Miehet eivät pidä ujoista naisista
Olen saanut kokea tämän monet kerrat. Olen ihan sinut sen kanssa, että kaikki eivät pidä minusta. En myöskään oleta miesten olevan kiinnostuneita minusta - viihdyn itsekseni enkä etsi suhdetta.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi esimerkiksi illanvietossa joku tutun tuttu (mies) kokee tarpeelliseksi tulla kertomaan, että vaikutan liian ujolta ja aralta. Tylsäksikin on sanottu. Näin on käynyt silloinkin, kun omasta mielestäni olen ollut ihan rento ja jutellut ihmisten kanssa ihan normaalisti.
Mitä ihmettä tuollaisessa voi olla taustalla? Eli siis miehet, joita kohtaan en ole osoittanut mitään kiinnostusta, tulevat kertomaan minulle, että olen heidän mielestään "liian ujo" ja epäkiinnostava. Liian ujo - mihin?
Mitä ihmettä tuollaiseen voi edes vastata? "Ööö, kiitos tiedosta. Kiva kun kerroit!"
Kommentit (95)
M55 kirjoitti:
Pidetäänhän, mutta tulee tunne että tuo varmaan vihaa mua.
Tämä tuhannesti. Ja näinä aikoina ei tulisi mieleenkään lähestyä sellaista naista.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään ujoista naisista. Mutta en AP:n kaltaisista ujoista naisista. Tee meille palvelus ja pysy sinkkuna. M27
Niin katsos, kun se oletettu ujous (joka voi kaiken lisäksi olla väärä oletus) ei tarkoita samaa kuin alistuvuus. Ap vaikuttaa sanavalmiilta ja määrätietoisella sekä lisäksi loogiselta. Ymmärrän, että looginen ja älykäs nainen ärsyttää miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään ujoista naisista. Mutta en AP:n kaltaisista ujoista naisista. Tee meille palvelus ja pysy sinkkuna. M27
Kenelle meille? Puhut ensin yksikössä ja sitten monikossa. Ajatteletko edustavasi koko mieskuntaa mielipiteesi kanssa?
Eiköhän ap osaa sinut kiertää, no worries.
Vierailija kirjoitti:
Joku pelimiesoppaita lukenut negaaja-maailmanmieskö se siellä?
Minulle on ihan ok, jos miehet eivät pidä minusta. Kun vain antaisivat minun olla rauhassa, kun vietän iltaa kaverini kanssa. On epäkohteliasta keskeyttää toisten juttelu. Sekin on epäkohteliasta, että alkaa jankata ventovieraalle tämän oletetuista luonteenpiirteistä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että looginen ja älykäs nainen ärsyttää miehiä.
No ei todellakaan ärsytä. Sen sijaan sellaiset ärsyttävät jotka kuvittelevat olevansa loogisia ja älykkäitä, mutta eivät sitä selvästikään ole.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on kokemusharha. Hän on ujona naisena 100%:n varmasti passiivinen eikä tee aloitteita, joten hänelle tulee juttelemaan vain ekstrovertit ja ujoista ne jotka ovat juoneet itsensä estottomiksi ja toisaalta rutinoituneet pelimiehet ja ne epätoivoiset miehet jotka käy läpi kaikki. Toki osa ekstroverteistä, varsinkin ne kovaäänisimmät ja eniten omasta äänestä tykkäävät, voi pitää ap:sta, mutta se että ovatko kiinnostuneet parisuhteesta ap:n kanssa on eri juttu. Itse ujona ja syrjäänvetäytyvänä introverttina en juuri koskaan pääse kuin juuri siihen vaivautuneeseen keskusteluun ap:n kaltaisten naisten kanssa. Räpätätejä en kuitenkaan siedä, joten ainoa vaihtoehto on joku ambivertti, joka osaa myös kuunnella.
Eihän tämä ketju edes koske aloitteentekemistä tai parisuhteita. Kerroin vain oman kokemukseni siitä, että jotkut juntit tulevat häiritsemään illanviettoani, tekevåt minusta oletuksia ja tämän jälkeen kertovat, että he eivät pidä joistain piirteistäni tai etten kelpaisi heille.
En ole etsimässä ketään enkä edes oleta, että kukaan tekisi minulle "aloitteita". Olen vain niin ihmeissäni tuosta kokemastani negaamisesta, että päätin tehdä tämän ketjun.
