Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikolla sähkö nousee jo euroon. Meillä ei ole enää mitään mistä säästää

Vierailija
09.12.2022 |

Voisikohan 14 v saada töitä jostain että saadaan laskut maksettua?

Kommentit (624)

Vierailija
561/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoolaiset kerma perseet voisi lopettaa sen sähköautolla ajelun nyt vaikka viikon ajaksi, ihan yhteisen hyvän vuoksi, niin sähkön hinta ei pomppasi ensi viikolla euroon.

Metro ja bussit kulkevat Espoossakin (!).

Käyttäkää nyt julkista.

Joo. Voisivat käyttää bussia sähköauton sijaan.

Vierailija
562/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen tilanne teillä on ap, millainen koti ja mitä sähkölaitteita? Yritetään ideoida säästökeinoja. Varmaan monella on nimittäin sama ongelma.

En keksi enää mitään

-lattialämmitykset on pois päältä

-saunaa ei lämmitetä

-jääkaappi nostettu +6:een (ei osteta tuoretta kalaa tai muuta herkkää)

-valot on ledejä

-huoneiden lämpötila +17-20

-toinen auto laitettiin seisomaan talveksi

Mä vedin sen jääkaapinkin pois seinästä. Ruoat kylmälaukussa terassilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄHKÖ YHTIÖT eivät halua OLKILUOTO 3:n alkavan toimia.

Heillä tämä Olkiluodon epäkunto on tavoitteena, ainakin tämän talven.

Vierailija
564/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mull on jääkaappi ollut aina +8 eikä ole ruoka pilaantunut

Vierailija
565/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen hallitus olisi voinut määritellä hintakaton niinkuin moni muu maa teki mm Viro ja Norja mutta hallitus päättikin käyttää tilaisuuden hyväksi ja verottaa sähköyhtiöitä ja näin pääsi apajille kun rahaa kerätään kansalta,hävettää suomen hallituksen puolesta ja kansa on niin tyhmä ettei huomaa kuse*****

Se on sitä laskutuksen kierrätystä. Älä huoli. Energiavero pienenee, niin saat takaisin omasi.

Verottaja on suurin nettoaja, sähköenergian alv-alennuksen arvioidaan vähentävän valtion verotuloja ensi vuonna noin 290 miljoonaa euroa.

Suomi laittaa sähköyhtiöiden suurvoitot verolle – valtio aikoo saada 0,5–1,3 miljardia euroa.

Joten kansaa huijataan kierrättämällä rahat moninkertaisesti pohjattomaan valtion kassaan ja ilmeisesti jaetaan Italialle energiantasaus maksuna.

Apinaa koijataan. Meneekö raha nyt Uuteen-Seelantiin?

Vierailija
566/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin voimalaitoksen käyttäjä yrittäisin kikkailemalla saada lisää tehoja ja loppujen lopuksi voimalaitos ajaisi itsensä alas ja irti valtakunnan verkosta...hähhää saisi loistavat bonukset yhtiön johdolta kun parhaansa yrittää.

Vierailija
567/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viroon virtaa tällä hetkellä 951 MW sähköä Suomesta eivät ainakaan palellu siellä etelän maissa.

https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/

Vierailija
568/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista myykää naapurille jos heillä on kalliimpi sopimusjatkojohtoa maastoon verämään. Voitto se on pienikin voitto.

Vierailija
569/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla käytin ruoka ostoksiini Su - La ( yksin asun) 41,30 €.

Teen aina omat eväät töihin. Myös iltapäivä kahville vien oman kahvileivän/ pullan.

Nyt tulevalla viikolla ja varmaan enimmäkseen koko talven ajan minun on pakko vieläkin pienentää ruokaostoksiani.

Yritän saada sen tuonne noin 37 € - 38 € / vko.

Olen jo toista vuotta tehnyt ison annoksen ruokaa, syön sitä sitten 2 - 3 päivään. Niin säästän myös sähköä että aikaa.

Nyt eilen ja tänään söin lämpimiä voileipiä... Siis vanhoista leivän känttyröistä tein mikrossa herkku aterian .

Vierailija
570/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Foliopää;   Mitäs jos mailmantilanteen paljastukset on ajastettu ensi viikolle, ja mediassa vingutaan että nyt on sähkö kallista, elkää kattoko telkkua tai muita laitteita... ?

Suurin osa ihmisistä on hysteerisenä sitten pimennossa.

Eikö se who:n vallankaappausäänestys ole ensi viikolla. Siinä siis maailma, Suomi muiden mukana, halutaan luovuttamaan who:lle valta terveyskysymyksissä ja tulevissa plandemioissa. Kaikki tekee sitten jatkossa niin kuin who ilmoittaa. Sitten tulee pakkopiikit, karanteenileirit, terveyspassit, ulkonaliikkumiskielto, digiID jne minkä tahansa tekaistun terveysuhan ne keksivätkään. Kaikki noudattaa, eikä mitään kansallista päätösvaltaa. Edellisessä äänestyksessä suomi äänesti asian puolesta, mutta afrikan maat pelastivat meidät.

Vierailija
571/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt kotona joka huoneessa +17*.

Lapsilla ( alakoululaiset ) on onneksi uudet lämpöpeitteet ja lisäksi on huopa jalkopäässä sänkyä, he voivat vetää siitä vielä viltin korviinsa.

Ei tämä naurata.

Pakon edessä.

Pitäneekö vielä meidän vanhempien makuuhuoneen lämpötila pudottaa 16*....?

Vierailija
572/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin mennä tuonne taloyhtiön pesutuvalle ja ottaa kahvin keittimen sinne ja lurauttaa kahvit siellä talo yhtiön sähköllä. Harmi kun sitä ovea ei saa lukkoon. No... varastamistako? sanontahan on että hätä ei lue lakia.

Vierailija
573/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kului sähköä kuukaudessa 40 kWh. Kannattaisiko teidänkin opetella säästämään? Telkkari on täysin turha kapistus, samoin tietokonepelien pelaaminen turha sähkösyöppö. Itse aiheutettu ongelma.

Vierailija
574/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kului sähköä kuukaudessa 40 kWh. Kannattaisiko teidänkin opetella säästämään? Telkkari on täysin turha kapistus, samoin tietokonepelien pelaaminen turha sähkösyöppö. Itse aiheutettu ongelma.

Mulla ja mulla.....Minäminäminä.. voi kiesus. Kun se suora sähkölämmitys omakotitalossa se pointti tässä nyt on....asu sinä siellä kerrostalon vuokrakopissasi ihan rauhassa ilman telkkaria ja tietokonepelejä.

Vierailija
575/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oo varaa maksaa omakotitalon asumiskustannuksia niin laittaa talon vuokralle, sellanen asuja siihen jolla on varaa maksaa asumisen kustannukset ja muuttaa itse sitten kerrostaloon lähemmäs työpaikkaa tai palveluita niin jää autoilukulutkin pois.

Että mua ärsyttää nämä "jos ei ole varaa, niin myykää ja muuttakaa". Siis miksi pitäisi olla varaa maksaa keinotekoisesti nostettuja sähkön hintoja? Miksi tälläiseen ryöstöön olisi edes pitänyt varautua? Omakotitalon osto ja siinä asuminen on ihan normaali ja perinteinen tapa Suomessa.

Mitä jos kauppiaat nostaisivat ruuan hintaa perusteettomasti 30 kertaiseksi. Uudet hintalaput vaan yön aikana vaihdettaisiin hyllyn reunoihin. Tai juomavesi maksaisi 10 euroa litra. Olisit varmaan vi ttuilemasaa suurperheen äidille, että jos ei ole varaa kustantaa 5 lapsen kuluja, niin mitäs hankit, se on vapaaehtoista.

Te olette joko tyh miä, idi ootte ja, julmia, mielisairaita tai kunnon aivopestyjä lapaita. Ei tollasta ajattelua selitä mikään muu.

Vierailija
576/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtiä voi jakaa ja voi siitä teini saada rahaa omiin juttuihin.

Vierailija
577/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vihreille ja tukijoille, tätä se vihreä siirtymä nyt tekee. 

Muistakaa äänestää niitä uudestaan, jos haluatte loputkin joutua kodittomiksi. 

Vierailija
578/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen hallitus olisi voinut määritellä hintakaton niinkuin moni muu maa teki mm Viro ja Norja mutta hallitus päättikin käyttää tilaisuuden hyväksi ja verottaa sähköyhtiöitä ja näin pääsi apajille kun rahaa kerätään kansalta,hävettää suomen hallituksen puolesta ja kansa on niin tyhmä ettei huomaa kuse*****

Se on sitä laskutuksen kierrätystä. Älä huoli. Energiavero pienenee, niin saat takaisin omasi.

Verottaja on suurin nettoaja, sähköenergian alv-alennuksen arvioidaan vähentävän valtion verotuloja ensi vuonna noin 290 miljoonaa euroa.

Suomi laittaa sähköyhtiöiden suurvoitot verolle – valtio aikoo saada 0,5–1,3 miljardia euroa.

Joten kansaa huijataan kierrättämällä rahat moninkertaisesti pohjattomaan valtion kassaan ja ilmeisesti jaetaan Italialle energiantasaus maksuna.

Kansaa on tosiaan niin helppo sumuttaa tällä "pistämme ahneet sähköyhtiöt ruotuun"-esityksellä, vaikka käytännössä sama kun verottaisivat saman kansalaisilta pois. Ja sähköyhtiöt todennäköisesti vastaa tähän korottamalla hintoja vain entisestään.

Eli suomi tekee venäjät, mitäköhän kansainväliset sijoittajat ajattelee suomalaisista pörssiyhtiöistä tämän jälkeen jos suomen valtio voi puuttua niiden tuloksentekoon ja määräysvaltaan ei ainakaan luottamusta herätä?

Suomi on tätä nykyä jotenkin hassu ja erikoinen maa politiikaltaan, kun täällä onnistutaan yhdistämään sekä ryssälän että eu:n huonoimmat puolet mutta kummankaan hyötyjä ei saada.

Samoinhan se kävi jo koronastrategiankin kanssa että siihen hybridiinkin saatiin ympättyä sekä laumasuoja- että tukahduttamisstrategian miinukset, mutta kummastakin jäi plussat saamatta.

Vierailija
579/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SÄHKÖ YHTIÖT eivät halua OLKILUOTO 3:n alkavan toimia.

Heillä tämä Olkiluodon epäkunto on tavoitteena, ainakin tämän talven.

Seitsemän vuotta sitten Fortum ja HVK eivät olisi halunneet purkaa Inkoon juuri kunnostettuja voimaloita vaan laittaa ne naftaliiniin pahan päivän varalle. Se olis tietysti maksanut muutaman miljoonan mutta Arkadianmäen viisaat virkamiehineen eivät sitä halunneet maksaa kun tuulivoimaa on tulossa. Niinpä ne purettiin, tehoa olisi ollut tarjolla 1MW eli yhden ydinvoimalan verran.

Vierailija
580/624 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla käytin ruoka ostoksiini Su - La ( yksin asun) 41,30 €.

Teen aina omat eväät töihin. Myös iltapäivä kahville vien oman kahvileivän/ pullan.

Nyt tulevalla viikolla ja varmaan enimmäkseen koko talven ajan minun on pakko vieläkin pienentää ruokaostoksiani.

Yritän saada sen tuonne noin 37 € - 38 € / vko.

Olen jo toista vuotta tehnyt ison annoksen ruokaa, syön sitä sitten 2 - 3 päivään. Niin säästän myös sähköä että aikaa.

Nyt eilen ja tänään söin lämpimiä voileipiä... Siis vanhoista leivän känttyröistä tein mikrossa herkku aterian .

Sama. Just totesin, että kaalia, punajuuria, porkkanaa ja lanttua on tullut syötyä tänä syksynä siihen malliin ettei jouluksi enää kaipaa yhtään laatikoita eikä rosollia. En siis tee mitään jouluruokia tänä vuonna, koska kalaan tai kinkkuun ei ole varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi