Tsiisus menee hermo! MIKÄ auttaa erittäin kuiviin ja rohtuneisiin huuliin? Auttakaa nyt joku, olen epätoivoinen
Kokeiltu on normihuulirasvat, Blistex ym. hyvin kuivien huuliin tarkoitetut voiteet.
Nyt käytössä on pelkkä valkovaseliini, jota suosituksen mukaan käytän vain aamuin ja illoin.
Huulet on ihan rohtuneet, niistä lähtee paloja irti.
Huulipunaa / huulikiiltoa olen käyttänyt viimeksi kaksi viikkoa sitten. Kasvovoide ei mene huuliin, eikä hammastahna.
Kun laitan tuota valkovaseliinia niin 5 min ja huulet on ihan yhtä kuivat kuin aiemmin. Auttakaa nyt joku. Huomaamattani revin niitä palasia irti hampaillani ja huulista tulee verta ja parhaassa tapauksessa siihen haavaan tulee yskänrokko.
Mitä minun tulee tehdä???
Kommentit (76)
Ap täällä. Kiitos ohjeista!
Olen siis käyttänyt myös vahvempaa Bebanthenia, Carnexia, Blistexin tuubissa olevaa mentholin hajuista ja muita Blistexin tuotteita, kaikkia markettihuulirasvoja, jotain Notinolta tilaamaani huuliöljyä, Apteekin perusvoiteita, Elisabet Ardenin huulirasvaa, peltipurkki-Niveaa, sinivalkoisessa peltipurkissa olevaa Vaseliinia...
Valkovaseliini-ohjeen luin joltain lääkäri neuvoo -sivustolta vihoviimeisenä keinona.
Alan olla epätoivoinen. Juon omasta mielestäni tarpeeksi, mulla on vesipullo joten sen avulla pystyn laskemaan, että juon 2,5 litraa päivässä, treenipäivinä enemmän. Syön kalaöljykapseleita.
Ainoa mitä en näistä ole kokeillut, on tuo mehiläisvahavoide. Mulla on Kreetalta ostettua mehiläisvahavoidetta, sellaista jossa ei erikseen sanota mihin käyttötarkoitukseen se on, mut tosi paksua ja mehiläisvahan hajuista se on, ja sit kun sitä ottaa niin pehmenee tosi juoksevaksi. Kokeilen sitä.
Sitten siirryn tuohon HydroCortison-kikkaan.
Jukolauta kun voi olla huulet kipeät ja epämukavat. Kammottava vaiva.
Minulla auttaa manteli - joko kokonaisena tai öljynä - sisäisesti.
ACO Lip Cerat.
Apteekista noin 3,50€ eli halpaa ja hyvää. En osta enää muuta. Kaikista muista menee huulet riekaleiksi.
Carmex on muuten hyvää, mutta siinä on mentholia, mikä aiheuttaa ongelmia joillekin.
Ap, kokeile tuo ACO Lip Cerat!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Kiitos ohjeista!
Olen siis käyttänyt myös vahvempaa Bebanthenia, Carnexia, Blistexin tuubissa olevaa mentholin hajuista ja muita Blistexin tuotteita, kaikkia markettihuulirasvoja, jotain Notinolta tilaamaani huuliöljyä, Apteekin perusvoiteita, Elisabet Ardenin huulirasvaa, peltipurkki-Niveaa, sinivalkoisessa peltipurkissa olevaa Vaseliinia...Valkovaseliini-ohjeen luin joltain lääkäri neuvoo -sivustolta vihoviimeisenä keinona.
Alan olla epätoivoinen. Juon omasta mielestäni tarpeeksi, mulla on vesipullo joten sen avulla pystyn laskemaan, että juon 2,5 litraa päivässä, treenipäivinä enemmän. Syön kalaöljykapseleita.
Ainoa mitä en näistä ole kokeillut, on tuo mehiläisvahavoide. Mulla on Kreetalta ostettua mehiläisvahavoidetta, sellaista jossa ei erikseen sanota mihin käyttötarkoitukseen se on, mut tosi paksua ja mehiläisvahan hajuista se on, ja sit kun sitä ottaa niin pehmenee tosi juoksevaksi. Kokeilen sitä.
Sitten siirryn tuohon HydroCortison-kikkaan.
Jukolauta kun voi olla huulet kipeät ja epämukavat. Kammottava vaiva.
Eucerin Lip Active 5-6e Apteekki.
sivele huulesi spermalla päivittäin
Yksi mikä vielä tuli mieleen, on Lansinoh eli lanoliinivoide apteekista. Kannattaa kokeilla.
