Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkipäivärutiinisi-miten kerkeät kaiken?

Vierailija
23.02.2023 |

Työt, lapset, kodinhoitohuone, ruuanlaitto jne.

Itsellä:
Herätys 7.00, vaatteet koiran pikaulkoilutus ja ruokinta, aamupala, lasten herätys. 7:45 töihin heitän lapset samalla kouluun. Työpaikalta lähden 16:30, otona 17:00. Ruoan pikalämmitys, lapset on vieneet koiran. 17:30 lasten harrastukseen vienti, sen verran kaukana 20mkn suuntaansa että käyn kaupassa rai käveyllä odttaessani. Kotona 19:15. Koiranilkoilutus iltapala, en usein jaksa siivota vaikka pitäis kun on niin loppu. Vähän metatyötä, vilmaviestit, lumitöitä, pesukone jne yksi jakso netfixiä ja nukkumaan.

Aina sotkuista ja onneksi mies auttaa kodissa ja ruoanlaitossa jne. Mites muilla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sama, netflixin aikana pyörii pesukone loppuun ja pyykit kuivumaan ennen nukkumaan menoa vaikka ei jaksaisi.

Vierailija
2/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkeen ihan hyvin. En tee noista 90 % ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että sulla on mies apulaisena perheesi arjessa.

Vierailija
4/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään kun herään, käyn suihkussa ja laittaudun, alan tekemään töitä joko kotona tai toimistolla. Lopetan työt noin klo 17-18. Käyn lenkillä ja samalla tarvittaessa kaupassa. Teen ruokaa tai tilaan, tai käyn ulkona syömässä. Loppuillan puuhailen mitä huvittaa: luen, roikun netissä, katson sarjoja. Ei ole kiirettä eikä stressiä.

Vierailija
5/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä tehdä ruokaa ja siivota joka päivä. Tee ainakin kolmen päivän ruoat kerralla. Aamu- ja iltapalan osaa kaikki kouluikäiset jo ottaa itse. Tuleeko sotkua nyt kovin paljon, jos olette vain muutaman tunnin illasta kotona? Enemmän vaatteita niin ei tarvitse joka päivä olla pesemässä. Ja koko perhe osallistuu sitten siivoukseen!

Vierailija
6/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika sama, netflixin aikana pyörii pesukone loppuun ja pyykit kuivumaan ennen nukkumaan menoa vaikka ei jaksaisi.

Käytätkö 30 min pikaohjelmaa vaatteiden ja astioiden pesuun?

Vierailija
7/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: annatko sä myös miehellesi viikkorahaa tai pari euroa noista auttamisista? Niinhän pikku apulaisille on tapana antaa.

Vierailija
8/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: annatko sä myös miehellesi viikkorahaa tai pari euroa noista auttamisista? Niinhän pikku apulaisille on tapana antaa.

En anna. Mies laittaa ruokaa ja pyörittää tiskikonetta, tekee pääsääntöisesti lumityöt ja lämmittää takan. Auttaa lapsia läksyissä. Vie välillä treeneihin. Korvaamaton apu.

Vierailija
9/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.30 kello soi ensimmäisen kerran

7.40 kello soi toisen kerran

7.50 kello soi kolmannen kerran, yleensä nousen sängystä. Napsautan teeveden kiehumaan ja laitan kaksi ruisleipäpalaa paahtimeen. Käyn vessassa. Käynnistän tietokoneen, laitan teen kuppiin ja leiville päällysteet, menen työhuoneeseeni ja syön samalla, kun luen sähköpostit ja katson  muut ajankohtaiset asiat.

10.00 aikoihin juon toisen kupillisen teetä, samalla selaan nettiä

12-14.00 välillä, riippuen palavereista ja muista töistä, pidän lounastauon. Syön  yleensä koneen äärellä.

16-17.30 lopetan työt. Lähden koiran kanssa lenkille.

Jos on vapaa ilta, teen lenkiltä palattuani päivällisvalmistelut (salaatin), hoidan jotain kotihommia, opiskelen, lueskelen, mitä milloinkin. 20.00 jälkeen lähden jälleen koiran kanssa lenkille. Sieltä palattua katan päivällisen. Syödään 20.30-21.30 välillä. Sen jälkeen jälleen opiskelen, luen tai katselen Areenalta tai Viddlasta jotain.

23-00 aikoihin nukkumaan

Usein on iltamenoja, esimerkiksi ensi viikolla kaksi kokousta ja yksi liikuntaharrastus.

Puoliso tekee tällä hetkellä yli puolet kotitöistä, koska hänellä on enemmän aikaa ja hän ei inhoa niitä yhtä paljon kuin minä. Minä maksoin aiemmin siivoojan, mutta tällä hetkellä hän ei käy meillä säännöllisesti. Sen sijaan vien puolisoni aika ajoin ulos syömään, kotimaanmatkoille (keväällä myös ulkomaanmatkalle), maksan yhteisiä harrastuksia jne.

Vierailija
10/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ennätän tekemään niin paljon kaikkea mitä vain haluan tehdä...nykyisin.

Olen eläkkeellä.

Vierailija
11/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mies auttaa kodissa ja ruoanlaitossa" Miksi?! Miksi kotityöt ovat sinun vastuullasi?

Vierailija
12/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys, pyykit kuivumaan, lumityöt ym. ensimmäiset hommat.

Lapset ylös, ruokinta, kouluun lähetys.

Aamupala, töitä, lounas, töitä.

Lapset kotiin, ruokinta.

Lapset harrastuksiin, itse kävelylle, kuntosalille tai kauppaan.

Kotiin, iltapalat, hetki vapaata kun vaimo hengaa lasten kanssa.

Nukkumaan. Hyvällä tuurilla ehkä vielä iltapanot.

Vierailija
13/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt arjesta aika mutkatonta. Ruokaostokset netistä kerran viikossa, kerralla kokataan iso satsi niin ei joka päivä tarvitse.

Kotona on vähän tavaraa ja paikka kaikelle, kerran viikossa siivotaan ja se riittää.

Lapsilla ei ole tolkuttomasti harrastuksia.

Lapsia ei tarvitse kenenkään ruokkia ja lähetellä aamulla, kun ottavat itse aamupalaa ja menevät kouluun. Ja kaikki neljä perheenjäsentä tietysti tekevät osuutensa kotona.

Vierailija
14/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kotityöt ovat sinun vastuullasi ja mies vain auttaa?

Vierailija
15/15 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö 30 min pikaohjelmaa vaatteiden ja astioiden pesuun?

Ei vaan se laitetaan jo aiemmin päälle mutta kestää sen aikaa että ehtii katsoa netflixin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä