Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoin miehelle vahingossa tosi rumasti (en tarkoittanut). Mies lähti kaverinsa luokse yöksi eikä vastaa viesteihin

Vierailija
09.12.2022 |

Olemme menossa ensi kesänä naimisiin ja meille tuli riitaa ihan parista triviaalista asiasta. Mulla oli ollut huono päivä muutenkin (ja menkat :D) ja sanoin miehelle, että tuollaisenko kanssa minun pitäisi mennä naimisiin. Miehen olemus muuttui heti ja hän sanoi lähtevänsä muualle koska ei tiedä mitä tekisi jos joutuisi katsomaan minua vielä tänään (uhkaus?). Kaverinsa tyttöystävä laittoi mulle viestiä, että mies on siellä. Mut hän on blokannut kaikista medioista. Ei kai tästä nyt tuon takia vain voi tulla ero (ennen häitä jo)? Miksi asioista ei voi vielä puhua? Mitä voin nyt tehdä?

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä h-tin mimosankukkia miehet nykyään on??? Ei kestetä mitään ja lähdetään mieskaverin luokse oman naisen luota illittåmään. Huono enne avioliiton kannalta. Kyllä mies kestää jos mies tahtoo.

Miksi kuunnella paskaa? Elämässä voi valita kenen seurassa aikansa viettää. Ei tuollainen käytös kuulu hyvään parisuhteeseen.

Kuulehan vauva. Tuolla asenteella parisuhteet ei tule kestämään vuottakaan. Ihmiset on erilaisia, mutta tuollainen ongelman kohtaamiskyvyn puute kertoo huonoa.

Huonoon parisuhteeseen ei kannata takertua kuin hukkuva pelastusrenkaaseen. Joskus ruoho oikeasti on vihreämpää aidan takana. Minä en ainakaan minkään räyhänhengen rettelöintiä kovin kauan viitsisi katsella.

Vierailija
62/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riidelläkin pitäisi osata ilman toisen loukkaamista. Yleensä parit, jotka riidellessä iskevät ns. vyön alle, eroavat jossakin vaiheessa. Sanoja ei saa takaisin. Ne muistaa aina.

Näin on. Ihmisten pitäisi oppia hillitsemään puheitaan. Vihaisena loukkaavia sanoja lipsahtaa helposti. Kannattaa opetella pois tuosta huonosta tavasta. Aivot pitää ns. uudelleen ohjelmoida, jotta ns. selkäydinreaktio olisi ystävällisempi. Vaatii harjoittelua, mutta vähitellen uusi tapa on automaattinen ja ihmissuhteista tulee parempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavaa käytöstä mieheltäsi. Vetää tuollaisen shown melko mitättömästä kommentista. Itse olisin jäänyt keskustelemaan, että mistä nyt tuulee.

Vierailija
64/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika naurettavaa käytöstä mieheltäsi. Vetää tuollaisen shown melko mitättömästä kommentista. Itse olisin jäänyt keskustelemaan, että mistä nyt tuulee.

Onhan se "mitätön" kommentti. Kertoo missä painoarvossa naimisiin meneminen on, jos huonon päivän ja menkkojen takia voi sanoa tulevalle puolisolleen, että naama vituttaa.

Onneksi ehtivät kyllä erota ennen juhannushäiden tanssimista.

Vierailija
65/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmeen kommentteja nämä on?

Tuo ei ole normaalia käytöstä mieheltä.

Kun taas naiselta on normaalia purkaa omaa pahaa oloaan ja menkkojaan siihen mieheen niin pahasti että hän joutuu lähtemään kotoaan? Sehän on vain ja ainoastaan fiksua ottaa pieni aikalisä ja jättää tuollainen raivoava kiukkupussi hetkeksi tuulettumaan. -T:Nainen

Jos tuo oli yksi ensimmäisistä ilkeistä kommenteista, joita ap on laukonut parisuhteessaan, niin miehen osalta on kyllä lapsellista häipyä. Ei pidä painaa villaisella, mutta olisi hyvä kyetä keskustelemaan.

Vierailija
66/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se "mitätön" kommentti. Kertoo missä painoarvossa naimisiin meneminen on, jos huonon päivän ja menkkojen takia voi sanoa tulevalle puolisolleen, että naama vituttaa.

Onneksi ehtivät kyllä erota ennen juhannushäiden tanssimista.

Sain käsityksen, että ilkeily ei ole ap:lle tyypillistä käytöstä. Joskus harvoin itse kultakin voi päästä sammakoita suusta. Paljon ilkeämpää olisi käyttää haukkumasanoja tai mennä henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
67/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmeen kommentteja nämä on?

Tuo ei ole normaalia käytöstä mieheltä.

Kun taas naiselta on normaalia purkaa omaa pahaa oloaan ja menkkojaan siihen mieheen niin pahasti että hän joutuu lähtemään kotoaan? Sehän on vain ja ainoastaan fiksua ottaa pieni aikalisä ja jättää tuollainen raivoava kiukkupussi hetkeksi tuulettumaan. -T:Nainen

Jos tuo oli yksi ensimmäisistä ilkeistä kommenteista, joita ap on laukonut parisuhteessaan, niin miehen osalta on kyllä lapsellista häipyä. Ei pidä painaa villaisella, mutta olisi hyvä kyetä keskustelemaan.

Tuo on Mount Everestin kokoinen 'jos'. Olisin aika isosta summasta valmis lyömään veto, että kyseessä ei ollut ensimmäinen kerta.

Vierailija
68/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi sanonut saman, se olisi ollut vitsi. Kuten täälläkin tullut ilmi monessa kohdassa.

Itselle tuli ero  onneksi lähes vastaavasta kommentistani. Jos mies ei oikeasti kestä mitään ja kuitenkin häneltä olisi piti vastaavia kestää, eikä näe omaa toimintaansa, saa mies mennäkin.

Kyllä ihmiset erehtyy ja parisuhteessa ollaan niin paljon yhdessä, että ei ole ihme, jos joskus pääsee sammakoita. Jonkinlaista omien tekojen näkemistä myös kaipaan näihin juttuihin.

Vierailija
69/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap voi laittaa sen kaverin vaimon puhelimeen viestin, että on pahoillaan. Eiköhän hän sen sille miehelle välitä. Ja kyllä se mieskin sieltä kotiin tulee kunhan rauhoittuu. Sitten voi pyytää kasvotusten anteeksi. Puhumalla asiat yleensä selviävät.

Vierailija
70/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta apn kommentti oli karmea.

Vierailija
71/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: tässä voisi miettiä, että jos sä käyttäytyisit noin, kun miehesi nyt, niin olisiko se ok? Mitä olisit itse mieltä omasta käytöksestä siinä tilanteessa? Ja olisiko teidän suhteessanne mahdollista, että käyttäytyisit noin älyttömällä tavalla, kuin miehesi nyt, vai onko sellainen käytös sallittua vain hänelle.

Vierailija
72/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hellanlettas taas?? Mitä sitten? Pyydä anteeksi ja jatka elämää. Niin tehtiin ennenkin, ennen somea.

Miehet on siitä outoja monesti, että eivät anna anteeksi. Ihan kuin eivät ymmärtäisi sitä miten se toimii.

Tietenkin  ymmärtävät.

Ensin nainen on törkeä ja sitten pyytelee kyyneleet silmissä anteeksi.

Anteeksipyyntö tehdään siksi, että tämän jälkeen voidaan loukata miestä uudestaan,

Ja sitten toistetaan anteekispyyntö ja loukkaus ja anteeksipyyntö ja loukkaus ja anteeksipyyntö ja...

Oppii siinä paksukalloisempikin, mikä on tämän kupletin juoni.

Vierailija
73/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hellanlettas taas?? Mitä sitten? Pyydä anteeksi ja jatka elämää. Niin tehtiin ennenkin, ennen somea.

Miehet on siitä outoja monesti, että eivät anna anteeksi. Ihan kuin eivät ymmärtäisi sitä miten se toimii.

