Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vartija kyttää kaupassa?

Vierailija
08.12.2022 |

Äskeisen kauppareissun ajan tuntui kuin vartija olisi kytännyt juuri minua. Aina ilmestyi vähän matkan päähän pälyilemään. Valitsevatko he ihan randomilla satunnaisen kyyläämisen kohteen? En tiettävästi ole epäilyttävän näköinen enkä ole ikinä varastanut mitään, joten en nyt ihan ymmärrä.

Onko teitä kyylätty ilman syytä?

Kommentit (244)

Vierailija
61/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kytätty ja kai ne tekee mielestään jonkun nerokkaan profiloinnin.

No, en varasta, joten minua kytätessään saa varkaat puuhata rauhassa.

Vierailija
62/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot rosvon näkönen vaikket sitä itse tiedosta. Siksi ne sinua kyylää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena minua kytättiin joka kaupassa, koska olin hyvin ujo, ja kai pälyilin ympärilleni ahdistuneen näköisenä. Vartijat ja kassat taisi arvella, että syyllisyys paistaa ulospäin.

Nykyään eivät ole näkevinään, kun on hällä väliä- asenne.

Tästä syystä luulen että minuakin kytätään. Ujona ja arkana sitä pälyilee ympärilleen. Ja sitten vasta stressaantuukin kun vartija pölähtää viereen! Eikö ne tajua, että ihmisillä voi olla mitä tahansa paniikkihäiriötä tms. joka aiheuttaa heidän mielestään omituista käytöstä. Röyhkeät saavat olla rauhassa.

Vierailija
64/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku edes huomaa vartijat? Olen tottunut näkemään sukulaismiehillä virkapukuja, jotka jopa oikeuttavat toimintaan. Mielestäni nuokin virkapuvut ovat neutraaleja.

Vierailija
65/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jos olen kauan jollakin osastolla valitsemassa ostettavaa esim hehkulamppua lamppua joulutähteen (tosi vaikea löytää sopivaa wattia ja kokoa) niin vartija jostain syystä kiinnostuu kun aikaa kuluu enkä osaa valita. Miten voi olla että naisihminen joka miettii ostostaan 10 min on epäilyttävämpi kuin mies joka tempaisee tavaran ja menee kassalle heti 😄

Luulisi että on toisin päin, itse ainakin miettisin että se nopea tyyppi on tullut varastamaan.

Joo ja enkä ole romani

Vierailija
66/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt, miltä ne myymälävarkaat oikein näyttävät? Voin laittaa kollegoille tiedon tuntomerkeistä ja pystytään nappaamaan varkaat helpommin.

PS. Jo koulutuksessa opetettiin, ettei myymälävarasta pysty profiloimaan, koska varas voi olla kuka tahansa.

Vierailija
67/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun käytöksessä on todennäköisesti jotakin poikkeavaa ja se on herättänyt vartijan huomion. Toki "kyttäys tarttis tehdä silleen hienovaraisesti.

-vartija-

Moi vartija! Me "poikkeavat" ihmiset ollaan ihan yhtä rehellisiä, kuin ne mielestäsi ei-poikkeavat. Onko tullut ikinä tällaista ajateltua?

Eri asia on profiloida, jos tietää jonkun epärehellisen henkilön varkauksista.

Vierailija
68/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa kyttäämiset. Hyvä kun työtään tekevät. Toivottavasti saavat näpistelijät kuriin. Varastettu tavara nostaa hintoja.

Vierailija
69/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä ja laillista ahdistelua se on. Tietenkään eivät seuraa miehiä, koska hermostuvat vartijoille. Me naiset harvemmin näytämme suuttumustamme. Nuoret miehet valtatripillä.

Vierailija
70/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas nyt, miltä ne myymälävarkaat oikein näyttävät? Voin laittaa kollegoille tiedon tuntomerkeistä ja pystytään nappaamaan varkaat helpommin.

PS. Jo koulutuksessa opetettiin, ettei myymälävarasta pysty profiloimaan, koska varas voi olla kuka tahansa.

Eikö siellä opetettu, että kannattaisi kytätä niin ettei asiakkaat huomaa?

