Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+55-vuotiaiden työllistyminen

Vierailija
07.12.2022 |

Kertokaa kokemuksia te työttömät yli 55-vuotiaat oletteko saaneet töitä, milloin pitää ottaa mitä vain työtä vastaan (tuon ikäisellä voi olla jo monenlaista kremppaa niin voi vähän rajoittaa mitä työtä voi ottaa). Oletteko ansiosidonnaisella päivärahalla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa olla melko rauhassa. Kerran olen käynyt työkkärissä juttelemassa, ja pari kertaa on soiteltu. Ei pakoteta enää mihinkään. En ole ansiosidonnaisella, vaan työmarkkinatuella. Se on pieni raha, mutta onneksi meitä on kaks taloudessa niin jotenkin pärjätään.

Vierailija
2/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-virkailijat ymmärtävät jo aika hyvin sen, mikä on realistista ja mikä ei. Minulla ei pahemmin ole valittamista heistä, vaikka olen ollut työttömänä jo monta vuotta. Minua on jopa moitittu siitä, että olen hakenut töitä "liian epätoivoisesti", ja uskon, että kun osoittaa pyrkivänsä töihin tosissaan, ei työkkärikään syyllisty ylilyönteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ota +55-ikäisiä töihin. Nekin työnantajat joilla sitä porukkaa on, pyrkii niistä kiireesti eroon.

Vierailija
4/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni sijaisuuksia voi saada vielä eläkeiässäkin.

Vierailija
5/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ota +55-ikäisiä töihin. Nekin työnantajat joilla sitä porukkaa on, pyrkii niistä kiireesti eroon.

Olen 65, eläkeikä tuli täyteen vuosi sitten, työnantaja pyytää jäämään vielä töihin niin pitkäksi aikaa kuin haluan. Pitää olla tarpeeksi hyvä, niin töitä on iästä riippumatta niin paljon kuin viitsii tehdä. Ja ammattini ei vaadi erikoiskoulutusta eikä yliopistoa.

Vierailija
6/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 vuotiaat ei saa töitä. En tiedä ketään joka ois saanut...toki jos tiedätte niin laittakaa esimerkkejä.

Vierailija
7/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut viimeisen 10 vuoden. aikana 4 työpaikkaa. Olen nyt 60 v. Kaikki nämä työpaikat työkkärin järjestämien koulutusten kautta. Eli puolisen vuotta tehnyt duunia korotetulla päivärahalla + 9 euron veroton korotus per päivä. Duuni 1. työsopimuksen kirjoittamisen jälkeen melkein heti alkoivat YT:t, ehdin olla siellä n. 1,5 v. Duuni 2. Pari vuotta ja ulos. Pieni paikka, niin ei YT:tä. Perustelut taloudellista ja tuotannollisista syistä. Duuni 3. 3 vuotta ja irtisanominen taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Duuni 4. n. 2 vuotta, määräaikainen sopimus. Ottivat nuoremman samoihin töihin. Haastoin tämän firman oikeuteen perusteettomasta irtisanomisesta ja sain aika hyvät korvaukset, mutta nyt melkein 2 vuotta työttömänä, enkä hakemisesta huolimatta ole saanut edes kutsua haastatteluun. Kohta loppuu ansiosidonnainen, odottelen että kunta järjestää 1/2 vuoden työpaikan, niin pääsen sen jälkeen "eläkeputkeen".

Vierailija
8/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua työllistyä enää toista kertaa. Työelämä on menettänyt merkityksensä. Vapaus kiehtoo.

Vierailija
9/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu päästä eläkkeellä kuten muissa sivistysmaissa jo 53 vuoden iåssä

Vierailija
10/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50 vuotiaat ei saa töitä. En tiedä ketään joka ois saanut...toki jos tiedätte niin laittakaa esimerkkejä.

Julkisella puolella ikä ei merkkaa niin paljon kuin monilla yksityisillä työnantajilla. Itse olen 57 v korkeakoulutettu. Olin pitkäaikaistyötön, opiskelin lisäpätevyyden ja sain  melkein heti määräaikaisen sijaisuuden julkisella. Jatko vielä auki, mutta lupaavalta vaikuttaa.

Vierailija
11/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on joku yli 50-vuotiaiden toimialapalvelu, en tiedä kuinka hyvin toimii.

https://silversenior.fi/

Vierailija
12/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä sektorilla ei pysy työtahdissa ja julkisella sektorilla ei kestä sitä huonon johtamisen hierarkiaa.

Vierailija
13/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joku yli 50-vuotiaiden toimialapalvelu, en tiedä kuinka hyvin toimii.

https://silversenior.fi/

Nettikursseja verkkokaupasta ja avoinna 19 työpaikkaa. Ja tätä ilmoitusta:

Tätä sivua ei näyttäisi olevan olemassa.

Pahoittelut! Tänne osoittava linkki taisi olla virheellinen. Kokeilisitko hakua?

Vierailija
14/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut töitä. Olen työmarkkinatuella. Pahempia kremppojakaan ei ole, mutta kai se ikä itsessään sitten lasketaan krempaksi.

Vierailija
15/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani sai töitä 65-vuotiaana ja oli uudessa paikassa sitten 68-vuotiaaksi. Ei ole mikään johtaja, vaan ihan tavallinen duunari.

Vierailija
16/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani sai töitä 65-vuotiaana ja oli uudessa paikassa sitten 68-vuotiaaksi. Ei ole mikään johtaja, vaan ihan tavallinen duunari.

Taustalla tässä toki oli että oli aiemmin työskennellyt kyseisen firman kanssa, joten tunsivat henkilön ja hänen osaamisesna uudessa työpaikassa.

Vierailija
17/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut viimeisen 10 vuoden. aikana 4 työpaikkaa. Olen nyt 60 v. Kaikki nämä työpaikat työkkärin järjestämien koulutusten kautta.

Miten olet onnistunut pääsemään noihin koulutuksiin? Olen monta kertaa hakenut, tuloksetta.

Vierailija
18/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestävä kouluttaja löysi minulle aina työpaikan. Haastattelu toki järjestettiin. Minulla on 4 ammattitutkintoa ja 1 korkeakoulututkinto n. 40 vuoden työkokemuksen lisäksi. Ehkä ne vaikuttivat myös. Viime kuussa hain viidettä koulutuspaikkaa, en saanut. Taitaa nyt ikä alkaa vaikuttaa. 

Vierailija
19/22 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin olen saanut viimeisen 10 vuoden aikana töitä eli kahdesti olen hakenut, kahdesti saanut paikan. Ensimmäisellä kerralla olin 54v ja toisella kerralla 61v. Ei ole kremppoja, ei ole sairauspäiviä, osaan työni ja olen luotettava. Lisäksi minulla on hyvät suosittelijat. Työn ohessa olen koko ajan kouluttautunut lisää.

Vierailija
20/22 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette yli 55-vuotiaat olleet työttömänä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän