Miksi vartija kyttää kaupassa?
Äskeisen kauppareissun ajan tuntui kuin vartija olisi kytännyt juuri minua. Aina ilmestyi vähän matkan päähän pälyilemään. Valitsevatko he ihan randomilla satunnaisen kyyläämisen kohteen? En tiettävästi ole epäilyttävän näköinen enkä ole ikinä varastanut mitään, joten en nyt ihan ymmärrä.
Onko teitä kyylätty ilman syytä?
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vartijat tekevät vaan työtänsä.
Just näin. Jos sinne hameen alle mahtuu pakastebroileri, niin kyllä kaikkea muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt, miltä ne myymälävarkaat oikein näyttävät? Voin laittaa kollegoille tiedon tuntomerkeistä ja pystytään nappaamaan varkaat helpommin.
PS. Jo koulutuksessa opetettiin, ettei myymälävarasta pysty profiloimaan, koska varas voi olla kuka tahansa.
Stockmannin myymäläetsivä kirjoitti muistelmat. Lue ne ensin.
Onko tommoset muistelmat ihan oikeasti olemassa?
On
Kerro toki lisää, millä nimellä ja mistä löytyy?
Seuraavan kerran T:nnilla, kun vartija alkaa piilos-hippasille, elikkä ilmaantuu eri suunnilta lähettyvilleni häipyen taas eri suuntaan, ja ilmaantuen taas jonkun toisen hyllyn välistä, pysäytän, katson silmiin, ja kysyn, että mitäs kyttäät? Luulisi vahtivan niitä teinejä, jotka isona äänekkäänä laumana tekevät jotain meikki- ja hiusvärihyllyjen välissä. Todennäköisemmin pöllivät jotain, kuin tällainen mummo. Tietysti, vaarattomanpi kytättävä ja säikytettävä mä olen. Ai niin, ja rikosvastuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että jos olen kauan jollakin osastolla valitsemassa ostettavaa esim hehkulamppua lamppua joulutähteen (tosi vaikea löytää sopivaa wattia ja kokoa) niin vartija jostain syystä kiinnostuu kun aikaa kuluu enkä osaa valita. Miten voi olla että naisihminen joka miettii ostostaan 10 min on epäilyttävämpi kuin mies joka tempaisee tavaran ja menee kassalle heti 😄
Luulisi että on toisin päin, itse ainakin miettisin että se nopea tyyppi on tullut varastamaan.
Joo ja enkä ole romani
Minäkin olen huomannut, että se herättää ihmetystä vartijoissa, jos valitsee jotain tuotetta kauan. Mistä helkkarista sen kaupan valikoiman voisi etukäteen tietää ettei tarvitsisi käyttää aikaa tuotteen valitsemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa kyttäämiset. Hyvä kun työtään tekevät. Toivottavasti saavat näpistelijät kuriin. Varastettu tavara nostaa hintoja.
Ei minuakaan haittaa, jos sillä kyttäämisellä ei nolata asiakasta. Katsoisivat kameroista, jos eivät osaa kytätä salassa. Onhan se nyt helvetin nöyryyttävää kulkea syyttömänä kaupassa myymäläetsivä tai vartija perässä.
Joskus on ihmiset katsoneet perään kun vartija seuraa kannoilla vaikka ei ole tehnyt mitään eikä varastanut koskaan. Se on todellakin nolaamista, mustamaalaamista.
Mulla on joskus varashälytin hälyyttänyt, jos portit ovat olleet epäkunnossa tai edellisen kaupan tuotteesta on unohdettu poistaa varashälyytin. Ikäviä nuo tilanteet on, vaikka kaikki asiat ovat aina olleetkin kunnossa.
Mua on kytätty vaan Stoccalla. Ei ihme. Vähän hämärä pulju.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt, miltä ne myymälävarkaat oikein näyttävät? Voin laittaa kollegoille tiedon tuntomerkeistä ja pystytään nappaamaan varkaat helpommin.
PS. Jo koulutuksessa opetettiin, ettei myymälävarasta pysty profiloimaan, koska varas voi olla kuka tahansa.
Ne jotka sarjavarastavat ovat pukeutuneet useimmiten merkkivaatteisiin ja ovat siistin näköisiä, ei yhtään hämärän näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran T:nnilla, kun vartija alkaa piilos-hippasille, elikkä ilmaantuu eri suunnilta lähettyvilleni häipyen taas eri suuntaan, ja ilmaantuen taas jonkun toisen hyllyn välistä, pysäytän, katson silmiin, ja kysyn, että mitäs kyttäät? Luulisi vahtivan niitä teinejä, jotka isona äänekkäänä laumana tekevät jotain meikki- ja hiusvärihyllyjen välissä. Todennäköisemmin pöllivät jotain, kuin tällainen mummo. Tietysti, vaarattomanpi kytättävä ja säikytettävä mä olen. Ai niin, ja rikosvastuullinen.
Jos on kalju ja komee (siis mies) sujautan puhelinnumeron kouraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On
Stockmann Yard -myymäläetsivän muistelmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijat tekevät vaan työtänsä.
Just näin. Jos sinne hameen alle mahtuu pakastebroileri, niin kyllä kaikkea muutakin.
Vaikka ananas.
Oliko sinulla ap tummat vaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On
Stockmann Yard -myymäläetsivän muistelmat
Tuosta myymäläetsivästä kirjoitettiin lehdissä kirjan ilmestymisen aikoihin. Ihmeellisiin asioihin on törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti romanit varastavat. Luulin että on legendaa mutta olin itse Porttipuiston Tokmannilla kun vartija pyysi nuoren rouvan kassan jälkeen tarkastukseen ja voi sitä astioiden kolinaa mikä lähti niistä hameen kätköistä löytyneistä tavaroista. En olisi uskonut että niin suuria kulhoja mahtuu hameen alle
Lapset olivat mukanani ja jouduin heille selittämään mikä toimenpide on meneillään. Olen pahoillani rehellisten romanien puolesta mutta se minkä näin on jäänyt mieleen
Se 99% heikäläisistä pilaa 1% maineen.
Vierailija kirjoitti:
Kyttäävätköhän nuo lainkaan raavaita miehiä? Vai saavatko siitä jotain iloa kun kyttäävät meitä pieniä vaarattomia naisia.
On minuakin kytätty, mutta huomasi sitten että ole harmiton haahuilija. Olen niitä jotka kerää ostoksia ja yhtäkkiä palaa takaisin kun jotain muistaa ja taas haahuillaan etsitään, kassajonostakin olen vielä jotain lähtenyt hakemaan.
Onks sulla musta rahtihame? Sillä saa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Ala itse mukaan hippasille ja seuraamaan vartijaa, itsepä aloitti leikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka sarjavarastavat ovat pukeutuneet useimmiten merkkivaatteisiin ja ovat siistin näköisiä, ei yhtään hämärän näköisiä.
Tämän minäkin olen havainnut. Kerran näin, miten nainen kävi sovituskopissa, puki päälleen kalliin merkkihupparin ja käveli pokkana kassojen ohi ostamatta mitään. Itse jäin huuli pyöreänä kassajonoon ihmettelemään miten on varkailla pokkaa.
Joskus on ihmiset katsoneet perään kun vartija seuraa kannoilla vaikka ei ole tehnyt mitään eikä varastanut koskaan. Se on todellakin nolaamista, mustamaalaamista.