Minkä firman sienisalaatti joulupöytään?
Kommentit (23)
Itsetehtynä saat varmasti hyvää. Ostat vaan jostain suolasieniä, kyllä noita myydään kaupoissakin. Tai torilta.
Smetanaa, punasipulia ja siruunaa.
Tee itse. Niin saa parhaan eikä oke vaikeaa. Suolasieniä myydään kaupoissa.
Eikö teillä ihan totta ole omia suolasieniä:O Voiko noinkin elää?
Olisi katastrofi, ellei olisi suolasieniä kellarissa.
Minä en ole koskaan löytänyt hyvää sienisalaattia valmiina. Ehkä jostain valmisruokatiskiltä?
Niistä eineksistä puuttuu se pieni etikkahäivähdys ja usein sipulikin.
Moniin on vaan tungettu jotain valkoista mössöä kastikkeeksi
Kuka pystyy syömään sienisalaattia tai mitään muutakaan sieniin liittyvää? Varsinkin jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Itsetehtynä saat varmasti hyvää. Ostat vaan jostain suolasieniä, kyllä noita myydään kaupoissakin. Tai torilta.
Keltasipulia, kevytmajoneesia ja mustapippuria. Tai vaahdotettua kuohukermaa. Monta tapa tehdä helposti hyvää, pääasia, että sipuli ja sienet on pientä silppua.
Eli ei yhtään vastausta kysymykseen :O
Sauvon suolasienistä, sipulista ja kuohukermasta saa tosi hyvän sienisalaatin. Ja on helppo tehdä. Ohje taitaa olla Valion sivuilla.
Helpoiten saa otettua sieltä firmasta missä on töissä. Monilla firmoilla on kulunvalvonta niin ei ulkopuoliset pääse edes etsimään.
Nyt ei enää itse ehdi kerätä. Sauvon säilykkeet on hyviä. Föliin suolaa, etikkaa, sipulia ja kovaa omenaa niin on nam.
Vierailija kirjoitti:
Kuka pystyy syömään sienisalaattia tai mitään muutakaan sieniin liittyvää? Varsinkin jouluna.
Minä.
Vierailija kirjoitti:
Helpoiten saa otettua sieltä firmasta missä on töissä. Monilla firmoilla on kulunvalvonta niin ei ulkopuoliset pääse edes etsimään.
Anteeksi kuinka? Nyt en ymmärtänyt mitä tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
Meinasi tulla oksennus jo ainesosia lukiessa. Lopullisesti tulisi maistaessa!
Itse tekemällä ja ei ole vaikeaa. Älä osta mitään einesmajoneesimössöä rasiassa. Ehkä jostain kaupan irtomyyntitiskiltä, jos on pakko ostaa valmista,
Vierailija kirjoitti:
Itse tekemällä ja ei ole vaikeaa. Älä osta mitään einesmajoneesimössöä rasiassa. Ehkä jostain kaupan irtomyyntitiskiltä, jos on pakko ostaa valmista,
Eiköhän siellä irtomyynnissä myydä niitä samoja einesmössöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samat salaatit irtotiskissä on myynnissä, mutta ilman sitä rasiaa. Hyvällä tsägällä vielä päiväyksen ohittaneita tuotteita. Eikai kukaan ENÄÄ niin tekis :O
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan löytänyt hyvää sienisalaattia valmiina. Ehkä jostain valmisruokatiskiltä?
Niistä eineksistä puuttuu se pieni etikkahäivähdys ja usein sipulikin.
Moniin on vaan tungettu jotain valkoista mössöä kastikkeeksi
Todentotta, liha/kala/whatever tiskiltä ostin paikallisesta S-Markertista tupareihini sienisalaatin, ja kyllähän se oli parempaa kuin nuo "valmistajien" salaatit.
Sittemmin noihin atrianjalostajiensaarioisiin olen tyytynyt useammastakin syystä, joista en halua enempää avautua.
Vierailija kirjoitti:
Sauvon suolasienistä, sipulista ja kuohukermasta saa tosi hyvän sienisalaatin. Ja on helppo tehdä. Ohje taitaa olla Valion sivuilla.
Minusta Sauvon sienet ovat vetisiä ja mauttomia. On valutettu kyllä, mutta ei ei.
Jotain vinkkejä :)