"Pelko ja itsesensuuri värittävät yliopistoja, aktivismi korvaa tutkimuksen" sadoilta professoreilta vakava woke-ideologiaa vastustava veto...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pelko-ja-itsesensuuri-varittavat-ak…
Miksi vasemmisto ei hyväksy tiedettä ja tutkimusta ja yrittää estää vapaan tieteen tekemisen ja tutkimukset tietyistä aiheista?
Denialismi marksilaisessa feminismissä korvaa tieteen, faktat ja tutkimustulokset pyritään painamaan unohduksiin ja työntämään mereen!
Tuhannet professorit sadoista yliopistoista allekirjoittaneet vaatimuksen wokettajien sulkemisesta ulos yliopistoyhteisöstä!
Kommentit (733)
Tämä on ihan todellinen ongelma yliopistoissa. Eräässä graduseminaarissa ohjaaja alkoi huutaa minulle, kun opponoin toisen opiskelijan wokella kyllästettyä työtä maltillisella kritiikillä. Eikös tieteen pitäisi kyetä itsekritiikkiin? Meillä ei..
Lisäksi etäluennolta poistettiin oppilas, jonka mielipiteet aiheuttivat muutamassa opiskelijoissa turvatonta oloa. Mielestäni oppilaan kommentit olivat ihan asiallisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan todellinen ongelma yliopistoissa. Eräässä graduseminaarissa ohjaaja alkoi huutaa minulle, kun opponoin toisen opiskelijan wokella kyllästettyä työtä maltillisella kritiikillä. Eikös tieteen pitäisi kyetä itsekritiikkiin? Meillä ei..
Lisäksi etäluennolta poistettiin oppilas, jonka mielipiteet aiheuttivat muutamassa opiskelijoissa turvatonta oloa. Mielestäni oppilaan kommentit olivat ihan asiallisia.
Ongelma koskee edelleenkin vain humanisteja, jotka nyt muutenkin kulkevat milloin minkäkin muotihömpötysvirtauksen perässä. Woke unohtuu seuraavan muoti-ilmiön tullessa ja maailmanloppua ei edelleenkään tule, vaikka kuinka konservatiivit voivottelevat.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kolumnissa käsitellään aika hyvin yliopistomaailmaa ja wokea. Esim:
"Haidtn mukaan woke-kulttuurin ytimessä on uhriutuminen uhrin puolesta ja kolmannen osapuolen vahvistuksen hakeminen. Kun kampuksella loukkaannutaan, loukkaantuminen ei useinkaan koske itseä, vaan loukkaantuminen tapahtuu useimmiten jonkin vähemmistön puolesta."
Mikään ei osaa kimittää niin kimeästi kuin puolestapahastunut hyvesignaloiva moraaliposeeraaja. Siitä saa myös voimaantumiskokemuksen eli henkisen orgasmin. Wokettaminen on sadismia, jossa tavoitellaan valtaa ja mielihyvää alistamalla toinen ihminen ja nostamalla oma itse toteltavaksi esikuvaksi, joka sanelee toisille säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi etäluennolta poistettiin oppilas, jonka mielipiteet aiheuttivat muutamassa opiskelijoissa turvatonta oloa. Mielestäni oppilaan kommentit olivat ihan asiallisia.et sinä saatanan matalaotsanen apina missään graduseminaareissa ole ollut
Vaikka sinulle itsellesi se saattaa vaikuttaa saavuttamattomalta haaveelta, niin minulle se ei ole kummoinen saavutus.
Sekin on jännää, että suomalaisten pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että saamelaisia pakkokäännytettiin kristinuskoon, mutta kun ruotsalaiset tekivät samaa suomalaisille, se olikin hyvä juttu ja siitä pitäisi olla kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Sekin on jännää, että suomalaisten pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että saamelaisia pakkokäännytettiin kristinuskoon, mutta kun ruotsalaiset tekivät samaa suomalaisille, se olikin hyvä juttu ja siitä pitäisi olla kiitollinen.
No enpä oo kenenkään kuullu taas pitkään aikaan mitään noin tyhmää paskaa sanovan paitsi sun nyt ja tässä.
Uutisten saamelais-uutisia en lue koska ne täyttä paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että tämä asia nostetaan vihdoin laajemmin esille!
On oikeasti järkyttävää, millaiseksi keskustelukulttuuri on joissain akateemisissa piireissä mennyt. Minulle on mm. sanottu, etten voi tietyistä asioista olla sitä mieltä kuin olen, koska valkoisen korkeakoulutetun naisen kuuluu ajatella tietyllä tavalla (siis woke-ideologian mukaisesti). Omat mielipiteet tai itsenäinen ajattelu ei ole sallittua, mikä mielestäni on täysin ristiriidassa sen kanssa, mitä yliopistolla yritetään opettaa.
Woke on kyllä siinä mielessä osuva nimitys tälle ideologialle, koska se vertautuu täysin uskontoon ja herätysliikkeisiin. Ja kyllä, olen itsekin moneen kertaan verrannut tilannetta taistolaisuuteen, vaikken ollut edes syntynyt 70-luvulla.
Samaa pohtinut. Kummallisinta on, että poliittisesti olen vanhan linjan vihervassari. Monessa asiassa kuitenkin maltillisen eroavan mielipiteen ilmaisemalla saa jo persuleiman (keskustelukulttuuri jossa on muutenkin loputtoman paljon vialla) ja on kyllä pakko silti oman järjen puitteissa olla samaa mieltä ennemmin oikean laidan kanssa.
On häpeällistä mihin kuntoon rationaalisen ja vapaan ajattelun perinne on hylätty sellaisten ihmisten suunnalta, joiden piti olla niin hienosti hyvisten puolella!
Tuo viimeinen lause valottanee sinulle itsellesi miten moraalisesti hataralla pohjalla koko ajatusrakennelma on. Erilaisissa suljetuissa uskonyhteisöissä nimenomaan ajatellaan näin, ja lopputuloksena suljetaan silmät kauheilta asioilta mitä sen sisällä olevat sairaat yksilöt tekevät. Voisi sanoa jopa, että tuo on klassista kulttiajattelua että jaetaan ihmiset hyviin ja pahoihin, julistaudutaan itse niiksi hyviksi ja kieltäydytään näkemästä omia vikoja. Alamäki on taattu tuossa vaiheessa.
Siis ei minulle ole ollut asiassa mitään epäselvää. Hämäsikö että kerron olevani vihervasenta että yhdistät minutkin wokeen? Siellä se pahasti riehuu toki, mutta iso osa meistäkin miettii vaan miten saisi hommaan tolkun palautettua. Ei kaikki vihervasen ole wokea, vaikka turhan iso osa onkin. Jota pidän eräänlaisena kulttina aivan samoin.
Tuo aiempi marxilaisen perinteen ja äärimmäisen teoreettisuuden analyysi osunee asian ytimeen. Itse koen poliittiset ideologiat ihan konkreettisten resurssien käytön kautta. Wokessa "sanat luo todellisuutta" on viety äärimmilleen ja koska tiettyjä toteumia ei siedetä, ne kielletään kokonaan. Eletään myös omissa kuplissa eikä aina tunnuta muistavan, että joskus oli muuten asia nimeltä luonnontiede. Humanistikin olen, eli joka suunnalta on omien kanssa tekemistä ja pohtimista. Jokaisessa ryhmässä on kuitenkin niin, että osasta on eri mieltä joistakin samaa ja mihin eniten sopii, sillä mennään.
Tai siis näin oli ennen. Nykyään yksi eriävä mielipide aiheuttaa eristyksen.
Jordan Petersenkin paljasti todellisen karvansa ja ongelmansa ja se ei ollut woke tai mikään muu mistä oli marissut.
En ala yötä myöten vetoomuksen allekirjoittajia perkaamaan mutta todennäköisesti allekirjoittajien uskottavuus on yhtä laadukas kuin oli sen "pelastetaan suomen lapset"-porukan "lääkärikunta", jossa kaikki eivät olleet edes lääkäreitä ja niiden harvojen lääkärien ammattioikeuksia oli rajattu syystä jos toisestakin. Kaikki möivät verkossa omega3:a.
Mitä nämä proffat myyvät, Teekutsuliikettä, valkoista valtaa ja oikeistokristillistä misogyniaa?
Ja sitten saapui Persuhullu taas pilaamaan tämänkin keskustelun. Tässä ei ole nyt persuista kyse, ihan sama mitä heistä ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
En ala yötä myöten vetoomuksen allekirjoittajia perkaamaan mutta todennäköisesti allekirjoittajien uskottavuus on yhtä laadukas kuin oli sen "pelastetaan suomen lapset"-porukan "lääkärikunta", jossa kaikki eivät olleet edes lääkäreitä ja niiden harvojen lääkärien ammattioikeuksia oli rajattu syystä jos toisestakin. Kaikki möivät verkossa omega3:a.
