Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit nyt tukia "nettona" 1550e/kk, niin menisitkö töihin josta tienaa bruttona 1640e?

Vierailija
07.12.2022 |

Tuo 1550e pitää sisällään maksetun 890e vuokran, sähkölaskun 100e+ ja perustoimeentulotuen osan 532e.

Töihin mennessä tuolla palkalla jäisin rahallisesti tappiolle jo heti verojen jälkeen, ja vielä lisää kun miinustetaan työmatkakulut

Miten on, menisitkö sinä?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työtön, kannattaa mennä mihin vaan työhön, koska silloin on helpompi saada muöhemmin parempikin työpaikka.

Vierailija
42/48 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käymällä säästää mm. jo ihan vaikka vessapaperissa, vedessä ja sähkössä. Säästää myös pyykinpesussa, jos käytössä työvaatteet, eli kotona ei ehdi liata niin paljon vaatetta. Lisäksi ainakin itse säästän myös ruoassa, koska vapaalla syön tiuhaan vähän sitä ja tätä, kun töissä taas ei nälkä niin edes tule, kun on koko ajan puuhaa. Eli kyllä tuossa jäisi hyvinkin plussalle verrattuna työttömyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin vaikka ilmaiseksi näin ensialkuun jos voisin ja kyllä tekisin töitä tuollaisella palkalla.

Mulla ei kylläkään ole noin suurta vuokraa vaikka plussaisin siihen sähkö ja vesilaskun niin ei..

Jää sinö toki työttömäksi kotiin odottelemaan eläkeikää

Vierailija
44/48 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää kokoomusta niin saadaan nuo jättituet puolitettua. On sairasta, että työttömät saa tukia nettona enemmän kuin keskituloinen työssäkäyvä.

Itse työttömänä jäi käteen n.400e / kk max. Siitä vielä laskut tietysti,puhelin,netti ym ym.

No paljonko pitäisi jäädä? Maksan työllisenä asuntoa, laskuja, kuluja, työmatkoja ja mitä nyt normaali elämiseen kuuluu ja sen lisäksi palkastani viedään 50% veroja, jotta sinä saat tekemättä mitään käteen 400e + muut kustannukset. Käytännössä elätän muutamaa elämäntapatyötöntä omasta selkänahastani. Miksi minun pitää maksaa siitä sinulle laskut, vuokrat, puhelin, netti yms?  Mitä sinä tulet ikinä tekemään minun hyväkseni? Nettoveronmaksajana en saa mitään muuta kuin ulinaa kiitokseksi ja puolet työni hedelmistä menee jonkun syöttilään laariin.

No nyt jotain rajaa hybriksen paisuttamiselle. Et sinä ketään työtöntä elätä. T. Ohis

Ps. Verovaroilla kustannetaan myös tiet, infra, koulut, opiskelupaikat, ja opetus niissä, terveydenhuolto (neuvolat, synnytyslaitokset), hallinto, poliisi, oikeuslaitos, kirjastot, pelastuslaitos. Noin niinkuin alkajaisiksi muistutus mitä olet vähintään ainakin käyttänyt verovaroin kustannettuja palveluita.

Vierailija
45/48 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää kokoomusta niin saadaan nuo jättituet puolitettua. On sairasta, että työttömät saa tukia nettona enemmän kuin keskituloinen työssäkäyvä.

Itse työttömänä jäi käteen n.400e / kk max. Siitä vielä laskut tietysti,puhelin,netti ym ym.

No paljonko pitäisi jäädä? Maksan työllisenä asuntoa, laskuja, kuluja, työmatkoja ja mitä nyt normaali elämiseen kuuluu ja sen lisäksi palkastani viedään 50% veroja, jotta sinä saat tekemättä mitään käteen 400e + muut kustannukset. Käytännössä elätän muutamaa elämäntapatyötöntä omasta selkänahastani. Miksi minun pitää maksaa siitä sinulle laskut, vuokrat, puhelin, netti yms?  Mitä sinä tulet ikinä tekemään minun hyväkseni? Nettoveronmaksajana en saa mitään muuta kuin ulinaa kiitokseksi ja puolet työni hedelmistä menee jonkun syöttilään laariin.

No nyt jotain rajaa hybriksen paisuttamiselle. Et sinä ketään työtöntä elätä. T. Ohis

Ps. Verovaroilla kustannetaan myös tiet, infra, koulut, opiskelupaikat, ja opetus niissä, terveydenhuolto (neuvolat, synnytyslaitokset), hallinto, poliisi, oikeuslaitos, kirjastot, pelastuslaitos. Noin niinkuin alkajaisiksi muistutus mitä olet vähintään ainakin käyttänyt verovaroin kustannettuja palveluita.

Palveluita jotka ne nettoveronmaksajat myös on kustantaneet siinä sivussa kun vielä elättävät niitä työttömiä. Se nyt vielä puuttuisi ettei edes niitä saisi itse käyttää. -eri

Vierailija
46/48 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että en elätä? No, ehkä minunkin kannattaa hakeutua kortistoon ja siirtää taakka jollekin seuraavalle jonossa. Ehkä tällä hallituspohjalla minun työttömyyteni elinkulujen maksaja on sinun lapsesi tai korkojen kanssa hänen lapsensa. Kuten joku tuolla jo kommentoi, että se vielä puuttuisi, etten itse saisi käyttää itse rahoittamiani palveluita. No, se osittain jo toteutuu, kun en työssäkäyvänä käytännössä pääse julkiseen terveudenhuoltoon millään, vaikka olosuhteiden takia, esim toimipisteen etäisyys, en pääsisi työterveyden vastaanotolle.

Vierailija
47/48 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kotona makaamalla enemmän kuin työssäkäyvä palkkaa.

Vierailija
48/48 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko kyseessä ns. dead-end job. Voisin mennä vaikka 9 €/päivä työharjoitteluun, jos ajattelen siitä olevan pitkällä tähtäimellä hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä