Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin vanha mies haukkui teinin kun tämä ei tervehtinyt rapussa

Vierailija
08.12.2022 |

Niin olisihan se ollut kohteliasta tervehtiä, mutta oli kuulokkeet päässä omissa ajatuksissaan ja kiire bussiin. Kuulin sisälle asti kun mies huusi, että mikset tervehdi. Kumpi käyttäytyi huonommin mielestänne?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miket opeta kakarallesi tapoja?

Sellaisia tapoja kuin ventoviraille ihmisille karjuminen rapussa? 

Eipä olis tullut sitäkään karjumista, jos pentu osaisi tervehtiä. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
22/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu naapurit kasvattamaan kun kotona ei ole viitsitty. Pisteet miehelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen perusoletus joku tervehtiminen on? En minä kerrostalossa asuvana tervehdi naapureita. Enkä kyllä tervehtisi muissakaan talomuodoissa. Tervehdin tuttuja ja sellaisia joiden kanssa haluan jatkuvaa kanssakäymistä. Naapurit nyt vaihtuu jatkuvasti eikä minulla ole olettamaa että he olisivat jollain tavalla osa elämääni. Kaupan kassa tai bussikuski on eri asia, koska ovat minulle palveluja tarjoamassa, mutta naapuri on minulle täysin nobody.

Miksi kaupan kassa tai bussikuski ovat poikkeuksia; heitä tervehdit, naapuriasi et?

Kaupankassat ja bussikuskit tarjoavat sinulle palveluksiaan, koska sinä maksat niistä ja he saavat palkkansa.

Vierailija
24/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat yhtä tyhmiä. Asiatonta mennä ihmistenilmoille niin ajatuksissaan ettei tajua ympäristöään, taitaa olla liian helppo elämä..

Miksi pitää reagoida johonkin randomiin rapussa, jolle tämä ole uhka?

Vierailija
25/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miket opeta kakarallesi tapoja?

Sellaisia tapoja kuin ventoviraille ihmisille karjuminen rapussa? 

Törkeästi käyttäytyviä saa ojentaa.

Törkeää käytöstä olisi ollut keskarin näyttäminen tai rappukäytävän sotkeminen graffiteilla, mutta ehkä ei kuitenkaan ohi kulkeminen tervehtimättä

Vierailija
26/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuorille opeteta enään edes peruskäytöstapoja? Vanhempaa ihmistä tervehditään aina, pysähdytään, katsotaan silmiin, pieni kumarrus tai niiaus ja kellonaikaan sopiva tervehdys. Näin helppoa!

"Hyvää iltapäivää herra Virtanen!"

Vierailija
27/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekeskeinen minä minä narsisti papa kerjää turpaansa.

Vierailija
28/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin käymässä siskoni luona Ranskassa. Talon rapussa joka ikinen penska osasi sanoa bonjour, vaikka olin ventovieras. Ja vaikka penska kulki yksin, ilman vahtivaa vanhempaa.

Vierailija
29/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei naapurin mummo tervehtinyt koskaan, jos olin yksin, mutta vanhempieni seurassa kyllä tervehti.

Vierailija
30/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen perusoletus joku tervehtiminen on? En minä kerrostalossa asuvana tervehdi naapureita. Enkä kyllä tervehtisi muissakaan talomuodoissa. Tervehdin tuttuja ja sellaisia joiden kanssa haluan jatkuvaa kanssakäymistä. Naapurit nyt vaihtuu jatkuvasti eikä minulla ole olettamaa että he olisivat jollain tavalla osa elämääni. Kaupan kassa tai bussikuski on eri asia, koska ovat minulle palveluja tarjoamassa, mutta naapuri on minulle täysin nobody.

Taidat asua jossain vuokrakasarmissa, jos naapurit vaihtuvat yhtenään. No, niissä taloissa asuukin porukkaa, jolla ei ole käsitystä peruskäytöstavoista ja kohteliaisuudesta.

Säälittävyyden huippu on tyypit, jotka arvottavat ihmisiä asunnon hallintamuodon perusteella. Häpeä kermaperse. 

Valitettavasti on niin, että elämänkoulu näyttäytyy vahvana noissa kaupunkien vuokrataloissa ja lähiöissä, joinne kukaan normaali ihminen ei haluaisi muuttaa.

Kiitos, että korostat sitä, mitä tarkoitin. Hyvien tapojen mukaista siis on suhtautua alenutavasti muihin ihmisiin ja jaotella ne normaaleihin ja epänormaaleihin. Tätä sinä siis pidät hyvän tavan mukaisena käytöksenä - huutamisen lisäksi. 

Ymmärrän, ettet tule koskaan ymmärtämään, mutta päälle liimatut käytöstavathan eivät kenestäkään tee sivistynyttä. Sinä olet ylimielinen snopi ja et osaa kunnioittaa aidosti kanssaihmisiä vaan määrität ihmisen arvon mm. omaisuuden (tai sen kuvitellun määrän) perusteella. 

Edelleen. Häpeä ylimielinen kermaperse. Vaikka et ehkä ymmärrä mitä. 

Vierailija
31/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kasvatettu, ja yleensä tervehtiikin, ainakin silloin kun itse olen nähnyt, mutta nyt varmaan jäi sitten välistä, kun keskittyi bussiin ehtimiseen. Mutta toivottavasti endi kerralla taas tervehtii. Ap.

Vierailija
32/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo teini-ikäinen eikä vieläkään osaa tervehtiä?

Vierailija
33/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sulatin jään kerran vanhan jäärän kanssa. Naapuriin muutti mies, joka ei tervehtinyt ensimmäisellä eikä toisella kerralla. Mulkoili vain. Kolmannella kerralla hän seisoi pihassa ja pysähdyin kohdalla ja sanoin päivää kovalla äänellä. Mies purskahti nauruun. Juu jäätiin juttelen koronasta ja wc paperista. Tulin juuri kaupasta hirveä paperipaali pulkassa.

Olisikohan pitänyt karjua ja räyhätä tuolle miehelle?

Vierailija
34/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti paappo rähjää myös niille aikuisille ja vanhuksille jotka eivät tervehdi. Niitä on hämmentävän paljon.

Vierailija
35/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattatta tuossa on jäänyt tuo mies. On se kumma, kun huono käytös muuttuu hyväksi, kunhan vain vuosia tulee lisää. 

Vierailija
36/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti paappo rähjää myös niille aikuisille ja vanhuksille jotka eivät tervehdi. Niitä on hämmentävän paljon.

Tuskin rähjää. Suomessa vain lapsia ja nuoria vaaditaan käyttäytymään kuin aikuiset. Aikuiset (niinkuin ap:n pappa ja sitä symppaavat av mammat) saavat käyttyä kuin uhmaikäiset taaperot. 

Vierailija
37/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papalla alkaa muistisairaudet viiraamaan. Se on kohta laitoksessa, piruako sitä miettimään. Jos ei sairauden vuoksi niin joku teiniporukka pieksee sen sinne jos jatkaa huutelua herran vuonna 2022 jossa ikä ei enää tuo automaattista kunnioitusta.

Vierailija
38/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutamalla varmistaisi omalla kohdallani ainakin sen että en varmasti tervehtisi myöskään jatkossa. Luultavasti käyttäytyy kuitenkin nuorempiakin kohtaan samoin huutamalla kun asiat eivät mene juuri kuin pappa itse haluaa. Pitäisin pelottavana naapurina ja karttaisin parhaani mukaan. Koskaan tiedä milloin naksahtaa pahemmin.

Vierailija
39/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sulatin jään kerran vanhan jäärän kanssa. Naapuriin muutti mies, joka ei tervehtinyt ensimmäisellä eikä toisella kerralla. Mulkoili vain. Kolmannella kerralla hän seisoi pihassa ja pysähdyin kohdalla ja sanoin päivää kovalla äänellä. Mies purskahti nauruun. Juu jäätiin juttelen koronasta ja wc paperista. Tulin juuri kaupasta hirveä paperipaali pulkassa.

Olisikohan pitänyt karjua ja räyhätä tuolle miehelle?

Tietenkin. Hänethän oli jätetty kasvattamatta. Koskaan ei ole liian myöhäistä. 

Ai sori, ne käytöstavat koskikin vain teinejä. 

Vierailija
40/101 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, tervehdin tai en mutta pakollista sen ei saa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan