Pettäminen ystäväperheen miehen kanssa
Voi jestas, että ärsyttää tuttu joka jäi kiinni pitkäaikaisesta suhteesta ystävänsä mieheen.
On heidän lapsen kummi vielä.
Sanoo ettei tunteille mitään voi, mutta minä sanoisin jotta jos ei voi olla ilman suhdetta, niin silloin kerrotaan molempien puolisoille eikä panna salassa.
Molemmissa perheissä lapset ihan kuutamolla kuinka suhtautua ja tuttavan mies täysin hajalla.
Mikä saa toimimaan näin?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ihmeen moni hyväksynyt, että ihminen on useamman vuoden ollut salasuhteessa nimenomaan ystäväperheen miehen kanssa.
Itse ymmärrän kyllä, että voi vaikka pikkujouluissa tulla suhinaa, mutta en hyväksy sitäkään vaan ymmärrän näin voivan käydä.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että ystävän miestä panee vuosia!!!Tämä hyväksyminen on katsos uutta, modernia ja parempaa parisuhdeajattelua jota eri medioista yritetään ihmisille suoltaa. Itse olen sen verran mediakriittinen etten usko ihan mitä tahansa tosta vaan.
Yleensä tuollaisten ihmisten, jotka vaativat pettämisen ja salasuhteiden laajempaa hyväksymistä ja ymmärrystä, taustoista löytyy todella rumia tekoja toisia ihmisiä kohtaan.
Tämä muiden arvostelu moralisteiksi, ehdottomiksi, omistushaluisiksi tai miksi ikinä on huonosti peitelty defenssi oman häpeän ja syyllisyyden saamiseksi pois itseltään.
No mutta eikös se nyt ole lähtökohtaisesti hyvä asia, että esim. avoimet suhteet on nykyään hyväksyttyjä. Eihän se sitä tarkoita, että kaikkien tulisi olla avoimessa suhteessa, mutta soisin ihmisten olevan avoimempia harkitsemaan niitä silloin, jos esim. omat halut parisuhteessa ei mätsää.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ihmiset eroavat nykyään liian helposti.
Noista touhuista lapset tulevat kärsimään pitkällä aikavälillä kaikista eniten. Mutta eihän mieleltään epävakaat tyypit välitä edes lapsistaan kun on se ikuinen kaipuu uusista kokemuksista. Aikuisiksi henkisesti eivät kasvaneet ole.
Ydinperheen rikkoutuminen ei välttämättä tarkoita, että lapset kärsii siitä. Kaikilla lapsilla ei ole rakastavaa ja vakaata kotia alunperinkään, vaan joskus vanhempien ero voi olla lapsille hyvä asia. Ei voi tässäkään yleistää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti tuet tuttavasi miestä. Tuossa tilanteessa ystävien tuki on kullanarvoinen, myös lapsille.
Ja näille pettäjille, ystävyys katkolle.
Ja nämä "tunteet vie" on ihan höpöpuhetta, ei ihminen voi toimia pelkästään tunteella ja sitä odotetaan jopa päiväkoti-ikäiseltä.
Minkä takia ystävyys pitäisi laittaa katkolle? Eihän tässä ystävää petetä. Tekoa ei tarvitse hyväksyä, mutta en ymmärrä näitä kommentteja. Ihmiset elää omaa elämäänsä ja tekevät asioita, jotka ei liity minuun ja minun elämääni mitenkään. Ja kyllä, olen tullut itse petetyksi ja tiedän miltä se voi tuntua.
Kaikki ei halua olla tekemisissä ihmisen kanssa jolla on huono moraali. Pettäminen on monille niiden arvojen vastaista.
Onko tullut mieleen, että jos sinun mielestä jollain on "huono moraali", joku voi ajatella tasan samoin sinusta? Ihania nämä, jotka ajattelevat, että on olemassa joku "hyvä moraali" ja sitten "huono moraali" ja itse ovat tietenkin niitä parempimoraalisia sitten :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta on erittäin luonnollista, että läheisten ystäväpariskuntien välillä voi vuosien myötä kipinöidä muutakin kuin ystävyyttä. Miksi viettäisit aikaa ihmisten kanssa, joista et tykkää? Ja kun tykkää, voi tunteita tulla muutenkin.
En osaa sanoa, miten noissa tilanteissa pitäisi sitten toimia. Se riippuu täysin kaikkien osapuolten rajoista. Itse ajattelisin, että voisimme olla kaikki onnellisempia ja erojakin olisi vähemmän, jos emme suhtautuisi parisuhteen rajoihin niin ankarasti, omistushaluisesti tai mustasukkaisesti.
On niin totta, että se kumppani löytyy useimmiten niistä piireistä, joissa eniten viettää aikaa ja jotka on siinä lähimpänä. Harva sitä maapallon toisella puolella tai edes eri maassa asuvaan tutustuu, ellei sitten matkalla syty joku lomaromanssi tms.
Juu, noi "tunteille ei voi mitään" höpinät on teinimeininkiä. Eihän niille tunteille mitään voikaan mutta sille voi mitä teet niiden kanssa. Jos minäkin rattiraivona toimisin tuntteitteni mukaan niin johan olis vainajia, tai ainakin pientareelle heiteltyjä kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti tuet tuttavasi miestä. Tuossa tilanteessa ystävien tuki on kullanarvoinen, myös lapsille.
Ja nämä "tunteet vie" on ihan höpöpuhetta, ei ihminen voi toimia pelkästään tunteella ja sitä odotetaan jopa päiväkoti-ikäiseltä.
Minkä takia ystävyys pitäisi laittaa katkolle? Eihän tässä ystävää petetä. Tekoa ei tarvitse hyväksyä, mutta en ymmärrä näitä kommentteja. Ihmiset elää omaa elämäänsä ja tekevät asioita, jotka ei liity minuun ja minun elämääni mitenkään. Ja kyllä, olen tullut itse petetyksi ja tiedän miltä se voi tuntua.
Kaikki ei halua olla tekemisissä ihmisen kanssa jolla on huono moraali. Pettäminen on monille niiden arvojen vastaista.
Onko tullut mieleen, että jos sinun mielestä jollain on "huono moraali", joku voi ajatella tasan samoin sinusta? Ihania nämä, jotka ajattelevat, että on olemassa joku "hyvä moraali" ja sitten "huono moraali" ja itse ovat tietenkin niitä parempimoraalisia sitten :D
On olemassa yhteensopimattomia moraaleja. En kestäisi tuollaista petosta lähipiirissä. Lööppipuolella voi juorut jättää lukematta, mutta ystävän "salaisuuksien"jakoa "en voi kato itelleni mitään" en jaksaisi kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista touhuista lapset tulevat kärsimään pitkällä aikavälillä kaikista eniten. Mutta eihän mieleltään epävakaat tyypit välitä edes lapsistaan kun on se ikuinen kaipuu uusista kokemuksista. Aikuisiksi henkisesti eivät kasvaneet ole.
Ydinperheen rikkoutuminen ei välttämättä tarkoita, että lapset kärsii siitä. Kaikilla lapsilla ei ole rakastavaa ja vakaata kotia alunperinkään, vaan joskus vanhempien ero voi olla lapsille hyvä asia. Ei voi tässäkään yleistää...
Joopajoo, luepa tieteellisiä tutkimuksia aiheesta. Itse näkisin että suurinta henkistä vahinkoa lapsille aiheuttavat parisuhteissaan ne jopa itselleenkin valheelliset ihmiset jotka pettävät ja hyppivät omien halujensa perässä suhteesta toiseen.
Lapset saavat tällöin äärettömän turvattoman mallin läheissuhteista tuolla tavalla ja usein he oirehtivat paljon myöhemmin kuin esimerkiksi päiväkoti-/alakoulu-ikäisinä. Siksi pidän näitä kaipuunsa perässä pettäviä ja suhteitaan vaihtelevia kelvottomina tasapainoiseen ja turvalliseen vanhemmuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa yhteensopimattomia moraaleja. En kestäisi tuollaista petosta lähipiirissä. Lööppipuolella voi juorut jättää lukematta, mutta ystävän "salaisuuksien"jakoa "en voi kato itelleni mitään" en jaksaisi kuunnella.
Miten se sinun pyllyä kutittaa, jos se petos ei kohdistu sinuun?
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen kyllä monta tapausta, jossa väkisin pysytään yhdessä ennenkaikkea lasten takia, vaikka kaikille olisi parempi että eroaisivat. Meillä on yksi ainoa elämä, harmi heittää se hukkaan epätyydyttävässä parisuhteessa ja lapset joutuvat sitten nämä ongelmat kohtaamaan omissa parisuhteissaan. Kaksi onnellista kotia on miljoona kertaa parempi kuin yksi onneton huonolla ilmapiirillä. Vanhempien parisuhde on lasten koti.
Vierailija kirjoitti:
Tuomitseminen ja kauhistelu kyllä osataan, mutta osataanko asettua tämän uuden pariskunnan eli näiden pettäjien asemaan? Tuollainen ei ole helppo keissi kenellekään, kun tunteet vie niin että alkaa tuollaiseen suhteeseen huolimatta siitä, mitä sen takia joutuu riskeeraamaan. Elämä ei ole yksinkertaista eikä etenkään mustavalkoista. Mistä te tiedätte, mitä tässä koko kuviossa on ollut taustalla? Tuollaiseen suhdekuvioon ei kukaan lähde kevyesti.
