Kävikö sulle geenilotossa tuuri vai jäikö ns. Musta Pekka käteen?
Minä sain vanhemmiltani tukun huonoja ominaisuuksia, ihan selkeitä periytyviä sairauksiakin. Sisarukseni sai vain parhaita puolia.
Kyllä, olen katkera
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Huonosti kävi, jäi vain pakkomielle meghaniin ja muiden julkkisnaisten haukkumiseen ja kadehtimiseen. Olen ruma ja tyhmä
Mulla vähän sama tilanne, eli pakkomielle Sannan palvomiseen ja ylistämiseen.
Olen ihan vanhempieni keskiverto, mikä on helpoitus
Mulla varmaan kävi tuuri. Meillä monella on paksut ratapölkyt säärinä.
Huonoja puolia ulkoisesti. Äidiltä perin ohuet hiukset (isällä/isän suvulla paksut) ja kalpean helposti palavan ihon (isä on suomalaiseksi tumma). Isän puolelta sitten ison koukkunokan ja suoran vartalomallin, joka isän puolen suvun naisilla (äidin puolella tiimalasia).
Meiltä pohjanmaalta saa ohuen ja pitkän nenän.
Olen perinyt sydän- ja verisuonisairaudet. Terveelliset elintavat kuitenkin lieventää asiaa. Ohuen tukan ja pienet rinnat. Onneksi myös maalaisjärjen, etten vatvo turhia ja osaan olla tyytyväinen siihen mitä minulla on.
Minä perin mummon narsistiset piirteet ja nyt äitini pitää itseään epäonnistuneena kasvattajana kun olen mikä olen.
Sain hyvät geenit ja se on menestykseni salaisuus. Isäni oli arvostettu kunnanlääkäri.
Jotenkin tuntuu ettei kukaan edes voi hävitä totaalisemmin geenilotossa kuin minä.
Sairastuin skitsoaffektiiviseen häiriötilaan, joten olen saanut joukon huonoja geenejä. Toisaalta olen kovien tieteiden tohtori, ja olen julkaissut kaikenlaista: tiedekirjoja, referee-artikkeleita, tutkimusraportteja jne. Olen matemaattisesti huippulahjakas, paljon lahjakkaampi kuin oman alani henkilöt maailmassa, joten minun juttuja on aika vaikea ymmärtää, koska yhdistelen vaivattomasti vaativaa matematiikkaa eri aloilta, koska olen poikkeuksellisen luova ihminen. Älyä ja luovuutta on enemmän kuin tarpeeksi, mutta ihmisten kanssa ei oikein pärjää lainkaan. Olen paljon yksin, mutta en ole koskaan kärsinyt yksinäisyydestä. Mielenkiintoista on ehkä se, että en ole koskaan tuntenut kateuden tunnetta, kaunaa tai kostonhimoisuutta. Katkeruutta olen tuntenut, mutta olen päässyt siitä yli. Hulluudesta olen myös parantunut, mutta nerous on jäänyt olemaan.
Enemmän voiton puolella.
Ei sairauksia (toistaiseksi).
Kauniit kasvot ja kasvojen luusto.
Tiimalasivartalo.
Taipumus lihoa.
Paksut ja lyhyet sääret.
Hamppuiset, takkuuntuvat hiukset jotka eivät kasva olkapäitä pidemmäksi.
Leveä lantio ja helppo synnytys.
Hyvät hampaat.
Todella, todella epä-liikunnallinen. Siis kömpelö, hidas, heikko :D
Vierailija kirjoitti:
Minä perin mummon narsistiset piirteet ja nyt äitini pitää itseään epäonnistuneena kasvattajana kun olen mikä olen.
Isäni oli alkoholisti ja kaksi naista kasvatti minut. Olen korkeassa virassa mutta ilmeisesti kasvatukseni takia minusta tuli ihailua tarvitseva narsisti.
Isän puolelta sain vaivoikseni nivelongelmia. Äidiltä taas ahdistuneisuushäiriön. Kai sekin voi periytyä! Siis taipumus siihen. Ja kun äiti ei sitä ole koskaan mitenkään hoitanut, olosuhteet meillä kotona oli mitä oli. En tule koskaan olemaan mieleltäni terve ja tasapainoinen, vaikka olen hakenut apua ongelmaan.
Perin äidiltä huonon ihon ja isältä ohuet hiukset, kun äidillä olisi paksut hiukset ja isällä virheetön iho. Sen lisäksi olen 169 cm mies. Mutta olen kuitenkin terve - ei perinnöllisiä eikä hankittuja sairauksia. Toki välillä huvittaa, kun naiset sanovat haluavansa lapsilleen hyvät geenit ja saattavat päätyä yhteen 190cm miehen kanssa, jolla on synnynnäinen sydänvika ja kolmikymppisenä verenpainelääkkeet.
Hyvän perimän olen saanut. Hyvin pystyy myös ennustamaan mitä vanhuuden vaivoja odotettavissa ja miltä tulen iän myötä näyttämään. Huonoina puolina likinäköisyys, migreeni ja tuoksuyliherkkyys. Vanhemmiten todennäköisesti saattaa tulla sydän- verisuonisairauksia (molemmilla vanhemmillani verenpainetauti, äidillä jo nuorena alkanut) ja isän puolella suvussa on kakkostyypin diabetestä.
Hyvät geenit terveyden suhteen, mutta ulkonäön kanssa vähän niin ja näin. Mutta mennään näillä. :)
Äidiltä ohuet hiukset, isältä pitkän pituuden.
Nainen 49v
Paljon hyviä ominaisuuksia, mutta yksi eli luonne ja temperamentti pilaa kaiken. Olen sinänsä ihan nätti, hoikka mutta kurvikas, en ole sairastanut ikinä mitään räkätautia isompaa, olen matemaattis-loogisessa mielessä älykäs ja korkeasti koulutettu. Mutta: olen omituinen ja ihmiset vieroksuu ja/tai kiusaa minua joka paikassa. Elämä yksinäisyyteen tuomittuna on aika ankeaa.
Kyllä minusta komea ja älykäs tuli, mutta myös sulkeutunut, yksinäinen introvertti. Myös näihin jälkimmäisiin geenit vaikuttaa joko suoraan tai välillisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4907980/oletko-leuhka-hyvista-geeneista…