Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet eivät pidä ujoista naisista

Vierailija
08.12.2022 |

Olen saanut kokea tämän monet kerrat. Olen ihan sinut sen kanssa, että kaikki eivät pidä minusta. En myöskään oleta miesten olevan kiinnostuneita minusta - viihdyn itsekseni enkä etsi suhdetta.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi esimerkiksi illanvietossa joku tutun tuttu (mies) kokee tarpeelliseksi tulla kertomaan, että vaikutan liian ujolta ja aralta. Tylsäksikin on sanottu. Näin on käynyt silloinkin, kun omasta mielestäni olen ollut ihan rento ja jutellut ihmisten kanssa ihan normaalisti.

Mitä ihmettä tuollaisessa voi olla taustalla? Eli siis miehet, joita kohtaan en ole osoittanut mitään kiinnostusta, tulevat kertomaan minulle, että olen heidän mielestään "liian ujo" ja epäkiinnostava. Liian ujo - mihin?

Mitä ihmettä tuollaiseen voi edes vastata? "Ööö, kiitos tiedosta. Kiva kun kerroit!"

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vika teissä ole. Alkoholia käyttävät miehet sanovat kaikenlaista arjessa tai ehkä haluavat tylyttää muita, ellei se ole tyhmänä kysytty - tekevät oletuksia.

Vierailija
42/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan olleet kiinnostuneita sinusta, mutta ujoutesi on ainoa piirre sinussa mikä haittaa. Se on kyllä ymmärettävää, koska ujoihin ihmisiin on TODELLA vaikea tutustua ainakin itselle se on vaikeaa.

Mutta joo, eihän tuo ole kohteliasta sanoa ja ihan hyvä vaan että et tuollaisia miehiä tapaile, jotka luulevat että on ok sanoa noin. Ujoudesta pääsee kyllä eroon jos haluat.

- entinen erittäin ujo nainen

Vaikea tutustua? Nuo tilanteet olivat sellaisia, että olen jutellut jonkun kanssa ja sitten joku mies on tunkenut itsensä siihen keskusteluun ja hetkeen aikaa kuunneltuaan on kertonut, että olen hänen mielestään epäkiinnostava. Yleensä syynä on juuri tuo oletettu ujous tai jokin muu vastaava persoonaan liittyvä seikka.

Minä en yrittänyt tutustua noihin tuppautujiin sen kummemmin, kohtelin heitä neutraalisti. He itse siis tunkivat tilanteeseen ja hetken päästä ilmoittivat, että olen epäkiinnostava. Vaikka en siis ollut heidän mielipidettään kysynyt.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ap:sta <3

M

Vierailija
44/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et menettänyt mitään. Tuollaiset miehet on yksinkertaisesti törppöjä.

Vierailija
45/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Paitsi jos on erittäin kaunis ja ujo semmoisella söpöllä tavalla, eikä "jäyhällä ja jäykällä ja vaivaannuttavalla" tavalla. Mitä olen itse tuttavapiiriä tarkkaillut, niin ujous ja introverttiys minusta molemmilla sukupuolillakin oikeastaan ennustaa enemmän vastoin tahtoaan sinkuksi jäämistä kuin ulkonäön "taso". Iloiset, sosiaaliset ja avoimet tuntuvat löytävän yleensä seuraa helposti. Ujoille ja sulkeutuneille se on vaikeampaa, jopa kauniille.

Mä muistan kun opiskeluaikana kävin joskus baareissa opiskelukumppanin kanssa, hän oli todella silmiinpistävän kaunis. Minä taas olin semmoinen keskitason tavis, naamasta ihan ok meikattuna, mutta lyhyt ja persjalkainen ja hiirenharmaa. Miehet katselivat enemmän sitä kaveriani, mutta häntä ei lähestytty useinkaan, ja jos lähestyttiin, hänen ujoutensa tulkittiin torjunnaksi tai ylimielisyydeksi. Tässä kävi vielä sellainen hauska kierre, että hän päätteli että hänen ulkonäkönsä ei kelpaa, ja alkoi yhä enemmän laittautua, pukeutua näyttävämmin - ja miehet "pelkäsivät" vielä enemmän. Ja jotkut kun uskaltautui (usein tarpeeksi rohkaisua. nautittuaan) juttelemaan, usein totesivat juurikin että hän on tylsä. Ei todellakaan ollut, mutta ei osannut vieraan ihmisen kanssa ensitapaamisella tosiaan rennosti jutella vaan se oli sellaista vähän jäykkää ja jännittynyttä. Lopulta hän kyllä löysi poikakaverin itselleen, ja tämä mies sanoi että hänellä oli maine "jääkuningattarena", ja että hänkin oli uskaltanut lähestyä vain koska oli juonut liikaa ja menettänyt kaiken itsesuojeluvaiston :D

Näin se on, useat miehet ovat ottaneet onkeensa vahvasti tämän jenkkileffojen toitottaman totuuden siitä, että ei muka kannattaisi lähestyä ulkonäöllisesti "oman kilpailuluokan" ylittäviä naisia. Ihan helppo kuvitella, että perusnätti nainen saa enemmän lähestymisyrityksiä kuin kuvankaunis.

Monet meistä miehistäkin välttelevät epäonnistumisen kokemuksia ja kokevat torjumisen noloksi, joten liian kaunista jätetään lähestymättä.

Vierailija
46/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeää negging-käytöstä. Ehkä nuo miehet kokevat sinut viehättäväksi, ja sitten defensseissään heittävät tuollaisia toteamuksia.

Ehkä eivät. Yleensä nuo ujot naiset ovat harmaahiirulaisia ulkonäöltään ja monesti ujous on seurausta pojilta tulleesta kohtelusta koulussa. Töissä sattui hauska tapaus kun eräs työkaveri muisti, että harjoittelussa ollut seksivapaa ujo tyttö oli poika:D korjasin sitten että eikös se ollut tyttö.

Kaunis ja seksikäs ujo nainen toki on viehättävä, kerran olen sellaisen kanssa treffeillä ollut.

Itse olen suht hyvännäköinen ujo nainen, siis sellainen, jota lähestytään kadullakin. Olen törmännyt sellaiseen että tutustumisen myötä luonteeni on ollut selkeästi pettymys, kun ulkonäköni perusteella on ehkä kuviteltu jotain muuta. Olen tullut jätetyksikin siksi, kun olin kuulemma liian sulkeutunut.

Sulkeutuneeseen on mahdotonta tutustua, ja kai ujo voi olla lisäksi sulkeutunut, mutta synonyymeja ne eivät ole.

Niin, mikä ero näillä sitten on? Minulla ujous ilmenee yleensä niin, etten kovin helpolla avaudu uusille ihmisille, ja kai sen voi tulkita myös sulkeutuneisuudeksi. Riippuu kyllä todella paljon seurasta ja yleisestä ilmapiiristä, kuinka paljon annan itsestäni. Toisen ujon seurassa saatan olla hyvinkin avoin, kun taas ulospäinsuuntautuneen höpöttäjän kanssa menen täysin kipsiin.

Ulospäinsuuntautunutkin ihminen voi valitessaan olla sulkeutunut, ja omien kokemusteni perusteella ujokin alkaa avautumaan, kunhan juttukumppani osaa antaa aikaa ja myös olla kuuntelijana.

Vierailija
47/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut tykkäävät. Oma mies on tosi sosiaalinen ja menevä tyyppi, tykästyi silti minuun -todella ujoon ja hiljaiseen naiseen :)

Harmi kun ei toimi toisin päin :(

Ujosta ja hiljaisesta miehestä ei tykkää ujot, eikä sosiaaliset, menevät naiset.

Vierailija
48/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäisimpä ujon naisen 👍

Vierailija
49/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Mitä minä tällä tiedolla teen? Miksi ventovieraat miehet tulevat kertomaan minulle, että he joko pitävät minusta tai eivät pidä minusta? Vaikka eivät tunne minua lainkaan tai korkeintaan tietävät minusta hyvin vähän?

- ap

Vierailija
50/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ujous on ihan söpöä naisella.

Muttei miehellä. Miehekäs pitää olla.

Vierailija
51/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeää negging-käytöstä. Ehkä nuo miehet kokevat sinut viehättäväksi, ja sitten defensseissään heittävät tuollaisia toteamuksia.

Ehkä eivät. Yleensä nuo ujot naiset ovat harmaahiirulaisia ulkonäöltään ja monesti ujous on seurausta pojilta tulleesta kohtelusta koulussa. Töissä sattui hauska tapaus kun eräs työkaveri muisti, että harjoittelussa ollut seksivapaa ujo tyttö oli poika:D korjasin sitten että eikös se ollut tyttö.

Kaunis ja seksikäs ujo nainen toki on viehättävä, kerran olen sellaisen kanssa treffeillä ollut.

Itse olen suht hyvännäköinen ujo nainen, siis sellainen, jota lähestytään kadullakin. Olen törmännyt sellaiseen että tutustumisen myötä luonteeni on ollut selkeästi pettymys, kun ulkonäköni perusteella on ehkä kuviteltu jotain muuta. Olen tullut jätetyksikin siksi, kun olin kuulemma liian sulkeutunut.

Sulkeutuneeseen on mahdotonta tutustua, ja kai ujo voi olla lisäksi sulkeutunut, mutta synonyymeja ne eivät ole.

Niin, mikä ero näillä sitten on? Minulla ujous ilmenee yleensä niin, etten kovin helpolla avaudu uusille ihmisille, ja kai sen voi tulkita myös sulkeutuneisuudeksi. Riippuu kyllä todella paljon seurasta ja yleisestä ilmapiiristä, kuinka paljon annan itsestäni. Toisen ujon seurassa saatan olla hyvinkin avoin, kun taas ulospäinsuuntautuneen höpöttäjän kanssa menen täysin kipsiin.