Mitä nämä proffat myyvät, Teekutsuliikettä, valkoista valtaa ja oikeistokristillistä misogyniaa?
Jaaha, yrität mustamaalata viestintuojaa kun viesti ei miellytä. Itse asiaan ei löydy taaskaan sanottavaa, joten vaikutat perinteiseltä vassarilta. Tuohan on heidän perustaktiikkansa eli kiemurtelu ja mustamaalaus.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten saapui Persuhullu taas pilaamaan tämänkin keskustelun. Tässä ei ole nyt persuista kyse, ihan sama mitä heistä ajattelet.
No jos haluais tasokasta keskustelua ei varmaan kannattas leimata koko "vasemmistoa" alotusviestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos haluais tasokasta keskustelua ei varmaan kannattas leimata koko "vasemmistoa" alotusviestissä.
Ai sittenkö et tulisi häiriköimään? En usko, häiriköit joka ketjussa nykyään ja yrität kammeta keskusteluja tappeluun jostain persuista. Lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en harrasta somea, niin olen vähän niinkuin ulkona tuostakin hömpötyksestä. Maailma tyhmenee koko ajan ja sen seuraaminen on surkuhupaisaa. Joskus kaikki vielä kaatuu mahdottomuuteensa ja ihminen palaa takaisin perusasioiden pariin.
Olen myös ulkona somesta ja luulin, että tutkimusmaailma, oikeus, lääkärit jne. katkaisisivat tuollaiset höyrypäävouhotukset alkuunsa. Ajattelin, että virallisilla tahoilla vielä järki leikkaa, mutta eipäs leikannut. Se oli itselle karsea hetki huomata kuinka syvällä tuo hullutus jo on. Läjä mielenterveysasiakkaita sanelee tutkimuksen, opetuksen, lait jne. Ihan uskomatonta. Toisaalta tässä näkyy koulukiusaamisen rakenne maailmanlaajuisena: Kun tarpeeksi pöpi porukka maalittaa, niin jopa lainsäätäjä alistuu. Tarttis teherä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, yrität mustamaalata viestintuojaa kun viesti ei miellytä. Itse asiaan ei löydy taaskaan sanottavaa, joten vaikutat perinteiseltä vassarilta. Tuohan on heidän perustaktiikkansa eli kiemurtelu ja mustamaalaus.
Njaa, moni viestintuoja on yksinkertaisesti idiootti. Pelkkä professuuri ei valitettavasti pätevöitä ihmistä vaan korkeissakin asemissa olevat ihmiset voivat seota. Äskettäin mm. tuomari saksassa jäi kiinni vallankaappausyrityksestä, vuosi sitten usea upseeri ranskassa sis'ällissodan lietsomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyl mä saan leimata minkä halun mut jos mut leimataa ni sit alkaa itku :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njaa, moni viestintuoja on yksinkertaisesti idiootti. Pelkkä professuuri ei valitettavasti pätevöitä ihmistä vaan korkeissakin asemissa olevat ihmiset voivat seota. Äskettäin mm. tuomari saksassa jäi kiinni vallankaappausyrityksestä, vuosi sitten usea upseeri ranskassa sis'ällissodan lietsomisesta.
MIelenkiintoista. Woke on kuitenkin totta ja läsnä Suomen yliopistoissa. Onko sinulla tähän asiaan jotain kommentoitavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIelenkiintoista. Woke on kuitenkin totta ja läsnä Suomen yliopistoissa. Onko sinulla tähän asiaan jotain kommentoitavaa?
joo ja sun idiotismi on läsnä tässä ja nyt. siihen on helpompi kommentoida
Tuo viimeinen lause valottanee sinulle itsellesi miten moraalisesti hataralla pohjalla koko ajatusrakennelma on. Erilaisissa suljetuissa uskonyhteisöissä nimenomaan ajatellaan näin, ja lopputuloksena suljetaan silmät kauheilta asioilta mitä sen sisällä olevat sairaat yksilöt tekevät. Voisi sanoa jopa, että tuo on klassista kulttiajattelua että jaetaan ihmiset hyviin ja pahoihin, julistaudutaan itse niiksi hyviksi ja kieltäydytään näkemästä omia vikoja. Alamäki on taattu tuossa vaiheessa.