Sanoin miehelle vahingossa tosi rumasti (en tarkoittanut). Mies lähti kaverinsa luokse yöksi eikä vastaa viesteihin
Olemme menossa ensi kesänä naimisiin ja meille tuli riitaa ihan parista triviaalista asiasta. Mulla oli ollut huono päivä muutenkin (ja menkat :D) ja sanoin miehelle, että tuollaisenko kanssa minun pitäisi mennä naimisiin. Miehen olemus muuttui heti ja hän sanoi lähtevänsä muualle koska ei tiedä mitä tekisi jos joutuisi katsomaan minua vielä tänään (uhkaus?). Kaverinsa tyttöystävä laittoi mulle viestiä, että mies on siellä. Mut hän on blokannut kaikista medioista. Ei kai tästä nyt tuon takia vain voi tulla ero (ennen häitä jo)? Miksi asioista ei voi vielä puhua? Mitä voin nyt tehdä?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hellanlettas taas?? Mitä sitten? Pyydä anteeksi ja jatka elämää. Niin tehtiin ennenkin, ennen somea.
Miehet on siitä outoja monesti, että eivät anna anteeksi. Ihan kuin eivät ymmärtäisi sitä miten se toimii.
Toista voi siis loukata ihan miten tahtoo ja vaikka joka päivä, jos vain pyytää sen jälkeen itkuisin silmin anteeksi?
Tarinahan ei kerro mitä on tapahtunut ennen loukkaavaa kommenttia. Meillä oli sellainen kausi jolloin mies käveli perässä arvostelemassa tekemisiäni ja tekemättä jättämisiäni (ei ollut mitään varaa sanoa), ja naljailemassa, käytti jatkuvasti passiivisaggressiivista vihjailua ja ivaavaa äänensävyä. Olin siitä aivan hajalla, ja kuvittelin vain olevani jotenkin huono ja tekeväni kaiken väärin. Olin jatkuvasti varpaillani, ja toimin niin, ettei mies ivaisi. Aloin murentua, ja reagoida itkuun purskahtamalla. Ei ollut voimia keskustella järkevästi siinä tilassa. Jossain vaiheessa tajusin, että eihän sellainen ole normaalia ja rakastavaa parisuhdetta. Aloin vastata miehelle tylysti takaisin, en tehnyt niinkuin hän, en arvostellut, mutta saatoin käyttää rumia sanoja, lyhyesti ja ytimekkäästi. Mies pöyristyi ja loukkaantui suunnattomasti, ja ihmetteli miksi puhun niin hänelle. Kysyin häneltä vastakysymyksen, että miksi sinä puhut noin minulle, tuollaisenko kanssa minun täytyy olla yhdessä. Hän oli juuri pitänyt pitkän, ei rumia sanoja käyttävän haukkumismonologinsa. Meni hiljaiseksi. Muuttui, alkoi puhua harkitsevammin, ja arvostelu väheni kertaheitolla.
Pointtini on, että aina ne yksittäiset sanat eivät ole se pahin asia, vaan joskus purkausta, kun on liian pitkään ollut ns. sivistynyttä kieltä käyttävän ilkeilyn uhrina.
Miehelläsi on ollut kunnon klassista koulukiusaajakäytöstä. Härkkimistä niin pitkään, että räjähtää, jotta voi naureskella toisen reaktioille. Suositut tyypit ilkeilivät päiväkaudet joillekin, ja olivat tosiaan muka pöyristyneitä, kun kiusattu huusi jotain takaisin. Hirveätä katseltavaa, ja valitettavasti näkee samaa vielä työelämässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Meneehän sitä ihmiset naimisiin, vaikka on paljon järkyttävämpiä ihmissuhteita.
Menee, mutta ei varmaan kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on aivan naurettavan pieni letkautus. Ei MITÄÄN syvästi henkilökohtaista toisen luonteesta, ominaisuuksista, ulkonäöstä. Lyhyt heitto ja tää sissy lähtee ovet paukkuen ja nolouden huipentumana BLOKKAA.