Ulospäinsuuntautunutkin ihminen voi valitessaan olla sulkeutunut, ja omien kokemusteni perusteella ujokin alkaa avautumaan, kunhan juttukumppani osaa antaa aikaa ja myös olla kuuntelijana.

Noin se on minullakin. Ujous ilmenee vain vieraiden ihmisten seurassa, eli sijoittuu yleensä tutustumisen alkuun. Se taas kuinka nopeasti ujous hälvenee, riippuu täysin toisesta osapuolesta. 

Vierailija
52/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan olleet kiinnostuneita sinusta, mutta ujoutesi on ainoa piirre sinussa mikä haittaa. Se on kyllä ymmärettävää, koska ujoihin ihmisiin on TODELLA vaikea tutustua ainakin itselle se on vaikeaa.

Mutta joo, eihän tuo ole kohteliasta sanoa ja ihan hyvä vaan että et tuollaisia miehiä tapaile, jotka luulevat että on ok sanoa noin. Ujoudesta pääsee kyllä eroon jos haluat.

- entinen erittäin ujo nainen

Vaikea tutustua? Nuo tilanteet olivat sellaisia, että olen jutellut jonkun kanssa ja sitten joku mies on tunkenut itsensä siihen keskusteluun ja hetkeen aikaa kuunneltuaan on kertonut, että olen hänen mielestään epäkiinnostava. Yleensä syynä on juuri tuo oletettu ujous tai jokin muu vastaava persoonaan liittyvä seikka.

Minä en yrittänyt tutustua noihin tuppautujiin sen kummemmin, kohtelin heitä neutraalisti. He itse siis tunkivat tilanteeseen ja hetken päästä ilmoittivat, että olen epäkiinnostava. Vaikka en siis ollut heidän mielipidettään kysynyt.

- ap

Eihän tuollaisista miehistä kannata välittää. Korkeintaan kuitata kauniisti hymyillen: "Kiitos samoin."

Vierailija
53/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei noita kyllä synonyymeiksi voi todellakaan sanoa, olit sinä sitten millainen tahansa.

-eri, ujo muttei sulkeutunut

Voi olla myös sulkeutunut vaikkei olisi ujo

Vierailija
54/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tytöistä, jotka ovat ujoja seurassa mutta villejä makuuhuoneessa kahden kesken.

Vierailija
55/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemuksen mukaan moni mies kiinnostuu alkuun, mutta sitten alkaa valitus siitä, että olen liian ujo ja tylsä yms ja minun pitäisi muuttua.

Voiko olla, että ujous sekoittuu joidenkin mielessä alistuvuuteen (vaikkei sitä aina ole) ja tietynlaiset sitten helposti lähestyvät ja alkavat testaamaan, mikä menee vielä läpi?

Mulla oli joskus mahtava työkaveri, tosi ujon oloinen, kaunis ja hiljainen, mutta salavarma ja omasi aivan mahtavan pirullisen huumorin joka kävi ilmi kun tutustuttiin! Ja ei ollut yhtään tylsä, päinvastoin, kadehdin hieman salaperäistä auraansa.

Vierailija
56/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Mitä minä tällä tiedolla teen? Miksi ventovieraat miehet tulevat kertomaan minulle, että he joko pitävät minusta tai eivät pidä minusta? Vaikka eivät tunne minua lainkaan tai korkeintaan tietävät minusta hyvin vähän?

- ap

Vaikutat ilkeältä.

-eri

Vierailija
57/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei noita kyllä synonyymeiksi voi todellakaan sanoa, olit sinä sitten millainen tahansa.

-eri, ujo muttei sulkeutunut

Voi olla myös sulkeutunut vaikkei olisi ujo

Totta. Mutta mitä sitten on tutustumisen alun varautuneisuus/sulkeutuneisuus jos ei ujoutta? Kun kyseessä ei kuitenkaan ole pysyvä ominaisuus vaan sellainen, joka häipyy tutustumisen myötä.

Vierailija
58/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujo haluaa kertoa itsestään, mutta jännittää sosiaalisia tilanteita. Sulkeutunut ei halua puhua itsestään, mutta ei jännitä sosiaalisia tilanteita. Ihminen voi toki olla molempia.

Vierailija
59/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo nainen tarttuu miestä kädestä kun tämä on lähdössä treffeiltä, punastuu, kokoaa voimansa ja sanoo vaikka että älä jätä minua tänne ja sitten ollaankin jo suuteloissa ja loppu on historiaa tenavien juostessa jaloissa.

Vierailija
60/95 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujo haluaa kertoa itsestään, mutta jännittää sosiaalisia tilanteita. Sulkeutunut ei halua puhua itsestään, mutta ei jännitä sosiaalisia tilanteita. Ihminen voi toki olla molempia.

Okei, no sitten olen molempia. Puhun kyllä itsestäni mutta en mitään syvempää, jos en voi olla varma että keskustelukumppani on luotettava. Sosiaalisia tilanteita todellakin jännitän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä