50+ ikäisille kysymys . Miltä tuntuu kun elämää on vähemmän edessä kuin takana?
Olisi kiva kuulla teiltä 50+ ikäisiltä.
Olen itse 35v
Kommentit (102)
Vituttaa, ois pitänyt elää toisin. N58v
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa, ois pitänyt elää toisin. N58v
Voi ei. Mitä kadut eniten?
Elähän joutavia puhu, sanoisi mummoni 104v.
Eipä paljon miltään. Minua paljon nuoremmatkin kuolevat.
Hävettää sanoa, mutta olen 56 ja jokseenkin onnellinen, että sain elää merkittävän osan elämääni mukavammassa maailmassa. Nyt ei oikein pelota enää mikään. Elämä maistuu edelleen, mutta onhan tätä nähtykin.
Hyvältä tuntuu. Näkee elämän kauneuden. Ohi kiitävä hetki vain.
M50
No mä olen vasta 49v mutta oikein hyvältä. Ei ole mennyt elämä hyvin. Lapsen kun saan aikuiseksi muutaman vuoden päästä niin voisin jo kuolla pois.
Olen nähnyt ja kokenut paljon. Asunut neljässä eri maassa. Olen tyytyväinen elämääni, sitten kun on minun aikani lähteä se vaan kuuluu asiaan.
Hyvältä tuntuu, vähempi enää kitumista:)
N60v
Ei oikein miltään. Lapset on onneksi hyvässä kasvussa. En pitäisi siitä, jos olisin jäänyt lapsettomaksi. Toivon lapsenlapsia. Olen kehittänyt kuntoani, harrastanut enemmän liikuntaa. Lapset eivät enää valvota ja väsytä, niin jaksan hyvin.
Onhan se helpottava ajatus. Kärsiä olen saanut jo tarpeeksi.
Olen vasta 42, mutta elämän ehtoopuolella aivan taatusti.
Vierailija kirjoitti:
Hävettää sanoa, mutta olen 56 ja jokseenkin onnellinen, että sain elää merkittävän osan elämääni mukavammassa maailmassa. Nyt ei oikein pelota enää mikään. Elämä maistuu edelleen, mutta onhan tätä nähtykin.
Sama, paitsi että lapsieni puolesta harmittaa. Ja se pelottaa, että kuinka omituiseksi tämä vielä meneekään. Alkaa jo näyttää huolestuttavalle.
Jokainen ikä tuntuu yhtä luonnolliselta. Kysymys on oikeastaan väärä, koska ihminen ei elä vain nuoruutta. Keski-iässä hyväksyy jo kuoleman yhtenä askeleena.
Ikääntymisen tuoma jähmeys ei innosta enää maailmanvalloituksiin.
Sorry mutta tää homma kannattais pikemminkin ajatella niin että sulla on 85 cm pitkä naru. Se on sun elämän pituus jos oot nainen, miehellä vähän lyhyempi. No, ota siitä saman tien 10 cm pois koska kyllä hauskimmat asiat tapahtuu ennen 75 ikävuotta. Sitten otat toisesta päästä pois sen miten pitkään oot elänyt so far. Mitä on siinä keskellä, on se mitä on elämättä "hyvässä iässä". Omalla kohdalla siinä on 28 vuotta, joista oon vielä töissä 20 vuotta. Pistää miettimään.
Mukavalta. On sellainen keveys, koen että olen jo saavuttanut sen minkä halusinkin, ja olisin valmis vaikka lähtemään tänään. Toisalta en ole masentunut, enkä erityisesti toivo kuolemaa. Kumpikin käy, elämä tai kuolema. Nautin vaan päivästä kerrallaan, tavoittelematta muuta kuin vain olemista ja olemisesta nauttimista.
- n. 53 v
Ihanaa. Ei ole enää kovin pitkää aikaa eläkkeelle. Lainat on maksettu, ura on parhaimmillaan, lapsi on jo aikuinen. On vapautta, mukavuutta, rahaa, pitkä onnellinen parisuhde.
Hyvältä tuntuu. Punttikunto vain nousee. Eilen kakkosia kyykyssä 185kg:lla. Jatketaan samaa rataa.
mies54v
Elän päivä kerrallaan.