Mies vastustaa synttäreiden järjestämistä
Minulla on ensi keväänä 40-v. synttärit ja eikä minulla ole ollut mitään juhlia sitten häiden v 2005. Meillä on hyvä rahatilanne ja haluaisin järjestää juhlat 50 hengelle, jotka maksaisivat n 2500€. Olen luvannut maksaa ne omista rahoistani. Mies itse ostanut esim tuhansia euroja maksavan pyörän itselleen vuosia sitten. Itselleni en juuri mitään osta, mitään kallista ainakaan.
Mies kauhistelee hintaa ja sanoo että eikö pienemmät juhlat olisi mahdollisia. Ei halua että järjestän näin isot juhlat.
Olen valmistunut kahteen tutkintoon, täyttänyt 30-v enkä ole mitään juhlia pitänyt ja nyt olisi niin ihanaa juhlistaa.
Mitä olette mieltä? Olenko kohtuuton kun haluan pitää mieleiseni juhlat vaikka ne maksavatkin vai pitääkö taipua mieheni tahtoon?
Kommentit (35)
Mitä merkitystä sillä on, vaikka olisit kohtuuton? Itsehän ne juhlasi maksat.
En ymmärrä ollenkaan, että miksi pitäisi alistua tuossa asiassa miehen tahdon alle . Maksanet onat kulusi muutenkin.
Ja mihin sinä sitä miehen lupaa tarvitset? Olet jo iso tyttö ja voit järjestää ne juhlat kuten mies osti (TAAS)sen pyörän.
Tietenkin pidät juhlat. Onneksi olkoon! :)
Mies voi mennä vaikka fillaroimaan juhliesi ajaksi.
No, elinkustannukset ovat nousseet ihan hirvittävästi ja ymmärrän oikein hyvin miehen toppuuttelun. Onhan se nyt vähän tyhmää pyyhkiä rahalla takapuoltaan.
Miten ihmeessä saat tuolla summalla tuolle henkilömäärälle järkättyä juhlat ellet pidä niitä kotona? Kaikki on nykyään älyttömän kallista. Mutta pidä ne juhlat. Minä varautuisin vaan vähän isommalla budjetilla niihin.
Tietysti voit pitää itsellesi juhlat, jos haluat. Ainoastaan kehottaisin miestä miettimään missä hän aikoo juhlien aikaan olla, mikäli juhlat pidetään kotona eikä hän halua osallistua.
Eli onko tässä nyt kyse rahasta (joka on sun)? Vai siitä ettei mies viihdy isoissa juhlissa?
Vierailija kirjoitti:
No, elinkustannukset ovat nousseet ihan hirvittävästi ja ymmärrän oikein hyvin miehen toppuuttelun. Onhan se nyt vähän tyhmää pyyhkiä rahalla takapuoltaan.
Meiltä jää ainakin nyt kaikki ylimääräiset menot välistä. 40 v ei ole mikään virstanpylväs.
Juhlista vain mutta miten ihmeessä saat 50 vierasta juhliisi? Tai siis miten tunnet niin paljon ihmisiä, jotka suostuvat tulemaan? Mulla on tiukkaa saadaa edes viittä vierasta paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja vähän lapsellistakin.
Mies jos käyttäisi tuollaisen summan ilman naisen lupaa... ai että sitä raivoamista.
Kun on yhteiset rahat, niin yhdessä päätetään, mihin ne menevät. Te olette perhe, et voi käyttää rahoja kaikenlaiseen omaan kivaan, vaan tulosi on tarkoitettu perheen hyväksi. Juhla on kertajuttu, törkeän kallis tilaisuus, mutta hyvästä pyörästä on iloa monta kuukautta.
Kuuntele miestäsi, hänellä oli kompromissiehdotus. Et voi itsekkäästi käyttää perheen rahoja itseesi vain siksi, että olet ne itse tienannut. Avioliitossa on elatusvelvollisuus, olet rahankäytöstä vastuussa miehellesi eikä ole oikein, että kaikille tarkoitetut rahat menevät turhuuteen.
Miksi ihmeessä antaisit miehen määrätä sun juhlien pidosta?? Jos se ei tykkää niin suuttukoot ja menkööt pippaloiden ajaksi muualle. Tottakai sä pidät ne kemut!!!
Minäkään en ole koskaan juhlinut mitään isosti, nyt kun täytän pyöreitä (enempi kuin sä) niin oisin tykännyt kerrankin juhlistaa hieman isommalla porukalla. Mutta mulla se taas on rahakysymys, ei voi. Olen silti ihan tyytyväinen kun erinomaiset tarjottavat oon leipaissut pienelle sakille.
Mä oon sitten kiukussa sulle jos et pidä niitä synttäreitäs :D
Vierailija kirjoitti:
Kun on yhteiset rahat, niin yhdessä päätetään, mihin ne menevät. Te olette perhe, et voi käyttää rahoja kaikenlaiseen omaan kivaan, vaan tulosi on tarkoitettu perheen hyväksi. Juhla on kertajuttu, törkeän kallis tilaisuus, mutta hyvästä pyörästä on iloa monta kuukautta.
Kuuntele miestäsi, hänellä oli kompromissiehdotus. Et voi itsekkäästi käyttää perheen rahoja itseesi vain siksi, että olet ne itse tienannut. Avioliitossa on elatusvelvollisuus, olet rahankäytöstä vastuussa miehellesi eikä ole oikein, että kaikille tarkoitetut rahat menevät turhuuteen.
Sä et osaa trollaamisen jaloa taitoa. No, älä välitä, sitä ei osaa juuri kukaan enää nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Mies jos käyttäisi tuollaisen summan ilman naisen lupaa... ai että sitä raivoamista.
Olihan mies ostanut ilman lupaa itselleen pyörän. 🤣
Ei tässä elämässä ole liikaa juhlimisen aihetta. Sinulla on nyt roppakaupalla. Totta kai pidät juhlat. Ihmiset ovat tosi mielissään kun pääsevät juhliin!
Juhlat 50e per henkilö? Älä unta nää.
Mies kieltää, mies sanoo, mies käskee.
Jos sulla on rahaa, pidä juhlat.