Gallup: Kertiksiä vai kestoja?
Eli: Käytättekö lapsellanne / lapsillanne kertakäyttöisiä vai kestovaippoja? Haluaisin saada jonkinlaista käsitystä kestovaippailijoiden määrästä, joten toivottavasti molempien käyttäjät vastailevat yhtä tasaisesti. Voit ilmoittaa myös, jos käytät molempia (useimmat kestoilijathan käyttää vähintään satunnaisesti myös kertiksiä).
Kommentit (24)
Esikoisella käytettiin vain kertiksiä. Olin ajatellut kestoja, mutten sitten ehtinyt ottaa niistä selvää, kun tyttö oli jo maailmassa. Tytöllämme oli mahavaivoja ja rautalääkitys, joten luulen, että sopivien kestojen löytäminen olisi ollut vaikeaa. Rautakakka tuli paineella ja haisi kamalalle.
Toista odotetaan, ja aikomus olisi ryhtyä sekakäyttäjäksi. Kaverilta olen saanut vinkkejä; katsotaan, miten alkaa suttaantua.
satunnaisesti myös kertiksiä. Nyt ollaan käytetty kertiksiä kun talossa on putkiremppa ja pesukoneen käyttöä pitäisi välttää ja pakko sanoa, että hajuhaitta on kertakäyttövaippojen kanssa melkoinen verrattuna kestoihin! Meillä 8,5 kk ikäisen tytön kestoissa on aina lähinnä peppua riisipaperi ja koska tuotokset vaipasta voi riisipaperin mukana vetää vessasta, ei käytetyistä kestovaipoista tule ollenkaan hajuja. Vaipparoskis täynnä kertiksiä sen sijaan haisee ihan kamalalle, vaikka isommat lastit koitan niistäkin kipata pönttöön.
Mutta kauppa ym. lyhyillä reissuilla yleensä on kertikset, samoin välillä kun univelkaa oli kamalasti eikä jaksanut tehdä mitään kotitöitä, otettiin käyttöön kertikset kun en jaksanut edes pyykkikonetta täyttää ;-)
Kertisten kanssa myös öisin käytetään villahousuja, niin mahdolliset ohivuodot ei haittaa. Jännää myös, että ainoan kerran kun pissavahinkoja on yöllä ollut, on tytöllä ollut kertikset - kestot pitää kaiken sisällään esimerkillisesti.
Ostin kyllä ennen tytön syntymää läjän kestovaippoja, mutta hermot meni kun sai kokoajan olla vaihtamassa eikä vaatteetkaan mahtuneet isojen pakettien päälle. Syyllisyys vaivasi ja vaivaa vieläkin mutta minkäs teet. Menin alunperin vartavasten miehen kanssa opettelemaan erääseen kestovaippakauppaan ja olin ajatellut että itseni ja mieheni tuntien All In Onet olis varmaan paras ratkaisu vaikka kalliimpia olikin. Myyjä sai kuitenkin ylipuhuttua harsoihin ja ties mihin liinoihin, Linea villapöksyihin ja taskuvaippoihin. Niiden kanssa yritettiin sitten aloitella kun tyttö oli 2vkoa, eihän siitä tosiaan tullut yhtään mitään, molemmat oltiin muutenkin niin hermona uudessa tilanteessa että se tuntui vaan lisäävän paineita. Ehkä - jos ja kun - seuraavan kanssa!
Reissussa kertiksiä. Näin on menty jo kahden kanssa ja sama homma ilman muuta tulevillekin mukuloille, vaipat on jo odottamassa jos tulee vielä lisää käyttäjiä :)