Sanoin miehelle vahingossa tosi rumasti (en tarkoittanut). Mies lähti kaverinsa luokse yöksi eikä vastaa viesteihin
Olemme menossa ensi kesänä naimisiin ja meille tuli riitaa ihan parista triviaalista asiasta. Mulla oli ollut huono päivä muutenkin (ja menkat :D) ja sanoin miehelle, että tuollaisenko kanssa minun pitäisi mennä naimisiin. Miehen olemus muuttui heti ja hän sanoi lähtevänsä muualle koska ei tiedä mitä tekisi jos joutuisi katsomaan minua vielä tänään (uhkaus?). Kaverinsa tyttöystävä laittoi mulle viestiä, että mies on siellä. Mut hän on blokannut kaikista medioista. Ei kai tästä nyt tuon takia vain voi tulla ero (ennen häitä jo)? Miksi asioista ei voi vielä puhua? Mitä voin nyt tehdä?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää päästäkö sammakoita suustanne, miettikää mitä sanotte. Tosin en usko et on ottanut herneen nenään pelkästään "tuollaisenko kanssa minun pitäisi mennä naimisiin" heitosta, olet sanonut ennen tai jälkeen jotain muutakin. Taustalla muut asiat.
Kyllä minä voisin tuollaisesta heitosta ottaa nokkiini ihan jo sellaisenaankin, sehän on uhkailua erolla ja häiden perumisella. Ei sellainen kuulu normaaliin riitelyyn.
Voi teidän kanssa... vaikka tässä naimisissa ollaan niin kyllähän vastaavia kuulee puolin ja toisin. Tuollaistako tässä pitäisi jaksaa katsoa... kuinka normaalia tällaisen sanominen onkaan. Voi teitä nuoria :)
Kertoo kyllä jotain teistä vanhuksista jos tuollainen on teille normaalia käytöstä.
Upea räväkkä nainen, joka ei koskaan jätä käyttämättä tilaisuutta loukata miestään.
Ehkä hyvä vaan, että häitä ei tule. Jos mies tulee takaisin, mieti kannattaako teidän silti olla yhdessä. Varaudu ettei tule. Tässä on isommat jutut takana kuin tuo yksi kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samoilla linjoilla kuin muut kommentoijat. Mietin, jos itse olisin suunnittelemassa häitä elämäni rakkauden kanssa ja sitten lyötäisiin moinen kommentti päin näköä. Voisi tunteet vähän jäähtyä eikä häitä tulisi ainakaan suunnitellussa aikataulussa.
Toinen on tämä sanomistensa jälkeenpäin anteeksipyytely. Joillain ihmisillä on hyvin myrkyllinen toimintamalli yrittää "voittaa" riidat ja silloin he saattavat suoltaa suustaan vaikka ja mitä. Näitä sitten pyydellään jälkeenpäin anteeksi ja jos vastaanottaja ei pääse salamana asiasta yli niin sitten taas loukkaannutaan. Tämä on hyvin raskasta ja latistavaa eikä tuommoisten myrkyttäjien kanssa pidä olla missään tekemisissä saati parisuhteessa.
Yhteenvetona: ap mokasit raskaasti. Iskit rakkaimpasi itsetuntoon ja teit kiilaa rakkauteenne. Ole onnellinen, jos saat anteeksi ja toivottavasti otit opiksesi.
Hohhoijaa. Ap ei kertonut missään vaiheessa mistä heille tuli kiistaa, ja se mies on voinut laukoa mitä vain todella inhottavaa ennen sitä, joten ap:n kommentti on voinut olla hyvinkin lievä siihen verrattuna. Jäin odottamaan, että ap kertoo mitä mies on sanonut itse ensin riidassa.
Saa olla melko heikkohermoinen, että lähtee kaverilleen, estää dramaattisesti joka paikassa ja murjottaa tuntitolkulla. Jos olisin ap, ottaisin eron heti jo tuon perusteella, koska tuo käytös tulee pahenemaan. Sitä paitsi en ikinä sietäisi miestä, joka järjestää tilanteen jossa kavereiden puolisot joutuvat toimimaan välikäsinä. Se olisi viimeinen niitti.
Vihdoinkin järkeviä kommentteja. Olen aivan pöyristynyt ap:n mustavalkoisesta lyttäämisestä täällä.
Ja ap:n miehen ylimitoitettu reaktio ei kerro loukkaantumisesta, vaan kostosta, jossa kaiken lisäksi haluaa nolata ap:n. Toivottavasti miehen kaverit näkevät tuon teatterin läpi.
Täällä on taas keskipäivän raati koolla. Siitä nämä ihan käsittämättömät kommentit varmasti kumpuavat, ja mitä katselin, niin suurin osa on saman ihmisen rämpyttämiä kommentteja. Kummallisen naisvihaista tekstiä vain.
Miksi sitä kumppania pitää haukkua ja moittia? Minun entinen muija haukkui ja uhkaili erolla ja kun sain tarpeeksi ja lähdin niin vonkasi takaisin ja yritti päättää päivänsäkkin, kannattaa arvostaa ja näyttää ne tunteensa jos toisesta välittää. Nyt onnellisesti naimisissa toisen kanssa ja kunnioitus ja rakkaus molemmin puoleista eikä koskaan toisen haukkumista eikä nolaamista, sanottua sanaa...jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hellanlettas taas?? Mitä sitten? Pyydä anteeksi ja jatka elämää. Niin tehtiin ennenkin, ennen somea.
Mies on blokannut mut. En saa viestejä perille.
Mene käymään siellä missä hän ja pyydä anteeksi. Näin tehtiin ennen somea.
Anna perkuleen äijän olla kaverillaan. Ota vapaapäivän kannalta ja rentoudu.
Älä turhaa stressaa!
Tuli mies takaisin tai ei niin ehkä otat tästä opiksesi miten ihmisiä kohdellaan.
Kaikilla on rajansa, ja joskus se raja tulee vastaan rauhallisimmallakin tyypillä.
Kyllä nyt vähän ihmettelen, kuinka a) käytät menkkoja tekosyynä ja b) sanot jotain, jota et tarkoita (eli joko tarkoituksellisesti valehtelet tai sitten tarkoituksella haluat loukata), ja sitten itket kun mies pahoitti mielensä.
Oman mieheni ex-vaimokin aina säännöllisesti väläytteli erokorttia, ja sitten kun miehellä tuli mitta täyteen, rouva vaikeroi, että "enhän minä sitä oikeasti tarkoittanut".
Ap. Ota vastuu. Häitä ei varmaan tule.
Koskaan ei pitäisi uhkailla erolla. Se luo suhteeseen epävarmuuden tunteen, että toiselle on ok lähteä milloin vain. Hylätyksi tulemisen pelko on yksi suurimmista peloista.
Pitäisi olla se perusME, joka on kiveen hakattu. Sitten sen sisällä koetaan kuohuja ja tunteita, mutta niitä on turvallista kokea ja näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä h-tin mimosankukkia miehet nykyään on??? Ei kestetä mitään ja lähdetään mieskaverin luokse oman naisen luota illittåmään. Huono enne avioliiton kannalta. Kyllä mies kestää jos mies tahtoo.
Tarkkaan ottaen tuossa aloituksessaha ap:n miehen kaverin tyttöystävä ilmoitti, että mies on siellä. Se ei kuitenkaan käynyt ilmi, asuvatko kaveri ja tämän tyttöystävä yhdessä, vai menikö mies tuon kaverin tyttöystävän luokse....
Ei sun tarvi mennä sellaisen kanssa naimisiin.
Minäkin olisin loukkaantunut ja sanoisin kyllä hastalavista vaan.
En tykkää tuollaisesta halveeraamisesta ollenkaan.
Kannattaa opetella riitelemään.
Anteeksi olisi nyt se paras.
Puhut teidän kahden yhteisestä tulevaisuudesta ja nyt jo halveksit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika naurettavaa käytöstä mieheltäsi. Vetää tuollaisen shown melko mitättömästä kommentista. Itse olisin jäänyt keskustelemaan, että mistä nyt tuulee.
Onhan se "mitätön" kommentti. Kertoo missä painoarvossa naimisiin meneminen on, jos huonon päivän ja menkkojen takia voi sanoa tulevalle puolisolleen, että naama vituttaa.
Onneksi ehtivät kyllä erota ennen juhannushäiden tanssimista.
Sain käsityksen, että ilkeily ei ole ap:lle tyypillistä käytöstä. Joskus harvoin itse kultakin voi päästä sammakoita suusta. Paljon ilkeämpää olisi käyttää haukkumasanoja tai mennä henkilökohtaisuuksiin.
Mikä on henkilökohtaisempaa, kuin kysellä, että onko tuollaisen ihmisen kanssa pakko mennä naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei pitäisi uhkailla erolla. Se luo suhteeseen epävarmuuden tunteen, että toiselle on ok lähteä milloin vain. Hylätyksi tulemisen pelko on yksi suurimmista peloista.
Pitäisi olla se perusME, joka on kiveen hakattu. Sitten sen sisällä koetaan kuohuja ja tunteita, mutta niitä on turvallista kokea ja näyttää.
Se on tosi, mutta voi olla niin epätoivoinen olo. Ite oon sanonut ukolle joskus, että etsi sitten parempi.
Silloin on ollut tosi epätoivoinen oli.
Toisaalta siinä olen heittänyt tai tokaissut sen pallon toiselle.
Mies väisti luodin. Ajatella jos olisi erehtynyt menemään ap:n kanssa naimisiin. Elämän pahin virhe.
Vierailija kirjoitti:
Mies väisti luodin. Ajatella jos olisi erehtynyt menemään ap:n kanssa naimisiin. Elämän pahin virhe.
Miehen kannattaa olla erittäin tarkka kenen kanssa menee naimisiin. Ja ap ei todellakaan ole nainen jonka kanssa kannattaa mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
No hellanlettas taas?? Mitä sitten? Pyydä anteeksi ja jatka elämää. Niin tehtiin ennenkin, ennen somea.
Jos meno on tuollaista jo ennen avioliittoa, niin mitä se on sen jälkeen, lisäksi tuo "uhkaava" käytös, antaa kyllä myös vaarallista vihjettä mitä tuleman pitää.
Kyllä näistä pitäisi oppia, eikä vain jatkaa hyssyttelyä.
Riidellessä on hyvä ottaa häät lyömäaseeksi, niin mies ymmärtää millainen avioliitto on luvassa. Ja harkitsee uudelleen.