Emme ole mitään viettien vietävissä olevia eläimiä, vaan kyky ajatella ja tehdä järkiperäisiä päätöksiä erottavat meidät eläimistä. Joten kyllä se vika on pettäjässä ja ihan tietoinen valinta. Osaan kyllä asettua asemaan, mutta minusta on vain kuvottavaa tunkea oma etu kaiken mainitsemasi edelle. Oikein loukkaamalla loukata omaa puolisoa, lapsia, ystävän perhettä. Minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen kyllä monta tapausta, jossa väkisin pysytään yhdessä ennenkaikkea lasten takia, vaikka kaikille olisi parempi että eroaisivat. Meillä on yksi ainoa elämä, harmi heittää se hukkaan epätyydyttävässä parisuhteessa ja lapset joutuvat sitten nämä ongelmat kohtaamaan omissa parisuhteissaan. Kaksi onnellista kotia on miljoona kertaa parempi kuin yksi onneton huonolla ilmapiirillä. Vanhempien parisuhde on lasten koti.
Ja onko nuo tuntemasi tapaukset edustava otos aiheesta. Minä perustan mielummin näkemykseni tieteeseen. Mutta joo, ymmärrän että joillakin on aivan tolkuton tarve pyrkiä selittelemään näitä asioita päälaelleen koska ovat ehkäpä aiemmin osoittaneet olevansa sekä umpihuonoja vanhempia että täysin kelvottomia pettäviä puolisoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä petollisista ihmisistä.
Ainakin tämän palstan mukaan naisella on oikeus pettää, joten who cares - YOLO.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe hajoaa. Uudet onnelliset parisuhteet, vanhemmat kuin teinejä ja se oikea teini tuntee täydellistä ulkopuolisuutta. Loppusilauksena uudet vauvat molempiin perheisiin.
Kuinka moni aikuinen suostuisi pakkomuodostettuun uuteen perheeseen, itse et voi valita millainen mies tai nainen muuttaa taloon, mukanaan millaiset lapset. Loputonta pakkosopeutumista.
Tunteilleen ei voi mitään mutta teoilleen voi. Ei ihmistä tuollaiseen tilanteeseen aja mikään muu kuin puhdas itsekeskeisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatiakyky muita kohtaan?
Eri
Minun yksi sukulaiseni teki lähes vastaavan tempun joitakin vuosia sitten. Nykyään ovat yhdessä petoskumppanin kanssa. Kävimme kylässä heillä syksyllä ja kyllä itsekseni mietin, että miksi vaihtoi lastensa ydinperheen siihen uusio-toimintaan ja aikatauluttamiseen. Ulkopuolelta, ei näytä entistä paremmalta.
En olisi missään tekemisissä, ellei olisi sukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomitseminen ja kauhistelu kyllä osataan, mutta osataanko asettua tämän uuden pariskunnan eli näiden pettäjien asemaan? Tuollainen ei ole helppo keissi kenellekään, kun tunteet vie niin että alkaa tuollaiseen suhteeseen huolimatta siitä, mitä sen takia joutuu riskeeraamaan. Elämä ei ole yksinkertaista eikä etenkään mustavalkoista. Mistä te tiedätte, mitä tässä koko kuviossa on ollut taustalla? Tuollaiseen suhdekuvioon ei kukaan lähde kevyesti.
Emme ole mitään viettien vietävissä olevia eläimiä, vaan kyky ajatella ja tehdä järkiperäisiä päätöksiä erottavat meidät eläimistä. Joten kyllä se vika on pettäjässä ja ihan tietoinen valinta. Osaan kyllä asettua asemaan, mutta minusta on vain kuvottavaa tunkea oma etu kaiken mainitsemasi edelle. Oikein loukkaamalla loukata omaa puolisoa, lapsia, ystävän perhettä. Minäminäminä.
Vieteistä ei kukaan puhunutkaan, vaan tuossa oli pointtina, että ne tunteet voi tosiaan olla niin vahvat, että voittavat sen järjen, ja niin voi käydä vaikka olisi kuinka järkevä ihminen muuten. Ilmeisesti et osaa asettua tässä muiden asemaan, kun sanot, että se on "kuvottavaa."
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä mammat tuomitsee.
Todellakin tyhjyyttään kumisevista tapasuhteista täytyy päästä intohimoiseen rakkaussuhteeseen aina. Salasuhde on aina petetyn syy koska silloin pettäjä ei ole saanut tarpeeksi huomiota. Pettäjältä pitäisi pyytää anteeksi ja halata häntä
Pettäjällä on äärimmäisen heikko itsetunto ja lisänä joku persoonallisuushäiriö, jos syyttää muita toilailuistaan.
-ohis