Toista voi siis loukata ihan miten tahtoo ja vaikka joka päivä, jos vain pyytää sen jälkeen itkuisin silmin anteeksi?

Tarinahan ei kerro mitä on tapahtunut ennen loukkaavaa kommenttia. Meillä oli sellainen kausi jolloin mies käveli perässä arvostelemassa tekemisiäni ja tekemättä jättämisiäni (ei ollut mitään varaa sanoa), ja naljailemassa, käytti jatkuvasti passiivisaggressiivista vihjailua ja ivaavaa äänensävyä. Olin siitä aivan hajalla, ja kuvittelin vain olevani jotenkin huono ja tekeväni kaiken väärin. Olin jatkuvasti varpaillani, ja toimin niin, ettei mies ivaisi. Aloin murentua, ja reagoida itkuun purskahtamalla. Ei ollut voimia keskustella järkevästi siinä tilassa. Jossain vaiheessa tajusin, että eihän sellainen ole normaalia ja rakastavaa parisuhdetta. Aloin vastata miehelle tylysti takaisin, en tehnyt niinkuin hän, en arvostellut, mutta saatoin käyttää rumia sanoja, lyhyesti ja ytimekkäästi. Mies pöyristyi ja loukkaantui suunnattomasti, ja ihmetteli miksi puhun niin hänelle. Kysyin häneltä vastakysymyksen, että miksi sinä puhut noin minulle, tuollaisenko kanssa minun täytyy olla yhdessä. Hän oli juuri pitänyt pitkän, ei rumia sanoja käyttävän haukkumismonologinsa. Meni hiljaiseksi. Muuttui, alkoi puhua harkitsevammin, ja arvostelu väheni kertaheitolla.

Pointtini on, että aina ne yksittäiset sanat eivät ole se pahin asia, vaan joskus purkausta, kun on liian pitkään ollut ns. sivistynyttä kieltä käyttävän ilkeilyn uhrina.

Vierailija
74/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää sanoa pahasti vaikka on menkat. Pidä suu kiinni ensi kerralla. Ette sovi yhteen jos et osaa olla ystävällinen.

Vierailija
75/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin pätee naisiin. Minäkin kun vahingossa nusaisin paria muijaa (en tarkoittanut), niin vaimo lähti vaikka pyysin anteeksi!

Vierailija
76/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa miehistä on tuollaisia draamaqueeneja. Mieheni veli on esimerkiksi sellainen, että hän haukkuu sujuvasti kaikki muut ihmiset, mutta itse ei kestä mitään. Loukkaantuu verisesti, jos joku ei huomioi häntä, jos joku kysyy jotain väärää tai edes vihjaa jotain. Itse saattaa haukkua ihan normaalipainoiset ihmiset päin näköä läskeiksi, naiset ihmisryhmänä tyhmiksi jne. Kaikkien muiden pitäisi palvella ja jumaloida vain häntä. Loukkaantuu verisesti, jos ei saa syntymäpäiväkorttia. On kateellinen jopa pikkuvauvoille, jos he saavat enemmän huomiota kuin hän 50 v mies. Arvatenkaan vaimoa ei ole.

Vierailija
77/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan vauva. Tuolla asenteella parisuhteet ei tule kestämään vuottakaan. Ihmiset on erilaisia, mutta tuollainen ongelman kohtaamiskyvyn puute kertoo huonoa.

Jos aikuisia ihmisiä kutsut vauvoiksi, niin on ihan turha lässyttää muiden asenneongelmista.

Vierailija
78/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta apn kommentti oli karmea.

Jos tuollainen kommentti on karmea, niin... Ajattelematon ja typerä ja ehkei ihan kirjaimellisesti tarkoitettu (eihän ap?), mutta että karmea...

Vierailija
79/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset aiheuttaa riitaa mitättömistä asioista. Siksi olenkin sinkku.

Vierailija
80/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän sitä ihmiset naimisiin, vaikka on paljon järkyttävämpiä ihmissuhteita.