Miten sen nyt ottaa. Toisaalta voi ajatella, että heitto "tuollaisenko kanssa pitäisi naimisiin mennä" kiteyttää miehen ominaisuudet sanojan mielessä.
Mutta ei varmaan näin. Ap sanoi tosi huonosti, mutta ei varmaan tarkoittanut. Mutta nyt hänen täytyisi vakuuttaa miehelle, että ei tarkoittanut mitä sanoi. Eikä tuollaisia puheita jatkossa.
Ja kai tuohon heittoon oli joku edeltävä tilanne(?). Esim. mies ei lohduttanut, kun toisella oli paha mieli ja suru. Tuskin lähtisi vaan haukkumaan toisen koko persoonaa ja olemusta läpimädäksi. Avioliitossa on oletus, että pysytään toisen rinnalla, vaikka olisi vaikeuksia. Ne vaikeudet pyritään ylittämään ja välttämään jatkossa samanlaisia tilanteita.
En valitettavasti usko, että mies pahastui pelkästään tuosta yksittäisestä kommentista. Taustalla on varmasti laajempaankin tyytymättömyyttä.
Olen mies, ja onnellisessa parisuhteessa. Myöskin menossa naimisiin. Jos puolisoni sanoisi jossain tilanteessa jotain vastaavaa, minä nauraisin, koska tietäisin ettei hän ole tosissaan. Itse asiassa hän viljeleekin toisinaan aika rajua huumoria ja varmistelee etten pahastu, mutta minähän vain nauran. Eksäni puolestaan ei kunnioittanut minua, ja silloin kun hän heitti jotain vähänkin ilkeää läppää, se ei tuntunut kivalta. Siinä kun tiesi, että niiden läppien taustalla voi olla ihan todellisia tarkoitusperiä.
Miettikää vakavasti, kannattaako mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Naisten henkinen väkivalta miehiä kohtaan confirmed
OLIKO ihan PAKKO sotkea englantia, typerää eikä vastaa tarkoitustaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää päästäkö sammakoita suustanne, miettikää mitä sanotte. Tosin en usko et on ottanut herneen nenään pelkästään "tuollaisenko kanssa minun pitäisi mennä naimisiin" heitosta, olet sanonut ennen tai jälkeen jotain muutakin. Taustalla muut asiat.
Kyllä minä voisin tuollaisesta heitosta ottaa nokkiini ihan jo sellaisenaankin, sehän on uhkailua erolla ja häiden perumisella. Ei sellainen kuulu normaaliin riitelyyn.
Voi teidän kanssa... vaikka tässä naimisissa ollaan niin kyllähän vastaavia kuulee puolin ja toisin. Tuollaistako tässä pitäisi jaksaa katsoa... kuinka normaalia tällaisen sanominen onkaan. Voi teitä nuoria :)
Nuoria? Olen yli 40v eikä tuo mielestäni ole millään tavalla normaalia. Missä iässä siitä tulee sellaista?
50+
Ei ole normaalia. Minkään ikäisenä tuollaista ei tarvitse sietää, ei miehen eikä naisen.
T. N50+
Vierailija kirjoitti:
Taas tyypillinen nainen, joka käyttää menkkojaan tekosyynä tehdä ihan mitä tahansa, mutta auta armis, jos mies olisi sanonut, että johtuukohan toi raivoaminen menkoista.
Niinpä! "Sori, en tarkoittanut lyödä, olin kännissä"
Vierailija kirjoitti:
En valitettavasti usko, että mies pahastui pelkästään tuosta yksittäisestä kommentista. Taustalla on varmasti laajempaankin tyytymättömyyttä.
Olen mies, ja onnellisessa parisuhteessa. Myöskin menossa naimisiin. Jos puolisoni sanoisi jossain tilanteessa jotain vastaavaa, minä nauraisin, koska tietäisin ettei hän ole tosissaan. Itse asiassa hän viljeleekin toisinaan aika rajua huumoria ja varmistelee etten pahastu, mutta minähän vain nauran. Eksäni puolestaan ei kunnioittanut minua, ja silloin kun hän heitti jotain vähänkin ilkeää läppää, se ei tuntunut kivalta. Siinä kun tiesi, että niiden läppien taustalla voi olla ihan todellisia tarkoitusperiä.
Miettikää vakavasti, kannattaako mennä naimisiin.
"ja TOMMOSEN kanssa mun pitää mennä naimisiin" Painotuksilla ON arvonsa.
EN menisi APn kanssa naimisiin, loukkaantuisin.
Jos hän ei palaa luoksesi jouluun mennessä, niin ei siinä muu auta kuin etsiä uusi äijä. Jatkossa on syytä vähän varoa, mitä suustaan laukaisee, sillä mieskin on loppujen lopuksi vain herkkä ihminen.
En nyt tiedä onko tuo kommentti noin dramaattisen loukkaantumisen arvoinen, mutta piikitteletkö useinkin noin? Ehkä se kamelin selkä vain katkesi nyt. On myös ihan eri asia sanoa tuo vitsillä (jos vain huumorintajut kohtaavat) ja sanoa se vittuillen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hellanlettas taas?? Mitä sitten? Pyydä anteeksi ja jatka elämää. Niin tehtiin ennenkin, ennen somea.
Mies on blokannut mut. En saa viestejä perille.
Ei tuu sitten mieleen mennä sinne kaverille? Tai soittaa sille kaverille ja kysyä, voiko antaa puhelimen hänelle, niin vois puhua? Kaikki pitää tehä somen kautta. :DDD
Mehän sitten ollaan varmaan oman miehen kanssa jo erottu :0 , kun kumpikaan ei oo somessa, ok no mä oon instassa, päivitys max 3 kertaa vuodessa.
Nyt on sen tason reaktio, että miettisin kahdesti niitä häitä. Jos joku suuttuu noin verisesti riidasta, niin hänen kanssaan ei kannata mennä hakemaan papin aamenta. Mistä tarkalleen ottaen riitelitte?
Parempi sanoa pahasti kun hyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on blokannut mut. En saa viestejä perille.
Ei tuu sitten mieleen mennä sinne kaverille? Tai soittaa sille kaverille ja kysyä, voiko antaa puhelimen hänelle, niin vois puhua? Kaikki pitää tehä somen kautta. :DDD
Mehän sitten ollaan varmaan oman miehen kanssa jo erottu :0 , kun kumpikaan ei oo somessa, ok no mä oon instassa, päivitys max 3 kertaa vuodessa.
Että jaksan ihmetellä näitä someen liittyviä ymmärtämättömiä kommentteja. On aivan ok, jos et itse ole siellä, mutta normaalisti somea käyttävät ihmiset kertovat käytöksellään todella paljon. Jos normaalisti somessa oleva blokkaa puolisonsa siellä yhden riidan seurauksena, niin se on sellainen punalippu mitä en ohittaisi kovinkaan kevyesti. Melkein sama kun tyypit, jotka aikoinaan vetivät puhelimen johdon irti seinästä ja kuuntelivat myhäillen puhelinvastaajaan tulleita viestejä soittamatta takaisin.
Btw, toi mies muuten järkyttyisi jos nyt nainen oikeasti lakkaisi soittelemasta perään ja lähtisi. Näiden tavoite ei ole koskaan oikeasti erota, ainoastaan hämmentää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap voi laittaa sen kaverin vaimon puhelimeen viestin, että on pahoillaan. Eiköhän hän sen sille miehelle välitä. Ja kyllä se mieskin sieltä kotiin tulee kunhan rauhoittuu. Sitten voi pyytää kasvotusten anteeksi. Puhumalla asiat yleensä selviävät.
Mä laittaisin miehen kaverin vaimolle viestiä, että koska voin lähettää tavarat perässä.
Olen samoilla linjoilla kuin muut kommentoijat. Mietin, jos itse olisin suunnittelemassa häitä elämäni rakkauden kanssa ja sitten lyötäisiin moinen kommentti päin näköä. Voisi tunteet vähän jäähtyä eikä häitä tulisi ainakaan suunnitellussa aikataulussa.
Toinen on tämä sanomistensa jälkeenpäin anteeksipyytely. Joillain ihmisillä on hyvin myrkyllinen toimintamalli yrittää "voittaa" riidat ja silloin he saattavat suoltaa suustaan vaikka ja mitä. Näitä sitten pyydellään jälkeenpäin anteeksi ja jos vastaanottaja ei pääse salamana asiasta yli niin sitten taas loukkaannutaan. Tämä on hyvin raskasta ja latistavaa eikä tuommoisten myrkyttäjien kanssa pidä olla missään tekemisissä saati parisuhteessa.
Yhteenvetona: ap mokasit raskaasti. Iskit rakkaimpasi itsetuntoon ja teit kiilaa rakkauteenne. Ole onnellinen, jos saat anteeksi ja toivottavasti otit opiksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on aivan naurettavan pieni letkautus. Ei MITÄÄN syvästi henkilökohtaista toisen luonteesta, ominaisuuksista, ulkonäöstä. Lyhyt heitto ja tää sissy lähtee ovet paukkuen ja nolouden huipentumana BLOKKAA.
Miten sen nyt ottaa. Toisaalta voi ajatella, että heitto "tuollaisenko kanssa pitäisi naimisiin mennä" kiteyttää miehen ominaisuudet sanojan mielessä.
Mutta ei varmaan näin. Ap sanoi tosi huonosti, mutta ei varmaan tarkoittanut. Mutta nyt hänen täytyisi vakuuttaa miehelle, että ei tarkoittanut mitä sanoi. Eikä tuollaisia puheita jatkossa.
Tässähän ei kerrottu miksi Ap sanoi noin. Mistä tuli riitaa ja mitä mies sanoi ennen sitä? Tätä ennen en tekisi kauhean huimia johtopäätelmiä.
Ei menkat ole mikään syy pe..lylle! Fiksu mies kun tajuaa lähteä , ap.n kanssa tulossa samanlaista settiä kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen samoilla linjoilla kuin muut kommentoijat. Mietin, jos itse olisin suunnittelemassa häitä elämäni rakkauden kanssa ja sitten lyötäisiin moinen kommentti päin näköä. Voisi tunteet vähän jäähtyä eikä häitä tulisi ainakaan suunnitellussa aikataulussa.
Toinen on tämä sanomistensa jälkeenpäin anteeksipyytely. Joillain ihmisillä on hyvin myrkyllinen toimintamalli yrittää "voittaa" riidat ja silloin he saattavat suoltaa suustaan vaikka ja mitä. Näitä sitten pyydellään jälkeenpäin anteeksi ja jos vastaanottaja ei pääse salamana asiasta yli niin sitten taas loukkaannutaan. Tämä on hyvin raskasta ja latistavaa eikä tuommoisten myrkyttäjien kanssa pidä olla missään tekemisissä saati parisuhteessa.
Yhteenvetona: ap mokasit raskaasti. Iskit rakkaimpasi itsetuntoon ja teit kiilaa rakkauteenne. Ole onnellinen, jos saat anteeksi ja toivottavasti otit opiksesi.
Hohhoijaa. Ap ei kertonut missään vaiheessa mistä heille tuli kiistaa, ja se mies on voinut laukoa mitä vain todella inhottavaa ennen sitä, joten ap:n kommentti on voinut olla hyvinkin lievä siihen verrattuna. Jäin odottamaan, että ap kertoo mitä mies on sanonut itse ensin riidassa.
Saa olla melko heikkohermoinen, että lähtee kaverilleen, estää dramaattisesti joka paikassa ja murjottaa tuntitolkulla. Jos olisin ap, ottaisin eron heti jo tuon perusteella, koska tuo käytös tulee pahenemaan. Sitä paitsi en ikinä sietäisi miestä, joka järjestää tilanteen jossa kavereiden puolisot joutuvat toimimaan välikäsinä. Se olisi viimeinen niitti.