Sanoin miehelle vahingossa tosi rumasti (en tarkoittanut). Mies lähti kaverinsa luokse yöksi eikä vastaa viesteihin
Olemme menossa ensi kesänä naimisiin ja meille tuli riitaa ihan parista triviaalista asiasta. Mulla oli ollut huono päivä muutenkin (ja menkat :D) ja sanoin miehelle, että tuollaisenko kanssa minun pitäisi mennä naimisiin. Miehen olemus muuttui heti ja hän sanoi lähtevänsä muualle koska ei tiedä mitä tekisi jos joutuisi katsomaan minua vielä tänään (uhkaus?). Kaverinsa tyttöystävä laittoi mulle viestiä, että mies on siellä. Mut hän on blokannut kaikista medioista. Ei kai tästä nyt tuon takia vain voi tulla ero (ennen häitä jo)? Miksi asioista ei voi vielä puhua? Mitä voin nyt tehdä?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hellanlettas taas?? Mitä sitten? Pyydä anteeksi ja jatka elämää. Niin tehtiin ennenkin, ennen somea.
Miehet on siitä outoja monesti, että eivät anna anteeksi. Ihan kuin eivät ymmärtäisi sitä miten se toimii.
Toista voi siis loukata ihan miten tahtoo ja vaikka joka päivä, jos vain pyytää sen jälkeen itkuisin silmin anteeksi?
Tarinahan ei kerro mitä on tapahtunut ennen loukkaavaa kommenttia. Meillä oli sellainen kausi jolloin mies käveli perässä arvostelemassa tekemisiäni ja tekemättä jättämisiäni (ei ollut mitään varaa sanoa), ja naljailemassa, käytti jatkuvasti passiivisaggressiivista vihjailua ja ivaavaa äänensävyä. Olin siitä aivan hajalla, ja kuvittelin vain olevani jotenkin huono ja tekeväni kaiken väärin. Olin jatkuvasti varpaillani, ja toimin niin, ettei mies ivaisi. Aloin murentua, ja reagoida itkuun purskahtamalla. Ei ollut voimia keskustella järkevästi siinä tilassa. Jossain vaiheessa tajusin, että eihän sellainen ole normaalia ja rakastavaa parisuhdetta. Aloin vastata miehelle tylysti takaisin, en tehnyt niinkuin hän, en arvostellut, mutta saatoin käyttää rumia sanoja, lyhyesti ja ytimekkäästi. Mies pöyristyi ja loukkaantui suunnattomasti, ja ihmetteli miksi puhun niin hänelle. Kysyin häneltä vastakysymyksen, että miksi sinä puhut noin minulle, tuollaisenko kanssa minun täytyy olla yhdessä. Hän oli juuri pitänyt pitkän, ei rumia sanoja käyttävän haukkumismonologinsa. Meni hiljaiseksi. Muuttui, alkoi puhua harkitsevammin, ja arvostelu väheni kertaheitolla.
Pointtini on, että aina ne yksittäiset sanat eivät ole se pahin asia, vaan joskus purkausta, kun on liian pitkään ollut ns. sivistynyttä kieltä käyttävän ilkeilyn uhrina.
Minulla on kokemusta myös tuollaisesta perässä kulkevasta kärpäsestä, mikä kuitenkin suuttui verisesti kun hänelle sanoi takaisin. Tämä on jäänyt mieleen, mutta hänellä oli tapana baarissa yrittää iskeä kaikkea kahdella jalalla kulkevaa. Hän yritti samaa myös yksin liikkuessaan. Kun sitten itse teinkin samoin, että pidin optiota auki liikkuessani ulkosalla opiskelukavereiden kanssa, niin siitäpä riemu alkoi. Hän nukkui mielenosoituksellisesti toisessa sängyssä yön ja aamulla halveksivasti painoi minua nenästä kun kysyin mikä nyt. Pian hän kävi rauhaksiin suihkussa, ja näin jo ilmeestä miten herra on loukkaantunut ja vältteli minua parhaansa mukaan. Lopulta hän pakkasi laukkunsa ja lähti ovesta viskellen ilkeitä loukkauksia ja paiskasi oven perässään kiinni. Se dramaattisuus ja tahallinen yritys vielä provosoida (eli haastaa riitaa) ennen lähtöä oli kyllä niin :D. Sitten hän ilmestyi ircin kanavalle vinkumaan. Siellä hän jatkoi riitelyä parhaansa mukaan ja jos siellä keskustelu ei edennyt hänen käsikirjoituksensa mukaan, hän hiljensi kommenttini tai poistui linjoilta. Mies oli tuohon aikaan sitten jo 35 vuotias, et iän piikkiin tuota ei voinut laittaa.
