Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on ollut kauhein taloyhtiö, jossa olet asunut?

Vierailija
08.12.2022 |

Olen kolmikymppinen ja muuttanut varmaan satoja kertoja (en oikeesti jaksa edes laskee, satoja niitä on kumminkin)

Yksi taloyhtiö jäi pahimpana mieleen. Muuan taloyhtiön puheenjohtaja pimpottaa ovikelloa koko ajan epäkohdista, mitä joku on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Ilmeisesti en kuunnellut sitten tarpeeksi tehokkaasti, kun pian koko taloyhtiössä kaikki alkoi olla meidän vika. Jos pyörät oli jätetty keskelle pihaa, ne oli tietenkin meidän pyöriä. Sitten oli yksi mäki, joka oli hiekoitettu tien kohdalta, ja lumet oli sulanut talven jäljiltä, niin minä olin kuulemma sen hiekoituskiven levittänyt nurmialueelle, eikä se ollut suinkaan lähtenyt lumen mukana nurmelle. Kuulemma kävelen niin leveästi, enkä vahdi lapsia ettei ne levitä.

Siihen aikaan keskummäinen 5v lapsi kysyi "miksi kaikki aikuiset vihaa meitä täällä?" Surullisena. Ajatella, että viskari ikäinen aavisti tuon.

Lisäksi jos laitoin isännöitsijälle viestiä, isännöitsijä oli heti kannellut taloyhtiön puheenjohtajalle, joka tuli pauhaamaan "älä kuormita isännöitsijää turhilla jutuillasi!!"

Lopulta yksi täti tuli pauhaamaan ovelle silmät sirrissä päihteistä, kuinka haisemme pahalle ja meidän pitää muuttaa pois. Ja että meidän muuttamisen jälkeen on tullut homeen tuoksua taloon.

Oli omistusasuntoja, melko pieni taloyhtiö ja olimme ainoat vuokralaiset.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteliä joka paikassa

Vierailija
2/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kammotuksia on kaksi. Ensimmäisessä niistä asuin nelisen vuotta sitten. Uusi talo, johon kaikki huoneiston vuokranneet muuttivat samana päivänä yhdellä rysäyksellä. Vähitellen alkoi porukkaa muuttaa pois kun asunnoissa ei toiminut netti saati puhelinyhteydet ja kellaritiloihin ja parkkihalliin tehtiin jatkuvasti yöaikaisia murtoaaltoja. Erikoiseksi murrot teki se, ettei niissä varastettu mitään, laitettiin vaan tiloja ja tavaroita säpäleiksi rälläkällä, kuseksittiin verhoiluja ja kankaita pilalle ja jonkun kellarikopissa olleen vauvanhaalarin päälle oli heitetty sie men nesteetkin. Kerrostalon parkkihalleineen osti lopulta joku sijoittajamiljonääri, joka ilmoitti meille asukkaille että ostatte kämpät itsellenne tai lähdette lätkimään - silloin meistä lähti loputkin.

Ja toinen taloyhtiö on sitten tämä nykyinen missä asun. Seinänaapureina kummallakin puolella ma aha nmuut tajaperheitä, joiden asunnoista tulee todella väkevä mausteinen haju, joka tarttuu vaatteisiin ja tunkeutuu omaan asuntooni. Heidän lapsensa käyttäytyvät todella huonosti - kirkumista, norsuntöminäjuoksua jopa tuntikausia, tottelemattomuutta, rapun kaiteiden hakkaamista, hyppimistä ja seinien potkimista. Alakerrassa asuu vielä soluasunnossa kolmen opiskelijapojan porukka, joka huutaa, räkänauraa ja paiskoo ovia pitkälle aamuyöhön. Isännöitsijä on täysin kädetön ja vetoaa siihen, että saa ra sis tin leiman jos puuttuu tähän menoon ja meininkiin.

Hatuttaa kun joutuu taas katselemaan uutta kämppää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varmaan ne halvemmat siellä junaradan varressa.

Vierailija
4/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon muuttanut tuhansia kertoja.

Vierailija
5/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, johon oli pesiytynyt liian monta parveketupakoitsijaa, jotka eivät millään ymmärtäneet miten se heidän tuapkoitinsa aiheuttaa terveysvaaraa muille. He tietenkin olivat vuokralla, heillä kun ei ollut varaa ostaa omaa asuntoa (koska päihteidenkäyttö). Myytiin oma asuntomme pois aika nopeasti, anteeksi vain uusille asukkaille. Se oli vielä vanhan tupakkalain aikaa, jolloin tarvittiin kaikkien osakkaiden suostumus parveketupakointikieltoon. Tällä hetkelläkin taloyhtiössä on sama meininki menossa. Asuntojen hinnat ovat laskusuunnassa ja se mitä muilta vanhoilta naapureilta olen kuullut, niin moni ostaja jättää hyvin alhaisen tarjouksen sillä perusteella, että kun naapurissa tupakoidaan parvekkeella (alentaa asunnon hintaa). Onneksi myytiin ajoissa. Nykyisessä taloyhtiössä ei saa tupakoida edes taloyhtiön pihalla.

Vierailija
6/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ostanut asunnon.

Silloin kaikki osakkeenomistaja- asukkaat ovat samanarvoisia.

( Vale. Eivät ole. On aina olemassa johtoporras, joka luulee olevansa jitain enemmän. :D)

Vierailija
7/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla nyt ostaa edullista asuntoa, jonka yhtiöllä on valtavat velat, vaikka ko. as. tonttiosuus on maksettu ja vuokralainen olisi valmiina.

Vierailija
8/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitkä on täynnä vanhuksia tai eläkkeellä olevia ylipäätään, mitään muuta tee kun istuu ovien edessä kytiksellä aamusta iltaan. 

Vierailija
9/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen, jossa naapurina asuu 24/7 remonttirane, jolla on patoutunut vimma tehdä remonttia. Jos remonttia ei ole, sitten muuten vain paukutetaan pattereita ja hakataan lattiaa. 

Vierailija
10/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin kaupungin vuokra asunnossa,alue itä. Ei mitään valitamista. Kylmä tietysti, kun kauko lämpö  tulee se lämpö ja lämpöä alenettu.Samassa jmassa mutkin. Parveke tupakoinista astmatikona sama asia.Aina on yksi itsekäs, joka ei noudata sääntöjä ja menen sinne pihalle tupakalle,missä mutkin käy.Mutta on kerostalossa misään täydelistä?Mutaisin rivarin mutta vuokra asuntoina kovat vuokrat kuin vuokra asunut luhti talojen ,on meinaan niitäkin Helsingin kaupungin asuntoina ja paljon,kuin osaketaloissa asuntoja Helsingin kaupungin. Joten kaikilla ei nissäkkään omistusasuntoa,

Vierailija
11/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttanut satoja kertoja? Tässä kohtaa sivuutan p**kapuheena koko jutun.

Vierailija
12/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa siis useamman kerran vuoteen. Ilmeisesti jättää vuokrat maksamatta, jolloin saa heti parin kk jälkeen häädön ja joku hyväuskoinen vuokranantaja vuokraa uuden asunnon. Sitten taas sama ralli.

Vierailija
13/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa siis useamman kerran vuoteen. Ilmeisesti jättää vuokrat maksamatta, jolloin saa heti parin kk jälkeen häädön ja joku hyväuskoinen vuokranantaja vuokraa uuden asunnon. Sitten taas sama ralli.

Satoja kertoja = vähintään 200 kertaa. Nyt 30v ja sanotaan, etää 18v alkaen aloittanut muuttorumbat = 12v muuttamista. Tällöin hän on muuttanut vähintään 17 kertaa vuodessa joka vuosi tähän mennessä.

Vierailija
14/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

De har nog alla varit minst helt OK. I gamla bolag var man nöjd då det fanns invånare som visste om gammalt bygge och behövligt underhåll. Det kändes tryggt och höll egendomen intakt. Inget att klaga över.

De som har bott i rysliga bostadsbolag kunde fundera på en hur stor del av problemen de själva har varit?

Vierailija
15/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satoja kertoja = vähintään 200 kertaa. Nyt 30v ja sanotaan, etää 18v alkaen aloittanut muuttorumbat = 12v muuttamista. Tällöin hän on muuttanut vähintään 17 kertaa vuodessa joka vuosi tähän mennessä.

Jospa jo vanhemmat ovat opettaneet moisille tavoille? Mitäs niitä vuokria makselemaan, aina löytyy jostain katto pään päälle.

Vierailija
16/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai jos nyt matikassa vähän maalataankin leveällä pensselillä, niin tiheiden muuttojen syyt ja tapa, miten itse on eletty taloyhtiössä (omaa toimintaa ap ei tarkastele millään tavalla) jää tässä vähän auki. Jos ongelma on toistuva eri paikoissa, niin pakostakin itse on osa ongelmaa. Ellei ole sitten melko hienovaraisesti kerrankin viritelty provo koko aloitus.

Vierailija
17/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina muta, sinä asu.

Vierailija
18/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä muutin kunnan vuokra asuntoon. Sitten menin armeijaan. Minulle alki tulla valituksia ja varoituksia bileistä ja metelistä. Olin kuulemma pitänyt paljon bileitä ja meteliä  viikolla ja viikonloppuisin. Aina kun menin kotiin armeijasta lomille niin oli tullut valitus lappuja alakerran naapurilta. Se oli valittanut isännöitsijälle minusta vaikka en ollut edes kotona. Isännöitsijä oli uskonut sitä alakerran naapuria. No sitten tulin kerran taas lomille kotiin armeijasta niin minun asunto oli tyhjä. Kaikki viety ja ihmettelin että mitä vittua. Sain selville että isännöitsijä oli tyhjentänyt minun asuntoni koska en ollut vastannut häätö ilmoitukseen. Menin isännöitsijä toimistoon riehumaan ja uhkasin vetää turpaan sitä. Yritin selittää sille että minä olen ollut armeijassa. En ole voinut pitää bileitä enkä meteliä. Armeija vaatteet päällä olin siellä. Nappasin sitten sen pöydältä tietokoneen ja heitin ikkunan läpi. Menin sitten tekee rikos ilmoituksen isännöisijästä. Kuukausien päästä minä voitin ja se tuomittiin 22000 euron korvauksiin. Hovissa summa nousi 28300 euroon. Oikeudessa selvisikin että minun naapuri oli niitä bileitä pitänyt ja minä olin saanut kaikki syytteet.

Vierailija
19/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet koditon ja muutat parin päivän välein

Vierailija
20/21 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan asunut kauheassa taloyhtiössä. Jokaisessa olen myös elänyt ihmisiksi.