🇺🇦🇮🇱
Tämä on paras. Saa luontaistuotekaupoista.
https://www.sinunapteekki.fi/products/munkens-munkin-mehilaisvoide-huul…
Vietätkö aikaasi paikassa missä on koneellinen ilmastointi? Kuivattaa huulia ja muutakin ihoa tuhottomasti.
Kalanmaksaöljy.
Huulirasvat vain pahentavat asiaa.
Miksi käytät voiteita, koskaan en ole tarvinnut ja aina huulet enempi vähempi rohtumilla kun olen jotain laittanut.
Ota sokeria ja hunajaa ja hiero sillä huulet pyörivin liikkein, jotta se kuorii rohtunutta kuivaa ihoa pois.
Sen jälkeen laita huuliin jotain öljyä, esim oliiviöljyä, kookosöljyä, risiiniöljyä tai jojobaöljyä. Öljyn päälle laita hyaluronihapposeerumia ja sitten rasvaa, esim Bebanthenea tai O'Keefesiä (tai O'Keefesin huulirasvaa).
Minusta tuo kuulostaa jo allergialta. Jos juo vettä tarpeeksi ja on kokeillut kaikki mahdolliset yökötit, niin on allergiaa joko niille tököteille tai jollekin ruoka-aineelle. Tomaatti, sitrushedelmät, pähkinä kala, viljat? Kokeilisin syödä muutaman viikon melko pelkistetysti tyyliin perunaa, jotain proteiinia, kypsennettyjä kasviksia, ja sitten jos iho paranee niin varovasti kokeilla lisätä taas aineksia yksi kerrallaan, että mikä sen aiheuttaa.
Clarins huulivoide on mulla ollut ainoa mikä auttaa
Vierailija kirjoitti:
Mehiläisvahaa tai mehiläisvahaa ja pihkaa sisältävä huulivoide. Suurin osa huulirasvoista luo siihen vain suojaavan kalvon, ei ravitse huulia. Mehiläisvaha pehmentää, pihka hoitaa mahdollista tulehdusta.
Komppaan tätä, katoppa ruohonjuuren verkkosivuilta tai onhan niitä muitakin jotka myy pihkavoidetta.
Sitte tummeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehiläisvahaa tai mehiläisvahaa ja pihkaa sisältävä huulivoide. Suurin osa huulirasvoista luo siihen vain suojaavan kalvon, ei ravitse huulia. Mehiläisvaha pehmentää, pihka hoitaa mahdollista tulehdusta.
Komppaan tätä, katoppa ruohonjuuren verkkosivuilta tai onhan niitä muitakin jotka myy pihkavoidetta.
Sitte tummeli.
Joo ja sitte olen sivelly ihan hunajaa!
Yöksi bemantenia, huulipunan alle huulirasvaa
Minulla tulee joskus pölystä tms. sellainen kirvelevä tunne huuliin ja siihen auttaa Bepanthen kaikkein parhaiten. Aiemmin käytin huulirasvaa päivittäin "muuten vain" ja jos en laittanut, huulet kuivuivat. Kuulin silloin tutulta lääkäriltä neuvon, että älä laita mitään ja odota hetki. Sen jälkeen ei ole olleet kuivat huulet. Jos alkaisin käyttää rasvaa, huulet varmaan kuivuisivat uudestaan. Kyllä se elimistö itse kosteuttaa ellei ole jotenkin erikoinen tapaus (mitä ap toki voi olla, kun kuivuu noin kovasti).
Kun huuleni ovat päässeet kuoriutumispisteeseen, ilman huulten kuorintaa kaikki rasvaaminen on aivan yhtä tyhjän kanssa.
Kuorin iltasuihkun yhteydessä ja suihkun jälkeen levitän kosteuttavan kasvovoiteen myös huuliin ja hetken päästä tulee öljyisempi huulirasva päälle. Seuraavana päivänä en anna huulten päästä kuivumaan ja jos huulet edelleen kuoriutuvat, kuorin uudestaan. Yleensä huulet korjaantuvat parissa kolmessa päivässä ja sitten riittää taas suunnilleen se, että rasvaa illalla nukkumaan mennessä ja päivän aikana kerran pari jos muistaa.
Minulla oli huulet tosi huonossa kunnossa vaikka käytin koko ajan huulirasvaa. Jätin sitten huulirasvan kokonaan pois ja huuletkin alkoi parantua. Nykyisin laitan silloin tällöin samaa perusvoidetta, jolla rasvaan kädet. Bepanthenille lähtee ääni täältäkin, se parantaa hyvin ihorikot.