Vierailija
71/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockmannin myymäläetsivä kirjoitti muistelmat. Lue ne ensin.

Vierailija
72/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurataan jos valikoin kauan tuotteita ja valikoin lähes aina kauan tuotteita. Lasken hintoja päässäni ja suunnittelen mitä ostan. Lisäksi luen tuoteselosteet tiettyjen ainesosien takia.

Varkaat tuskin jäävät oikein kiinnittämään huomiota näkyville tuotteita valiten.

Vierailija
73/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä myyjät käskee ketä tai minkä näköisiä pitää seurata. On käynyt minullekin.

Tämä on ihmeellistä. Vaikka ei ole varastanut mitään, niin se sitten riittää leimaamaan varkaaksi että olet myyjän mielestä jotenkin epäilyttävä.

Mulle kävi joskus Stockmannilla niin, menin kaveria odotellessa hetkeksi katsomaan vaateosastolle olisiko siellä jotain itselleni sopivaa, olin raskaana ja siihen aikaan ei kaupoissa juuri ollut äitiysvaatteita, joten sopivia joutui etsimään normaalien vaatteiden joukosta.

Käytin silloin nahkatakkia ja kiersin katsomassa löydänkö jotain sopivaa vaatetta siihen kun vatsa kasvaa.

Kun lähdin osastolta toiselle, kuulin kun vanhempi tätinaismyyjä puhui vaivihkaa jonnekin, että nyt se on tulossa sinnepäin ja sitten näin vartijan siellä suunnalla mihin olin menossa. Vartija sitten seuraili mua sen ajan kun katselin kaupassa, seurasi kerroksesta toiseen.

Koskaan en ole varastanut, mutta myyjän mielestä kai farkuissa ja nahkatakissani näytin varkaalta.

Toi tapahtui melkein heti kun olin mennyt kauppaan, en ehtinyt olla siellä edes kauaa, kun myyjä hälytti vartijan perääni.

Vierailija
74/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HMllä, Lindexillä joutuu tutkimaan tuotteita kyllä pitkään kun ovat niin huonolaatuisia. Laitan kyltin seuraavan kaulaan "En varasta".

Vierailija
75/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa kyttäämiset. Hyvä kun työtään tekevät. Toivottavasti saavat näpistelijät kuriin. Varastettu tavara nostaa hintoja.

Ei minuakaan haittaa, jos sillä kyttäämisellä ei nolata asiakasta. Katsoisivat kameroista, jos eivät osaa kytätä salassa. Onhan se nyt helvetin nöyryyttävää kulkea syyttömänä kaupassa myymäläetsivä tai vartija perässä.

Vierailija
76/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tommoset muistelmat ihan oikeasti olemassa?

Vierailija
77/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urbaanilegendan mukaan pakastekana piilotetaan karvalakin alle. Karvalakillisia siis kannattaa seurata.

Legendan mukaan eivät pääse pitkälle, koska aivot jäätyy.

Vierailija
78/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti romanit varastavat. Luulin että on legendaa mutta olin itse Porttipuiston Tokmannilla kun vartija pyysi nuoren rouvan kassan jälkeen tarkastukseen ja voi sitä astioiden kolinaa mikä lähti niistä hameen kätköistä löytyneistä tavaroista. En olisi uskonut että niin suuria kulhoja mahtuu hameen alle

Lapset olivat mukanani ja jouduin heille selittämään mikä toimenpide on meneillään. Olen pahoillani rehellisten romanien puolesta mutta se minkä näin on jäänyt mieleen

Vierailija
79/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tommoset muistelmat ihan oikeasti olemassa?

On

Vierailija
80/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette tiedä miltä varkaat näyttävät, miksi sitten kyttäätte samoja ihmisiä päivästä toiseen? Silläkö perusteella että käytös on epäilyttävää jonkun myyjän mielestä? Miten myyjän pitää todistaa tämä asiakkaan epäilyttävä käytös? Riittääkö ihan mutu-tuntuma? Eikö pitäisi kytätä tasapuolisesti kaikkia, jos ette kerran tiedä miltä varas näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi