"Pelko ja itsesensuuri värittävät yliopistoja, aktivismi korvaa tutkimuksen" sadoilta professoreilta vakava woke-ideologiaa vastustava veto...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pelko-ja-itsesensuuri-varittavat-ak…
Miksi vasemmisto ei hyväksy tiedettä ja tutkimusta ja yrittää estää vapaan tieteen tekemisen ja tutkimukset tietyistä aiheista?
Denialismi marksilaisessa feminismissä korvaa tieteen, faktat ja tutkimustulokset pyritään painamaan unohduksiin ja työntämään mereen!
Tuhannet professorit sadoista yliopistoista allekirjoittaneet vaatimuksen wokettajien sulkemisesta ulos yliopistoyhteisöstä!
Kommentit (733)
Ihan kun30-luvulla. Yli-ihmiset opettivat pappeja teologisessa ja upseerikoulussa. Sille tuli stop. Ja tälle tulee stop.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kun30-luvulla. Yli-ihmiset opettivat pappeja teologisessa ja upseerikoulussa. Sille tuli stop. Ja tälle tulee stop.
No toivotaan että tulee, mutta loppua ei ole näkyvissä valitettavasti. Instituutiot lännessä on marinoitu täysin tällä subversiivisella roskalla. KGB:lla oli aikoinaan juuri tämän toteuttamista varten ohjelma jota he aktiivisesti toteuttivat, loikkari Yuri Bezmenov kertoi siitä USA:n tv:ssä aikoinaan ja toi muuten mukanaan suunnitelmia ja ohjekirjoja loikatessaan.
Hyvin on saatu tuo hapattava ja kaikkea sabotoiva ideologia tarttumaan yliopistoille ja kasvamaan ihan omalla voimallaan viimeiset vuosikymmenet.
Tässä kolumnissa käsitellään aika hyvin yliopistomaailmaa ja wokea. Esim:
"Haidtn mukaan woke-kulttuurin ytimessä on uhriutuminen uhrin puolesta ja kolmannen osapuolen vahvistuksen hakeminen. Kun kampuksella loukkaannutaan, loukkaantuminen ei useinkaan koske itseä, vaan loukkaantuminen tapahtuu useimmiten jonkin vähemmistön puolesta."
Jaaha, 1 yliopistowoke saapui antamaan alapeukun joka kommentille.
Aivopesun ja sivistyksen puutteen määrästä kertoo jo paljon se, miten Nälkäpeli-näyttelijä Jennifer Lawrence luulee olevansa ensimmäinen naispääosanesittäjä toimintaelokuvassa. Tämän lisäksi hän kertoo uuden suosikkileffansa olevan "Woman King". Ilmeisesti hän ei tiedä, että "woman kingistä" on jo keskiajalla käytetty sanaa queen. Ja ei, ei ole marinsannakaan maailman ensimmäinen "woman king", vaikka ehkä naistutkimuksen opettaja niin väittäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä tärkeä asia ei kiinnosta palstailijoita?
Liian ahdistavaa. Blokataan koska sehän on vaan taas joku salaliittoteoria niinkuin viisaammat ohjeistavat.
On se ihanaa miten korruptoitumattomassa maassa elämmekään..
Mahotonta meininkiä. Toivottavasti huomenna on parempi sää.
Yhdysvalloissa.
Siellä ei myöskään pääse kävellen paikasta toiseen.
Imeväiskuolleisuus kehitysmaatasolla.
Onneksi en harrasta somea, niin olen vähän niinkuin ulkona tuostakin hömpötyksestä. Maailma tyhmenee koko ajan ja sen seuraaminen on surkuhupaisaa. Joskus kaikki vielä kaatuu mahdottomuuteensa ja ihminen palaa takaisin perusasioiden pariin.
Hienoa, että tämä asia nostetaan vihdoin laajemmin esille!
On oikeasti järkyttävää, millaiseksi keskustelukulttuuri on joissain akateemisissa piireissä mennyt. Minulle on mm. sanottu, etten voi tietyistä asioista olla sitä mieltä kuin olen, koska valkoisen korkeakoulutetun naisen kuuluu ajatella tietyllä tavalla (siis woke-ideologian mukaisesti). Omat mielipiteet tai itsenäinen ajattelu ei ole sallittua, mikä mielestäni on täysin ristiriidassa sen kanssa, mitä yliopistolla yritetään opettaa.
Woke on kyllä siinä mielessä osuva nimitys tälle ideologialle, koska se vertautuu täysin uskontoon ja herätysliikkeisiin. Ja kyllä, olen itsekin moneen kertaan verrannut tilannetta taistolaisuuteen, vaikken ollut edes syntynyt 70-luvulla.
Ei kai tuossa mitään ongelmaa ole; jos oppilas ei hyväksy opetusta, hän on vapaa poistumaan tai saamaan hylätyn arvosanan. Ongelmaksi tuollainen sekoilu menee, kun esimerkiksi joku DJ alkaa ohjeistamaan tähtitieteen professoria sanojen merkityksistä ja käytöstä suorassa tv-lähetyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa.
Siellä ei myöskään pääse kävellen paikasta toiseen.
Imeväiskuolleisuus kehitysmaatasolla.
Myös Suomessa.
https://suomenkuvalehti.fi/kulttuuri/shakespeare-on-rakenteellista-vaki…
Tuo on vain jäävuoren huippu.
Vierailija kirjoitti:
Mahotonta meininkiä. Toivottavasti huomenna on parempi sää.
Seikka on saletti.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että tämä asia nostetaan vihdoin laajemmin esille!
On oikeasti järkyttävää, millaiseksi keskustelukulttuuri on joissain akateemisissa piireissä mennyt. Minulle on mm. sanottu, etten voi tietyistä asioista olla sitä mieltä kuin olen, koska valkoisen korkeakoulutetun naisen kuuluu ajatella tietyllä tavalla (siis woke-ideologian mukaisesti). Omat mielipiteet tai itsenäinen ajattelu ei ole sallittua, mikä mielestäni on täysin ristiriidassa sen kanssa, mitä yliopistolla yritetään opettaa.
Woke on kyllä siinä mielessä osuva nimitys tälle ideologialle, koska se vertautuu täysin uskontoon ja herätysliikkeisiin. Ja kyllä, olen itsekin moneen kertaan verrannut tilannetta taistolaisuuteen, vaikken ollut edes syntynyt 70-luvulla.
Omasta mielestäni tämä vertautuu parhaiten Kiinan kulttuurivallankumoukseen. Lopputulos on jo nyt osittain näkyvissä yhteiskunnan kaikilla tasoilla, ihmiset on pakotettu täysin absurdiin ajatteluun tai pelotellaan hiljaiseksi. Ikävä kyllä pääministeri harrastaa tätä hiljentämistä eduskunnassa myös, samoihin dogmiin vedoten.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on mm. sanottu, etten voi tietyistä asioista olla sitä mieltä kuin olen, koska valkoisen korkeakoulutetun naisen kuuluu ajatella tietyllä tavalla (siis woke-ideologian mukaisesti).
Eikös tuohon voi sanoa, että älä lokeroi. En ole valkoinen enkä nainen. Minä identifioidun inuiittis-timbuktulaiseksi monisukupuoliseksi!
🇺🇦🇮🇱
Onhan tuossa woke ja cancellöinnissä harmillisia ja koomisiakin piirteitä, mutta jos pyyhitään päältä turha into ja hurmoshenki, niin asiassa itsessään ei ole mitään huonoa tai väärää.
Maailmassa on edelleen epäoikeudenmukaisuutta joka korjaantuu vasta kun se tehdään näkyväksi.
Nyt valkoinen mies on nostettu jo kroonisesti tikunnokkaan, mutta asia on totta; rakenteet ja toiminta on väärin. Ei se valkoinen mies. Tässä menee esimerkiksi pieleen.
Ja tuo mielipaha on toinen. Hyvä asia hukkuu outoon performanssiin mielipahasta.
Tuo vasta se pieni ongelma on
https://www.vauva.fi/keskustelu/4060023/lapin-yliopisto-kokemuksia-ala-…
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa woke ja cancellöinnissä harmillisia ja koomisiakin piirteitä, mutta jos pyyhitään päältä turha into ja hurmoshenki, niin asiassa itsessään ei ole mitään huonoa tai väärää.
Maailmassa on edelleen epäoikeudenmukaisuutta joka korjaantuu vasta kun se tehdään näkyväksi.
Nyt valkoinen mies on nostettu jo kroonisesti tikunnokkaan, mutta asia on totta; rakenteet ja toiminta on väärin. Ei se valkoinen mies. Tässä menee esimerkiksi pieleen.
Ja tuo mielipaha on toinen. Hyvä asia hukkuu outoon performanssiin mielipahasta.
Hyvin olet liturgian oppinut sinäkin.
Miksi tämä tärkeä asia ei kiinnosta palstailijoita?