Miksi vartija kyttää kaupassa?
Äskeisen kauppareissun ajan tuntui kuin vartija olisi kytännyt juuri minua. Aina ilmestyi vähän matkan päähän pälyilemään. Valitsevatko he ihan randomilla satunnaisen kyyläämisen kohteen? En tiettävästi ole epäilyttävän näköinen enkä ole ikinä varastanut mitään, joten en nyt ihan ymmärrä.
Onko teitä kyylätty ilman syytä?
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Nuorena minua kytättiin joka kaupassa, koska olin hyvin ujo, ja kai pälyilin ympärilleni ahdistuneen näköisenä. Vartijat ja kassat taisi arvella, että syyllisyys paistaa ulospäin.
Nykyään eivät ole näkevinään, kun on hällä väliä- asenne.
Olit söpö nuorena . Nuoret luulee , että heitä kytätää vaikka vanhat katsovat, että olisinpa taas noin nuori ja söpö ja kaunis.
Eräässä kaupassa muutama vuosi sitten aina siellä käydessäni joku vartijoista hiippaili lähistöllä seuraten minua kun tein ostoksia. Kerroin asiasta joillekin tutuilleni ja he sanoivat, että minä olen psykoosissa ja että minulla on vainoamisharhoja, mutta kyllä minä selvästi huomasin, että joka kerta vartija ilmestyi melkein heti sinne mennessäni jostain ja seurasi nimenomaan minua.
Mun mielestä on törkeää että vartija kiimoissaan alkaa ahdistella naisasiakkaita koska vartijaa sattuu sillä hetkellä vain panettamaan.
Vartijoiden kurssilla voisi kouluttaa käymään runkkaamassa ennen töihin menoa.
mies olen kirjoitti:
Minulla oli kerran kuulemma porttikielto prismaan. Menin sinne ja pian vartija tuli ja käski minut ulos. Yritin mennä uudelleen mutta vartija vei minut uudelleen ulos. Sain selville että olin kuulemma varastanut sieltä jotain monta kertaa. En todellakaan ollut. Tein rikosilmoituksen ja pian selvisi että minun näköiseni mies oli varastanut sieltä. Sanoin että haastan oikeuteen, väittivät mua varkaaksi. Prisma sitten yritti jotain sovittelua 200 euron lahjakortilla. En suostunut sitten jo tuli 500 euron lahjakortti. Sanoin että oikeudenkäynti maksaa 5000 euroa ainakin ja saan varmasti oikeudessa 2000 euroa korvauksia.. Sainkin 2500 euroa.
Kuulutko erääseen vähemmistöheimoon tai oletko itse tai vanhempasi syntyisin lähellä päiväntasaajaa? Eurooppalaisilla on tutkitusti vaikea tunnistaa tummahiöiäisiä kasvojen perusteella. Kiinalaisetkin näyttävät kaikki ihan samoilta.
Mä olin just Foorumissa yhdessä uudessa lahjatavaraliikkeessä. Katson, että ihania koruja, kassan edessä. Pari nuorta naismyyjää juoruilivat keskenään, katsoivat mutteivät tervehtineet, tervehtivät kyllä muita asiakkaita. Lähes heti, kun menin katsomaan koruja, toinen tytöistä tuli tärkeän oloisena "järjestelemään" koruja mun vieressä ym, ei tervehtinyt, tervehdin, johon hän kyllä vastasi. Kysyin apua, ja myyjä lupasi selvittää asiaa, otti välissä muita "tärkeämpiä"? asiakkaita, jolloin sanoin, että voin itse googlata asian, ei tarvitse auttaa. :D No, sitten ostin, myyjä oli ensin laittanut lisämaksua, ja kauheata säätöä, jouduin opettamaan ja korjaamaan niitä virheitä siinä kassalla, yritti laskuttaaa liikaa ym, joutui kyselemään multa apua monissa tilanteissa..
Huhhhh, näit nykynuoria.... Kaikille pitäisi olla ystävällinen , riippumatta siitä onko asiakas kaunis , ruma tai nuoren tai vanhan näköinen.... Sitten ei edes pahotella, kun töpeksii vaan.............. tällasta ylimielisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
mies olen kirjoitti:
Minulla oli kerran kuulemma porttikielto prismaan. Menin sinne ja pian vartija tuli ja käski minut ulos. Yritin mennä uudelleen mutta vartija vei minut uudelleen ulos. Sain selville että olin kuulemma varastanut sieltä jotain monta kertaa. En todellakaan ollut. Tein rikosilmoituksen ja pian selvisi että minun näköiseni mies oli varastanut sieltä. Sanoin että haastan oikeuteen, väittivät mua varkaaksi. Prisma sitten yritti jotain sovittelua 200 euron lahjakortilla. En suostunut sitten jo tuli 500 euron lahjakortti. Sanoin että oikeudenkäynti maksaa 5000 euroa ainakin ja saan varmasti oikeudessa 2000 euroa korvauksia.. Sainkin 2500 euroa.
Kuulutko erääseen vähemmistöheimoon tai oletko itse tai vanhempasi syntyisin lähellä päiväntasaajaa? Eurooppalaisilla on tutkitusti vaikea tunnistaa tummahiöiäisiä kasvojen perusteella. Kiinalaisetkin näyttävät kaikki ihan samoilta.
Tutustu DNA:n superedullisiin liittymiin!
