Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vartija kyttää kaupassa?

Vierailija
08.12.2022 |

Äskeisen kauppareissun ajan tuntui kuin vartija olisi kytännyt juuri minua. Aina ilmestyi vähän matkan päähän pälyilemään. Valitsevatko he ihan randomilla satunnaisen kyyläämisen kohteen? En tiettävästi ole epäilyttävän näköinen enkä ole ikinä varastanut mitään, joten en nyt ihan ymmärrä.

Onko teitä kyylätty ilman syytä?

Kommentit (244)

Vierailija
21/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartioiden työ on ennaltaehkäistä näpistyksiä. Jos kukaan ei koskaan varastaisi mitään niin ei heitä silloin tarvittaisi. Jos on rehellinen ei vartijan läsnäolosta kannata välittää, hän tekee vain omaa työtään.

Sen voisi tehdä hienovaraisemmin. Minusta on noloa ja ahdistavaa, jos joku kyttää perässä.

Vierailija
22/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kiinnittää huomiota pukeutumiseen. Musta paksu samettihame saa vartijat perääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijat tekevät vaan työtänsä.

Eikö kannattaisi tehdä työnsä sitten niin ettei viaton asiakas ahdistu. Sen kun kyttäävät salassa, mutta miksi se pitää tehdä näkyvästi?

Vierailija
24/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Ei minuakaan. Ruokakaupan kassallakin alan pakkaamaan tavaroita vasta sen jälkeen kun olen niistä maksanut. Ennen maksusuoritusta ne ovat vielä kaupan tavaroita. Lisäksi haluan antaa minua edeltäneelle asiakkaalle riittävästi aikaa pakata omat tavaransa ja olen itse erittäin nopea ja rutinoitunut pakkaaja, vaikka tavaraa olisi kahden ison muovisäkin edestä.

Vierailija
25/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijat tekevät vaan työtänsä.

Eikö kannattaisi tehdä työnsä sitten niin ettei viaton asiakas ahdistu. Sen kun kyttäävät salassa, mutta miksi se pitää tehdä näkyvästi?

Ammattitaidon puutetta.

Vierailija
26/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä oli yhteen aikaan yhdessä kaupassa vartija joka kulki joka askeleella perässä. Ikinä en ole varastanut mitään ja olen ihan tavallisen näköinen. Todellakin ärsytti tuo tyyppi. Onneks oli sellaisessa kaupassa, jossa joutui käymään ehkä 2 kertaa vuodessa. Olen aivan varma, että moni vältti kauppaa tuon vartijan takia. Nyt onneks häntä ei ole enää moneen vuoteen näkynyt vai seuraakohan kameroista.

Vierailija
27/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä myyjät käskee ketä tai minkä näköisiä pitää seurata. On käynyt minullekin.

Vierailija
28/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perheenäidit pöllivät todella paljon kaupoista eli kyllä vartijoilla on tuossa ideaa vaikka juuri sinä olisitkin varastamatta.

Olen keski-ikäinen sinkku ja käyn yksin kaupassa, en varasta, usein on lenkkikengät jalassa sekä reppu. Nytkö minut on profiloitu perheenäidiksi joka varastaa? Selvä. Tämä selittääkin kaiken.

Vierailija
29/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartioiden työ on ennaltaehkäistä näpistyksiä. Jos kukaan ei koskaan varastaisi mitään niin ei heitä silloin tarvittaisi. Jos on rehellinen ei vartijan läsnäolosta kannata välittää, hän tekee vain omaa työtään.

Sen voisi tehdä hienovaraisemmin. Minusta on noloa ja ahdistavaa, jos joku kyttää perässä.

Niinpä. Kuka haluaa mennä uudelleen kauppaan jossa vartija tai myymäläetsivä näyttävästi kyylää vaikka ei ole koskaan varastanut mitään?

Vierailija
30/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun käytöksessä on todennäköisesti jotakin poikkeavaa ja se on herättänyt vartijan huomion. Toki "kyttäys tarttis tehdä silleen hienovaraisesti.

-vartija-

Kaupoista varastetaan niin paljon, koska keskitytte väärien ihmisten kyttäämiseen.

Kerropas, miten tunnistaa myymälävarkaan? Niinpä, ei mistään. Ihan se tavallisen näköinen nuori nainenkin voi olla myymälävaras. Jos varkaat tunnistaisi jostain tietystä seikasta, olisi vartijan työ huomattavasti helpompaa.

Vierailija
31/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena minua kytättiin joka kaupassa, koska olin hyvin ujo, ja kai pälyilin ympärilleni ahdistuneen näköisenä. Vartijat ja kassat taisi arvella, että syyllisyys paistaa ulospäin.

Nykyään eivät ole näkevinään, kun on hällä väliä- asenne.

Vierailija
32/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä voi olla itse varas.

Vierailija
33/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun käytöksessä on todennäköisesti jotakin poikkeavaa ja se on herättänyt vartijan huomion. Toki "kyttäys tarttis tehdä silleen hienovaraisesti.

-vartija-

Aika moni suomalainen käyttäytyy oudosti, on hermostunut ruuhkaisessa kaupassa ja huojuu jos pyörryttää esimerkiksi hartiat jumissa. Hyvä jos on hienovaraista.

Vierailija
34/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjuliikeiden myyjistä joku lähtee "varastoon" kyttäämään valvontaa. Niin läpinäkyvää kuin vain olla, onhan vaatteissa hälyt esim HM, Lindex.

Tai sitten joku tulee viereen viikkailemaan tai muuten järjestelemään tuotteita.

Vierailija
35/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et uskalla kysyä Vartialta itseltää asiaa?Mistä me hänen työn kuvan tiedämme täällä?

Vierailija
36/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joskus käynyt samaa, useimmiten ne vartijan on itse olleet jotain rikollisen näkösiä tai muuten vähän epäilyttäviä. :D Se on jopa huvittavaa, kun itse olen hyvin kiltin näkönen, naapurin mummot aina juttelee, ja jopa tuntemattomat sanoneet että olenpa luotettavan näköinen ym ja sitä myös olen, niin sitten joku oudon olonen vartija kyttää silmä kovana lähiruokakaupassa kun siellä oisi niitä oikeitakin varkaita. Mutta , ehkä se on ihastunut, sekin voi olla yksi syy. Ehkä haluaa kiusata.:D

Vierailija
37/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina kuvitellut vartijan pitävän mua hyvännäköisenä, jos katsetta riittää 😊!

Vierailija
38/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-vartija-

Ei kaikki poikkeava käytös tarkoita heti sitä, että ihminen on varas. Typerää leimata ihmisiä noin. Sen ymmärrän jos sitten kyttää kun joku on jäänyt varkaudesta kiinni.

Varkaathan nimenomaan käyttäytyvät oikein sulavasti eivätkä poikkeavasti. Heillä on pokkaa kävellä ihan muina miehinä tavaroiden kanssa ulos.

Vierailija
39/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjuliikeiden myyjistä joku lähtee "varastoon" kyttäämään valvontaa. Niin läpinäkyvää kuin vain olla, onhan vaatteissa hälyt esim HM, Lindex.

Tai sitten joku tulee viereen viikkailemaan tai muuten järjestelemään tuotteita.

Paikallisessa HM:ssä ja Lindexillä vauhdilla lähtee 1 takahuoneeseen. Ja sitten olet kassalle menossa maksamaan tulee takaisin. Aina toistuu sama, koskaan en ole varastanut mistään mitään, mutta luulevat toisin. Enkä tule varastamaan.

Vierailija
40/244 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies olen kirjoitti:

Minulla oli kerran kuulemma porttikielto prismaan. Menin sinne ja pian vartija tuli ja käski minut ulos. Yritin mennä uudelleen mutta vartija vei minut uudelleen ulos. Sain selville että olin kuulemma varastanut sieltä jotain monta kertaa. En todellakaan ollut. Tein rikosilmoituksen ja pian selvisi että minun näköiseni mies oli varastanut sieltä. Sanoin että haastan oikeuteen, väittivät mua varkaaksi. Prisma sitten yritti jotain sovittelua 200 euron lahjakortilla. En suostunut sitten jo tuli 500 euron lahjakortti. Sanoin että oikeudenkäynti maksaa 5000 euroa ainakin ja saan varmasti oikeudessa 2000 euroa korvauksia.. Sainkin 2500 euroa.

Tätä tapahtuu kai muillekin, luullaan joksikin toiseksi ulkonäön perusteella. Käyttävätkö kaupoissa jonkinlaista alkeellista kasvojentunnistusohjelmaa joka tunnistelee miten sattuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi