talo jo on, sellainen kuin olen aina halunnut, ja uutta autoa en tarvitse, kun en paljon ajakaan. Jos napsahtaisi iso voitto, saattaisin ostaa ulkomailta asunnon, mutta siitä ei kenenkään tarvitsisi tietää, koska se olisi sellainen todella pahan päivän-vara. 

Vierailija
247/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voitat vain yhden miljoonan esim 40-vuotiaana, ja lasket että jättäydyt pois töistä ja pärjöilet sillä miljoonalla 90-vuotiaaksi: tämän miljoonan kun jaat 50 vuodelle, se tekee 20 000€. 20 000 euroa vuodessa ei ole mitään herraelämää. Uskomatonta, että joku luulee yhden miljoonan voiton näkyvän jotenkin näyttävästi. Vaikka jatkaisit töissä, niin tuo max 1600€ ylimääräistä palkan päälle per kuukausi ei ole mikään summa, jolla eletään pröystäilevää elämää.

Pitää paikkansa, mutteivät kaikki haluakaan elää pröystäilevää elämää. Lisäksi on suhteellista, mikä määrä rahaa on paljon tai vähän. Minulle, tulottomalle, 1600 e/kk olisi summa, jolla saisin aivan kaiken, mitä tarvitsisin. Kaikkien elämä ei perustu omaisuuden ja tavaran haalimiselle, vaan on meitä, jotka arvostamme enemmän aineettomia asioita, joita ei rahalla voi ostaa.

Vierailija
248/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö. Tunnen 3 epäilen yhtä. 

Ex naapuri voitti 8milliä. 

Kaverin sisko 1.1milliä.

Kaveri 500 000€.

Työkaveri. Jäi yhtäkkiä maanantaina saikulle. (Tunsin ihan suht hyvin). Ei olisi pärjännyt ilman töitä. Nyt kiertelee maailmaa ja pihassa on +100 000€ auto, vene, motskari, yms. Kämppä on myös käytännössä tehty uusiksi.  

Vierailija
249/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne minäkään yhtäkään lottomiljonääriä. 

Kaverin äiti voitti joskus raaputusarvalla 10 000 markkaa, iso summa oli silloin, mutta ei nyt mikään miljoonavoitto. 

Itselläni lotto on koko ajan vetämässä, enkä ikinä ole voittanut mitään! Jos voittaisin, en kertoisi kenellekään, en edes lähimmille. 

Vierailija
250/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voitat vain yhden miljoonan esim 40-vuotiaana, ja lasket että jättäydyt pois töistä ja pärjöilet sillä miljoonalla 90-vuotiaaksi: tämän miljoonan kun jaat 50 vuodelle, se tekee 20 000€. 20 000 euroa vuodessa ei ole mitään herraelämää. Uskomatonta, että joku luulee yhden miljoonan voiton näkyvän jotenkin näyttävästi. Vaikka jatkaisit töissä, niin tuo max 1600€ ylimääräistä palkan päälle per kuukausi ei ole mikään summa, jolla eletään pröystäilevää elämää.

Mun mielestä on lähinnä uskomatonta ettei ihmiset ymmärrä korkoa korolle juttuja.

Vierailija
251/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voitin, 90 luvulla. Olin just valmistumassa ja aivan pihalla mitä tekisin. Veikkauksella neuvottiin menen pankkiin juttelemaan, joku varallisuusneuvoja.

Ostin nykyisen kotimme, 3 sijoutusasuntoa. Maksoin veljeni velat ja vanhemmille teetin rempan. 

Veljeni maksaa lainaa takaisin 0 korolla, silloin 500 markkaa, nyt 100 e kk. Tämän jälkeen olen ostanut veljen lapsille asunnnot, ei. Siis olen ostanut asunnot, joissa asuvat yhtiövastikkeen hinnalla. 

Jatkoin opiskeluja, valmistuin, menin töihin ja jäin kotiin vasta, kun sain 1.n lapsen 

Nykyään kukaan lapsista ei kaipaa minua, olen täysin tippunut työmaailmasta, olin opettaja.

Olen aatellut hakevani koulukäyntiavustajaksi. 

Vierailija
252/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne lotto- tai muita voittajia, joten olen sinänsä väärä vastaamaan. Tuon vain esiin sen näkemyksen, että ihmiset ei usein jostain syystä usko, jos jollekin käy hyvin.

Minä elän kotirouvana. Edelleen minulta kysellään opiskelenko, mitä työsuunnitelmia on, onko iltatähti tulossa. En, ei mitään, ei. Sitten tulee oletus että olen työtön. Kyselyjä mitä mieltä olen aktiivimallista, mitä siinä pitää tehdä. Ei mene perille, että olen kotona ja mies hoitaa toimeentulon. Kyllä sen pitäisi monestakin asiasta näkyä, mutta ei siihen vaan uskota. Ei voi mennä hyvin.

Vierailija
253/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen voitti kenosta jotain 200 000, ei nyt mikään päävoitto, muttei ulospäin uskoisi tuotakaan. 

Vierailija
254/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kesätyöpaikassa vuosia sitten joku haki tavaraa. Pomo kertoi että on lottovoittaja ja niillä rahoilla perustanut firman. 

Yhden jo kuolleen kauppiian tiedän joka sai ässästä päävoiton. Kuulemma osti niitä arpoja itse niin paljon että voitto meni velkojen maksuun. Mun veli oli porukassa joka sai vakion päävoiton ja jokainen sai noin 15t. Heillä ei ollut ainoa täysosuma. 

Vierailija
255/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän kaksikin, joista toisen tunnen oikein hyvinkin. 

Toinen pariskunta osti voittorahoilla uuden asunnon, huvilan, uuden auton yms. Elämä hymyilee.

Toinen pariskunta osti uuden hulppean talin ja sitten he erosivat raha-riitojen vuoksi. Nyt 15v myöhemmin ei taida kumpikaan mitään miljonäärejä olla. Palkkatöissä ja perusasunnot molemmilla.

Vierailija
256/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitot tuntuu menevän väärille henkilöille. Yleensä niille joilla omaisuutta on jo tarpeeksi. Monet ahneita ja itsekkäisiin tarkoituksiin käyttävät rahaa.

Vierailija
257/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoona viidessäkymmenessä vuodessa kyllä tuottaakin jotain jos oikein sijoittaa, ei sitä sukanvarteen kannata laittaa ja sieltä syödä...

Korkia korolle. Viiden prosentin vuosituotolla on miljoonasta tullut viidessäkymmenessä vuodessa kymmenen miljoonaa.

Ei ole

Vierailija
258/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on lähinnä uskomatonta ettei ihmiset ymmärrä korkoa korolle juttuja.

Rahan arvon heikkeneminen eli inflaatio pitää myös ymmärtää. Kyllä nuo miljoonat kannattaisi laittaa jonnekin muualle kuin pankkitilille pelkästään. 50 vuotta sitten lähetti joulukortin 30 pennillä... 

Vierailija
259/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä Suomesta, mutta jenkeissä on ollut juttua siitä, kuinka jotkut näistä lottomiljonääreistä on paljastunut jonkun kriisitapahtuman uhreiksi. Siinä on tietty riski, että lottoarvontaan ei Suomessakaan saa enää osallistua ilman tunnustautumista, kuka olet?

Vierailija
260/352 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa, mutteivät kaikki haluakaan elää pröystäilevää elämää. Lisäksi on suhteellista, mikä määrä rahaa on paljon tai vähän. Minulle, tulottomalle, 1600 e/kk olisi summa, jolla saisin aivan kaiken, mitä tarvitsisin. Kaikkien elämä ei perustu omaisuuden ja tavaran haalimiselle, vaan on meitä, jotka arvostamme enemmän aineettomia asioita, joita ei rahalla voi ostaa.

Pointtini olikin se, että moni tässä ketjussa sanoo, ettei tunne lottovoittajia. Koska olettavat, että jo miljoonan voitto näkyisi jotenkin ulospäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi