Jos saisit nyt tukia "nettona" 1550e/kk, niin menisitkö töihin josta tienaa bruttona 1640e?
Tuo 1550e pitää sisällään maksetun 890e vuokran, sähkölaskun 100e+ ja perustoimeentulotuen osan 532e.
Töihin mennessä tuolla palkalla jäisin rahallisesti tappiolle jo heti verojen jälkeen, ja vielä lisää kun miinustetaan työmatkakulut
Miten on, menisitkö sinä?
Kommentit (48)
En. Minä menisin ahtaajaksi ja saisin tuplasti tuon verran.
Menisin. Vaikka kokisin kiusausta jäädä kotiin ylpeys ei antaisi periksi.
Vierailija kirjoitti:
Poistoon imbesilli jankkaaja.
Mitä tarkoitat?
Jos työ olisi mielenkiintoista ja sen myötä voisin päästä paremmin palkattuun uuteen työhön, niin joo.
Olen elämäntapatyötön ja en saa lähellekään tuollaisia tukia. Töihin en menisi edes viiden tonnin palkalla.
Tässä mitään selkärangattomia paskoja sentään olla!
Työssäkäynti tuo niin paljon muita hyviä puolua elämään että menisin.
mene hoitajaksi. niiden palkka nousi juuri 3600 eurosta 4600 euroon
Jos katsot tulevaisuuteen ja eläkesummaan, niin menisin. Töissä pääset myös työterveyden piiriin, joka on parempi, kuin julkinen.
Ja sitten siihen tosiasiaan. Jos joku oikeasti voi mietiä tällaista, niin tuet ovat liian suuret. Työnteon pitäisi aina olla tulonlähde numero 1. Eli, jos ei maita, niin apetta pitää vaihtaa. Ei tule olla mitään subjektiivista oikeutta asua asunnossa jossa ei ole varaa asua. Ei tule olla mahdollista elää elämää, johon ei ole varaa tai jota ei halua itse kustantaa. Eli asumistuet pois, paikka työttömien asuntolaan ja
"ruoka/viihdykeraha" kuponkeina asuntolan ruokalaan, jossa saa juuri sen minkä tarvitsee. Jos haluaa enemmän, niin sitten sinne työnhakujonoon.
Vierailija kirjoitti:
Tässä mitään selkärangattomia paskoja sentään olla!
olet kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme saa noin paljon tukia?
ehkä joku vela. yh:t saa yli 2000e nettona. vähemmistöt saa vielä paljon enemmän
Menisin. En viihdy toimettomana ja kokisin häpeäksi olla työtön.
EK:n trolli jauhaa jotta saataisiin tuet pienemmäksi.
Äänestäkää kokoomusta niin saadaan nuo jättituet puolitettua. On sairasta, että työttömät saa tukia nettona enemmän kuin keskituloinen työssäkäyvä.
Todellisuudessa vuokrasi on siis yli tuhat euroa kun kela maksaa asumistukea 890 euroa. No ei ole vaan vähemmän ja vain käsky muuttaa halvempaan tai voi voi. Joku järki valehtelussakin.
Poistoon imbesilli jankkaaja.