Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tsiisus menee hermo! MIKÄ auttaa erittäin kuiviin ja rohtuneisiin huuliin? Auttakaa nyt joku, olen epätoivoinen

Vierailija
08.12.2022 |

Kokeiltu on normihuulirasvat, Blistex ym. hyvin kuivien huuliin tarkoitetut voiteet.
Nyt käytössä on pelkkä valkovaseliini, jota suosituksen mukaan käytän vain aamuin ja illoin.
Huulet on ihan rohtuneet, niistä lähtee paloja irti.
Huulipunaa / huulikiiltoa olen käyttänyt viimeksi kaksi viikkoa sitten. Kasvovoide ei mene huuliin, eikä hammastahna.
Kun laitan tuota valkovaseliinia niin 5 min ja huulet on ihan yhtä kuivat kuin aiemmin. Auttakaa nyt joku. Huomaamattani revin niitä palasia irti hampaillani ja huulista tulee verta ja parhaassa tapauksessa siihen haavaan tulee yskänrokko.
Mitä minun tulee tehdä???

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kuori huulet hellästi: liota vihreä teepussi lämpimässä vedessä ja hiero sitä pehmeästi huulten yli.

Seuraavaksi ota kurkkuviipale tai pari ja paina huulille antaen kurkun kosteuden imeytyä. Sen jälkeen levitä huulille hunajaa, mutta varo nuoleskelemasta sitä pois! Kookosöljyä voit myös kokeilla.

Yöksi voit laittaa Elisabeth Ardenin 8h voidetta, ei siis huulirasvaa.

Sisäisesti hoidat kuivaa ihoa ja siten myös huulia juomalla riittävästi vettä ja syömällä gammalinoleenihappoa (monityydyttämätön omega-6 rasvahappo, kapseleina).

Johan on kumma, jos nämä keinot ei tepsi!

Ethän tupakoi, se pahentaa asiaa?

Vierailija
42/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ainakin olla repimättä niitä, vaikka kuinka tekisi mieli. Se on ainakin itselläni iso tekijä, mikä pahentaa rohtumista ja aiheuttaa ikävän kierteen. Mulla on tällä hetkellä neljä eri huulirasvaa, mutta ainoa joka niistä toimii kunnolla on Benecos-merkkinen. Sheavoipohjainen, luonnonkosmetiikkaa, mutta saa esim. isommista prismoista muutamalla eurolla. Blistexit ja labellot ja yksi apteekin rasvakin kokeiltu, mutta ne tuntuu jotenkin oudosti melkein vain pahentavan kuivumista, tai pitäisi ainakin olla lisäämässä ihan koko ajan. Ehkä kyse on tosiaan siitä, että luonnonkosmetiikan rasvoissa on enemmän oikeasti ravitsevia aineita. Joskus olen laittanut ihan puhdasta sheavoitakin huuliin, sekin on kyllä auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo mainittu hunaja helpottaa kipua, kun huulet ovat jo ihan rikki ja pureskelusta ärtyneet. Sen lisäksi Bepanthen vakiokäyttöön.

Saapa täältä hyviä vinkkejä - kurkkunaamio huulille tulee omaan kokeiluun.

Vierailija
44/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista n. 10 vuotta sitten. Lääkäri määräsi pienessä putkilossa olevaa erikoiskortisonia ja se auttoi. Paranemisen jälkeen ylläpitoon kokeile eucerin aquaphor-rasvaa.

Vierailija
45/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johaugillahan oli tähän vaivaan tehokas voide. En tosin tiedä, saako sitä Suomesta.

Vierailija
46/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on auttanut Sensain huulivoide. Voidetta laitetaan kolme senttiä huulien ulkopuolelle. Siis koko suun alue pitää olla rasvattu. Etenkin nenän alunen. Voidetta laitetaan lisää, heti kun siltä tuntuu. Voidetta laitetaan paksulti. Sama koskee huulirasvoja. Niitä pitää levittää laajalti, ei vain huuliin.

Kalanmaksaöljy ja Camelina öljy takaavat omega 3 saannin. Ja sitä vettä, mutta jos se ei imeydy, niin elektrolyyttejä veden sekaan.

Vierailija
47/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmalla selviät kun käytät liukastusvoidetta! Se auttaa varmasti, eikä sisällä haitallisia aineita.

Vierailija
48/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheavoi on ollut mun pelastus. Aiemmin käytin huulirasvaa pitkin päivää (ja silti huulet rohtui), nyt vain laitan nukkumaan mennessä sheavoita ja se riittää. Suosittelen! :)

https://www.catteco.fi/store/sheavoi

Vierailija
49/76 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kuoria varovasti saunassa tai suihkussa hunaja sokeriseoksella

Vierailija
50/76 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihkavoidetta. vaseliinia suojamuuriksi ennen pakkaseen menoa. juo lisää vettä. älä nuole tai pure huulia.

Vierailija
51/76 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tehosi huulirohtumiin se, että aloin pestä huulet kunnolla runsaalla vedellä aina hampaiden harjauksen jälkeen. En ollut ymmärtänyt tätä ennemmin, pestään siis kaikki tahna pois huulista.

Vierailija
52/76 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi hammastahnan jääminen huuliin kuivattaa. Voisiko miedomman hammastahnan käyttö ja huulien vesihuuhtelu auttaa.

Vierailija
53/76 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just toi hammastahnan jääminen huuliin kuivattaa. Voisiko miedomman hammastahnan käyttö ja huulien vesihuuhtelu auttaa.

Minä harjaan hammastahnalla hampaani, en huuliani.

Vierailija
54/76 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 20v rohtumiskierteen katkaisi aamuin illoin tehty varovainen kuorinta kostutetulla kestovanulapulla hieromalla, siihen päälle Eucerin Aquaphor tai Elizabeth Arden 8hr creamia. Kuorinnan ansiosta huulissa ei ole mitään nypittävää niin pääsivät parantumaan. Päivällä lisäilen perus huulirasvaa jos siltä tuntuu.

Vierailija
55/76 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avenen cicalfate repair lip balm toimii mulla erittäin rohtuneisiin huuliin

56/76 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pinkki Bepanthen voide.

Vierailija
57/76 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei auta Bebanthen eikä mikään huulirasva (olen ostanut lähes kaikki mahdolliset marketeista ja apteekeista ja luontaistuotekaupoista ja ja ja),

Paitsi yksi lopulta löytyi!

Ultrasun aurinkovoide huulille. Lue tuoteseloste! Uskalla kokeilla, ei ole kallis.

https://www.nettiapteekki.fi/products/ultrasun-lip-protection-spf30-tam…

Vierailija
58/76 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA ROCHE-POSAY CICAPLAST LIPS BARRIER RECOVERY BALM 7,5 ML | Yliopiston Apteekki

tämä toimii, talvella joutuu käyttämään useammin mutta ei aiheuta huulirasvariippuvuutta eli  keväällä-kesällä-syksyllä pärjää hyvin jos ehkä kerran pari viikossa rasvaa tarpeen mukaan. Tätä on hehkutettu monien kauneusalan ammattilaistenkin keskuudessa. On melko "allergiavapaa" t. monelle ainesosalle herkkis.

Vierailija
59/76 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Locobase Repair!

Vierailija
60/76 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken kun kärsit ja vieroitat itsesi moisesta tavasta, niin kyllä ne siitä toipuu eikä niin rohdukaan enää. Tai itsellä ainakin menee niin, että kerran kun sitä pirulaista erehtyy laittamaan, niin sitä saa sitten olla jatkuvasti hieromassa huuliinsa.