Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoin miehelle vahingossa tosi rumasti (en tarkoittanut). Mies lähti kaverinsa luokse yöksi eikä vastaa viesteihin

Vierailija
09.12.2022 |

Olemme menossa ensi kesänä naimisiin ja meille tuli riitaa ihan parista triviaalista asiasta. Mulla oli ollut huono päivä muutenkin (ja menkat :D) ja sanoin miehelle, että tuollaisenko kanssa minun pitäisi mennä naimisiin. Miehen olemus muuttui heti ja hän sanoi lähtevänsä muualle koska ei tiedä mitä tekisi jos joutuisi katsomaan minua vielä tänään (uhkaus?). Kaverinsa tyttöystävä laittoi mulle viestiä, että mies on siellä. Mut hän on blokannut kaikista medioista. Ei kai tästä nyt tuon takia vain voi tulla ero (ennen häitä jo)? Miksi asioista ei voi vielä puhua? Mitä voin nyt tehdä?

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatko  vielä takaisin.

Vierailija
42/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää päästäkö sammakoita suustanne, miettikää mitä sanotte. Tosin en usko et on ottanut herneen nenään pelkästään "tuollaisenko kanssa minun pitäisi mennä naimisiin" heitosta, olet sanonut ennen tai jälkeen jotain muutakin. Taustalla muut asiat.

Kyllä minä voisin tuollaisesta heitosta ottaa nokkiini ihan jo sellaisenaankin, sehän on uhkailua erolla ja häiden perumisella. Ei sellainen kuulu normaaliin riitelyyn.

Voi hellanlettas sentään. Nokkiin voi ottaa, se kuuluu riitelyyn. Mut paikalta poistuminen on huono enne.

Miksi? Jos toinen kerran sanoo että ei enää halua kanssani naimisiin, mielestäni on hyvinkin loogista että minäpä sitten lähden muualle täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni tuhahti jotain tuon tapaista joskus, kun oli häät jo suunnitteilla. Väitti, että oli vaan ihan vitsi eikä hän sitä niin kirjaimellisesti tarkoittanut. En lähtenyt kylläkään kaverille mököttämään, mutta kyllä mies sai pyytää anteeksi ja minullakin hetken pyöri mielessä, että toden totta, tuollaisenko kanssa sitä täytyy mennä naimisiin... Naimisiin kuitenkin mentiin ja sitä ollaan edelleen 10 vuotta myöhemmin. Suhteemme toimii kyllä loistavasti.

No tässäpä tämä. Parisuhteessa pitää sietää myös vastoinkäymisiä ja toisen huonoa tuulta. Enkä tarkoita tällä väkivallan tms hyväksymistä. Oleellista on, ettei pakene vaan selvittää asian. Anteeksipyyntö ja paluu yhteyteen.

Vierailija
44/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin etsisin tuossa miehenä jonkun joka ei tahallaan loukkaisi minua tai epäsuorasti uhkaisi naimisiin menon perumisella. Varmaan hänelläkin olisi sinusta yhtä sun toista sanottavaa..

Vierailija
45/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä h-tin mimosankukkia miehet nykyään on??? Ei kestetä mitään ja lähdetään mieskaverin luokse oman naisen luota illittåmään. Huono enne avioliiton kannalta. Kyllä mies kestää jos mies tahtoo.

Miksi kuunnella paskaa? Elämässä voi valita kenen seurassa aikansa viettää. Ei tuollainen käytös kuulu hyvään parisuhteeseen.

Kuulehan vauva. Tuolla asenteella parisuhteet ei tule kestämään vuottakaan. Ihmiset on erilaisia, mutta tuollainen ongelman kohtaamiskyvyn puute kertoo huonoa.

Ongelma tässä on se että ap on halunnut löytää tekosyitä purkaa omaa pahaa oloaan. Ei sellaista kenenkään tarvitse pystyä kohtaamaan.

Vierailija
46/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää päästäkö sammakoita suustanne, miettikää mitä sanotte. Tosin en usko et on ottanut herneen nenään pelkästään "tuollaisenko kanssa minun pitäisi mennä naimisiin" heitosta, olet sanonut ennen tai jälkeen jotain muutakin. Taustalla muut asiat.

Kyllä minä voisin tuollaisesta heitosta ottaa nokkiini ihan jo sellaisenaankin, sehän on uhkailua erolla ja häiden perumisella. Ei sellainen kuulu normaaliin riitelyyn.

Voi teidän kanssa... vaikka tässä naimisissa ollaan niin kyllähän vastaavia kuulee puolin ja toisin. Tuollaistako tässä pitäisi jaksaa katsoa... kuinka normaalia tällaisen sanominen onkaan. Voi teitä nuoria :)

Vierailija
47/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies kestää jos mies tahtoo.

Mutta kaikkien kanssa ei loputtomiin tahdo.

On vissi ero, saako moitteita siitä mitä on tehnyt tai jättänyt tekemättä, vai siitä millainen naisen silmissä on. Edellistä voi yrittää käyttäytymistään muuttamalla korjata, mutta jos saa kuulla olevansa toiselle kelpaamaton ihminen, minkäs teet? Kyllä siinä äkkiä alkaa miettiä, kelpaisiko jollekin toiselle.

Vierailija
48/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ikinä sanoisi omalle miehelleni noin.

Jos minulla olisi mies joka sanoisi ennen häitä että tuollaisenko naisen kanssa hänen pitäisi mennä naimisiin, niin sanoisin että ei tarvitse.

Mutta en voi kuvitella miten minulla voisi olla tuollainen mies?

Vierailija
49/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka kantensa valitsee. Nainen töksäyttelee ja mies möksäyttelee. Kyllä se on match made in heaven.

Vierailija
50/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä h-tin mimosankukkia miehet nykyään on??? Ei kestetä mitään ja lähdetään mieskaverin luokse oman naisen luota illittåmään. Huono enne avioliiton kannalta. Kyllä mies kestää jos mies tahtoo.

Miksi kuunnella paskaa? Elämässä voi valita kenen seurassa aikansa viettää. Ei tuollainen käytös kuulu hyvään parisuhteeseen.

Kuulehan vauva. Tuolla asenteella parisuhteet ei tule kestämään vuottakaan. Ihmiset on erilaisia, mutta tuollainen ongelman kohtaamiskyvyn puute kertoo huonoa.

Ongelma tässä on se että ap on halunnut löytää tekosyitä purkaa omaa pahaa oloaan. Ei sellaista kenenkään tarvitse pystyä kohtaamaan.

Ei tietenkään tarvitse, mutta myös ristiriitojen kohtaaminen ja käsittely yhdessä on toimivan parisuhteen edellytys.

Vierailija
51/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi teidän kanssa... vaikka tässä naimisissa ollaan niin kyllähän vastaavia kuulee puolin ja toisin. Tuollaistako tässä pitäisi jaksaa katsoa... kuinka normaalia tällaisen sanominen onkaan. Voi teitä nuoria :)

Nuoria? Olen yli 40v eikä tuo mielestäni ole millään tavalla normaalia. Missä iässä siitä tulee sellaista?

Vierailija
52/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riidelläkin pitäisi osata ilman toisen loukkaamista. Yleensä parit, jotka riidellessä iskevät ns. vyön alle, eroavat jossakin vaiheessa. Sanoja ei saa takaisin. Ne muistaa aina.

Mun mies harrastaa loukkaamista. Sitten riidan jälkeen sanoo ettei tarkoittanut ja ihmettelee miksi jään vatvomaan asiaa. Nyt en enää tiedä mihin uskoa, esim hyvällä tuulella sanoo että olen paras äiti jonka tietää, huonolla tuulella sanoo että olen huonoin äiti, huonoin vaimo, huonoin ihminen, hullu jne. Ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä. "Mut hei mä olin vaan vihainen, en mä tarkoittanut. Etkö voi vaan lopettaa ton synkistelyn". Ja sitten ihmettelee kun ei oikein kiinnosta läheisyys tms sen kanssa.

Googleta epävakaa persoonallisuushäiriö.

Vierailija
53/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse, mutta myös ristiriitojen kohtaaminen ja käsittely yhdessä on toimivan parisuhteen edellytys.

On toki, mutta se edellyttää myös sitä että ap olisi jotenkin vastaanottavassa tilassa. Aloituksen perusteella kuulostaa että hän on ainoastaan halunnut raivota miehelle. Silloin on vain ja ainoastaan järkevää antaa molempien osapuolten rauhoittua ennen kuin asia käsitellään. 

54/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakohan teidän mennä naimisiin? Ei kai kutsuja ole vielä lähetetty? Nyt kannattaisi ottaa aikalisä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
55/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aidosti kadut etkä oikeasti tuota tarkoittanut ja pystyt jatkossa pitämään vastaavanlaiset sammakot möläyttämättä , laita sille miehen kaverille tai naiselle viestiä että olet mokannut ja haluat välittää anteeksipyynnön

Vierailija
56/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoria? Olen yli 40v eikä tuo mielestäni ole millään tavalla normaalia. Missä iässä siitä tulee sellaista?

50+

Vierailija
57/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä provoaa samalla aiheella vähän väliä. Tarinan ydin säilyy, juoni muuttuu vähän. Tylsää, kun ei keksi uutta.

Yritä nyt stna itse jo keksiä jotain uutta. Tuota länkytystä ei tarvitse joka ketjuun tunkea.

Mutta aiheeseen. Miten voi sanoa vahingossa sellaista, mitä ei tarkoita? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt, että lauotaan ihan ilman suodatinta, mitä sylki suuhun tuo. Kun huomataan, että toinen loukkaantui, sitten ihmetellään ja selitetään, kuinka en tarkoittanut sitä. Opetelkaa miettimään, mitä sanotte, niin ongelmaa ei ole. Aikuisen ihmisen on kyettävä kontrolloimaan käytöstään, olkoon pms tai mikä muu tahansa. Siihenkin on muuten apua haettavissa, jos halua on.

Voi olla, että mies ei ihan vähällä lepy. Tuollainen heitto olisi itselleni sellainen pysäytys, että miettisin jatkoa hyvin tarkkaan. Ensimmäiseksi, kannattaako naimisiin mennä ollenkaan, jos toiselta tulee tuollaista tekstiä.

Vierailija
58/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun huomaa että on tehnyt väärän kumppani valinnan +30-vuotta sitten. Töksäytellään ja puhutaan mitä sylki suuhun tuo koska "minä nyt vaan oon tällänen suora ihminen" (lue: juntti)

Vierailija
59/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti, että olet tyhmä. Ja vielä tulet tänne palstalle kertomaan sen kaikille.

Ehditte kyllä erota ennen juhannushäitä.

Vierailija
60/153 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni tuhahti jotain tuon tapaista joskus, kun oli häät jo suunnitteilla. Väitti, että oli vaan ihan vitsi eikä hän sitä niin kirjaimellisesti tarkoittanut. En lähtenyt kylläkään kaverille mököttämään, mutta kyllä mies sai pyytää anteeksi ja minullakin hetken pyöri mielessä, että toden totta, tuollaisenko kanssa sitä täytyy mennä naimisiin... Naimisiin kuitenkin mentiin ja sitä ollaan edelleen 10 vuotta myöhemmin. Suhteemme toimii kyllä loistavasti.

Me ei menty naimisiin vastaavan kommentin jälkeen. Häiden piti olla 3 vuotta sitten. Totesin, että no kuule ei tarvi. Otettiin hetkeksi asumusero, että selvitetään ongelmamme ja annetaan tilaa, mutta nykyään ollaan taas saman katon alla sovussa. Naimisiin en aio mennä.