En tajua ajattelua, jonka mukaan olisin muka velkaa yhteiskunnalle ja valtiolle ja nyt pitäisi olla töissä ja puolustaa m aata!!!
en koe että olen kenellekään mitään velkaa vaikka olen saanut ilmaisen koulun ja yliopiston ja sairaanhoidon ja kelan tuet asumiseen ja elämisen ja ilmaiset ruoat ruokajonosta
en ole kellekään mitään velkaa, jos asuisin viidakossa, kalastaisin varmaan ruokani
en ole velkaa kenellekään, että sodan syttyessä minun pitäisi jäädä puolustamaan maata
minulla ei oel mitään velvoitetta maksaa veroja ja tehdä töitä ja maksaa jotain velkaa jollekin valtiolle, systeemi on vaan tämä ja erinainen kuin eri maissa
so what! lähden tästä sossun rahoilla Espanjaan "työnhakuun", se on moro, se on Suomen syy, että työpaikat ja ihmiset on paskoja, ei minun
Kommentit (26)
Tai, vapaassa maassa kun elät, etsit samanhenkisiä, järjestäydytte ja alatte ajamaan muutoksia.
Rahahanat seis. Ei näihin ilmaiseläjiin ole nyt varaa.
En minäkään koe olevani velkaa valtiolle tai kenellekään muulle. Koen valtion olevan minua varten ja puolustan kotiani. Jos haluaisin asua Karibialla, niin muuttaisin sinne.
Suomen kansan ateisit ja lesbofeministit eivät ole sen arvoisia että lähtisin esim. sotilaan näiden puolesta tai edes pakkotöihin näiden takia.
Niin rotathan tunnetusti pakenee.Entäpä jos sota onkin laajempi,mistä sitten löydät piilopaikan.
Ole löyhä valmiina tykinruuaksi. Rikkaana kokoomuslaisena voit välttää komennon, kuten Ukrainassa ja Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansan ateisit ja lesbofeministit eivät ole sen arvoisia että lähtisin esim. sotilaan näiden puolesta tai edes pakkotöihin näiden takia.
Iigorin googlekääntäjä pätki taas monessa kohdassa.
Ei ole ilmaisia lounaita. Mitä tukia Espanjasta saat? Etenkään sotapakolaisena.
Mihin sotaan Kelarimpula nyt on kutsuttu? Kelpaisitko edes? Tuskin.
Syyttömänä syntymään sattui hän
tähän maahan pohjoiseen ja kylmään,
jossa jo esi-isät juovuksissa tottakai
hakkasivat vaimot, lapset jos ne kiinni sai
Perinteisen miehen kohtalon
halus' välttää poika tuo
En koskaan osta kirvestä,
enkä koskaan viinaa juo
muuten juon talon
Lumihanki kutsuu perhettä talvisin,
vaan en tahdo tehdä koskaan lailla isin
Mut kun työnvälityksestä työtä ei saa,
hälle kohtalon koura juottaa väkijuomaa
Niin Turmiolan Tommi taas herää henkiin
ja herrojen elkeet tarttuvat renkiin
Kohti laukkaa viinakauppaa
Se miehen epätoivoon ajaa,
kun halla viljaa korjaa
Keskeltä kylmän mullan hiljaa
kylmä silmä tuijottaa
kun kirves kohoaa
Keskeltä kumpujen, mullasta maan
isät ylpeinä katsovat poikiaan
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Tämä tuhansien murheellisten laulujen maa
jonka tuhansiin järviin juosta saa
Katajainen kansa, jonka itsesäälin määrää
ei mittaa järki, eikä Kärki määrää,
jonka lauluissa hukkuvat elämän valttikortit
ja kiinni pysyvät taivahan portit
Einari Epätoivosta
ne kertovat. (Eppu Normaali)
Niinpä, ei minultakaan kysytty haluanko syntyä ja elää, mutta niin vain kävi.
"En tajua ajattelua, jonka mukaan olisin muka velkaa yhteiskunnalle ja valtiolle ja nyt pitäisi olla töissä ja puolustaa m aata!!!"
Nooh, vaikka ilmeisesti provosta onkin kysymys, niin et todellakaan ole velkaa yhteiskunnalle tai valtioinstituutiolle omaa henkeäsi tai sen selkeää vaarantamista. Jos jollekin olet velkaa jotakin, niin kristinuskolle (en siis ole uskovainen itse lainkaan), koska ensin katolinen ja sitten luterilainen moraali on asettanut hyveet, uutteruus, koti, uskonto, isänmaa jne., arvoon arvaamattomaan. Joistakin valisusajan filosofeista voidaan keskustella, mutta pohjimmiltaan heidän kirjoituksensa pohjautuvat yhteiskuntajärjestykseen, missä kristinuskonnolla on ollut merkittävä rooli. Hieman karrikoiden voitaisiin sanoa, että voit haistattaa valtioyhteiskunnalle ja puolustusvoimille pitkät vetelät ja löysät, mutta uskonnon roolia ei ole syytä halveksia lainkaan. Sitä ehkä puolustaisin, ehkä? Vai haluaisitko ehkäpä puolustaa putlerismia, kenites? Sehän järjestyy muuttamalla sinne.
enempi koen että yhteiskunta on minulle enempi velkaa kuin surkean työkkärin asuntotien toimeentulon ja ilmaisen ruoan ruokajonosta, suomen pitäisi maksaa minulle ainakin 2000 e käteen siitä että joudun asumaan täällä urpojen seassa
Vierailija kirjoitti:
ja kun sota syttyy, olen ulkomailla, en tule tänne tukemaan mitään sotaa, olen henkinen ihminen, en ole vastuussa elämästäni kuin Luojalle, Jumalalle, Suomen valtio ei ole sieluani luonut. amen
ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä..
terv. Jumala
Älä sitten käytä terveyshuoltoa, Kelaa , teitä etkä mitään yhteiskunnan tarjoamaa. Jos joku ryöstää, älä turvaa poliisin .
Vierailija kirjoitti:
enempi koen että yhteiskunta on minulle enempi velkaa kuin surkean työkkärin asuntotien toimeentulon ja ilmaisen ruoan ruokajonosta, suomen pitäisi maksaa minulle ainakin 2000 e käteen siitä että joudun asumaan täällä urpojen seassa
Eikös se kuitenkin ole omalla vastuulla hankkiutua pois sieltä urpojen seurasta, jos on itse niin paljon fiksumpi? Ei kuulosta kovin fiksulta jäädä sohvalle ruikuttamaan. Muuta muualle. Helppoa.
Ilmainen opiskelu noin korkealle ei siis ole minkäänarvoista jne. Tarkoittaa siis , että joku velvollisuus ilmaisuudesta pitää vaatia. Taas vanha totuus, ei ilmainen ole minkäänarvoista! Meillä on usein alettu vaan vaatia, antamatta mitään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Syyttömänä syntymään sattui hän
tähän maahan pohjoiseen ja kylmään,
jossa jo esi-isät juovuksissa tottakai
hakkasivat vaimot, lapset jos ne kiinni saiPerinteisen miehen kohtalon
halus' välttää poika tuo
En koskaan osta kirvestä,
enkä koskaan viinaa juo
muuten juon talonLumihanki kutsuu perhettä talvisin,
vaan en tahdo tehdä koskaan lailla isin
Mut kun työnvälityksestä työtä ei saa,
hälle kohtalon koura juottaa väkijuomaaNiin Turmiolan Tommi taas herää henkiin
ja herrojen elkeet tarttuvat renkiin
Kohti laukkaa viinakauppaaSe miehen epätoivoon ajaa,
kun halla viljaa korjaa
Keskeltä kylmän mullan hiljaa
kylmä silmä tuijottaa
kun kirves kohoaaKeskeltä kumpujen, mullasta maan
isät ylpeinä katsovat poikiaan
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
lumihanki
sitten joku woodhead lainaa Martti Syrjän vitsiksi kirjoittamaa sanoitusta :)
ja kun sota syttyy, olen ulkomailla, en tule tänne tukemaan mitään sotaa, olen henkinen ihminen, en ole vastuussa elämästäni kuin Luojalle, Jumalalle, Suomen valtio ei ole sieluani luonut. amen