Unohtui mainita, että tuossakin riidassa moni piti minua syyllisenä tajuamatta, että parisuhteessamme minä en ollut se pahin vieraissa hyppelijä. Mies suuttui nimenomaan siitä, että hänellä jäi monesti saamatta, kun itselläni oli parempi onni miesrintamalla. Hän muutenkin oletti, että saa toimia miten lystää, mutta se ei koskenutkaan yllättäen minua. Outoa aikaa, ei ole ikävä ja nykyisin ihan normaalissa suhteessa missä ei mietitä tällaisia. - edellinen
Miltä naisesta tuntuisi, jos oma mies sanoisi hänelle vakavalla naamalla "Tuollaisenko kanssa mun pitäis lapsia tehdä?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hellanlettas taas?? Mitä sitten? Pyydä anteeksi ja jatka elämää. Niin tehtiin ennenkin, ennen somea.
Mies on blokannut mut. En saa viestejä perille.
Ei tuu sitten mieleen mennä sinne kaverille? Tai soittaa sille kaverille ja kysyä, voiko antaa puhelimen hänelle, niin vois puhua? Kaikki pitää tehä somen kautta. :DDD
Mehän sitten ollaan varmaan oman miehen kanssa jo erottu :0 , kun kumpikaan ei oo somessa, ok no mä oon instassa, päivitys max 3 kertaa vuodessa.
Että jaksan ihmetellä näitä someen liittyviä ymmärtämättömiä kommentteja. On aivan ok, jos et itse ole siellä, mutta normaalisti somea käyttävät ihmiset kertovat käytöksellään todella paljon. Jos normaalisti somessa oleva blokkaa puolisonsa siellä yhden riidan seurauksena, niin se on sellainen punalippu mitä en ohittaisi kovinkaan kevyesti. Melkein sama kun tyypit, jotka aikoinaan vetivät puhelimen johdon irti seinästä ja kuuntelivat myhäillen puhelinvastaajaan tulleita viestejä soittamatta takaisin.
Btw, toi mies muuten järkyttyisi jos nyt nainen oikeasti lakkaisi soittelemasta perään ja lähtisi. Näiden tavoite ei ole koskaan oikeasti erota, ainoastaan hämmentää.
Mitä sä oikeen selität? Et olisi enää halukas selvittämään asiaa (positiivisella mielellä), kun tuli sanottua miehelle pahasti? Ainakin se kertoo miehelle jotain, että haluat selvittää, olet pahoillasi, kun teet asialle jotain. Jättäisit asian vaan "sori" sanaan ja se on siinä. Itse olisin tuossa ap:n tilanteessa (mitä ei kyllä itselle ole tapahtunut) valmis tekemään asialle jotain, en vain odota himassa tuijottaen sitä somea. Ja nykyään some on vain "mitä tänään syötäisiin" ja "osallistu arvontaan" meininkiä. Olen kyllä ollut siellä ja pitkään. Mutta tää AP:n juttu taitaa olla siinä vaiheessa, että avioliitto ei ole vielä hyvä ratkaisu, ero tulee parin vuoden päästä, oli tilanne mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuu sitten mieleen mennä sinne kaverille? Tai soittaa sille kaverille ja kysyä, voiko antaa puhelimen hänelle, niin vois puhua? Kaikki pitää tehä somen kautta. :DDD
Mehän sitten ollaan varmaan oman miehen kanssa jo erottu :0 , kun kumpikaan ei oo somessa, ok no mä oon instassa, päivitys max 3 kertaa vuodessa.
Että jaksan ihmetellä näitä someen liittyviä ymmärtämättömiä kommentteja. On aivan ok, jos et itse ole siellä, mutta normaalisti somea käyttävät ihmiset kertovat käytöksellään todella paljon. Jos normaalisti somessa oleva blokkaa puolisonsa siellä yhden riidan seurauksena, niin se on sellainen punalippu mitä en ohittaisi kovinkaan kevyesti. Melkein sama kun tyypit, jotka aikoinaan vetivät puhelimen johdon irti seinästä ja kuuntelivat myhäillen puhelinvastaajaan tulleita viestejä soittamatta takaisin.
Btw, toi mies muuten järkyttyisi jos nyt nainen oikeasti lakkaisi soittelemasta perään ja lähtisi. Näiden tavoite ei ole koskaan oikeasti erota, ainoastaan hämmentää.
Mitä sä oikeen selität? Et olisi enää halukas selvittämään asiaa (positiivisella mielellä), kun tuli sanottua miehelle pahasti? Ainakin se kertoo miehelle jotain, että haluat selvittää, olet pahoillasi, kun teet asialle jotain. Jättäisit asian vaan "sori" sanaan ja se on siinä. Itse olisin tuossa ap:n tilanteessa (mitä ei kyllä itselle ole tapahtunut) valmis tekemään asialle jotain, en vain odota himassa tuijottaen sitä somea. Ja nykyään some on vain "mitä tänään syötäisiin" ja "osallistu arvontaan" meininkiä. Olen kyllä ollut siellä ja pitkään. Mutta tää AP:n juttu taitaa olla siinä vaiheessa, että avioliitto ei ole vielä hyvä ratkaisu, ero tulee parin vuoden päästä, oli tilanne mikä tahansa.
En ymmärrä kommentistasi hölkäsen pöläystä ja se on täysin ristiriidassa aiemman viestisi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä provoaa samalla aiheella vähän väliä. Tarinan ydin säilyy, juoni muuttuu vähän. Tylsää, kun ei keksi uutta.
Yritä nyt stna itse jo keksiä jotain uutta. Tuota länkytystä ei tarvitse joka ketjuun tunkea.
Mutta aiheeseen. Miten voi sanoa vahingossa sellaista, mitä ei tarkoita? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt, että lauotaan ihan ilman suodatinta, mitä sylki suuhun tuo. Kun huomataan, että toinen loukkaantui, sitten ihmetellään ja selitetään, kuinka en tarkoittanut sitä. Opetelkaa miettimään, mitä sanotte, niin ongelmaa ei ole. Aikuisen ihmisen on kyettävä kontrolloimaan käytöstään, olkoon pms tai mikä muu tahansa. Siihenkin on muuten apua haettavissa, jos halua on.
Voi olla, että mies ei ihan vähällä lepy. Tuollainen heitto olisi itselleni sellainen pysäytys, että miettisin jatkoa hyvin tarkkaan. Ensimmäiseksi, kannattaako naimisiin mennä ollenkaan, jos toiselta tulee tuollaista tekstiä.
Tässä olen samaa mieltä. Vaikka itse olen nainen ja välillä järkyttäviä pms-oireita ja minulla on adhd, niin silti sen verran kykenen kontrolloimaan itseäni, että en töksäyttele miehelleni mitä sattuu. Ihminen tuppaa sanomaan asioita joita oikeasti tarkoittaa. Miten sulla edes on mielessä sellaisia, asioita joita et tarkoita?
Mä olisin verisesti loukkaantunut tuollaisesta kommentista ja olisin tarvinnut myös aikalisää. En katsoisi noin huonosti käyttäytyvää ihmistä tai ihmistä, joka ei osaa edes alkeellisimmin kontrolloida itseään.
En olisi poistunut tai bannannut, mutta kyllä suhde olisi ollut siinä. En ymmärrä, miten kukaan voi puhua jotain aivan omista ajatuksista poikkeavaa, koska on suuttunut. Tajuan, että jokin asia voi saada vahvemman ilmaisun, mutta asia periaatteessaan ja tunne on varmasti aito. Ja miksi kyseinen lipsauttelija olisi syyntakeeton suuttuessaan vain puheen suhteen? Jos iso tunnetila aiheuttaa jollekin syyntakeettomia puheita, niin miksi ei tekojakin, esimerkiksi pettämistä tai fyysistä väkivaltaa. Ja toisaalta entäpä, jos lipsautukset rajautuvat vain puheeseen.. no ei riitä sekään, sillä en pystyisi ottamaan riskiä siitä, että tekisin lapsia hänen kanssaan ja lapset joutuisivat samanlaisen verbaalisen hyökkäyksen kohteeksi. Ja vielä jos mietitään, että tämäkään ei pitäisi paikkaansa, vaan puoliso saisi rajattua itseään lasten aikana, sukulaistemme aikana, ystäviensä aikana, työkavereidensa ja pomonsa aikana ja vain minä olisi se ainoa ihminen joka joutuu verbaalisen hyökkäyksen kohteeksi... ei kuulosta kummoiseltakaan kunniatehtävältä tällainen erityisasema. Jättäisin väliin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä provoaa samalla aiheella vähän väliä. Tarinan ydin säilyy, juoni muuttuu vähän. Tylsää, kun ei keksi uutta.
Joo,tämä on kyllä joku aivan sekopää.
Joka päivä täälläistä roskaa.
Hyi helvetti mitä sontaa
On kyllä päivän huonoin provo 😈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kommentistasi hölkäsen pöläystä ja se on täysin ristiriidassa aiemman viestisi kanssa.
Tätä asiaa mitä ap sanoi "Mies on blokannut mut. En saa viestejä perille." Miksi AP ei ole itse valmis viemään viestiä perille tai edesauttaa viestin kulkemista miehelle? Tästä riidasta voi olla aiheutunut paljon v i t u t u s t a miehelle ja hän on äkkipikaisuudessa blokannut seurustelukumppininsa somesta, kun on vihainen tästä sanotusta kommentista. Olisit siis itse valmis selvittämään vain asian somessa? Viestin kautta alkusanoilla "olen pahoillani". Jos itse teet enemmän asian hyväksi (siis ap), niin näytät myös miehelle, että todellakin välität hänestä. Et odota sohvalla, puhelinta tutkien ja sano taas "sori" kun mies tulee kotiin.
Miehelle saa sanoa mitä vaan, jos loukkaantuu tai pahoittaa mielensä se miehen syy ja menkkojen. Toivottavasti mies ei palaa koskaan takaisin.
Jos mä olisin mies ja mulla olisi nainen, joka laittaisi kiukuttelun ja veemäisen käyttäytymisen menkkojen piikkiin, olisi entinen nainen. Ikään kuin nainen olisi jossain syyntakeettomassa tilassa kun laukoo p*skaa ja tämä pitäisi miehen vain hyväksyä, koska menkat.
jätä se sika ja mene mkäymään Me Siskot-feministipunavihreätoimistolla voimautumassa teen ja keskustelun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla ikää sen verran vähemmän, ettet muusta kuin somesuhteista tiedä. Osaatko kirjottaa enää edes paperille? Ja ainut anteeksipyyntö minkä osaat sanoa (siis käytännössä konekirjottaa) on sori, sen itkuhymiön kanssa.
Ja mammojen mielestä kaikki on taas miehen vika kuten aina parisuhteessa kaikki on miehen vika. Mutta mikäpä tässä maailmassa ei olisi naisten mielestä miehen vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on siitä outoja monesti, että eivät anna anteeksi. Ihan kuin eivät ymmärtäisi sitä miten se toimii.
Toista voi siis loukata ihan miten tahtoo ja vaikka joka päivä, jos vain pyytää sen jälkeen itkuisin silmin anteeksi?
Ja sovintoseksiä sen jälkeen niin saattaa mennä jopa seuraavaan päivään ilman isompia riitelyitä?
Olet juuri vaihtanut itsesi toiseen, jonka se löytää seuraavaksi.
Ajatteleminen se on joka jyllää.
Jatkuvuus teillä ei ainakaan jyllää ja se on jätkällä Hiukan tärkeä kriteeri.
Ite vedit viemäriin.
Seuraavaksi sillä alkaa kiireet.