Edelleen; Minulle on ihan ok, jos miehet eivät viehäty minusta. On ihan ok, jos kukaan ei tee minulle aloitetta. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi joku ventovieras tai puolituttu pitää oikeutenaan alkaa arvostella minua. Välillä tuntuu, että tarkoitus on todellakin loukata tai sivaltaa.
En vsin ymmärrä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujous ei haittaa. Itsekin entisenä ujona joka pakotti itsensä sosiaalisemmaksi ymmärrän hyvin. Ujoista vaan ei tiedä saako lähestyä joten se jää yleensä tekemättä. Kukapa sitä haluaisi pahoittaa toisen mieltä.
Huvittavintahan tässä on se, että nuo miehet päättivät lähestyä minua vain kertoakseen, etten kelpaisi heille. Eli mikä mahtoi olla lähestymisen pointti? Vallankäyttö? Vai kenties jokin irrationaalinen toive siitä, että muuttuisin yhtäkkiä heidän makuunsa sopivammaksi?
- ap
Jotenkin vaan hankala uskoa, että tuollaisia miehiä on. Mikä ihme tuossa on pointtina?
Vierailija kirjoitti:
Sellasille voi vastata jotain että ai en ees huomannut sua, ja sitten jatkaa omaa juttuaan mitä olit tekemässä, vaihtaa paikkaa.
Voi myös sanos sori en kuullut mitä sanoit ja vaihtaa paikkaa. Jos sanoo saman uudestaan, niin sanot sori en kuule on niin kova meteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujous ei haittaa. Itsekin entisenä ujona joka pakotti itsensä sosiaalisemmaksi ymmärrän hyvin. Ujoista vaan ei tiedä saako lähestyä joten se jää yleensä tekemättä. Kukapa sitä haluaisi pahoittaa toisen mieltä.
Huvittavintahan tässä on se, että nuo miehet päättivät lähestyä minua vain kertoakseen, etten kelpaisi heille. Eli mikä mahtoi olla lähestymisen pointti? Vallankäyttö? Vai kenties jokin irrationaalinen toive siitä, että muuttuisin yhtäkkiä heidän makuunsa sopivammaksi?
- ap
Jotenkin vaan hankala uskoa, että tuollaisia miehiä on. Mikä ihme tuossa on pointtina?
Kyllä tuollaisia on. Etenkin opettajissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Kyllä niitä on. Nuorena baareissa tuli törmättyä noihin. Lopetinkin sitten baareissa käymisen vähitellen kokonaan, koska siellä tuli vain epämiellyttävä ja ulkopuolinen olo.
Itseäni kyllä kiinnostaisi oikein hyvin rintava ja nainen, eikä haittaisi myöskään, jos hänellä olisi iso takamus myöskin! Itselläni juttua kyllä riittää tarvittaessa, niin ei ujon naisen tarvitsisi muuta kuin istua pihakeinussa söpö puna poskillaan ja syödä kanssani raparperipiirakkaa vaniljakastikkeen kera. Ruokajuoman voisi ujo nainen valita, mikä hänelle sopisi.
Kaikki suomalaisethan ovat ujoja, kun vertaa muihin kansakuntiin.
Vastaa takaisin jotain loukkaavaa - jokaisella miehellä on heikko kohtansa, myös ns. itseään hyvännäköisinä pitävillä. Vastauksia kannattaa miettiä etukäteen, ettei jää jauhot suuhun tositilanteessa.
Toki voi sanoa, että olenkos kysynyt sinulta jotakin ja kun en ole kysynyt, sinun ei odoteta muuta kuin pitävän suusi kiinni. Tai nostaa kovaan ääneen meteli siitä, mitä tuo nolla kehtasi äsken kysyä/sanoa. Osoita vaan halveksuntaa kaikin mahdollisin keinoin, alista sanallisesti, anna palaa, niin ettei nollan tee mieli kysellä tai kommentoida vastaavaa toistamiseen (muiltakaan naisilta). Huonokäytöksiset mammanpojat lyttyyn vaan!
Vielä vähemmän naiset pitää ujoista miehistä..
Minä olen ujo vieraiden ihmisten kanssa, mutta puhelias tuttujen kanssa.
Poikaystäväni valittaa miten ärsyttävää oli kun hänen exänsä teki tuttavuutta jokaisen vastaantulijan kanssa + kehuu minua, kun pidän yksityisadiat yksityisinä enkä juorua kenenkään asioita eteenpäin.