Oletko laatikkojen hamstraaja?
Säilötkö ostosten mukana tulleet laatikot, koska ''niitä voi vielä käyttää johonkin'' vai heitätkö kartonginkeräykseen surutta?
Onko sinullakin kotonasi hylly tai kokonainen kaappi tyhjille laatikoille?
Kommentit (21)
Hamstraan porkkanalaatikkoa ja lanttulaatikkoa. Jo 2 pakastinta täynnä. Ei vissiin ihan tervettä.
Harvemmin ostan sellaista, jonka pakkauksena olisi käyttööni sopiva kartonkilaatikko. Mutta jos on, saatan säästää tai ottaa heti käyttöön.
Säästän myös sopivia muovipakkauksia, en pusseja enkä kelmuja, vaan laatikkomallisia. Niitä käytän esimerkiksi jääkaapissa, kaapeissa ja vetolaatikoissa. Pysyy järjestys paremmin, kun pikkutavarat on järjestelty niihin. Ja kaappien siivous on helpompaa.
Joululahjoja ajatellen olen säästänyt esim kosmetiikkapakkausten lootia jotka ovat kauniita ja jämäkkää pahvia. Niitä kyllä ihan liikaa vs huushollin säilytystilat. Inspiroidunkin nyt muutaman heittämään pois.
Myös Alkon pahvilaatikot kiertävät jo monena jouluna. Kerään ne aina talteen kun lahjoja jaetaan. Ovat käteviä !
Juu. Säilön ne puuvajaan. Kerään niihin puita ja heitän takkaan.
Mulla on jo yx huone täynnä niitä, kun kotiinkuljetuksilla tulee niin hyviä ja vahvoja lootia. Ajattelin ensin rakentaa niistä satulinnan torneineen kissoille, mutta en ole ehtinyt . Ehkä sitten keväällä 🏰🌞😺😻
Miksi mua häiritsee otsikon sana laatikkojen?😊 En ole laatikoiden hamstraaja.
Säilytän kyllä joidenkin astioiden, mallia "Iittala" ja niiden kodintarvikkeiden laatikot, joita arvelen
joskus vieväni kirppikselle myyntiin. Jouluvalot ja -koristeet säilytän omissa pakkauksissaan seuraavaan jouluun.
Laitteet ja kodinkoneet, joissa on ostettaessa takuu, laatikot säilytän varalta takuuajan.
Säilytän laatikoota gerbiilejäni varten, ne tykkäävät tuhota niitä. Laatikoista saa jos jonkinmoista väkerrystä tehtyä niiden terraarioon.
Joitakin laatikoita on mahdollista muuttoa varten jemmassa. En omista autoa joten laatikkojen kantaminen kaupasta muuttoa varten on aika työlästä.
Hamstraan, kun hävitys on vähän työlästä, asun maalla.
Olen jo miettinyt saako niistä lisäeristystä, lämmitettävän tilan pienennystä tms. kun kokoaa pahvilaatikkoseinän.
Pitäisi poltella pihalla varmaan tässä talviaikaan.
Juu, mutta käytän niitä myös, postitukseen.
Kenkälaatikoista tms. kannellisista pahvilaatikoista olen joskus tuunaillut kauniita säilytysrasioita .
Vierailija kirjoitti:
Olen jo miettinyt saako niistä lisäeristystä, lämmitettävän tilan pienennystä tms. kun kokoaa pahvilaatikkoseinän.
Haista paska jo paska maaseutu uhriutumisesi kanssa. Arki harvaan asutulla maaseudulla on liikkuvaa. Kauppa-, koulu- ja terveyspalvelut ovat keskittyneet entistä useammin taajamiin ja suuri osa maaseudun väestöstä käy töissä kotikylää kauempana. Ihmisillä on monenlaista asiaa kodin ulkopuolelle ja lajitellut jätteet kulkevat nyt sujuvasti mukana.
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, seli seli, meidänkin kylällä on alle 500 asukasta, mutta niin vaan on Salen pihalla kierrätyslaatikot. Koska lakk. Sinulla ei ole autoa, etkä koskaan käy missään?
Vierailija kirjoitti:
Mites noi muut jätteet? Mitä sinä syöt? Itse kasvattamia nauriita ja puolukoita?
Aina juhlissa käydessäni santsaan makaroonilaatikkoa ja pakkaan sen 200 gramman rasiaan kotona pakastettavaksi ihan omien tulevien häideni tarjoamisia ajatellen.
Yhdessä vaiheessa käsi oli paketissa monta viikkoa ja asunto alkoi täyttyä viikottaisista kaupan kotiinkuljetuslaatikoista. Yksinasujan ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Niitä voi laittaa esim. keväällä kasvimaalle riviväleihin tms estämään rikkaruohojen kasvua. Kosteana eivät lähde tuulella lentoon, tai voi laittaa vähän multaa reunoille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mua häiritsee otsikon sana laatikkojen?😊 En ole laatikoiden hamstraaja.
Molemmat ovat oikein. Lisäksi voit sanoa laatikoitten.
Säilön muovipusseja.