Ja ansaitun mukavat sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin pätee naisiin. Minäkin kun vahingossa nusaisin paria muijaa (en tarkoittanut), niin vaimo lähti vaikka pyysin anteeksi!
Niin just! Opetelkaa akat sitä anteeksiantoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samoilla linjoilla kuin muut kommentoijat. Mietin, jos itse olisin suunnittelemassa häitä elämäni rakkauden kanssa ja sitten lyötäisiin moinen kommentti päin näköä. Voisi tunteet vähän jäähtyä eikä häitä tulisi ainakaan suunnitellussa aikataulussa.
Toinen on tämä sanomistensa jälkeenpäin anteeksipyytely. Joillain ihmisillä on hyvin myrkyllinen toimintamalli yrittää "voittaa" riidat ja silloin he saattavat suoltaa suustaan vaikka ja mitä. Näitä sitten pyydellään jälkeenpäin anteeksi ja jos vastaanottaja ei pääse salamana asiasta yli niin sitten taas loukkaannutaan. Tämä on hyvin raskasta ja latistavaa eikä tuommoisten myrkyttäjien kanssa pidä olla missään tekemisissä saati parisuhteessa.
Yhteenvetona: ap mokasit raskaasti. Iskit rakkaimpasi itsetuntoon ja teit kiilaa rakkauteenne. Ole onnellinen, jos saat anteeksi ja toivottavasti otit opiksesi.
Hohhoijaa. Ap ei kertonut missään vaiheessa mistä heille tuli kiistaa, ja se mies on voinut laukoa mitä vain todella inhottavaa ennen sitä, joten ap:n kommentti on voinut olla hyvinkin lievä siihen verrattuna. Jäin odottamaan, että ap kertoo mitä mies on sanonut itse ensin riidassa.
Saa olla melko heikkohermoinen, että lähtee kaverilleen, estää dramaattisesti joka paikassa ja murjottaa tuntitolkulla. Jos olisin ap, ottaisin eron heti jo tuon perusteella, koska tuo käytös tulee pahenemaan. Sitä paitsi en ikinä sietäisi miestä, joka järjestää tilanteen jossa kavereiden puolisot joutuvat toimimaan välikäsinä. Se olisi viimeinen niitti.
Vihdoinkin järkeviä kommentteja. Olen aivan pöyristynyt ap:n mustavalkoisesta lyttäämisestä täällä.
Ja ap:n miehen ylimitoitettu reaktio ei kerro loukkaantumisesta, vaan kostosta, jossa kaiken lisäksi haluaa nolata ap:n. Toivottavasti miehen kaverit näkevät tuon teatterin läpi.
Voi ei. Ap käännytti miehen homoksi.
Minulla on kokemusta myös tuollaisesta perässä kulkevasta kärpäsestä, mikä kuitenkin suuttui verisesti kun hänelle sanoi takaisin. Tämä on jäänyt mieleen, mutta hänellä oli tapana baarissa yrittää iskeä kaikkea kahdella jalalla kulkevaa. Hän yritti samaa myös yksin liikkuessaan. Kun sitten itse teinkin samoin, että pidin optiota auki liikkuessani ulkosalla opiskelukavereiden kanssa, niin siitäpä riemu alkoi. Hän nukkui mielenosoituksellisesti toisessa sängyssä yön ja aamulla halveksivasti painoi minua nenästä kun kysyin mikä nyt. Pian hän kävi rauhaksiin suihkussa, ja näin jo ilmeestä miten herra on loukkaantunut ja vältteli minua parhaansa mukaan. Lopulta hän pakkasi laukkunsa ja lähti ovesta viskellen ilkeitä loukkauksia ja paiskasi oven perässään kiinni. Se dramaattisuus ja tahallinen yritys vielä provosoida (eli haastaa riitaa) ennen lähtöä oli kyllä niin :D. Sitten hän ilmestyi ircin kanavalle vinkumaan. Siellä hän jatkoi riitelyä parhaansa mukaan ja jos siellä keskustelu ei edennyt hänen käsikirjoituksensa mukaan, hän hiljensi kommenttini tai poistui linjoilta. Mies oli tuohon aikaan sitten jo 35 vuotias, et iän piikkiin tuota ei voinut laittaa.