Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön joka et löydä töitä vaikkapa vuosienkaan jälkeen. Mikset kouluttaudu lähihoitajaksi?

Vierailija
05.12.2022 |

Taatusti työtä on, koulutus ei pitkä eikä vaativa, ei merkitystä onko taustalla korkeakoulututkinto tai ei koska opiskelemaan pääsee käytännössä kaikki, aina voi samalla yrittää hakea myös muuta työtä. Vai eikö lähihoitajan työ kelpaa sitten.

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkat suoriksi? Olen työtön lähihoitaja. Lähihoitajilla voi olla iso riski sairastua itse eri syistä. Työ on vaativaa eikä todellakaan sovi kaikille. Pitää olla terve keho, pitää huolta itsestään monin tavoin ja sen päänkin pitää pysyä kunnossa huonoissa työoloissa, mahdollisesti persoonallisuushäiriöisten kollegoiden viedessä kaikki voimat.

Vierailija
62/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja verkko-opinnot - Uusi tutkinto kätevästi kotoa Tuolla haulla löydät vaikka kuinka monta joulutusta verkossa, lähihoitajaksi siis.

Kirjekurssilla ammattiin. Tämän alemmaksi ei voi päästä.

Ja vielä ammattiin, joka nimenomaan on kohtaamisammatti. Tämähän on ihan järjetöntä. Miten koulutus on ajettu noin alas. Kun minä kävin koulun 20 vuotta sitten siellä oli perusjaksolla 3 pitkää harjoittelua ja erikoistumisjaksolla 2 pitkää harjoittelua. Läsnäolopakko koulussa ja kaikki lääkelaskut ym piti olla tehtynä tai harjoitteluun ei päässyt. Ja silti olo oli aika orpo kun meni töihin. Ja nyt homma menee kirjekurssilla? Ei ihme jos hoitovirheet lisääntyy ja porukka palaa loppuun.

Miten voi aikuinen ihminen kuvitella, että koko koulutus on verkko-opintoja?! Haloo nyt! Ainoastaan teoriatunnit on verkossa! Hoitotyön tunnit ovat edelleen koulussa lähiopetuksena ja harjoittelut tehdään edelleen hoitoalan työpaikoissa. Lääkelaskut pitää edelleen päästä läpi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha. tämä oli hyvä. sama kun sanoisi metsästäjälle: jos et saa saalista, astu karhunrautaan. miksi kukaan hakeutuisi alalle, jossa palkka on huono ja sairaslomat pyörii, kun ei jakseta, koska aina on joku saikkulilla, ja alimiehityksellä on ne työt tehtävä. 

Vierailija
64/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä on paljon tekosyitä. Niistä päästään vain tukiaiset lopettamalla. Jos haluaa syödä, on haluttava myös työskennellä.

Vierailija
65/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juonittele vaan olen suora ja rehellinen ihminen, joten en tule toimeen akkojen iänikuisissa sakinhivutustalkoissa. Jos ala olisi erilainen sukupuolijakaumaltaan, niin voisin harkita.

Henkilökohtaisena avustajana tulen toimeen riippuen avustettavasta ja tämän lähipiiristä. Ja tähän ei tarvita koulutusta. Palkkauksessakaan ei liene suuria eroja. Joskus sielläkin tosin joutuu tekemisiin lähäreitten kanssa.

Vierailija
66/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se etukäteisvaikutelma, sisäinen intuitio on aivan oikea, kun etsii itselle sopivaa työtä/koulutusta itselleen, aivan turha iskeä päätään seinään oli tilanne mikä hyvä privaattielämässä.

Varsinkin sote-alalla ei ole suotavaa olla yksilöllinen, omata laumasta poikkeavia arvoja jne., Siellä häärää sellaiset hyeenalaumat, jotka määrittelee tarkasti, millainen saat olla ja jos et käyttäydy näiden laumasieluisten tavoin olet jatkuvan kiusaamisen kohde. Paljolta säästyy, kun ei hakeudu alalle tai älyää lähteä ajoissa pois. Elämässä on kyllä mahdollisuuksia ja polkuja, ei tarvitse uskoa sitä propagandaa, mitä viranomaiset syöttävät.

Vierailija
67/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää ihmisten kosketusta, saan empatiatestissä erittäin alhaiset pisteet, sosiaaliset taitoni ovat huonot, oksennan kun näen eritteitä ja pyörryn kun näen verta. Olisin varmasti loistava lähihoitaja. T. Täydet pisteet loogisen, matemaattisen ja kielellisen älykkyyden testeissä

Vierailija
68/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskanjauhantaa, lh voi työskennellä myös fyysisesti kevyissä töissä esim tekstinkäsittelyä, jononhoitoa, poliklinikkaa, puhelintyötä ja hoidonarviointia terveysasemilla, sanelujen purkua, päiväkotia (et nosta 150 kg mummoja sängystä paskalle) jne jne. Vaihtoehtoja kyllä löytyy.

Tähän mennessä kaikki vastaukset ovat olleet puutaheinää.

Näihin ei tarvita lähärin koulutusta ja aika monella terveysasemalla yms. onkin työttömiä pakotyöllistettynä toimistohommissa. Mutta eijän sulle luuserivellihousulle mikään järkevä vastaus kelpaa kun haluat työttömiä vain mollata. Itselläni on kaksi korkeakoulututkintoa tekniseltä alalta ja mittava työkokemus. Koska ikää on liki 60v en kelpaa minnekään enkä todellakaan ole ainoa. Miksi ihmeessä lähtisin /pyrkisin lukemaan alaa, mikä ei kiinnosta millään tasolla? Vain kuullakseni saman vastauksen, ei kiitos ja valinta ei kohdistunut sinuun. 

Vierailija
69/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnia hoitajille mut en pystyis vaikka sais 10 000e/kk palkkaa. Huhhuh

Vierailija
70/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan elämä on yhtä helvettiä. Ei kiitos!

Vierailija
71/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin olisi kenenkään etu, että olisin hoitaja. Etenkään niiden potilaiden. En viihdy ihmisten kanssa. Aloitin kyllä koulun juuri työkkärin piikkiin, lähes yhtä työllistävä ala kyseessä. Sopii minulle paremmin. Ja ihan oikeastiko luulet, että kaikki työttömät voi kouluttautua lähäreiksi, niitä työttömiä on joku pari sataa tuhatta. Ei taitaisi riittää töitä kaikille.

Vierailija
72/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan elämä on yhtä helvettiä. Ei kiitos!

Ai on vai? Ei mun ja monen muunkaan lähihoitajan elämä ole yhtä helvettiä. Meillä on katsos muutakin kuin se työ ja jos työpaikka on paska niin sitten kannattaa lähteä sieltä. 

Vierailija
73/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pois, siitä saa motivaatiota.

Vierailija
74/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin haluat minua läheistäsi hoitamaan, olen diagnosoitu psykopaatti.

Hakeudu ruumishuoneelle. Siis töihin.

Vierailija
75/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois, siitä saa motivaatiota.

Olen 62 vuotias työtön mies, mitä Petteri luulet minun työllistyvän lähihoitajaksi koulutuksen kautta?

Vierailija
76/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä sivua koottuja selityksiä. Hoitajia haukutaan ja tuntuu että kuka tahansa voisi ne työt tehdä ja usein melkein ilman koulutustakin. Sitten kun kysytään että voisitko itse alkaa niin kenellekään ei sovi

Vierailija
77/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonteeni puolesta en todellakaan sovi hoiva-alalle.

Työtä tehdään, jotta saadaan rahaa elämiseen. Ei työstä tarvitse pitää.

Vierailija
78/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 ja selkävaivainen.

Et varmaan väitä, että kannattaa silti.

Vierailija
79/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä sivua koottuja selityksiä. Hoitajia haukutaan ja tuntuu että kuka tahansa voisi ne työt tehdä ja usein melkein ilman koulutustakin. Sitten kun kysytään että voisitko itse alkaa niin kenellekään ei sovi

Ei todellakaan kouluttamattomia hoitamaan ihmisiä ja antamaan heille lääkkeitä eri muodoissa.

Vierailija
80/150 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolittu koulutukseen.