Vierailija kirjoitti:
Mä olin just Foorumissa yhdessä uudessa lahjatavaraliikkeessä. Katson, että ihania koruja, kassan edessä. Pari nuorta naismyyjää juoruilivat keskenään, katsoivat mutteivät tervehtineet, tervehtivät kyllä muita asiakkaita. Lähes heti, kun menin katsomaan koruja, toinen tytöistä tuli tärkeän oloisena "järjestelemään" koruja mun vieressä ym, ei tervehtinyt, tervehdin, johon hän kyllä vastasi. Kysyin apua, ja myyjä lupasi selvittää asiaa, otti välissä muita "tärkeämpiä"? asiakkaita, jolloin sanoin, että voin itse googlata asian, ei tarvitse auttaa. :D No, sitten ostin, myyjä oli ensin laittanut lisämaksua, ja kauheata säätöä, jouduin opettamaan ja korjaamaan niitä virheitä siinä kassalla, yritti laskuttaaa liikaa ym, joutui kyselemään multa apua monissa tilanteissa..
Huhhhh, näit nykynuoria.... Kaikille pitäisi olla ystävällinen , riippumatta siitä onko asiakas kaunis , ruma tai nuoren tai vanhan näköinen.... Sitten ei edes pahotella, kun töpeksii vaan.............. tällasta ylimielisyyttä.
Ootko manne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun käytöksessä on todennäköisesti jotakin poikkeavaa ja se on herättänyt vartijan huomion. Toki "kyttäys tarttis tehdä silleen hienovaraisesti.
-vartija-
Kaupoista varastetaan niin paljon, koska keskitytte väärien ihmisten kyttäämiseen.
Jos jatkuvasti kyttää samaa ihmistä, jonka ei koskaan nää varastavan, niin luulisi noidenkin jossain vaiheessa tajuavan että kyseessä ei ole varas. Eivät ilmeisesti tajua että ne oikeat varkaat vievät tavaraa kaiken aikaa sillä aikaa kun nämä kyttäävät syyttömiä.
Kyllä. Käytiin miehen kanssa kaupassa eräässä vartija käveli käytännössä käsikynkkää meidän vieressä käytävän toisessa päässä pälyillen merkitsevästi. Oli kyllä roistomainen olo ja ihan aiheetta🙄. Siinä kyseisessä puljussa ei tehnyt rehellisten mieli asioida enää, meininki oli aina sama.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kaupassa muutama vuosi sitten aina siellä käydessäni joku vartijoista hiippaili lähistöllä seuraten minua kun tein ostoksia. Kerroin asiasta joillekin tutuilleni ja he sanoivat, että minä olen psykoosissa ja että minulla on vainoamisharhoja, mutta kyllä minä selvästi huomasin, että joka kerta vartija ilmestyi melkein heti sinne mennessäni jostain ja seurasi nimenomaan minua.
Kauheita tuttuja sinulla. Jätä ne. Ota kivempia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Käytiin miehen kanssa kaupassa eräässä vartija käveli käytännössä käsikynkkää meidän vieressä käytävän toisessa päässä pälyillen merkitsevästi. Oli kyllä roistomainen olo ja ihan aiheetta🙄. Siinä kyseisessä puljussa ei tehnyt rehellisten mieli asioida enää, meininki oli aina sama.
Halusi ryhmäseksiä teidän kanssa.
Miettikää nyt jos olette töissä vartijana niin pakosti tulee katseltua ihmisiä vai haluatteko , että vartijat nukkuu jossain taukohuoneessa kun joku teini ryöstää kauppaa jossa olette käymässä.
Eihän sen pitäisi haitata, kun en ole varas, mutta kyllä se vaan on loukkaavaa jos huomaa että syyttä suotta kytätään. Ilmeisesti minua ei kaivata sitten tuohon kauppaan. Miksi nämä vartijat eivät voi kytätä salaa? Kuvittelisi siitä olevan heille itselleenkin enemmän hyötyä jos luulevat nappaavansa varkaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina kuvitellut vartijan pitävän mua hyvännäköisenä, jos katsetta riittää 😊!
Kukaan vartija ei ole uskaltanut tulla pyytämään treffeille. Ei siinä mitään, jos tykkää katsella. Varmaan on joku seurannut muka työn puolesta perässä tiiraillen treenattua pyrstöä ja timanttisia sääriä.
Ootko manne?
-En todellakaan. :D Ihan täysin suomalainen, tosin mulla on tummat silmät, mutta aika naurettavaa jos ruskeiden silmien perusteella epäillään varkaaksi, menisi jo vähän yli...Oon kyllä kohdannut kyseisenlaista käytöstä muutamissakin paikoissa, aika monessakin paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko manne?
Siirry sivustolle
Mä olen niin tottunut miesten katseisiin, etten edes juuri huomaa niitä.
Ap, voit ajatella että sulla on turvasaattue kaupassa, että joku häiriintynyt toinen asiakas ei ehkä pääse häiritsemään sua koska vartija on lähettyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä myyjät käskee ketä tai minkä näköisiä pitää seurata. On käynyt minullekin.
Tämä on ihmeellistä. Vaikka ei ole varastanut mitään, niin se sitten riittää leimaamaan varkaaksi että olet myyjän mielestä jotenkin epäilyttävä.
Oliko sulla kenties päälläsi tällainen hame? Videolla pöllitään imuri hameen alla 😡, joten saa kytätä!!!!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8552eca3-20a8-4479-bb14-b54dec9111f9