Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tsiisus menee hermo! MIKÄ auttaa erittäin kuiviin ja rohtuneisiin huuliin? Auttakaa nyt joku, olen epätoivoinen

Vierailija
08.12.2022 |

Kokeiltu on normihuulirasvat, Blistex ym. hyvin kuivien huuliin tarkoitetut voiteet.
Nyt käytössä on pelkkä valkovaseliini, jota suosituksen mukaan käytän vain aamuin ja illoin.
Huulet on ihan rohtuneet, niistä lähtee paloja irti.
Huulipunaa / huulikiiltoa olen käyttänyt viimeksi kaksi viikkoa sitten. Kasvovoide ei mene huuliin, eikä hammastahna.
Kun laitan tuota valkovaseliinia niin 5 min ja huulet on ihan yhtä kuivat kuin aiemmin. Auttakaa nyt joku. Huomaamattani revin niitä palasia irti hampaillani ja huulista tulee verta ja parhaassa tapauksessa siihen haavaan tulee yskänrokko.
Mitä minun tulee tehdä???

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carmex toimii ainakin mulla.

Sitä saa purkissa, tuubissa ja perinteisessä puikossa.

Vierailija
2/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen Bepanthen apteekista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi olla atooppista ihottumaa tai allerginen reaktio jollekin lääkkelle. Kokeile hydrocortisonia. Mut vain kerran päivässä viikon ajan, se pitkässä käytössä ohentaa ihoa. 

Vierailija
4/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mikä toimii on se, että pidät nestetasapainon kunnossa.

Vierailija
5/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blistexillä on montaa eri voidetta. Vain yksi niistä tehoaa, se on se missä erikseen sanottu että erittäin rohtuneille huulille (tms). Taitaa olla valkonen tuubi ja blistexbteksti sinisellä.

Juotkohan tarpeeksi vettä päivän aikana? Nestehukka näkyy usein helposti huulissa.

Rohtuneita huulia on turha rasvailla vaseliineilla, kun se ei sitä rohtumaa pehmitä ja paranna. Se ehkänsuojaa kunnossa olevaa huulta.

Vierailija
6/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanhen

Vierailija
7/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan kaikki rasvat on jo testattu ja jopa valkovaseliini tekee tuollaista, niin taustalla on jokin sairaus tai yliherkkyysreaktio. Se on saattanut pysyä aisoissa kesän ja syksyn, mutta talven ja kuivan huoneilman myötä pahentunut. 

Antihistamiini ja jo mainittu Hydrocortison-voide käyttöön. Näet kyllä nopeasti, auttavatko ne. 

Vierailija
8/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sitä sinistä peltipurkissa myytävää vaseliinia? Minusta se on ihan parasta. Itsellä ainakin toimii, korjaa niin rohtuneet huulet kuin kuivat kantapäät.

Toinen juttu on, että muistathan juoda riittävästi vettä? Saatko hyviä rasvoja ruokavaliosta?

Vierailija
9/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisvahaa tai mehiläisvahaa ja pihkaa sisältävä huulivoide. Suurin osa huulirasvoista luo siihen vain suojaavan kalvon, ei ravitse huulia. Mehiläisvaha pehmentää, pihka hoitaa mahdollista tulehdusta.

Vierailija
10/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla sitä sinistä peltipurkissa myytävää vaseliinia? Minusta se on ihan parasta. Itsellä ainakin toimii, korjaa niin rohtuneet huulet kuin kuivat kantapäät.

Toinen juttu on, että muistathan juoda riittävästi vettä? Saatko hyviä rasvoja ruokavaliosta?

Siis se on sinisessä peltipurkissa, ei sinistä.

Vierailija
11/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi Hydro kortison voiteesta avun saanut. En ikinä olisi uskonut että voi sillä parantua! Ero oli huomattava heti ekan käytön jälkeen. Luin jostain palstalta ja testasin ja valtava ero. ei vaan tule itselle kyllä mieleen että sitä vois huuliin laittaa. 

Vierailija
12/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile O'Keeffe's Lip Repair -huulivoidetta tai Acon huulirasvoja.

Vierailija
13/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käytä Bepanthenia?

Vierailija
14/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi Hydro kortison voiteesta avun saanut. En ikinä olisi uskonut että voi sillä parantua! Ero oli huomattava heti ekan käytön jälkeen. Luin jostain palstalta ja testasin ja valtava ero. ei vaan tule itselle kyllä mieleen että sitä vois huuliin laittaa. 

Hydrocortisonia ei suositella käytettäväksi rikkinäiselle iholle.

Vierailija
15/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eucerin Lip Active, Apteekista.

Vierailija
16/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen ja veden juominen.

Vierailija
17/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehiläisvahaa tai mehiläisvahaa ja pihkaa sisältävä huulivoide. Suurin osa huulirasvoista luo siihen vain suojaavan kalvon, ei ravitse huulia. Mehiläisvaha pehmentää, pihka hoitaa mahdollista tulehdusta.

Tämä. Huulirasvassa pitää olla jotain luonnonöljyjä ja/tai mehiläisvahaa. Itse olen laittanut huulirasvan alle myös kosteuttavaa silmänympärysvoidetta, huulirasva sitten lukitsee kosteuden alleen. Mikään superrasvainen mineraaliöljypohjainen voide (vaseliini) ei yksinään hyödytä mitään, kun huulilta puuttuu se kosteus, jonka tuollainen jankki lukitsi. Monen ehdottama Bebanthenkin on huono tähän tarkoitukseen.

Vierailija
18/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tosiaan kaikki rasvat on jo testattu ja jopa valkovaseliini tekee tuollaista, niin taustalla on jokin sairaus tai yliherkkyysreaktio. Se on saattanut pysyä aisoissa kesän ja syksyn, mutta talven ja kuivan huoneilman myötä pahentunut. 

Antihistamiini ja jo mainittu Hydrocortison-voide käyttöön. Näet kyllä nopeasti, auttavatko ne. 

Eikä ole, kun on vaan kokeiltu roppakaupalla vääriä voiteita.

Vierailija
19/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen. Itse käyttänyt sitä vuosia huulirasvana. Pojalla oli kaameessa kunnossa huulet. Kahdessa päivässä normalisoitui Bepanthenilla.

Vierailija
20/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää juoda enemmän. Mulla oli pitkään huulet hyvässä kunnossa, mutta nyt pariin päivään en ole juonut riittävästi, niin huulet on ihan rohtuneet. Ja ulos mennessä kannattaa laittaa jotain huulirasvaa suojaamaan pakkaselta. Itse käytän ihan Labelloa.